/spanien/barcelona/forum/14290.aspx/spanien/barcelona/forum/14290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Espanaboy
2010-08-28 11:22
Ämne: Ämne: Zlatan ....
Maxwell är med.
Barcelona Espanaboy
2010-08-28 11:21
Ämne: Ibra inte med i trup....
Som du säkert såg, så skrev jag det precis!
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-28 11:15
Rambla~: Delvis, så har de alltid varit med de två. Och anledningen till att de beter sig som de gör, är ju antagligen för att Zlatan inte får spela. Varför spelar inte karln? Jo, för att han inte passar in i Barcelona. Varför då köpa honom? Därför ar det i princip deras fel.

Hetfield- Megan Fox is a dude: Sluta bete dig som en idiot. Synd att det inte finns en ignorera funktion här.

Barca4eva: Ja, det är ju så jag menar. Dålig planering och scouting. Amatörmässigt.
Barcelona Unicef
Ibra inte med i truppen!
banklev
Ämne: Zlatan är inte med i....Maxwell hålls även han utanför truppen????

edit bara fk som glömt hans namn
Barcelona Espanaboy
Funderar på att åka över till Köpenhamn och se Barca-FCK i CL den 2 november. Är det någon som ska det?
Real Madrid MADRID 1902
2010-08-28 11:13
Börje
Om du inte är från någon av dom städerna som dom bästa klubbarna finns i,då brukar man börja hålla på ett lag oftast genom någon spelare.
Barcelona Espanaboy
2010-08-28 11:12
Zlatan är inte med i matchtruppen mot Racing.
Källa:Fotbollskanalen
Barcelona Börje
2010-08-28 11:10
Ämne: menare du börje att ....
Jag tror ju att merparten av de som hänger här älskar klubben, men du kan ju inte förneka att det började ramla in en massa folk som enbart hyllade Z när han värvades. Vore kul att se hur många nya medlemmar som dök upp förra sommaren jämfört med samma tid åren innan.
Barcelona The Reporter
2010-08-28 11:09
Zlatan ligger bakom Raiolas alla uttalanden. Varför skulle han inte knipa till käften på Raiola om han nu inte skulle vilja att han skulle säga sånna idiotiska saker?

Samma sak som Cesc, han låg bakom alla uttalanden från Xavi, Pique, m.fl
Real Madrid MADRID 1902
2010-08-28 11:07
Eto ville också vara kvar men du såg hur det gick för han? Sen att han måste gå ner i lön är ett måste för skattesystemet är inte likadant som i Spanien och dom här sakerna vet du men du ska ändå försöka låta som du inte vet.

Men det är klart,du ska väl som vanligt tolka och vinkla det på ett helt annorlunda vis.Knappast förvånad.
Athletic Urzaiz20
2010-08-28 11:07
Nu ska jag svamla..för att jag är så trött på att mitt största intresse börjar dö ut.

Mitt intresse för fotboll bara dalar mer och mer för historier som denna. Agenter, tränare och spelare som ALLA har slut på tråd i symaskinen. Lägg där till att dessa människor tjänar 100 tals miljoner kronor under sina karriärer, trots att de troligen varken kan läsa eller skriva..

Slutsvamlat..
Barcelona fc__Barça
2010-08-28 11:05
Tittade precis på canal+ hemsidan och såg att sportpaketet inte inkluderar canal+ fotboll. någon som vet om många barcelonamatcher kommer visas där?

Tacksam för svar.
Barcelona Barçainfluensa
2010-08-28 10:57
menare du börje att jag bara älskar Z eller?
Barcelona Rambla~
2010-08-28 10:54
Ämne: Rambla
Bara för att....Nu ska vi inte "sätta ord" i någon annans mun. Jag har inte på något sätt sagt att Milan är ett allsvenskt lag eller att Barcelona har fler titlar. Jag är mycket väl medveten om Milans historia, titlar och status.

Zlatan får lämna en klubb han egentligen vill vara i och spela för, bara det att det inte fungerar riktigt med Pep av olika anledningar. I och med att han lämnar finns det inte så många alternativ och han får ge ner rejält i lön för att Milan ska ha råd med värvningen.

Men det är klart, du ska väl som vanligt tolka och vinkla det på ett helt annorlunda vis. Knappast förvånande.
Barcelona Barca4eva
2010-08-28 10:53
Elsafrånunderjorden

Njaa Zlatan var,enligt mig, en panikvärvning efter att vi inte kunde få Villa...
Barcelona Börje
2010-08-28 10:53
Jag älskar mitt Barcelona lite mer varje gång jag läser något om denna soppa. Nu hoppas jag att alla som hänger här enbart på grund av Z försvinner till Milans forum, så kan vi som älskar klubben och inte nån enstaka spelare vara kvar!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-28 10:52
Enligt tidningarna så ska avtalet bli klar 16.30 idag. Jag citerar:
"Enligt tidningen handlar överenskommelsen om ett låneavtal, där Milan har skyldighet att köpa Zlatan inom tre år. "
Hur patetiska är Milan egentligen?

Elsafrånunderjorden

Du tar ju all chans i världen till att smutskasta Barcelona, fokusera på ditt eget lag nu. Det är viktigt att ni kniper 4:e platsen igen.

Zlatan är en vuxen man, Guardiola och Rosell kan inte jaga runt honom och massera hans ego.
Barcelona Barçainfluensa
2010-08-28 10:51
ja detta säger väl allt... ville verkligen att han skulle stanna.
Real Madrid MADRID 1902
2010-08-28 10:50
Rambla
Bara för att man tvingas gå ner i lön betyder det inte att karriären går ner åt.
Det är Milan han drar till inte Man C!Sist jag tittade så hade Milan 7 CL medans ni har era 3!
Sen har dom lika många CL titlar på 2000 talet som er,så lugna ner dig med att som om Milan är ett allsvensk lag!

Barcelona Rambla~
2010-08-28 10:49
Ämne: Zlatan kom till Barc....
Om jag har förstått det rätt. Det är alltså Barcelonas fel pga av dålig scouting att Zlatan med agent:

- beter sig som svin
- vill inte underordna sig förhållningsregler
- vill ha allt på sitt eget speciella vis
- inte klarar av konkurrens

Okej, då är jag med.
***Den lilla mannen från Argentina***
2010-08-28 10:46
Är det nån som vet om det finns nåt fantasy spel? sånt som det finns på Premier Leagues hemsida det som heter Fantasy Premier League.
Barcelona ★Sami★
2010-08-28 10:45
Barca4eva
Enligt Milannews lär Zlatans övergång vara klar vid 17.30. Rosell, som igår var på Ibiza på semester, sägs vara en av personerna vid mötet 16.30. Det talar sitt tydliga språk och lär innebära att det är dags att slutföra övergången.

Guardiola ska hålla presskonferens under dagen.

Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-28 10:45
Zlatan kom till Barcelona för att vinna allt och vara bäst i det bästa laget i världen. Helvete vilket bakslag.

För mig känns det som att allt är i grunden Barcelona's fel. Dålig scouting. Nej, amatörmässig scouting. Det verkar som att de inte hade full koll på hur Zlatan spelar eller beter sig. Ur den synvinkeln så har Zlatan blivit lurad. Tråkigt är det.
Barcelona Barca4eva
2010-08-28 10:40
När håller Pep sin presskonferens?
Barcelona Rambla~
2010-08-28 10:29
Busquets who?:

Visst är det så. Men se det så här. Ett lån till nästa sommar där Milan betalar hela hans lön gör ju att Barcelona "sparar" €12m denna säsong i löneutgifter. Att Milan gör en bra affär jämfört med vad Barcelona gjorde med Inter är ju självklart men inte något Barcelona kan bry sig om i det här läget.

Smogen:

Stämmer alla uppgifter som nämnts kan de inte pruta, de förbinder sig att betala en summa man kommit överens om.

Dock så tycker jag ju att Barcelona skulle ha stått på sig bättre och hållit en tuffare linje. Kräva en försäljning nu och summan €40m, och inte över en tidsperiod på 3 år. Ville de få ner priset, visst ge oss en spelare vi är nöjda med i utbyte.
Barcelona lameG^
2010-08-28 10:28
Försvaret och Mittfältet ser starkt ut men nu när Zlatan lämnar för Milan så är det ganska tunnt där uppe. Som någon skrev tidigare har vi Pedro-Villa-Messi och Bojan som första inhoppare och Jeffren efter. Med Ibra i laget denna säsong skulle vi bli mycket starkare sen kan Cesc ersätta honom nästa säsong.
Barcelona Smogen
2010-08-28 10:21
Om det nu är ett lån där Milan tvingas köpa Zlatan nästa sommar, vad är skillnaden på det och om dom köper honom nu, men börjar betala nästa sommar?
ingen alls kanske?

Nej, det är Galliani som försöker sig på något jävla fiffens där Barcelona blir blåsta. Gissar på att man säger något i stil med "så bestämmer vi priset nästa sommar." i vetskap om att Zlatan aldrig någonsin skulle flytta tillbaka till Barcelona eller tänka sig att flytta till tex. Man C om Barcelona nu skulle vilja sälja till dom istället. Vilket gör att Milan nästa sommar kan pruta ned priset ordentligt.

Nej, ett låneavtal låter helt vansinnigt, även om det skulle vara "tvång att köpa" nästa sommar...

Barcelona Busquets who?
2010-08-28 10:08
Rambla~:
Dock är det också av stor vikt NÄR pengarna betalas till Barcelona. Time-value of money.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 09:48
Det blir i så fall ett lån med tvång att köpa. En viss skillnad. Nu är detta rykten från Italien att Milan har föreslagit det. Vad är det som säger att Barcelona går med på det? De står fast vid sitt krav på €40m. Hur de sen väljer att få in pengarna är av sekundär betydelse.

Zlatan fyller 29 år, tvingas lämna klubben och får nu även gå ner i lön ganska så rejält i Milan. Snacka om att karriären börjar gå neråt nu.
Annons: