/spanien/barcelona/forum/14289.aspx/spanien/barcelona/forum/14289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
husis666
2010-08-28 17:57
#rambla
Bland annat du i var o varannan mening. Jag har förmågan att läsa mellan raderna :D
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-28 17:57
Ämne: Måste berömma Cácere....
Kan inget annat än att hålla med dig. Martin Cáceres är enj*vligt grym back. Vi såg hur han radera Robben i VM. Hleb är en spelare som jag hade velat ha kvar, men Guardiola vill inte ha nån av dessa spelare.
Barcelona el Maestro!
2010-08-28 17:56
Ämne: Läste just detta cit....
Svensk eller ej, Zlatan gillar man eller så ogillar man. Han är en egensinnig j*kel person som kan irritera många.
Kan du inte tänka dig att han inte är allas idol i detta avlånga land?

Väldig bra dock att han är din stora fotbollsidol. Jag är så avundsjuk.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 17:55
"Barcelona är inte heligare eller finare än någon annan kommersiell klubb"

Vem har påstått detta då?
Barcelona Klint
2010-08-28 17:53
Barcelona B line-up: Miño - Montoya Bartra Fontas Planas - Thiago Romeu DosSantos - Benja Soriano Nolito

Dags att försöka leta upp någon duglig stream.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-28 17:52
Delarocha //

Alltså inte Barcelona - Sevilla utan åka till Sevilla och se en match ;)

Dessutom åker jag inte Ryanair, pallar inte sätta mig på en dryg buss det första jag gör =P
Barcelona Rambla~
2010-08-28 17:51
Varför läcker Milan hela tiden uppgifter från förhandlingarna?
Barcelona älskabarcelona
2010-08-28 17:46
Tråkigt att man väljer att förhandla med fattiglapparna Milan :( . Jag skulle helst välja att behålla Zlatan i laget trots att jag inte vill det,men bara för summan Milan erbjuder är pinsamt! Hoppas på att Rosel nu inte säljer sig så billigt .
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-28 17:40
Måste berömma Cáceres,Henrique, Keirrison & Hleb, klubben behandlar alla dessa spelare som skit men ändå så skapar de inte turbulens som vissa andra.

Vi får komma ihåg att dessa inte är dussin spelare, Cáceres är en av världens mest lovande backar(guardiola måste vara blind) Hleb vet vi alla vad han kan & Keirrison en av väldens mest lovande anfallare
husis666
2010-08-28 17:38
Läste just detta citat av mr riola på Aftonbladet
Även fast jag inte gillar han sätt, så har han en förmåga att peka fingret mot elefanten i rummet :D

”Respekterar deras klubbkultur”

Raiola har inte velat svara på kritiken förrän i dag.

– Jag respekterar deras klubbkultur och de värden som de står för... till exempel yttrandefrihet.

Till italienska Gazzetta dello Sport går han ännu längre.

– Det är bara min spelare som kan be mig att sluta prata, och min familj. Ingen annan.

– Jag vet att Guardiola styr men jag försökte bara skydda min klient, fortsätter han. "

Jag hoppas att ni som är mest insnöade i ert "engagemang" till fotbollsklubben FC Barcelona att vakna och lukta på kaffet... Barcelona är inte heligare eller finare än någon annan kommersiell klubb även fast medlemsägda modellen tilltalar mig väldigt mycket... Men slutet av dagen är den som vilken annan kommersiell klubb/företag/institution, en smutsig och falsk mentalitet dold bakom en vacker fasad... thats my 2 cent. slutet av dagen är jag svensk och Zlatan är mitt största fotbollsidol som är född i Sverige och det är min koppling till han...

skulle vilja veta vad ni har för stark koppling till FC Barcelona som får er att ge samma "fanatiska" engagemang till en klubb från Spanien?
Och hur kan ni inte som svenskar att ha massa kärlek till en som gett er så mycket o jubla för genom åren vare sig ni är svensk eller fotbolls älskare.

väl mött!

Forza Jogo Bonito!

Barcelona Goliador
2010-08-28 17:38
Jag vet inte om jag gillar värvningen av Mascherano när jag tänker efter lite.
Visst han är väldigt bra på att jaga boll och glidtackla och är hyfsat snabb med godkänt passningsspel...

Dock så ser jag ett problem med den fysiska balansen på mittfältet om man spelar honom tillsammans med Xavi och Iniesta. Det kan bli ett problem att vinna närkamper mot fysiskt starka lag som tex Chelsea eller Inter i CL. Dessutom så ser det inte så stabilt ut bakåt på defensiva fasta, kan bli ett problem under säsongen. Speciellt nu när Z också försvinner.

Motståndarlagen är inte dumma. När de tittar på Barcas lag så kommer dom givetvis att se att den enda "svagheten" som finns är fysiken i laget. Det kan leda till samma problem som Arsenal har haft de senaste åren, dvs att motståndarna går in stenhårt i alla närkamper för att det är deras enda chans, vilket ofta har lett till skador på spelare i Arsenal. Jag hoppas inte att det blir så i Barca.

Jag hade hellre sett en värvning av en spelare som är mer lik Yaya till fysiken, för att få balans.
Vad tycker ni???
Atlético addeh
2010-08-28 17:36
Spelarna i Barça B har i och med avancemanget upp till andra divisionen tilldelats permanenta tröjnummer.

Víctor Vazquez kommer vara lagets kapten. Mittbackarna Armando Lozano & Andreu Fontás kommer tillsammans med skyttekungen Jonathan Soriano vara vicekaptener.

Glöm inte att laget har seriepremiär borta mot Celta Vigo ikväll.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 17:35
Cáceres till Sevilla på lån ja med köpoption. De har även förhandlat till sig viss procent vid en framtida eventuell försäljning från Sevilla, vilket är bra. Lite synd att han lämnar men ändå det bästa för alla parter. Vad är vitsen att en lovande försvare som alltid kommer att tillbringa tiden på läktaren? För det vi alla att det hade han fått göra.

För övrigt delar jag el Flacos åsikter om Sandrusco till fullo. Det finns flera saker om honom som jag är kritisk till, men hans sätt att sköta förhandlingar och hans kunskap om spelarmarknaden hör inte till dem.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-28 17:32
BlueRed & addeh

Vissa borde lära sig att släppa saker, Sandro gjorde kanske en hel del skumma saker för ett par år sen, men liksom alla andra så har han lärt sig. Nu påstår jag inte att Sandro är felfri, han kommer säkert att göra ett par fel, men kom ihåg att Laporta har gjort en hel del korkade saker.

I samma veva som han kritiserar Perez för att spendera för mycket pengar så köper han Chyg och Zlatan för en summa av 75 miljoner (och då pratar jag inte om resten av alla felköp). Sen så har han upprört en hel del spanjorer genom att säga lite för nationalistiska saker om Katalonien.

Det är bara synd att vissa har hakat upp sig och vill kritisera Rosell för varje sak. Jag kan garantera att Rosell kommer att få mycket mer skit för samma saker som Laporta gjorde.

el Flaco

Både du och jag vet att Laportas sätt att försöka få hit Cesc har misslyckats (döh) och det var fel av Laporta att ge Cruyff en titel utan att rösta om det. Jag ger Sandro rätten att ta bort titeln , även om det sved för Cruyff.
Det var snarare korkat av Laporta att sätta Cruyff i den situationen till att börja med.
Barcelona el Flaco
2010-08-28 17:29
Under Rosells första veckor som president var jag grymt besviken på honom för hans sätt att hantera situationen med Johan Cruyff och även det faktumet att Rosell passade att smutskasta Laporta på grund av svårigheterna med att värva Cesc från Arsenal.

Rosell sade när han blev vald till president att han vill ena supportrarna, men merparten av hans handlingar under de inledande veckorna ledde till raka motsatsen, klyftorna mellan cruyffistas/laportistas och nuñistas/rosellistas blev bara ännu bredare.

Därför blev jag positivt överraskad när Rosell bjöd in Laporta till ceremonin under Gampermatchen när laget fick ta emot ligapokalen från förra säsongen. Det var skönt att se de både herrarna agera civiliserat och bekvämt med varandra under firandet. Fin gest av Rosell måste jag säga. Maktförändringen mellan Jan och Sandrusco har skötts smidigare än väntat, vilket klubben som institution tjänar på.

Att sen Rosell är en skicklig förhandlare och har goda kunskaper om spelarmarknaden förvånar mig inte och även om jag skeptiskt till honom under presidentvalet lyfte jag fram den egenskapen hos honom redan då och påpekade att den kunde komma till användningen ifall han skulle vinna valet.

Delarocha
2010-08-28 17:26
Lusnos - David Villa #7

Jag ska antagligen ner och se Sevillamatchen. Ta flyg till Girona med Ryanair. Buss in till Barcelona tar mindre än en timme.
2010-08-28 17:23
BlueRed //

Var det du som skulle ner på en Sevillamatch? Jag är intresserad faktiskt, har du koll på hur man flyger då och tar sig fram? osv..

Via PM.

Mvh
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-28 17:20
Hetfield

Det jag var orolig över var hans brist på tålamod, som han bland annat visade genom ett par uttalanden under Rijkaards tid. Med det sagt så har väl jag inget val än att vänta och se hur stort tålamod han har.
Tack och lov bara att det är Pep som är tränare, känns som om Rosell inte riktigt vågar sätta sig emot honom. :)

Håller annars med om att det är skönt att han sköter affärerna i det tysta. Har inte hört något om politik runt honom heller. Typ "befria Katalonien" och dylik.
------
Trevligt att Caceres lånas ut till Sevilla. En spelare jag tycker om, till ett lag jag tycker om. :)
Atlético addeh
2010-08-28 17:17
Hetfield

Jag håller med. Till en början var jag väldigt skeptisk till Sandro men jag tycker han har skött allt på ett exemplariskt sätt under dessa månader. Ska bli intressant att se hur han kommer agera i motgångar.

Man kan säga att Rosell är antonym till Gallani. :P
2010-08-28 17:16
Pep the King //

Man tröttnar aldrig på Camp Nou =)
Fast första gången var ju helt klart bäst..

Aja, ska stå i Barcelona klacken jag, bryr mig inte direkt hur mycket jag betalar men man gör väl vad man kan för att komma så billigt undan som möjligt, bo hemma med heltids jobb, det är fint de :D = Alla pengar på Barcelona matcher, haha
2010-08-28 17:15
Caceres lånas ut till Sevilla, och de har en köpoption. Summan har inte offentliggjorts än, men det är kul att få se Caceres i Sevilla!
Barcelona el Flaco
2010-08-28 17:15
Sport rapporterar att förhandlingarna mellan Barça och Milan om Zlatan påbörjade för ca 40 minuter sedan i Barcelonas huvudkontor. Till skillnad från de tidigare mötena så kommer Rosell även ha vicepresidenten Bartomeu och sportdirektören Sanllehí vid sin sida idag. Får hoppas att denna trion lyckas förhandla fram den bästa möjliga dealen för Barça.
Barcelona Pep the King
2010-08-28 17:11
Lusnos - David Villa #7
Haha självklart åker man till Camp Nou hellre. Men har varit där ganska många gånger. Och bor man i Malmö så åker man juh självklart ner till Köpenhamn eftersom det är så nära:) Och Barca spelar.
Visca Barca!!
2010-08-28 17:10
"Hav tålmodighed" - Billetinfo folger snarest.

Men vill man betala dyrt via ett resebolag så får man väl göra det.

Peace guys.
Länktips: www.fck.dk/
2010-08-28 17:10
Jag måste säga en sak om Alexandre Rosell. Jag är väldigt imponerad av hans sätt att ta hand om affärer, det är en blandning av diskretion och effektivitet. Inget illa om Laporta (hur kan man ogilla den mannen), men det är uppfriskande med en president som sköter allt i det tysta, istället för Laporta som vill göra allt med dunder och brak.

Slutsatsen är att när Rosell valdes så var det vissa som gapade och dömde honom, men nu ser vi att Rosell gör allt på ett bra sätt. Ge honom en riktig chans så kanske han kan prove you wrong.

Visca Alexandre Rosell!
Barcelona Pep the King
2010-08-28 17:03
Lusnos - David Villa #7
Köpenhamn mot Barca ojoj ska se den. Fett Nice!!
2010-08-28 17:02
Om ni har bokat så kan ni ju säga vart ni bokade, detta är inget skrytforum, biljetterna har inte släpps än, punkt slut.

Pep the King //

Du e frän du ;)
Man åker väl hellre till Camp Nou än parken? I dont get the "hysteri" men antar väl att det är trevligt för de som är fattiga.
Barcelona Capilito
2010-08-28 16:59
Är det någon som vet när biljetterna släpps samt när matchdatumet är mellan köpenhamn- barca?
Tacksam för svar!
Barcelona ★Sami★
2010-08-28 16:58
Lusnos - David Villa #7
Jag har inte bokat där:) Det är för dyrt. Bor i Malmö så jag tar båten dit bara:P
Barcelona Ibracadabra!
2010-08-28 16:53
Det är synd om nu Zlatan drar, kolla hur betydelsefull han var i början av förra säsongen. Mål i flera matcher irad. Underbara framspelningarna bland annat klackarna som vi minns. Målet som gav oss ligasegern, 1-0 mot real.

Vissa visar inte tillräckligt med tacksamhet! Nu gör vi en grym miljonförlust istället för satsa på Zlatan då vi vet att han kan.
Annons: