/spanien/barcelona/forum/14293.aspx/spanien/barcelona/forum/14293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-02 01:22
Delarocha

Citera mig nånstans där jag skrev att tillfälligheter avgjorde.

Jag skrev att tillfälligheter gjorde så att matchen slutade som den gjorde och det menar jag att siffrorna rann iväg. Jag tror likväl att Barca skulle vunnit inklusive straffen. Men det är inte min poäng, min poäng är att siffrorna kunde ha varit snyggare ur en marängs ögon.

Straffen var i mina ögon solklar, men definitivt inte avgörande för matchens utgång och jag använder inte det som ursäkt.
Hetfeild//

Litar du på modern teknik? tv-bilder.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-02 01:21
Om jag inte har fel så missar Pepe, Carvalho, Ramos och kanske C.Ronaldo mötet mot Valencia. Om de lyckas vinna mot Valencia så kommer jag nog att bli väldigt imponerad.
2010-12-02 01:16
Abrahamovic kan lägga ner hur mycket tid och pengar som helst, han kommer aldrig kunna bygga det Barcelona har, oavsett hur många svarta pengar han skickar runt med sina kriminella hantlangare.

Chelsea är ett köpelag, nothing more, nothing less. Innan Abrahamovic tog över Chelsea så var de ett mediokert lag, men lite pengar och legoknektar senare så kämpar de om titlar.

------------

Gonzalo Higuain

Men lägg ner, C.Ronaldo var redan i luften innan ens Valdes gick mot honom. Jag litar lika mycket på C.Ronaldo som jag litar på en knarklangare.
Barcelona Frodo
2010-12-02 01:16
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Du menar säkert inte något illa men inser du inte hur korkad du låter? Det var ju snarare så att det var vi som kunde ha vunnit med ännu större siffror. Er press på våra spelare var ju obefintlig och ni fick knappt låna bollen.

Hade jag varit du hade jag funderat mer på varför vissa av era spelare (Ronaldo, Marcelo, Ramos) fullständigt vikt ner sig mot oss de senaste mötena istället för 50/50 situationer där Valdes är först på bollen.

Det vore intressant att höra din åsikt om Ramos. Många madridistas tycker att hans röda kort visade "passion" men jag hade blivit förbannad om jag varit maräng. Någon gång måste väl hans dumheter sluta? Han leder ju utvisningsligan i Reals historia trots att han bara är 24 år gammal och kommer att missa en viktig match mot Valencia. Det är ju rent utsagt urbota korkat.
Delarocha
2010-12-02 01:15
När du kommer och säger att det var tillfälligheter som avgjorde det till vår fördel när ni har 2 skott på mål under hela matchen vet jag inte vad jag ska tro. Om det inte är provokation vad är det då? Illa valda ord? Troll?

Straffen är fortfarande inte solklar, visst det kan vara straff. Men det kan lika gärna frias som det gjordes. Sluta tro att den straffen var avgörande, eller ska ni skylla förlusten på den straffen endast? Eller har du någon annan situation under matchen där det ens var nära att ni gjorde mål? Det är fortfarande 5-0 vi vann med, inte 1-0.
Barcelona Kärlek
2010-12-02 01:13
Tillfälligheter och 13 åriga flickor.. jag tror jag väljer att gråta.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-12-02 01:13
Dela.

Jag tror inte att det är klart än. Men fan, de tar ju flera flera år att kopiera Barcelonas spelmodell. Varför inte bara fokusera på att skapa en egen spelstil och en egen identitet?
2010-12-02 01:12
"
Den största kontrasten lagen emellan förutom passningsspelet såklart var presspelet i måndags. Det var som att se en hungrig vargflock omringa ett får vilket tvingade marängerna att ge bort bollen hela tiden. Reals taktik var väl också förmodligen att spela med en hög press (antar det eftersom de ställde upp med en hög backlinje) men deras press var obefintlig. Med en alibispelare som Ronaldo är det inte så konstigt att de inte pressade högt upp på plan. "

Yo got it, det var nog det som skiljde mellan lag. Om man ska vara specifik så var det klasskillnad på alla plan men den aspekten var det ju tydligast skillnad. Real spelarna pressade 1 och 1 medans Barca spelarna gick 3 spelare på varje bollhållare.

Delarocha

Skärp dig!

Jag är inte här för att provocera, jag vet inte varför du upplever mig som provokativ. Du kan inte förneka att det inte skulle ha varit straff, Ronaldo tog bollen före Valdes som tog Ronaldos ben. Matchen kunde ha fått en annan karaktär där. MEN jag är inte här för att komma med ursäkter, Barcelona spelarna visade mer hjärta och var mycket mer taggade än Madrid spelarna. För femtioelfte gången Barcelona vann rättvist och det är inget snack om saken.

"Att ni sedan är SF:s mest hatade lag har ni ingen annan än er själva att skylla mer er dryga attityd ni har i alla lägen alltid. Inte ett dugg synd om er."

När det gäller avsky mot fans så är det väl Barca fans dem flesta ogillar?

Jag pratar om hatade KLUBBAR, man hatar Real Madrid för att dem är Real Madrid och inte oss fans.
Atlético addeh
2010-12-02 01:11

Ronaldo är bara korkad i straffsituationen mdå han väljer att slänga sig innan han ens rört bollen, vilket gör att Valdés faktiskt hinner först.
Delarocha
2010-12-02 01:07
"Med tillfälligheter menar jag inte TUR utan bara att siffrorna kanske hade kunnat vara lite snyggare ur en marängs ögon. "

Hur då? Ni hade inte en kvalificerad målchans under hela matchen. Det hade varit rimligare att det slutade 7-0 än 5-0. Barcelona hade ett stolpskott efter fem minuter. Sluta hitta på massa strunt nu.
Delarocha
2010-12-02 01:06
Heywood Jablome

Txiki är redan klar för Chelsea tror jag. Har ju varit Abramovitj stora dröm sen han tog över Chelsea att spela som Barcelona. Därför han kickade Mourinho, köpte Deco etc.
2010-12-02 01:05
Med tillfälligheter menar jag inte TUR utan bara att siffrorna kanske hade kunnat vara lite snyggare ur en marängs ögon.

Men jag tar inte ifrån Barcelona något, dem spelade underbart och dem var bättre än Real Madrid på alla plan. Diskussionen mellan Messi och Ronaldo tycker jag längre inte har en svängdörr som förr nu är den definitivt låst för ett bra tag. Messi visade sig vara bättre än Ronaldo.
2010-12-02 01:04
Har ni hört de senaste ryktet i England? Roman Abramovic (stavning) vill värva Txiki och anamma Barcelonas spelmodell. Det planeras i framtiden också ett försök att värva Guardiola.

Samtidigt har Ranieri (Romas tränare) träffat Guardiola för att försöka att få lite tips som han kan ta med sig till Italien. Guardiola var villig och ställde upp, men sade också till Ranieri innan han lämnade att det skulle bli svårt för honom att ta med sig spelmodellen till Italien. Han menade då att det behövs ett ungdomssystem som också spelar liknande som a-laget och han poängterade också att Italien kanske inte är redo än.
Delarocha
2010-12-02 01:03

Vid de typ 8 senaste el clasico och den perioden omkring som jag har hängt här har forumet varit öppet. Vid förlust och vid vinst.

Straffsituationen är verkligen inte solklar, det är en 50/50 duell. Och är du seriös för övrigt? Real hade 2 skott på mål under hela matchen, 4 totalt. Hur var det nästan så att ni kunde vunnit matchen när vi vann med 5-0. Inser du hur jävla korkad du låter nu eller?

Att ni sedan är SF:s mest hatade lag har ni ingen annan än er själva att skylla mer er dryga attityd ni har i alla lägen alltid. Inte ett dugg synd om er.
Barcelona Frodo
2010-12-02 01:02
Matchen i måndags var den bästa och mest kompletta matchen jag någonsin sett. Först visste jag inte riktigt var jag skulle placera matchen men efter att ha läst runt på diverse forum så har jag insett att jag inte inbillade mig något. Jag läste på engelska Arsenal, ManU, Liverpool, ManC och några andra internationella forum och de flesta tyckte att det var den bästa prestationen de någonsin sett ett lag göra. Nu snackar jag inte om forumen här på svenskafans för vi vet alla hur hatiska de är utan jag kollade runt på internationella forum. Inte nog med att många ansåg att det var den bästa matchen någonsin från ett lag utan väldigt många påstod att Peps Barca är det bästa laget någonsin.

Jag är inte gammal nog för att avgöra det, men det verkar onekligen som att laget är väldigt speciellt även från andra fans synvinklar. Dock så har vi inte vunnit något ännu så det enda vi kan göra är att hålla käften och fortsätta prestera varje vecka.

Jag läste något intressant på ett engelskt ManC forum. Gudjohnsen hade tydligen gästat Skysport för ett tag sedan och då pratade han lite grann om Barcas presspel. Han sa att man övar på att vinna tillbaka bollen inom loppet av 7 sekunder där alla ska pressa som en enhet. Den här övningen finns genom alla led i ungdomslagen. Där får laget som inte vunnit tillbaka bollen inom 7 sekunder efter att första pressen har kommit ett straff (typ situps, armhävningar).

Den största kontrasten lagen emellan förutom passningsspelet såklart var presspelet i måndags. Det var som att se en hungrig vargflock omringa ett får vilket tvingade marängerna att ge bort bollen hela tiden. Reals taktik var väl också förmodligen att spela med en hög press (antar det eftersom de ställde upp med en hög backlinje) men deras press var obefintlig. Med en alibispelare som Ronaldo är det inte så konstigt att de inte pressade högt upp på plan.

Avslutningsvis...
Fuck you Ramos. Var bara tvungen att säga det.
2010-12-02 01:01
Frodo

"även fast det är tillfälligheter som gjorde att matchen slutade som den gjorde"

Barcelona var väl värda segern. Men Real Madrid borde ha fått en straff då Ronaldo hann före Valdes mot bollen. Det är ett exempel. Jag vill inte provocera eller det känns inte ens rätt att göra er upprörda då jag själv är förbannad.

Angående det öppna forumet så är jag övertygad om att jag inte haft en möjlighet att skriva ifall Barca hade förlorat matchen. Men det är inget jag anklagar er för. Tyvärr så har SF blivit en samlingspunkt för oseriösa och omogna människor och det är ingen tillfällighet att nästan alla topplag har stängt forum. Jag kan säga till er att man har försökt att ha Puertan öppet men tro mig det har varit ohållbart i längden. Ni är väl medvetna om att Real Madrid är SF mest hatade lag.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-02 00:59
roligaste intervju med guardiola.
Delarocha
2010-12-02 00:56
Du hade haft rätt om du hade sagt att det var tillfälligheter som gjorde att matchen inte slutade 12-0 eller kanske 8-0. Men att det var tillfälligheter som gjorde att Barcelona vann är bara en lögn. Herregud.

Schas.
Barcelona westinho
2010-12-02 00:55
Haha vet inte om ni redan sett bilden, men den e bra..
Atlético addeh
2010-12-02 00:55
Hetfield

Dina paralleller du drar dag ut och dag in här inne är så klockrena och helt enkelt värda en stor fet applåd.
2010-12-02 00:51
Haha tillfälligheter? Jo då, det var tillfälligheter att 6 miljoner judar mördades under förintelsen.

Det finns tydligen ingen gräns för en marängs dumhet.
Barcelona Frodo
2010-12-02 00:43

Jag vet inte om du är här för att provocera eller om du bara missade matchen. Men att det var tillfälligheter som avgjorde matchen? Du är inte seriös va?

Anledningen till att det varit stängt forum under vissa perioder är för att vissa drägg från North Bank och Puertan varit här inne och skapat kaos. Jag skulle mer än gärna vilja diskutera med maränger men det är inte möjligt här på SF. Jag slutade försöka för längesen och jag tror att många här inne känner likadant.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-02 00:33
Några roliga klipp på Barca please ??
Barcelona el Profete
2010-12-02 00:31
Barcelona el Profete
2010-12-02 00:31
Delarocha

Eden Hazard är en spelare som vi, enligt Francesco Musarra (spelarens agent), försökte värva sommaren 2008. Det går inte bortse från att spelaren är talangfull, Zidane gick häromdan ut och bekräftade att han talat med Eden Hazard om en potentiell övergång till Real Madrid (ännu en talang på bänken).

Men den snubben har uppenbarligen inte rätt attityd för att lyckas i Barça, ifall han gör det i en annan klubb är en annan femma. Men jag har problem med spelare som inte har rätt attityd. Han är inte den ödmjuka spelaren som krävs för att du ska passa in i Barça, talar givetvis om seny. Dessutom så har vi överflöd av talanger som bara väntar på sin chans. Hazard är dessutom maräng. Som jag ser det så finns det fler minus än plus med denna potentiella värvning. En klubb som jag däremot skulle kunna se honom passa i är Arsenal.

"Interest from teams like Barcelona, Chelsea and Liverpool bring great pleasure. But I'm a Lille player. Everything is fine here. I just want one thing, to carry on here. My dream clubs would be Arsenal and Real Madrid. I'd prefer to join them rather than Barcelona or Chelsea." Eden Hazard
AndreD
2010-12-02 00:17
Delarocha

Co-f'cking-sign på ditt förrförra inlägg. KUNG.
Delarocha
2010-12-02 00:14
Hela sommaren var ju olidlig på grund av alla jobbiga Arsenal-ungar som kom in och grät över allt som media påstod att våra spelare gjort och därmed var det vårt ansvar att säga till ledningen och spelarna att ändra beteende. Mycket givande period av forumets historia tycker jag.
Atlético addeh
2010-12-02 00:12
Heywood Jablome/

Jag tror han syftade på att forumet nu är öppet för utomstående supportrar igen, vilket har varit avstängt under en period pga den låga nivån som ofta Madrid-supportrar bidrar med. Kul att vissa åtminstone kan komma in och gratulera oss till segern.
Delarocha
2010-12-02 00:11
Reals öppna forum funkar ungefär som USA:s tullpolitik gjort genom historien.
2010-12-02 00:07

Vi har nästan alltid vårt forum öppet. Enstaka händelser har gjort att vi har stängd forumet under en väldigt kort period. (Några timmar max)

Och så har vi haft det stängd under säsongen för att kvalitén från de Madridsupportrar som skrev var väldigt lågt.

Till skillnad från er som alltid har stängt forum, förutom när ni blir ligamästare.
Annons: