/spanien/barcelona/forum/14311.aspx/spanien/barcelona/forum/14311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sempre Culé
2010-11-14 08:19
Abbes bild på 3-1 målet är bra. Den visar tydligt att domaren hade helt rätt.
Barcelona Sempre Culé
2010-11-14 08:11
Barcanist `´ Jimmy Jump; Den var riktigt bra!!! LOL!
Barcelona ElRaval
2010-11-14 08:07
Jag gillar verkligen tanken med Barcelonas mes que un club. Att våra ambassadörer är ödmjuka osv osv ..
Men är det inte lite synd tycker ni att vi antingen säljer eller att inte väljer att köpa in profilstarka spelare?
Jag förstår att det på något sätt kan "rubba" på laget och att "jaget" verkligen inte ska prioriteras. Men jag älskar verkligen missförstådda genier som klassas som gangsters ena sekunden och är älskade av allt och alla nästa sekund.

Jag älskar de lite udda personerna som kan göra utspel i media för att dem säger vad dem tänker eller kanske rent av inte tänker sig för när dem pratar.

Det känns som att Barcelona anno 2010 är lite av en "perfekt" familj där minsta lilla högljudda störningsmoment ska försvinna och alla ska leva i harmoni och hålla sig under radarn.

Vi har visserligen några roliga filurer i Dani Alves och Pique t ex men utöver det så ser jag inga karaktärsstarka profilspelare i laget längre som sticker ut stil med Etoo, Zlatan, Yaya toure, Ronaldinho osv...

Jag är speciellt ledsen över Eto'o..

Spanjorerna i all ära, men det behövs en blandning mellan ödmjuket och galenskap i ett lag. Inte minst för oss fans.. Samma känsla som jag har för AIK just nu.. Mutumba och Bojan har lämnat ett stort hål efter sig pga deras frispråkighet och personligheter. Detsamma känner jag för Eto'o och Ronaldinho för att ta 2 exempel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-14 07:55
Fyfan vilken skön match igår. Som neutral åskådare var det en av de bästa matcherna jag har sett på länge. Som Barca-supporter är jag otroligt nöjd. Innan Villarreals kvittering så spelade vi magiskt, med många bra väggspel och bra passningsspel. Det enda som jag var riktigt missnöjd med är att efter de gulas mål så slutade vi nästan spela helt. Vi kom fortfarande till några chanser, men hade inte alls samma flyt i spelet.

Även andra halvlek började lite slött, men sedan när världens bäste nätade så var det inget snack om vilket lag som var de bättre.

Det är ingen spelare som jag är riktigt missnöjd med. Måste dela ut extra beröm till Abidal. Vet inte hur många tacklingar han gjorde. Och när det kändes farligt för motståndarna så var han där med sin brytningssäkerhet och snabbhet. Hoppas han får spela mittback även nästa vecka, för om Pique startar kommer jag inte kunna klara av att kolla på matchen(p.g.a. att han riskerar att få sitt femte gula kort då om han spelar).

Skönt att Villa börjar komma igån med målskyttet. Pedro var även han bra. Båda verkar försöka komma i toppform till El Clasico. Xavi spelade som vanligt lugnt och slog nog inte bort en enda pass. Iniesta blandade och gav. Han gjorde några otroliga finter, men slarvade ibland lite. Men har får ändå ett bra betyg. Dani Alves var så där otroligt offensiv som han är ensam med av alla högerbackar i världen av att kunna vara. Skönt att se han så involverad i spelet. Det enda jobbiga var att det ofta blev mycket kontringsytor för Villarreal där Rossi var med sin snabbhet.
Ska jag vara ärlig så såg jag knappt Maxwell på hela matchen. Men jag antar att det är okej när man spelar back och har Alves på andra kanten som snor all uppmärksamhet.

Till sist måste jag säga, Busquets! Vilken lirare han har utvecklats till. Han har ett sånt lugnt passningsspel och bryter många av motståndarnas kontringar. Älskar när han i uppsplen går ner och hjälper till i backlinjen. Enligt mig är han just nu en av världens bästa defensiva mittfältare.
Barcelona Barca-nist
2010-11-14 03:38
den va rolig faktiskt :D
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 03:37
Barcanist `´ Jimmy Jump

Hahahahah
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-11-14 03:09
Hahaha, mitt länktips är värt att se. Verkligen!
Barcelona Barca-nist
2010-11-14 03:05
Marca får gärna kommentera den här matchen!
kolla hur cristiano får både frispark och straff!

Barcelona Barca4eva
2010-11-14 02:50
Vad ska man göra...Barca har blivit ett hatobjekt. Pajaser hela bunten som påstår att vi vann pga av domarhjälp.
Barcelona Barca-nist
2010-11-14 02:30
Villarreal Coach Juan Carlos Garrido: The Game Was Solved By Small Details

länk goal*
Barcelona Barca-nist
2010-11-14 02:27
Jag gjorde flera uträkningar med olika program och ser inte nåt offside. Jag önskar de hade bilder på det bortdömde målet också.

Jag tycker det är patetiskt när tränare som Mou and alla barcahatare ska hålla på så.Så synd att de ser saker bara på ett sätt. Men de ska inte ta glädjen ifrån oss. Skönt med seger
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 02:22
3:e målet är onside

Case closed =3
Barcelona Zeptan.
2010-11-14 01:44
Salcini.

Hört talas om perspektiv?
Barcelona Gabriel_
2010-11-14 01:38
Messi var inte offside i 3-1 målet, det kan man se på linjerna på gräsmattan. Men inget förvånar mig när det kommer till AS. Dem kanske borde lägga lite mer fokus på det solklara målet som istället dömdes bort? En blind man i en solförmörkelse hade tom kunnat se att det där var on-side. 2-0 där och matchen är i princip död. Istället kvitterar Villareal direkt efteråt och man tvingas att slita som djur för vinsten. Det där var linjedomarens misstag, men även Delgado Ferreriro var urusel idag minst sagt och det är inte heller första gången han är det mot oss. Det har tom gått så långt med just honom att man har memorerat in hans namn pga alla hans dåliga insatser han gjort i våra matcher, alltid insatser som har missgynnat oss precis som idag. Visst okej, jag erkänner att Maxwell skulle haft ett rött kort där men bortsett från det så gav han verkligen allt, allt och precis allt till Villareals fördel. Mourinho har verkligen lyckats med sitt manipulerande av domarna. Det här var hans tanke redan från dag 1. Man kan säga vad man vill om José Mourinho men en sak är säker och det är att han är världens bästa på att manipulera till sig fördelar från domarna. Det är så jävla uppenbart vad han försöker göra och det värsta av allt är att han också lyckas.
Barcelona Salcini
2010-11-14 01:32
Abbe.

På din bild är den gula linjen inte i 90 graders vinkel jämfört med sidlinjen av straffområdet. Dock så räknas inte armen som offside, eftersom den inte är tillåten att spela med och det ser ut som att axeln är i linje med försvararens fot.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-14 01:23
Ja, VG för dagens match på Abidal. Inte mer.
Jag som var orolig att Alves skulle slarva. Då fick jag se Abidal istället.
En del chansning pass av honom som kunde förstöra mitt hjärta...

Jag förstår att marängerna är "avstängda" från forumet, eller hur?
Skönt faktiskt, man slipper rätt mycket tjafs.

Ha det så bra.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 01:20
Sam

De menar med den bilden som bevis att Messi var offside.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 01:18
Rambla~

Haha, ja, man ser vad man vill se ;-). Åtminstone har de inte stretchat ut bilden de publicerat, vilket är ett framsteg.
Barcelona Barcadinho.
Jag är trött och glad för kvällens match.
Bara ett par rader.

Jag är så glad att se den höga ordentliga pressen tillbaka. Det var ju ett dödligt vapen i trippel säsongen, men den försvann ganska mycket förra säsongen.
Barcelona Sam
LoL, den bilden visar ju att han är onside. Titta bara på kontrastskillnaderna i gräset.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 01:13
Abbe.

Kolla in AS's pnsamma vinkel då. De är tilbaka med sina "rättvisa" vinklar och photoshopmontage. :P
Barcelona Frodo
2010-11-14 01:13
Något som inte nämnts tillräckligt många gånger ikväll: Kaptenen har nu spelat 500 matcher i Barcelona. Vilken legend! Det är endast tre spelare som är med i 500-klubben.

För övrigt slet Pedro som ett djur ikväll. Vilken jävla press han satte hela matchen. Alla våra tre forwards pressade som om deras liv hängde på det. Skönt att se!
Barcelona Salcini
2010-11-14 01:08
AzizWaysi:

Iniesta var lurig idag, dock fick han inte alltför mycket uträttat och slarvade i avgörande moment. Bästa spelare idag går till Xavi, Busquets och sen är det ju svårt att bortse från Messi med sina två mål. Dock så måste jag säga att detta faktiskt var en av de mer underhållande matcherna jag sett på länge. Båda lagen bjöd upp och spelarna bjöd på klacksparkar, tunnelsläpp, och tunnlar till höger och vänster. En fröjd för ögat att se, helt underbart!

Messis första mål var också det ett praktexempel på hur två spelare enkelt kan ta sig igenom 5-6 spelare med bara lite enkla väggspel och rörelse.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 01:05
Bild från tredje-målet.
Barcelona lameG^
2010-11-14 00:59
Rambla

Abidal gjorde det riktigt bra men man såg ändå att vi sakna det lugna spelet som vi brukar ha med Pique i försvaret. Men Abidal får VG av mig.

Iniesta,Xavi,Alves,Messi,Villa,Pedro har alla sakta men säkert hittat sin formtopp och med alla dem i form samtidigt mot Real så kommer dem få det riktigt svårt.

Puyol el Grande Capitano!!! 500 matcher nu, Riktigt stort
Barcelona Abbe.
2010-11-14 00:58
Rambla~

Det skriver jag under på. Precis som Pep själv sa efter matchen så gjorde han en bra insats, och när han är fokuserad så kan han spela mittback på en väldigt hög nivå, precis som idag.
Barcelona Bernie
2010-11-14 00:55
Frodo

Jag skulle vilja påstå att det är en fördel att börja hemma med el clasico. Vinner man så stärks självförtroendet något oerhört. Förlorar man, så tappar man självförtroendet och några poäng direkt efteråt. Vi är vana att ha domarna med oss, det är ju så. Jag kan nämna flera tillfällen då Messi t.ex fått väldigt billiga frisparkar, men i våra ögon är det solklart blåst av domarn. Men som du säger, det handlar oftast om två lag i ligan de senaste säsongerna och de är just sånna här små saker som kan bli avgörande, som när domarn missade att leo var onside istället för offside.
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 00:53
Rambla~

Håller helt o hållet med dig
Barcelona Rambla~
2010-11-14 00:52
Jag hade mina farhågor när det gäller Abidal som mittback, något jag säkert delar med många här inne. Fast med facit i hand så måste jag erkänna att han efter kvällens insats med lätthet kan kvittera ut ett betyg väl godkänd. Håller ni med?
Barcelona AzizWaysi
2010-11-14 00:45
Iniesta var hur bra som helst idag, jag tycker faktis att han var matchens lirare. De där grejerna han gör på en fotbollsplan är det nog inte många som klarar av det, tex finten i straffområdet, hur fan lyckades han?:P Han har varit våran bästa spelare tillsammans med Messi i år!

Att Keita kom in sen var jävligt bra också, vi vann fler bollar på mitten och vann flera närkamper då.
Annons: