/spanien/barcelona/forum/14308.aspx/spanien/barcelona/forum/14308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-27 13:01
Vem är Alexandre?
Barcelona Rambla~
2010-08-27 12:57
En sak till. Jag gillar verkligen hur Rosell sköter förhandlingarna, han låter sig minsann inte köras över av flintskallen Galliani som många hävdar är en slug förhandlare. Fortsätt så Alexandre!
Barcelona Rambla~
2010-08-27 12:54
Messi gör så många mål för att han är världens överlägset skickligaste spelare. Många av hans mål är ofta svåra soloprestationer. De som påstår något annat lider av svår avundsjuka och bitterhet.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-27 12:46
Finns nog ingen bättre DM att värva i dagsläget, förutom Essien då. Så det var ett väldigt, väldigt bra köp och det blir bara bättre om priset på 16m + 6m stämmer, grym affär då. Han är kvick, och kommer att stortrivas tillsammans med Messi (som alla andra mittfältare). Perfekt!
Barcelona ★Sami★
2010-08-27 12:42
Jag vill bara skriva en sak innan ja drar.
Jag älskar Adrianos inlägg:)
Barcelona basaric
2010-08-27 12:23
Även om jag är en av dom som tycker att Barcelona borde värvat någon "mindre" spelare som back-up till Sergio så är jag ändå jätte nöjd nu när jag vaknar upp på min födelsedag och ser att vi värvat Mascherano.

En annan sak.. Ni har säkert läst, hört, sett att många madridistas använder Xavi & Iniesta som enda orsaken till varför Messi bombar in mål med FC Barcelona, att det är dom som assisterar varje mål han gör, att vilken spelare som helst hade gjort minst lika mål med sån mittfällt bakom sig.. men jag tittade upp statistiken och kom fram till det här.

Messi har gjort 85 mål på dom två senaste säsongerna med FC Barcelona.. av dom 85 målen så har Xavi & Iniesta tillsammans bidragit med 19 assits (i alla sammanhang) vilket är endast 22 % av målen.

Som ni ser är det inte alls så många.. och jag har för mig att Zlatan & Alves kan komma upp till samma siffror om man slår upp deras assister till Messi.
Barcelona Titi_18
2010-08-27 12:23

Vadå driver?
Jag referererar ju till media och/eller twitter.

Men, men, jag ska sluta nu.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-27 12:21
Ämne: Ämne:
Jo, d....
Titi_18 du borde spärras när du kommer och driver med folket här .
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 12:17
Ämne:
Jo, det gör det vi....Det som står i Sport är runt 40 miljoner euro. Inget annat.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-27 12:13
Jaaa! Härligt att vakna o se Mascherano nyheten!
Barcelona Titi_18
2010-08-27 12:09

Jo, det gör det visst. Inte bara Sport, kolla Leifbys blogg också. Oklart hur mycket Barca bestämt begär, men pratas om 575 miljoner.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-27 12:06
Ämne:
Enligt Sport så ha....
Din lögnare ! det står absolut ingenstans om detta du säger!
Barcelona Titi_18
2010-08-27 12:06

Obekräftade källor säger att fansen protesterar utanför Pep Guardiolas kontor angående ryktena om Zlatan till Milan...källa: Barcastuff på Twitter
Sillyseason
2010-08-27 12:03
Milan har inte de pengarna att lägga ut, det blir ingen affär om det nya priset skulle stämma.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-27 11:59
Titi_18

Perfekt, det är ett mer rimligt pris än vad som tidigare ryktats..

edit: Så du säger att Milan måste bestämma sig idag, men samtidigt vill Pep spela med Zlatan på Söndag, så det blir ingen affär idag?.. Så Zlatan stannar med andra ord?
Barcelona Titi_18
2010-08-27 11:50

Enligt Sport så har Barca höjt priset på Ibra till 575 miljoner. Milan måste punga upp med pengarna i dag för att det ska bli affär.

Samtidigt har Bojan känningar och riskerar missa mötet mot Racing, därför vill Pep ha med Ibra i den matchen. Blir nog ingen lösning idag.
Länktips: www.sport.es/
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-27 11:50
Om priset som Sport uppgav stämmer så är det väldigt bra förhandlat av Rosell & Co. Mascherano är en riktigt bra spelare, en av mina favoriter på den positionen.

Om vi ska byta till oss någon spelare från Milan så är Pato och Thiago Silva de enda spelarna jag skulle vilja ha.
MF Doom
2010-08-27 11:46
Är masken värvad för att värma bänken eller tror ni att pep verkligen kommer att rotera?
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 11:44
Vad gör Helena, Zlatans fru på Camp Nou, eller om det nu var på träningsanläggningen?
Hon kan inte ändra på Zlatans öde. Han har gjort sitt i Barca.
sebbaa
2010-08-27 11:37
Hoppas Mascherano kan komma till hjälp mot Engelska klubbar. Han spelar ju hårt osv. Så kanske han kunde röja plats åt Xavi & Iniesta?

Förövrigt lär de bli intressant med vilken nummer han tar, 4?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-27 11:36
Hela Zlatan affären börjar bli löjlig ur alla möjliga aspekter. Faktum kvarstår att även om Zlatan är fel för Barcelona så kommer han att lämna ett stort hål, och ingen i laget kan fylla det.

Man måste köpa en anfallare, och jag ser inte poängen med att stressköpa en spelare istället för att ta hem K9 (försent nu, but still). Man behöver fortfarande en kreativ mittfältare och en anfallare, och det är ytterst lite tid kvar.
Jag håller tummarna att Rosell har några ess i rockärmen, annars är jag mycket orolig.
Barcelona Frodo
2010-08-27 11:34
Bra artikel om "Football against racism". Dock bör det nämnas att de allra största talangerna i de nämnda åldersgrupperna inte följde med. Rafa Alcantara (Thiagos lillebror), Edu Campabadal och Gael Etock är alla 93:or som spelar i Juvenil A. Rafa och Edu debuterade i b-laget för någon vecka sen. Gerard Deulofeu som sägs vara akademins största talang är 94:a och även han deltog inte.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-27 11:31
Angående Masken;

Eftersom Barca är ett spelförande lag så är jag inte så rädd för att mascherano ska komma till korta pga av sitt hårda spelsätt.
Snarare är det viktigt för en pivote att spela bollen på ett tillslag, ligga rätt i position och erbjuda försvaret uppspelsalternativ och mittfältet passningsalternativ.

Precis som med Zlatan kommer masken att få anpassa sitt spel för att själv passa in, men jag tror det är lättare för en DM att göra detta än en nummer 9.

Jag anser att det är positivt att klubben köpt in en ersättare till Yaya och dessutom fått både spets och bredd.
Barcelona el Flaco
2010-08-27 11:28
Hetfield/

Håller med dig om att Mascherano är egentligen för bra för att agera back-up, han hade med största sannolikhet kunna spela från start i de flesta toppklubbarna. Men om han nu går med på att sitta på bänken till förmån för Busquets ser jag inga större problem. El jefecito verkar ju verkligen vara sugen på att spela för Barça och vara nära Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-27 11:26
LEO KUUNG

Att döma av den videon verkar han ju ocså ha ett bra skott, vilket varken Busquets, Xavi eller Iniesta har.
Barcelona el Flaco
2010-08-27 11:24
Antonio Puerta/

Både Sport och MD skriver att det rör sig om 22 miljoner euro plus variabler, men på Barcelonas hemsida står det att klubben kommer avslöja detaljerna kring dealen först efter att Mascherano ha genomgått läkarundersökningen.
Barcelona Barca Barca
2010-08-27 11:22
Mascherano för 16 + 6 milijoner är riktigt bra deal. Blev också chockad när jag precis sätter på datorn och ser att han är klar, nu är truppen spikad o klar. Zlatan lär lämna Barcelona, vi kommer få 40 milijoner plus att man slipper hans enorma lön. Hela Zlatan historian till Barca var fel tänkt, allt började med att man ger Eto'o plus 50 miljoner är alldeles för mycket och hans enorma lön. Lägg därtill hans griniga agent.
Barcelona Xaviii
2010-08-27 11:21
Mascherano klar för Barca, bara jag som tycker hans spelstil är för aggressiv? och kan lämna oss med en man mindre i många matcher.
Barcelona King Henry V
2010-08-27 11:21

Spansk tv intervjuar Ibra om Kennedy Bakircioglu och "svenskmötet" mellan Barca och Racing...lite kul...Ibra: "Jag har inte sett Kennedy på flera år, men han var bra i allsvenskan"....hahahha
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-27 11:17
Grabbar jag hör olika priser överallt vad ligger prisen på är det 16 milj + 6 milj ?

Annons: