/spanien/barcelona/forum/14300.aspx/spanien/barcelona/forum/14300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 18:22
Jaha, jag som trodde det var helt klart att Nolito skulle gå till Benfica. Hur som helst håller jag med Addeh, även om inte 24 är gammalt så finns det andra talanger i akademin som spås betydligt större framtid än Nolito.
Barcelona LameG^
2011-01-25 18:22
L.A.M Nr 10

Som du skriver så menar jag 2013. Men att Rafa och Gerard skulle ta en startplats runt 20 års ålder tror jag inte händer och om Bojan inte är tillräckligt bra så måste man värva in någon startspelare. Det kommer naturligtvis påverka Gerard och Rafa men dem är fortfarande unga och måste visa tålamod som är en av de viktigaste ingredienserna precis som Thiago visar nu. Han är 20 i sommar och kommer ju inte starta direkt. Men om några år kanske han gör de och tills dess så får han agera som inhoppare.Så tänkte jag mig att Rafa, Gerads situation skulle se ut om några år. Men det är bara hoppas att Bojan har utvecklats till dess och tar en startplats.

Vi brukar oftast få fram 2 talanger vi samma tidpunkt men endas 1 av dem brukar lyckas. Om vi blickar tillbaks när Bojan och GDS var talanger så lämnade den enda. Nu har vi Thiago och JDS och det märks tydligt vem vi satsar på. JDS kommer förmodligen inte stanna kvar länge till i Barca b då han säkert fått erbjudande från andra klubbar. Om några år kommer vi stå i samma situation igen då vi har Rafa och Gerard. Vi får se vem som vinner den kampen :P
Atlético addeh
2011-01-25 18:15
Rambla

Det är inte gammalt, men när det finns talanger under 20 som om en säsong kan varalika bra som Nolito och dessutom kan passa en fotboll ser jag ingen anledning att hålla kvar honom. Varför ska en egoistisk 24-åring sitta på bänken och ta plats för exempelvis Thiago? Han har ingen framtid i klubben och kommer aldrig ta en startplats. Därför är han helt onödig att behålla.

Jag respekterar din åsikt men står fast vid min.
Barcelona Antonio Puerta
2011-01-25 18:14
Om Fernando Llorente han skulle acc bänken i början sedan tror jag han också kräver start plats, han är tillräckligt bra för att starta i andra stora klubbar. Så det är ingen idé att tänka på att Llorente kommer, vi får hoppas att han stannar i Bilbao. Följer han hjärtat stannar han där, men som sagt pengar lockar. Sedan tycker jag han har mest att uträtta i England och Liverpool hade passat utmärkt, tror Liverpool hade vart titelutmannare om de nu förstärker lite i försvaret + Suarez !

Atlético addeh
2011-01-25 18:08
1.70

Det stämmer, Deulofeu är född 1994. Ganska imponerande då han gör sin första säsong i Juvenil A och redan är lagets stora stjärna och bäste målskytt.

För övrigt är det lite läskigt att de hetaste talangerna numera är yngre än vad jag själv är. I alla fall några. :P
Barcelona Rambla~
2011-01-25 18:05
Cataloniaboy

Det är knappast officiellt och bara rykten. Enligt honom själv har han inte bestämt något.

addeh

Oh, hela 24 år? Sen när blev det för gammalt? Äh, så farligt är det inte med att han skulle vara för bollkär. Han duger att sitta på bänken eller läktaren som tex Jeffren har fått göra.
Atlético addeh
2011-01-25 18:04
Rambla

Skämtar du? Nolito är lite bollkär som Maradona är kokainkär. Seriöst, det märks extremt tydligt att Nolito inte är fostrad i Barcelona & enligt mig passar han helt enkelt inte in. Han har visserligen lärt sig att ta mer defensivt ansvar, men är fortfarande väldigt loj långa stunder. Han släpper i princip aldrig bollen och även om han lyckas med sina dribblingar emellanåt tappar han boll alldeles för ofta. Du kommer aldrig få mig på andra tankar när det gäller Nolito, även om han har det coolt smeknamn. ;-)

Dessutom är han väl i praktiken klar för Benfica till nästa säsong. Att han är 24 gör inte saken bättre, något gammalt för mig då Deulofeu kan vara minst lika bra som Nolito om ett eller ett par år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 18:03
LameG

Antar du menar att allt det här ska hända 2013, men jag fattar inte riktigt hur du tänker. Även om Pato eller Aguero inte kommer vara talanger så kommer de fortfarande vara runt 25. De kommer definitivt hämma Deulofeus och Rafas utveckling.

När Villa om några år börjara trappa ner så får vi se hur bra Bojan är. Har han utvecklats mycket och är redo att bli startman bör man satsa på honom. Om inte så kan man ta upp någon talang ganska tidigt och göra han till startman, med Bojan som back-up. Alternativt värva en talang.

Angående att vi tog upp Bojan för tidigt håller jag inte med dig. Jag tror hans formsvacka bara beror på att han antingen är för klen för högsta nivån, för dålig eller bara att han har en formsvacka.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 17:57
el Flaco,

Är Deufoleu född 94?
För övrigt kanske både du och addeh har rätt angående Grafite. Han är kanske inget barcamaterial längre... men som en joker att slänga in skulle han kanske fungera. Nåja, det var en tanke i alla fall.
Atlético addeh
2011-01-25 17:57
Cataloniaboy

Hittade ingen artikel om det, men det har något att göra med Kierrison-affären då han just nu håller till i Santos. Samma klubb som Neymar, det vill säga.

el Flaco

Ja visst, Deulofeu är väl det hetaste namnet i La Masía just nu. Hans mål mot Nástic var Ronaldinho upp i dagen, otroligt läckert. Men som sagt, han spelar fortfarande i Juvenil A och är väldigt ung. Jag tror stenhårt på Deulofeu, han är en speciell talang, men det kan ta flera år innan han får chansen i A-laget.

PedroRodriguez

Jag har aldrig sett Hazard så jag har ingen uppfattning om honom. Var inte så säker på att han skulle acceptera att sitta på bänken bara för att han är ung.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-25 17:56
Rambla~
Nolito är klar för Benfica. Hans kontrakt gäller från och med nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 17:43
Drar Jeffren i sommar så har vi ersättaren i Barca B anser jag. Ge Nolito ett a-kontrakt.
Barcelona LameG^
2011-01-25 17:41
Jag tror ni missförstod mig när jag skrev om Aguero,Pato,Neymar. Jag vill inte se någon av dem i sommar. Jag tänkte lite längre fram när Villa inte presterar på toppnivån. Då tycker jag vi ska göra en crack värvning. En som går in i startelvan direkt. Rossi var också ett bra alternativ som ni föreslog. Då är Rafa 20 år gammal ungefär medans Gerard är 19. Då är de bra tid låta dem göra några inhopp i A-laget. Vi får inte göra samma misstag som vi gjorde med Bojan och ta upp honom för tidigt.

Man vet inte heller hur de blir med Bojan. Han kanske gör värsta genombrottet. Då behövs inte en värvning alls utan då har vi vår Bojan som ersätter Villa. Så jag tänkte bara lite längre fram. Så en crack värvning om några år skulle inte stoppa talangernas utveckling då jag helst ser en spelare starta när man är runt 23 år. Messi får vi göra undantag med då han var en SUPER SUPER Talang. Fast som sagt så är de helt enkelt upp till Bojan om vi gör den värvningen eller inte.

Jeffren som troligtvis lämnar i sommar kommer vi inte behöva ersätta. Vi har ju Afellay där och Thiago flyttas dessutom upp. Däremot om Keita lämnar så är de en annan femma. Men som Pep sa så är Keita kvar så länge han är tränare och då behövs de ingen värvning. Så i sommar tycker jag vi bara ska förstärka försvaret med någon smart värvning för Milito kommer troligtvis lämna.

EDIT: Caceres från Sevilla som vi har lånat ut skulle vara en bra ersättare till Milito. Han varit riktigt grym i Sevilla och det är inte omöjligt att dem värvar honom för dem har option.
Barcelona Gabriel
2011-01-25 17:38
addeh

Jag respekterar din åsikt men tänker inte att ändra på min, jag håller inte med dig och jag anser fortfarande att han är överskattad.
PedroRodriguez
2011-01-25 17:29
addeh

En spelare som känns intressant är Eden Hazard i Lille. Vindsnabb , Teknisk , En fot av guld samt en bra speluppfattning. Han är endast 20 år gammal och har bl.a. lovordats av Zidane. Har uttsetts till Ligué 1's bästa unga spelare i två år i rad nu. Själv hade jag gärna sett honom i Barcelona då han har allt som krävs för att lyckas här samt håller på att utvecklas till en världsspelare. Där är en spelare som både skulle klara av att nöta bänk och är utvecklingsbar.

Dock skulle han nog kosta en del, och det är ingen idé att lägga ut så mycket på en icke-startman, men en grym lirare iaf.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 17:23
addeh/

"Kan inte annat än att sakna en Ronaldinho ute på vänsterkanten emellanåt."

Deulofeu är högerfotad och brukar få spela på bägge kanterna. Kan du föreställa dig honom ute på vänsterkanten och vika inåt? Det vore något det. Det gäller bara ha tålamod och hoppas att han utvecklas ytterligare några steg de kommande åren. Han har inte ens fyllt 17 än så tiden är på hans sida. Ett eller två säsonger i B-laget kommer göra honom gott.
Barcelona Mrfaariis
2011-01-25 17:22
Är någon medlem i Wiismo ??
Barcelona Mrfaariis
2011-01-25 17:21
Är någon medlem i Wiismo ??
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-25 17:20
addeh
Har vi "förtur" på Neymar? Vad är det för avtal och vad innehåller det?
Atlético addeh
2011-01-25 17:13
1.70

Grafite är en bra spelare, men han är ingenting i nuläget mot vad har var för ett par år sedan, då han dominerade fullständigt i Bundesliga. Tyvärr, jag tror inte på en sådan värvning. Igår nämnde jag Neymar som ett alternativ för att vi har så kallad "förtur" på spelaren, samt att han är en sevärd brasiliansk lirare. Kan inte annat än att sakna en Ronaldinho ute på vänsterkanten emellanåt. Sedan vet inte jag hur Neymars attityd och inställning är, det har stor betydelse om man ska klara av att spela i Barcelona. Nåja, det var en tanke.

Förresten så är Tello en av mina favoriter i Barça B. Vindsnabb ytter som kan lira på båda kanterna, samt är hyfsat målfarlig. Ungefär som Jeffren, fast något yngre och inte riktigt lika skadebenägen. Även om han dragits med skadebekymmer två perioder den här säsongen, dock bara 2-3 veckor.

Till alla er som nämner Rossi, Klose & Cavani som potentiella ersättare till Jeffren. Nej säger jag. Vi ska inte värva någon crack, inte någon av dessa skulle acceptera en plats på läktaren. Aldrig i livet. Kanske inte ens en plats på bänken.

Om Jeffren lämnar, vilket känns högst troligt, vill jag se någon yngre talangfull spelare som fortfarande är utvecklingsbar och skulle acceptera att sitta på bänken. Vart man får tag på en sådan spelare har jag ingen aning om, det känns dessvärre inte som någon i B-laget är redo för steget ännu.

För övrigt ser jag det lite onödigt att värva en anfallare, även om denne är ung och uppfyller övriga kriterier, om Fábregas värvas. Keita kommer stanna så länge Pep stannar, det har tränaren själv sagt, och Thiago kommer som bekant flyttas upp. Då har vi en fullt stor trupp, även om det saknas någon anfallare. Vi har ju mångsidiga spelare som kan lira på flera positioner, så egentligen ser jag inte det som något jättestort problem att bara ha fyra anfallare i truppen. Så länge alla håller sig friska så...
Barcelona Frodo
2011-01-25 17:12
L.A.M Nr 10

Jag tror att Llorente går till Real som har hört av sig till Bilbao under vinterfönstret. När Perez väl tar fram plånboken i sommar kommer både Llorente och Bilbao få det svårt att säga nej.

Att "ersätta" Jeffren med någon spelare utifrån är dumt då han ändå bara sitter på läktaren. Ska man betala en transfersumma och en högre lön än vad man gör till Jeffren för en spelare som knappt kommer att spela 200 minuter under en hel säsong?
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-25 17:09
elbraco
Alla spelare som kommer till FC Barcelona är självklart medvetna om den oerhört tuffa konkurrensen, särskilt om anfallsplatserna. Till en viss början tror jag att han skulle acceptera bänken, men frågan är hur länge. En spelare i den åldern vill ju fortsätta att utvecklas.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 17:07
elbraco

Första minnet man har om Cacau var ju när han gjorde det jobbigt för vårt försvar i åttondelsfinalen i CL förra året. Den matchen var riktigt jobbig och slutade 1-1, med Cacau som målskytt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 17:04
Om man skulle värva en "crack" så skulle ju Llorente vara riktigt bra, stor nickstark kille som kanske skulle acceptera bänken, dock skulle han nog vara väldigt dyr då Athletic nog inte släpper sin stjärna i första taget.

Men som sagt, det bästa alternativet skulle vara att antingen spela med Afellay mer som en ytteranfallare eller flytta upp någon från La Masia.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-25 17:03
Ska se EuroTalk nu. Nobbade förra veckans program, då nötskalet och Barcelona-hataren, Kristian Borell, var med. Det är helt sanslöst hur han utrycker sitt hat mot Barcelona. Han slutar ju heller aldrig. Varenda jävla program tar han upp samma saker. Att Barcelona är tråkiga, att dom är för offensiva och sitt hat mot Pep. Man kan det numera i ordning. Det säger ju en hel del...
Jag hörde att programet igår var det bästa på länge. Ur La Liga-synvinkel ser det bra ut, då både Barcelona-redaktionens David Engelin och Canal+ Jonas Dahlqvist är med. Vilket förhoppningsvis betyder mer än 5 minuters La Liga-snack. David var ju rätt kritisk senast, med all rätt, så det är upp till bevis nu, David ;)
elbraco
2011-01-25 16:59
Rossi är en grym spelare men hade han accepterat bänken?

Om Klose, visst har han bänkats mycket men Bayern slåss fortfarande om en CL-kvalplats och behöver varenda poäng dom kan få. Vad händer om Gomez och Müller går sönder? Bakom dessa två finns bara Olic och Klose, och att bara ha 3 anfallare tillgängliga känns alldeles för smalt. Vågar Van Gaal låna ut honom? Tveksamt...

En liknande spelare till Grafite är väl Cacau? 1,79 lång, landslagsman, 29 år. Inte för att jag vill ha honom direkt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 16:58
Cataloniaboy

Jag skrev om det tidigare att man borde flytta upp Afellay ett steg i banan, så kan han nog bli Jeffrens ersättare. Som el Flaco skrev så kan också en spelare från Barca B vara en bra lösning.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 16:57
1.70-ligan/

Tello har missat de senaste veckorna pga skada. Anledningen till att jag nämnde honom var mest för att han är, precis som Jeffren, en ytter och för att han spelar i B-laget medan Deulofeu och de andra huserar i Juvenil A.

Däremot ställer jag mig tveksam till Grafite. Även han blixtrar till då och då i Wolfsburg så håller han nog inte för spel i allra högsta nivå. Att han bara har fyra landslagsmatcher på sitt konto har väl sin förklaring att han inte är bra nog.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-25 16:51
Men OM nu klubben skulle söka en forward i sommar ser jag Villarreals Giuseppe Rossi som den hetaste. Trots sin ålder, har han redan hunnit med att spela i de 3 stora ligorna, vilket är en bra erfarenhet, då han har fått känna på olika sorters sätt att spela fotboll. Han är född 1987 och spelar i en "liten klubb" sett internationellt, som säkert skulle vara väldigt nöjda om dom fick, säg 200 miljoner för honom. Villarreal är ju bra på att fynda billigt, och med dom pengarna skulle dom kunna hitta en bra ersättare. Dessutom tror jag Rossi vill till en "större klubb", för att ha chansen att vinna titlarna, och käna dom stora pengarna. Jag tror inte att han vill tillbaka till England, då han misslyckades där, utan jag tror att han vill stanna i La Liga, då det är det enda stora ligan han har lyckats i. Då ser jag Barcelona som en bra klubb både för honom och Barcelona. Villarreal och Barcelona spelar ju ungefär samma typ av fotboll.

Kolla in hans 2 klassmål i helgen mot Real Sociedad. Båda målen assisterad av Santi Cazorla, en annan fantastisk spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 16:48
el Flaco,

Absolut! Jag tycker inte heller man ska värva in någon dyr värvning, då vi som sagt redan har ett gäng klass spelare plus stora talanger på ingång. Men Grafite skulle jag inte ha något emot, tvärtom.

Har inte någon jättebra koll på Tello, men är han verkligen något för A-laget? Rent spontant känns det som att Grafite skulle tillföra mycket mer (framförallt lite annat än det man redan har) och sedan sätter han inga käppar i hjulet för grabbarna Gerard, Rafa och de andra som åtminstone jag har fått för mig är större löften än vad Tello är.

Barca sprudlar ju redan av talang och framtidshopp. Men tror man skulle må bra av en gammal get i anfallstruppen också, av många anledningar :)
Annons: