/spanien/barcelona/forum/14309.aspx/spanien/barcelona/forum/14309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Goliador
2010-08-26 13:30
jag tror pep är konflikträdd. Han har en övertropå att alla måste sköta sig som helylle Xavi och iniesta(inget ont om dem) för att klubben ska vinna matcher. Hur kommer det sig att tex Bayern Munchen, med helt tokiga individer, går till cl final oftare än barca?? Det är för fan en tränares största uppgift att få ihop ett lag av ett gäng individualister, inte sparka iväg folk så fort det inte är som alla andra. Pep är ÖVERSKATTAD
Barcelona ★Sami★
2010-08-26 13:29
Raiola största skiten. Zlatan som är tyst som en mus och vågar inte säga något till sin Agent när han fuckar Barca totalt.

Sparka din agent och prata med Guardiola som en man. Och säg jag vill stanna i Barca. Och kriga om en plats.
Sillyseason
2010-08-26 13:28
Ämne: Gunners Freddie

I....
Aldrig skrivit att han är en dålig fotbolls coach, dåligt taktiskt eller liknande. Dock kvarstår FAKTUM att han är en dålig ledare. Inte ens prata med spelare om problem uppstår? hmm..
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:24
Jag skrev tidigare att Pep absolut inte är utan skuld, att han är en oerfaren tränare när det kommer till att hantera stora egon. Det är bara naturligt när han är så pass ung som han är och den korta tid han varit tränare.

Trots det ska inte spelare och framför allt inte deras agenter tro att de kan säga precis vad de vill och komma undan med det. Skicka ut packet bara, så fort som möjligt!
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-08-26 13:22
Hoppas Ibra går och vi lottas mot Milan i CL... slutet på denna saga kan ni då räkna ut själva.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:21
Sillyseason

Vilka "många" konflikter syftar du på? Berätta för oss är du snäll?
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 13:20
Ämne: Rambla//

Men endå....Faktum kvarstår. Barca har spelat bättre med Zlatan på bänken.

Nu finns det dessutom en mördande konkurrens i anfallet i och med att Villa finns i truppen.
Zlatan gör sig bäst att ta sin pick och pack. Annars är det troligt att han kommer att sitta på bänken ganska ofta.
Han har fattat det verkar det som och tacka f*n att även hans agent har fattat det.
Barcelona Goliador
2010-08-26 13:19
Okej kan ni berätta för mig vilket beslut av de jag tog upp som var bra??
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-26 13:19
Gunners Freddie

Inte ens den mest inbitne Pep älskaren kan påstå något annat, hans "trackrecord" när det gäller värvningar är helt bedrövligt. Det har mycket vid att Pep är "grön" som tränare, han kommer att lära sig av misstagen. Ferguson var ju inte precis världens bästa tränare när han började, han var ju millimeter ifrån att få sparken om han inte hade vunnit FA-cupen.

Man kan inte heller säga "Pep ville testa något nytt och det sket sig". Vi pratar trots allt om en ENORM summa, jag hoppas att Pep lär sig av detta. Vad vi har lärt oss av hela processen är att Pep bör låta Zubi få köpa spelare, om han kan börja välja och vraka så kommer det att gå åt skogen (i alla fall nu).

Sillyseason

Guardiola har vunnit trippeln första året och ligatiteln andra året. Är det inte bra CV?
Jag skulle inte ens byta 10 Zlatan mot Guardiola,det ska bli så skönt att få slippa folk som hejar på Fc Zlatan istället för på laget.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:18
Gunners Freddie:

"Men endå verkar Pep haft för mycket att säga till om när Zlatan värvades från första början. Där man verkligen värvade han till varje pris."

Hur vet vi detta? Ingen kan vara säker på det här i lilla Sverige. Det är bara vad folk tror sig veta.
Sillyseason
Hetfield- Megan Fox is a dude:

Att det uppstår så många konflikter inom en så kort period tyder på dåligt ledarskap. Ingenting annat. De förekommer precis lika stora egon & speciella personligheter i andra lag.
Barcelona westinho
Sjukt hur många det är som blundar för allt och tror att allting Pep rör blir till guld. Han är inte perfekt, han gör misstag. Det har han bevisat den senaste tiden. Jag är ingen Zlatanist, men jag anser att Pep är den som bär störst skuld i detta dramat.
Spanien Gunners Freddie
2010-08-26 13:14
Rambla//

Men endå verkar Pep haft för mycket att säga till om när Zlatan värvades från första början. Där man verkligen värvade han till varje pris.
Kommer ihåg att Pep uttalade sig om en magkänsla när man ville slänga in Eto i affären också, magkänslan sa att man behövde en stor anfallare istället för Eto. Det vill säga det här var Peps plan från början att ha en stor stark kille där framme

Och där kommer misslyckandet in i bilden, han har misslyckats att få in den stora starka anfallaren i Barcelonas spel. Det har snackats mer om att Zlatan misslyckats med att komma in i Barcelonas spel (förra säsongen). När man köpte han först för att kunna ändra spelsätt lite och jag tycker nog jag sett samma bolltrillande som man hade innan med ett nästintill förbud att lyfta bollar med undantag för kantbyte.

I Luján//

För att Pep i egenskap av huvudtränare har ett ansvar att se till att hela gruppen fungerar, speciellt den med dyraste värvningen som klubben nånsin har gjort.
Barcelona Pep the King
2010-08-26 13:14
Fan vad skönt att bli av med alla som kysser Zlatans fot här inne i forumet. Vodka flaskan är i kylen:)
Barcelona I Luján
2010-08-26 13:13
Varför skyller alla på Pep? Det är Zlatan som vill lämna annars hade han inte sagt något igår. Vilken tajmning precis när det skulle fortsätta att förhandla i dag.
Vad är 1+1 ???
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:12
Ämne: Jag har tappat förtr....
Bra, då kan du hålla Raiola och Zlatan i handen när han går till Milan. Ni blir en snygg trio.
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 13:11
Ämne: Hetfield

Jag skra....
Hehe, klockrent sagt. Han har humor.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:10
Hetfield

Jag skrattade gott när Pep svarade på vad han tyckte om Zlatans uttalande.

Pep sa: Det var åtminstone inte hans agent som pratade. Alla får säga vad de vill.
Barcelona Goliador
2010-08-26 13:09
Jag har tappat förtroendet för Pep. Vad har han gjort bra efter Cl vinsten 2009? Chyg för 250 milj? Känslan att byta Zlatan mot etoo? Taktiken mot Inter i CL? Sälja Yaya och antingen inte köpa någon ersättare som pivote eller köpa in dvärgen mascherano när laget redan är minst i europa? Sälja den dyraste spelaren i historien efter en säsong, 21 mål och 9 assist? Raiola har rätt, Pep har blivit mentalt sjuk.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:05
"då Rosell och Pep bara vill ha katalanska spelare."

Hur kommer det sig att du vet detta? Berätta gärna.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Har ni märkt hur bra Pep är på att ta bort spelare som är "bråkiga"? Först var det Ronaldinho och Deco som fick gå, sen var det Eto'o som fick gå, sen började Yaya tjata lite, och nu är det Zlatan och hans agent som har hamnat i bråk med Pep.

Jag tror att Peps första regel är harmoni, allt annat kommer efter. Han vill att alla ska dra åt samma håll, det är därför han inte accepterar tjat och annat. Jag tror att mycket av det här "bråket" är pga. snacket från Raiola.
Barcelona el Maestro!
Ämne: el Maestro!

Hur l....Jag har följt Zlatan längre än vad du tror.
Inter spelar en annan typ spel. Där har man byggt spelet runt honom. Alla bollar i anffallsväg gick via honom.
Det skulle även Nikola Žigić kunna imponera i Inter om han fick fria tygglar på plan.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:04
Clichy #22

Du borde istället oroa dig för vad Wenger ska skylla på efter denna säsong. Kungen av ursäkter.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:02
"Pratar du trix så prata Messi som både i landslaget och i Barca ALLTID försöker göra det svårare, och som mot Inter i CL misslyckades kapitalt."

Det är lätt att peka på ett möte i en semifinal där motståndaren var superdefensiv och hade minst 3 spelsare omkring Messi hela tiden, för att få grund för sina argument.

Jag antar att det är svårare att titta närmare på de 47 målen han gjorde under säsongen. Eller?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-26 13:02
el Maestro!

Hur länge har du följt Zlatan? Vad var det han gjorde i Inter, match efter match? Avgjorde i princip allt på egen hand.
Barcelona el Maestro!
2010-08-26 13:00
Ämne: Måste få skriva av m....
Zlatan har inte de egenskaperna. Han kan inte ändra en match på egen hand på grund av sin storlek.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 13:00
Gunners Freddie

Enbart spekulationer från din sida. Enligt de flesta så är det just så det går till. Alltså, Pep lämnar en lista med positioner (och spelartyper) på nytt folk han behöver (om han nu anser sig behöva nytt folk) till nån som klarar spelarköp på ett bättre sätt. Det är sportdirektören som tillsammans med Pep planerar hur truppen ska se ut till nästa säsong.
Spanien Pablo Gorcon
2010-08-26 12:57
Ingen Ibra, ingen Yaya Toure.

Barca har blivit ett pygmélag...hoppas för er skull att canteran har någon storväxt spelare på g då Rosell och Pep bara vill ha katalanska spelare.
Barcelona Edoo9
2010-08-26 12:57
Ämne: Hur det än ligger ti....
Westinho jag tycker att det är just motsatsen som sker om han stannar. Zlatan i Barcelona är inte den gamle Zlatan som gör mycket på egen hand. Men med villa som kan hitta på vad som helst mer eller mindre får vi mer variation i anfallsspelet då han både kan delta i uppbyggnad och va den som ska va sist på bollen innan den hamnar i mål. Sen har vi störst bredd i anfallsspelet så om Zlatan försvinner tror jag inte han hade blivit saknad alltför mycket. Och då ser jag detta endast utifrån det spelmässiga.
Barcelona Rambla~
2010-08-26 12:56
Pablo Gorcon

Kanske du också kan ge mig den rätta tipsraden till helgens matcher? Jag skulle behöva öka lite på intäkterna känner jag. Det skulle vara bussigt om du kunde ge en hjälpande hand. :)
Annons: