/spanien/barcelona/forum/14303.aspx/spanien/barcelona/forum/14303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 18:33
Hetfield,

Jag tycker det är bra. En klassspelare som skulle förstärka den delen av anfallet som möjligen skulle behöva förstärkas. Villa och Bojan finns redan på centerplatsen. På kanterna finns endast Jeffren att tillgå om Messi och Pedro inte kan spela.. jag ser gärna att Robinho kommer om Zlatan lämnar.
Delarocha
2010-08-27 18:31
Goliador

Sist jag kollade spelar vi inte ens med nån offensiv mittfältare. Gå till Italien om du vill leta efter din trequartista. Barcelona spelar med tre mittfältare. En pivote och två stycken tvåvägsspelare.

En offensiv mittfältare i klassisk bemärkelse jobbar knappt hem. Och Maxwell och Adriano är fullt kapabla till att ersätta Xavi eller Iniesta. Däremot blir det jobbigt med det offensiva mittfältet i år. Vem ska spela där?

Messi har ju spelat på mittfältet förrut. CL finalen mot Man United t.ex. Då gick ju Messi in till mittfältet efter cirka 70 minuter.

Återigen, vi spelar inte med en offensiv mittfältare. Vi gjorde det inte ens med Deco. Han jobbade också hem.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-27 18:28
Enligt Sport så kommer Robinho att bli klar för oss om Zlatan går till Milan. Robinho verkar vara fast bestämd på att spela för oss.
Rosell har ju även bra kontakt med Robinho från hans dagar i Brasilien, så det är mycket möjligt att vi får se Robinho i Barcelona.

Robinho (högerfot)- Villa - Messi (vänsterfot).
Bra eller anus?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 18:27
Duras,

Raiola njuter av att leka med orden och skapa rubriker. Den liknelsen säger ingenting om ifall bebisen tillhör Barcelona eller Milan.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-27 18:22
Denyo

Om nu Jeffren inte kan konkurrera med Bojan & Pedro och aldrig kommer bli en världsklasspelare så är han ju perfekt som 5 alternativ?!

Varför köpa in någon annan för en summa pengar som ska göra jobbet liiiite bättre än Jeffren.

Alla spelare kan inte vara first team regulars, det måste finnas truppspelare som kan anta utmaningen att nöta bänk.

Så länge inte Jeffren själv klagar, klagar inte jag, även om jag håller med dig att han inte nått samma framgångar som Pedro. Tycker trots allt att han gjort det okej när han fått speltid, mer är väl inte att begära av någon som knappt får speltid?!
Deportivo Duras
2010-08-27 18:16
Enligt Milannews ska Mino ha uttalat sig "Bebisen är nästan född, Vi är den åttonde månaden" strax efter mötet.
Deportivo Duras
2010-08-27 18:10
Mötet mellan Mino Raiola och Adriano Galliani har precis avslutats. Snart får vi veta mer om vad mötet resulterat i! (Milan supporter)
elbraco
2010-08-27 18:09
Jag tror Maxwell klarar sig godkänt mot medelbra lag iaf. Det har han bevisat innan även om det inte är optimalt...det är just därför Pep gillar (kommerinteihågordetmen)"versatile players".
Adriano vet jag inte, har inte sett han tillräckligt...
Barcelona Denyo
2010-08-27 18:08
Addeh//

Bara för att han spelar i Barca måste jag tycka han är bra?
Jeffren har inte heller tagit chansen dem gånger han fått dem
Förutom i kanske någon enstaka match. Bättre och låna ut killen så han kan få regelbunden speltid o kanske bli en medel spelare i nåt mittenlag för en världsklass spelare kommer han inte bli,
han för okontrollerad visst han är snabb men de är när han får upp farten han tappar bollen.

Och med den anfallsuppsättningen vi har så ska han inte räkna med någon speltid heller. Om vi jämför han med Bojan så är Bojan betydligt mycket bättre och det känns tryggt när han är inne, när jeffren är inne exempel då flyger bollarna åt helvete han tappar bollar skotten flyger längst upp på läktaren, jag säger inte att han är dålig, men han platsar helt enkelt inte o kommer inte göra det sen heller så han har bojan o pedro framför sig.

Tips en utlåning på 2 år,hämta in kerrison ge han en säsong och sen sälj om han inte presterar
Barcelona Goliador
2010-08-27 18:06
Ämne: Goliador

Ehm, vi ....Delarocha...Adriano och Maxwell håller definitivt inte på offensivt innermittfält mot tuffare motstånd. Hur bra koll har du själv? Hmmm??? Att sätta Messi där känns inte heller som en optimal lösning, Han ska spela som forward, och inte behöva jobba hem i defensiven. Som jag ser det finns det i dagsläget bara Keita som skulle kunna gå där mot riktigt bra motstånd.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-27 18:02
Goliador

Du har rätt att det inte finns någon som kan ersätta Xavi och Iniesta. Det finns, men då skulle spelet inte flyta lika bra och vårt passningsspel skulle bli sämre tempo. Vi får hålla tummarna att Xavi fortsätter på samma sätt som de två föregående säsongerna, genom att nästa aldrig vara skadad.
Delarocha
2010-08-27 17:59
Goliador

Ehm, vi har aldrig haft FLER spelare till det "offensiva" mittfältet än nu. Adriano och Maxwell kan vikariera där. Likaså Messi.

Du har bara dålig koll. Vi har vunnit flertalet titlar med en mindre trupp än denna.

Yaya Toure spelade väl aldrig annat än pivote typ? Och kan ju inte påstå att han var sådär ruggig offensivt enligt mig själv. Visst, han gjorde några genombrott men hans löpsteg gör ju ont bara att titta på.
Barcelona teddycule
2010-08-27 17:59
håller med banklev!!!!!!!
banklev
2010-08-27 17:58
hoppas verkligen att han stannar och kommer tillbaka till interformen, herregud världsanfall är då bara förnamnet. Zlatan klackskarvar till messi som lägger en macka till Villa som chippar in i mål
Barcelona teddycule
2010-08-27 17:58
i värsta fall så får man väll kasta ner messi på mittfältet. Anfallare har vi ju så det räcker.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-27 17:56
Bojan har all tid i världen i Barca ! Zlatan har inte alls mycket kvar för att vinna CL ! jag tycker han ska få chansen att vinna den med det laget han vill stanna kvar i, BARCA !
Barcelona Goliador
2010-08-27 17:55
Tyvärr tror jag inte att barca kommer vinna något med den tunna trupp som finns i dagsläget. Jag var orolig för pivote-rollen förrut men nu med Mascherano-värvningen så har det släppt en aning...

Dels på topp, men framförallt på offensivt innermittfält är jag ganska orolig över att det är för tunt. Keita räcker inte som ersättare till Xavi och Iniesta. (Busquets och Masche håller inte där tycker jag). En skada på någon av dem skulle bli ödesdiger, tror jag.

Det finns ingen ersättare...precis samma problem som jag tyckte att truppen hade förra året. Men då hade vi i alla fall en bättre offensiv spelare i Yaya, istället för Masche nu.

Barca måste antingen öppna plånboken och köpa en som kan ersätta Iniesta (dvs en spelare som kan spela offensivt både centralt och på kanten). Eller hålla tummarna för att dos santos gör en Pedro. Känns inte särskilt bekvämt.

Spontant så hade jag hellre sett att barca behållt Zlatan och köpt Fabregas istället för Villa, om man får drömma lite
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-27 17:54
Nu när det verkar som det är värsta grälet mellan Pep och Ibra och med den där tjatiga agenten så undrar jag ändå inte det bästa är att Zlatan lämnar. Tror definitivt inte vi förlorar så mycket på det.

Är dock nästan säker på att han stannar. Vet inte varför. Jag bara har en "feeling":).
Barcelona Sam
2010-08-27 17:52
Innan för ca 1 månad sen ville jag att han skulle stanna men nu efter transfersopan och alla rykten/nyheter så ser jag det bäst som om han lämnar. Tror många känner så.
Barcelona teddycule
2010-08-27 17:52
behåll ibra skicka raiola åt he...te
Delarocha
2010-08-27 17:50
1.70 ligan

Jag vill bli av med honom.
Barcelona teddycule
2010-08-27 17:50
jag vill att han stannar har en magkänsla att ibra kmr vara riktigt bra i år!
Barcelona teddycule
2010-08-27 17:46
synd bara att bojan aldrig tycks kunna släppa trycket han har på sig! känns alltid som han har prestationsångest när han lirar!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 17:45
känns som det råder ganska dela meningar här inne ang Zlatan. Handuppräckning, vilka vill att han stannar respektive lämnar?
Atlético addeh
2010-08-27 17:45
Är det någon som på allvar kommer konkurrera om den ordinarie platsen som vänsterback så är det Maxwell. Brassen gjorde prickfria insatser under våren då Abidal hade skadebekymmer och har under försäsongen varit ett stort utropstecken.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-27 17:43
1.70-ligan

Jag tycker vi har bra bredd i anfallet även om Zlatan lämnar. Jeffren och Bojan vet alla har stor potential. Förhoppningsvis kan den sistnämnda få ett rejält genombrott när han för första gången är första avbytare. Lägg till Iniesta och Adriano som kan spela.

Det konstiga är att anfallet är det enda vi inte har en supertalang i just för tillfället i Barca B.
Barcelona Sam
2010-08-27 17:41
Nej tack till Robinho. Vi har bra täckning i anfallet.

Vänsteranfall: Pedro/Jeffren/Iniesta/Villa(/Bojan)
Center: Villa/Bojan/Messi
Höger: Messi/Jeffren/Adriano(/Bojan)

Behövs ingen Robinho eller Zlatan :)
Barcelona teddycule
2010-08-27 17:39
varför värva robinho som kommer att börja gråta så fort han blir petad till fördel för pedro?
Barcelona Messias_10!!
2010-08-27 17:38
lite Off Topic men jag undrar om det är någon härinne som vet om Tv4Sport kommer visa den spanska cupen på TV?

Tacksam för svar
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 17:33
OM Zlatan lämnar kanske man skulle köpa Robinho ändå?
Jag har hela tiden varit emot den värvningen, men om Zlatan går så förlorar man lite av den otroliga bredd vi hade i anfallet. Och Robinho är ytterforward - en plats där Barcelona är i mer behov av bredd än centerforwardsplatsen egentligen. Det går inte att komma ifrån att Robinho är en fantastisk spelare när han får leka fotboll. Barcelonas spelsätt är spelglädje om något.. kan kanske hade varit nåt ändå!

Säg att vi säljer Zlatan för 40 milj euro. Då bör man kunna köpa Robinho för halva det priset.

Som sagt, jag har varit emot en värvning av brassen hela tiden egentligen. Men när man tänker efter så kanske han är det bästa möjliga anfallaren som är tillgänglig, om vi nu säljser Zlatan
Annons: