/spanien/barcelona/forum/14288.aspx/spanien/barcelona/forum/14288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-28 22:14
Jag tycker Rosell borde förbjuda Zubizaretta att lyssna på guardiolas "feelings" om nyförvärv
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
Inte ofta dina inlägg håller en hög nivå. Du är spärrad. /Mod
Blaugrana_14
Jag skäms för att ha sympatier för denna klubb idag.
Barcelona Goliador
2010-08-28 22:13
NU MÅSTE HUVUDEN RULLA HOS BARCA....

Hur i h*vete han man sälja Zlatan för 240 miljoner när man köpte han för 700 för bara ett år sen....

Helt sjukt! Oförlåtligt dåligt skött av Pep och Sandro! Vad håller de på med??? Vad kan man få för 240 miljoner nu för tiden som håller samma klass som Zlatan....INGET
Man får inte ens en Chyg!!!!
Barcelona VizzlA^^
*spyfärdig.
Barcelona Rambla~
Dahleone

Jag betvivlar inte Berlusconis förmöghet, men klubben Milan ska väl klara sig själv är det tänkt? Klubben verkar då inte ha råd med detta utan att han personligen lägger in stålarna.
Barcelona VizzlA^^
skitsnack: "vi säljer om priset är det rätta" fan klubben ville ju ha bort honom till varje pris.
Atlético Tupac
käften . vadå patetiskt från gatan. mannen nni e sjuka e huvet ! gå lkägg er äkckliga barcelona smuts. tvätta era trjor o de blir atletico madrids färger
Barcelona Dani Alves=The King
2010-08-28 22:12
messinah //

Tycker ni gör Pep för stor, ingen har glömt de han har gjort. Att vinna 6 titlar med den trupp han hade till sitt förfogande är inte omöjligt. Pep har haft en del tur också. Han har inte haft någon jätte svår skada på flea spelare.
Visst Pep har gjort de bra men knappast något att skryta om efter denna soppa.

Jag kan definitivt säga att jag hade gjort bättre köp än Pep. Och utan att stressa hade jag gjort bättre affärer överlag. Att låna ut spelare hit och dit som inte är talanger är helt jävla onödigt. Nu har han gett bort Ibra GRATIS i 1 år till Milan helt ofattbart.
Zlatanic_Bazz
Ämne: Jag måste fråga alla....
Efter allt som kommer fram nu, är det inte läge att vända på frågan??

Varför gjordes inte någonting då? Uppenbarligen spelade Ibra dåligt av annan anledning än dålig form? Att bli pissad på av sin tränare KAN ju faktiskt spegla av sig på plan?

Jaja.. jag är Zlatanist, kommer följa honom i Milan så klart. Detta har faktiskt fått mig att se Barca med Pep vid ratten på helt annat sätt..

Hoppas Barca möter Milan i CL. Vi vet alla vad som kommer hända då. Ibra kommer visualisera in Peps ansikte i krysset och bombadera krysset ett par gånger =D

Tack Zlatan för en kort men grym tid i världens bästa fotbollsklubb.
Tagit ett steg ner i karriären helt klart.. men samtidigt ska man ha kul. Hoppas han får det i Italien nu då ... blääää
Zlatanic_Bazz
Ämne: Jag måste fråga alla....
Efter allt som kommer fram nu, är det inte läge att vända på frågan??

Varför gjordes inte någonting då? Uppenbarligen spelade Ibra dåligt av annan anledning än dålig form? Att bli pissad på av sin tränare KAN ju faktiskt spegla av sig på plan?

Jaja.. jag är Zlatanist, kommer följa honom i Milan så klart. Detta har faktiskt fått mig att se Barca med Pep vid ratten på helt annat sätt..

Hoppas Barca möter Milan i CL. Vi vet alla vad som kommer hända då. Ibra kommer visualisera in Peps ansikte i krysset och bombadera krysset ett par gånger =D

Tack Zlatan för en kort men grym tid i världens bästa fotbollsklubb.
Tagit ett steg ner i karriären helt klart.. men samtidigt ska man ha kul. Hoppas han får det i Italien nu då ... blääää
AndreD
2010-08-28 22:11
Stream till Levante-Sevilla.
ElBarto
Tung dag. En av mina absolut favoritspelare lämnar ett av mina få favoritlag, OCH inte nog med det för skitpengar!!!!!

Själv hoppas jag nu antingen på Robinho eller David Elm!
Barcelona Brunito
En spelare med Zlatans ego fungerade helt enkelt inte hos Barca. Trodde han verkligen att han var större än klubben? Håller med Messinah till 100 procent, Zlatan var en cancersvulst vi var tvugna att bli av med. Allt annat hade varit vår egen död.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
Vid 09 tiden imorgon är forumet rensat på Zlatanister, skönt!

Ni måste förstå att det bara hade varit värre om Zlatan varit kvar, Milans ledning satt med trumf på hand och då är det inte lätt för Barcas ledning att förhandla eftersom inga andra klubbar var konkret intresserade.

Vi blir av med hans lön + 24 miljoner Euro, det är dåligt men inte så dåligt, speciellt inte under dessa omständigheter.

Blicka framåt istället.

¡Visca Barça! ¡Visca Catalunya!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Barca 1899

Vi köpte Zlatan för 50 miljoner.
Barcelona Sam
Seriöst vem bryr sig om Zlatan såldes för 24 mille? Så länge det inte påverkar klubbens titelambitioner så bryr jag mig inte, det borde inte ni heller.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-28 22:10
Kan alla snälla sluta skylla på Guardiola? Det är inte hans fel att vi fick så lite för Zlatan. Det är inte heller hans fel att han värvades för så mycket pengar. Det är FC Barcelonas förhandlare som är så jäkla kassa och har varit det i ett par år nu, iallafall när det gäller att diskutera med AC Milan. Visst, Pep's fel att Zlatan ville lämna, men fan inte hans fel att vi får så lite.
Real Betis Dahleone
"Varför man inte bara säljer honom direkt beror nog till största del på att italienarna har svårt för att vaska fram de miljoner som krävs. "

Någon borde kanske berätta för Mattias Klint att Milan ägs av Silvio Berlusconi som har en uppskattad förmögenhet på 64 miljarder kronor?

Innan någon hoppar på mig: jag hade hellre sett att Zlatan stannade i Barcelona, trots att jag håller på Milan. Jag tycker ni förlorar en stor tillgång för ert lag.
Real Madrid Villarrato
Barca kommer med all säkerhet värva Robinho nu, de har en överenskommelse med brassen. Sades i radiostationen Cadena Ser att Barca skulle värva brassen om Zlatan lämnar.
Barcelona Barca 1899
2010-08-28 22:09
70 - 24 € = 46 € skillnad
70 / 5 = 14 € borde den normala avskrivningen vara
70 - 14 € = 56 - 24 € = 32 € Förlust
------------------

Värvningen av Ibra är ekonomiskt en ren katastrof!

För att förtydliga min uträknig ovan, menar jag att han egentligen borde tappa 14 € i värde varje säsong i och med att han värvades för 70 € och det var tänkt att han skulle spela i 5 år. Då blev den ekonomsika förlusten 32 € för 1 spelad säsong! Läg där till lön där Ibra tjänade 3-4 € för mycket med tanke på vad han presterade.

Slutsats: Med all respekt för FC Barcelona, laget som jag älskar och stötar i vått som tort. Ledningen + Pep (på värvarfronten) ni får banne mig skämas! Det är sjukt mycket pengar som ni slänger i sjön för Ibra, och oturligt nog är Ibra inte den enda spelaren som vi gör brakförlust på. Det är inte så konstigt att Spanien drabbas i djup finanskris då inte en jävel verkar kunna något om ekonomi!
Barcelona messinah!
Barcanist `´ Jimmy Jump:
Jag vet inte vart du får din information ifrån, men jag är inte lika informerad som dig verkar det som.
Vad jag läste i våras så skyddade guardiola zlatan om och om igen efter dåliga insatser, bara för att han vågade bänka en spelare som spelar dåligt, så är allt hans fel nu?
Han bänkade zlatan 1MATCH så började hans agent(han) att gnälla direkt, men sjuka uttalanden.
Detta är inte hur barcelona funkar(har hänt med många spelare förut). Man beter sig inte så bara.
Zlatan fick chans efter chans men spelade uselt, ska han spelas bara för han heter zlatan då?
Ska guardiola ha middag med alla spelare som inte startar matcher?

Som jag sagt... jag är bara GLAD att zlatan är borta.. Hade varit glad om han så försvunnit gratis
Barcelona el Flaco
Personligen är jag lite besviken över dealen som Rosell & Co förhandlade fram med Milan. Hade hellre sett att man hade sålt Zlatan rakt av på en gång, alternativt att man hade fått mer än 24 miljoner för spelaren i det obligatoriska köptvånget.

Men i det långa loppet kommer klubben tjäna på att bli av med Zlatan och hans agent. Nu kan laget äntligen få lite arbetsro och slippa alla orosmoment som har rått de senaste dagarna.

Ibra, hans fanboys, Raiola och Aftonbladet är Milans och dess supportrars problem nu.
Barcelona pomaskibarca
2010-08-28 22:08
Ämne: Bra att Zlatan lämna....
hur har zlatan floppat idiot? han har varit bättre en någon anfallare någonsin sen ronaldo i barca som första säsong. Jag blir så lack, pep ska fanimig lämna, han kan gå tillbaka till blags fotboll.
Barcelona westinho
2010-08-28 22:07
Rambla~

Jag har inte skrivit att han insisterat på något, du hoppar på fel person :).

Barcelona SaM__-
2010-08-28 22:07
Rambla:

Ingen som tycker Ibra borde vara kvar eller att han kunde valt att stanna. Pep har klart och tydligt markerat att han inte vill ha kvar Ibra. Det intressanta och vad man nu bör lägga fokus på är vilken dålig tränare Guardiola är på transfermarknaden.

Jag har personligen inget emot att Ibra lämnar då jag från första början ville ha kvar Samu. Och nu med Villa får vi ungefär samma spelartyp. Men Guardiola är boven i det här oavsett hur älskad och helgon-förklarad han må vara. Det är Pep:s fel sportsligt men även ekonomiskt!
Barcelona El Ilusionista
2010-08-28 22:06
Zlatan €24m
Chyg €25m

Epic fail någon? Helt sjukt.
Barcelona el julio
24 miljoner EURO
24 miljoner EURO
24 miljoner EURO

Har de blivit galna eller var de så jävla desperata att bli av med Ibra???

el julio
Sillyseason
"Vi köpte Chyg för 25 miljoner och säljer Zlatan för 24 miljoner. CHYG kostade MER än Zlatan, är det här twilight zone?"

Hahahaha, aldrig skrattat så mycket som när jag läste detta.
Barcelona Gonzalez_Barca
Tupac
The Special One is missed

Patetiska Inter fans, fortfarande i depression efter förlusten igår? Inga 6 titlar, gör ont i hjärtat va?
Annons: