/spanien/barcelona/forum/14292.aspx/spanien/barcelona/forum/14292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 14:36
Ämne: Ett drömscenario enl....
Bilbaó kommer inte sälja sina stöttespelare (Llorente och Martinez) enligt deras president.

Visst vore det bra med en central anfallare till i truppen (beroende på hur Pep kommer använda Villa), men jag ställer mig väldigt frågande till om klubben verkligen har scoutat fram ett alternativ till Zlatan.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-28 14:33
Ett drömscenario enligt mig vore om ibrahimovic lämnar så pungar man ut en del av pengarna man får på Athletics Fernando Llorente, man får en yngre, ödmjukare, mer utvecklingsbar version av ibrahimovic och som inte kommer börja böla om han blir bänkad.

Vad tycker ni?
elbraco
2010-08-28 14:28
Ämne: Det har ännu inte ko....
Har läst (inga källor) att Barca får betalar 16 milj. euro + 6 milj. beroende på hur mycket han spelar/prestationer etc. Har också läst att han betalade en del av summan själv och det är ju en fin gest mot Barca, det är som du skriver att det visar hur mycket han vill hit!
Barcelona Barca-nist
2010-08-28 14:27
dubbel post!
Barcelona Barca-nist
2010-08-28 14:27
Pep :
I am coach of Barcelona, not coach of one player!
Barcelona el Flaco
2010-08-28 14:26
Det har ännu inte kommit några officiella uppgifter om hur mycket Mascherano kommer kosta, det lär säkert avslöjas på måndag, men det verkar som att spelaren själv ska ha slängt upp mellan tre och fyra miljoner euro av sina egna pengar som en del av betalningssumman.

Om detta stämmer vore det en ännu klarare indikation över hur pass mycket argentinaren vill komma till Barcelona, trots att hans plats i startelvan inte är garanterad.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-08-28 14:24
Ämne: Vem av era spelare k....
Kan villa?

JA
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 14:22
Steaua

Du menar inte allvar när du säger att Pep genom att bänka Zlatan får ta ansvaret för vad Raiola säger???

Och hur skulle situationen förbättrasts genom att Pep också använder sig av media? Jo, den här situationen skulle eskalerat redan i april i stället för nu.

Den enda som kan ändra på Zlatans situation är Zlatan själv, men i stället för att knyta näven och kämpa valde han att gnälla, både själv och via sin agent.

Konstruktivt? Nej.

Har Pep en del i denna situation? Ja.
Han har valt att hantera situationen med lagets bästa i tanken, och sanningen är att Barca presterade bättre i det stora hela utan Ibra än med honom under våren.
Pep har även sagt att det är upp till spelaren själv att bestämma sin framtid och att han förstår att Zlatan inte är helt bekväm med den konkurrenssituation som råder efter köpet av Villa.

Summerat;
hade situationen kunnat hanteras annorlunda? Ja
Är det säkert att det blivit bättre för den sakens skull? Nej.

Det är lätt att vara efterklok, men jag stöttar Pep i sitt beslut ang Zlatan - utifrån hans position som tränare i Barca.
Barcelona Barca-nist
2010-08-28 14:20
Steaua/Bukarest

Det var mer korkat sagt än de mesta du har sagt innan, Om man skulle låta alla spelare uttala sig som Zlatan och Raiola efter bänkning av Zlatan så kan vi låta alla divor komma fram och ta över tränarrollen i alla lag.

Zlatan sög sista månderna, det var helt rätt att bänka honom och det är upp till tränaren att bestämma om vilka som ska spela eller ej.
Saker som hände under träningen kan varken du eller jag se. Det är hemskt tråkigt att folk inte kan se att Pep har bänkat de flesta spelarna och ingen reagerade så starkt som Zlatan gjorde inte ens Yaya som fick för lite speltid. Jag tycker Yaya hade mer rätt att klaga men han gick som en gentleman (bortsett från hans agent)och skötte det bättre än Zlatan.
Atlético addeh
2010-08-28 14:19
Mascherano poserandes framför det gigantiska klubbmärket.
Barcelona Barca-nist
2010-08-28 14:11
Steaua/Bukarest

Du är spekulationernas kung!
Imorn flyttar all uppmärksamhet till Milan . Fan va skönt.
Sen när Zlatan/Raiola börja bråka med Milan ledningen så hamnar vi på en på ruta 1 igen.
Ajax hade fel, Juve hade fel(bortsett från skandalen), Inter var hemsk och Barcelona ska vi inte ens prata om. Alla vill skada Zlatan, men Zlatan själv är en ängel från sjunde himmel.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-28 14:06
Allt från Raiola grundar sig i Peps beslut att låta en hel värld se att Zlatan sitter på bänken match efter match.

Om nu Pep gillade Zlatan och ansåg att han var viktig för laget så kunde han hanterat Zlatans svacka bättre. MYCKET BÄTTRE! Jag menar inte att han ska spela hela tiden, men man måste föra en dialog med spelaren. Föra en dialog med media, media styr mycket i detta..
Alla vet att Zlatan är en av de bästa spelarna i Barcelona. Xavi, Iniesta och Messi är bättre fast inga andra.
Barcelona Goliador
2010-08-28 14:00
Yaya Zlatan ut...Villa Masche in...Någon mer än jag som blir lite orolig när man tänker på medellängden i laget samtidigt som man tänker på defensiva fasta i Cl mot tex Chelsea...????
Barcelona Dinho, Messi
2010-08-28 13:58
Steaua/Bukarest

Du kan ha rätt men vi tolkar situationen på olika sätt.

Det kan ha varit en passning till Zlatan från början men faktum kvarstår att anfallsuppsättningen känns enligt mig tunn utan Zlatan. Och jag tror inte att det var klubbens intention att sälja Zlatan innan han och Raiola började med sina uttalanden efter supercupen. Nu har de i princip inget val annat än att sälja som jag ser det.
Barcelona Woods
2010-08-28 13:52
Snacka om att gripa efter halmstrån:

"Att stjärnor som Puyol och Pedro går ut i media och säger att de vill ha kvar Ibra i laget kan inte tolkas annat än att de går emot Guardiola och får inte det Peps gloria att hamna lite, lite på sne?"
2010-08-28 13:51
Jag tror att man ville bli av med Zlatan redan i slutet av förra säsongen. De har visat att de inte vill satsa på honom och visat för olika klubbar att: "Här är han, vi bänkar honom, kom och ta han... ser ni att vi inte vill ha kvar honom, han är er till rätt pris..."

Man vill inte sälja en så bra spelar till så lite pengar... Man känner dels till hans värde, dels köpte man själva in honom för en enorm summa. Barca hade säkert väntat sig ett mycket större intresse för Zlatan... Sen så skulle man la inte köpa in Villa om man ville ha kvar Zlatan?
Barcelona Dinho, Messi
2010-08-28 13:42
Hade klubben velat bli av med Zlatan hade de väl i så fall propsat på en flytt till Man C eller varför inte Real som har lite stålar att betala med?
Barcelona Dinho, Messi
2010-08-28 13:40
Steaua/Bukarest

Göra sig av och göra sig av?
Det är väl Zlatan och Raiola som vill lämna? Eller hur skall man tolka alla deras påhopp på klubb och tränare?
Tror knappast att det är Barca som helt plötsligt tycker att det är en bra idé att sälja en av deras största stjärnor till underpris, dessutom till en klubb som inte kan betala. Och med bara några dagar för att hitta en ersättare.
AndreD
2010-08-28 13:37
Finns det ett arkiv med alla barcelona-artiklar som har skrivits här?

Tacksam för svar!
2010-08-28 13:36
Zlatans första halva av säsongen var nästan fenomenal, hans andra var mindre bra.
Men den första halvan visade att Zlatan kan fungera i Barcelona, den visade att Zlatan är en spelare värd att få ingå i Barcelona. Zlatan bevisade att han kan vara i symbios med laget och de övriga spelarna. Just därför anser jag inte att Zlatan var ett "dåligt köp", eller att det är bra gjort av Barca att göra sig av med honom.
Real Madrid N(N)
2010-08-28 13:35
Ja, det finns det.

Jag är ytterst orolig för hur FC Barcelonas framtid ser ut. Guardiolas brist på rutin kommer aldrig att hålla gentemot den briljante Mourinho. Han har redan i ingångsläget ett psykologiskt övertag på stackars Pep och hans Real Madrid kommer spela som ett gäng hungriga, blodtörstiga vargar. Vi fick en försmak av hur en Mourinho-hängning smakade förra året och det var ingen angenäm upplevelse.

Higuain (87:a)
Di Maria(88:a) - Özil(88:a) - Ronaldo(85:a)
Khedira(87:a) - Alonso(81:a)
Marcelo(88:a) Carvalho(78:a) Pepe(83:a) Ramos(86:a)
Casillas(81:a)
Benzema
Canales
Kaka
mfl

Åldern i laget är perfekt och de har värvat rätt spelare. De har ett lag med blandning av alfahanar, vinnarskallar och jovialiskt hårt arbetande spelare. De har den posivita kaxigheten och energin som samtliga Mourinho-lag har haft, vilket kommer leda till ett blodbad av sällan skådat lag i såväl liga som CL. Händer det inte i år så kommer det börja från och med nästa år.

Dags att gå i ide tills Mourinho har vunnit allt och bestämt sig för att vinna VM med Portugal? Knappast. Stålsätta sig för jobbiga tider? Det kan ni ge er fan på.
Barcelona Dinho, Messi
2010-08-28 13:32
Tano

Jag tror tvärtom att bänkningarna i våras är det som har startat hela denna cirkus. Det var då Raiolas mun började gå. I och med uttalandet att Pep skulle vara mentalt störd som inte spelade med klubbens dyraste värvning.

Hade Z och Raiola accepterat fakta, att Z inte var i lika bra form som Pedro och Bojan. Samt att Z bitit ihop och gjort allt för att ta tillbaka sin plats tror jag inte vi hade varit i denna soppa idag.
s.eto
2010-08-28 13:32
Någon som har koll på när säsongens första eurotalk kommer?
Barcelona Barca4eva
2010-08-28 13:31
Visca Barca

Förmodligen bara du ;P

Ne men han är inte ens nära det...men tror definitivt något liknande kan hända om 2år+
2010-08-28 13:29
Ämne: Det var länge sedan ....
Det är riktigt sant det du skriver.

Zlatan är en speciell person med speciella egenskaper. En tränares uppgift är skapa balans och harmoni i ett lag så spelarna gör ett bra jobb på planen. En bra tränare ska kunna hantera olika personligheter och få de att gå samma väg.
Barcelona Visca Barca
2010-08-28 13:27
Är det bara jag som tror att Bojan kanske äntligen kan ta steget från en "talang" till en "världsstjärna" den här säsongen?
Barcelona tano
2010-08-28 13:25
FFS återigen Zlatan var ingen staty, han rörde sig många gånger mer än han gjort någonsin tidigare i sin karriär. När folk börjar dra upp seny och annan skit så visar det bara brist på argument. Han gjorde en godkänd säsong, inte mer, men han försökte spela in sig i nya laget och ny position.

Det handlar inte om bänkningarna i våras, Zlatan kom nu med fullt fokus att ta en startplats vilket han visat på försäsongen. Det handlar inte om en match bänkad på försäsongen. Vad det egentligen handlar om vet vi inte ett skit om, vi kan bara gissa. Vad amn kan vara säker på är att det krävs två för tango. Är det käbbel mellan Pep och Z så har båda en del i det.

Jävla tråkigt är iaf vad det är.
Barcelona Tompa
2010-08-28 13:21
Det var länge sedan jag var här inne nu. Vet inte i vilken ända jag ska börja angående Zlatan affären, det är en röra utan dess like och min rekomendation till Sandro Rosell är - värva aldrig mer en spelare som har Raiola som agent!

Inte för att allt är Peps fel, absolut inte. Men jag tycker man kan se en en sak i alla fall angående Peps ledaregenskaper:
Han har svårt och hantera låt oss kalla det "lite speciella personer" som Zlatan och samma sak gäller Etóo. Nu har Barcas två nummer 9 lämnat klubben inom loppet av ett år - jag utgår från att Zlatan flyttar till Milan.

Om vi ska vrida tillbaka klockan ett år så fanns det rent sportsligt ingen anledning att sälja Etóo. Och att pröjsa ca 700 miljoner spänn för Zlatan med Lejonet som delbetalnig var på tok för mycket pengar. Och att Zlatan inte var någon lätt person och hantera måste man varit medveten om.

Det gick jättebra för Zlatan under hösten med segermålet mot Real som höjdpunkt. Men något hände under vintern, vad vet jag inte. Hur som helst gick det mycket trögare för Zlatan efter att Sevilla slagit ut Barca ur Copa Del Rey. Och samtidigt började Raiola komma med diverse utspel.

Zlatan ville säkert verkligen komma till Barca och innerst inne är han nog inte så sugen på att flytta till Milan. Men relationen mellan han och Guardiola (för att inte tala om klubbens relation med Raiola) är antagligen i så dåligt skick att de inte går att lappa ihop.
Barcelona The Reporter
2010-08-28 13:15
Finns det någon officiell summa på Maskens övergång?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-28 13:15
Steaua/Bukarest

Såja , nu är det dags för dig att sluta förpesta forumet och dra till Milan forumet istället. Ingen bryr sig om det du skriver.
"Pep är en nolla om man jämför med Zlatan. " Wow.

Låt inte dörren få slå dig i baken.
Annons: