/spanien/barcelona/forum/14287.aspx/spanien/barcelona/forum/14287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Arseenaal
2010-08-28 22:45
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Vad ska ni med Cesc till? Pungar ni ut 400-500 miljoner för honom när han inte behövs? Då är den affären nästan lika dålig som denna idag.
Barcelona Rambla~
2010-08-28 22:44
Dahleone

"Eftersom det redan är givet att Barca ska vinna matcherna så tycker jag att han skulle spela Zlatan för att hålla honom på humör."

Det är just det som är grejen men som ingen tycks vilja greppa nu. Han fick ju spela oavsett hur dåligt det gick.

Du, Messi har varit i klubben sen han var 12 år så det är bara naturligt att han har ett större förtroendekapital. Dessutom så kan han Barcelonas utan och innan, nästan som om han fått det blandat i modersmjölken. Dessutom så har han räddat och avgjort för Barcelona så många gånger helt på egen hand att jag tappat räkningen. Där har du nog anledningen till att Pep har fullt förtroende för honom.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 22:43
Westinho

K9 är inte en Pep-värvning utan en Txiki-värvning.
Barcelona westinho
2010-08-28 22:42
Ämne: Grattis till en av d....
Tack
Atlético addeh
Jag tycker det märks tydligt hur besviken Zlatan är på sig själv. Han försöker få det att låta som om Pep är boven i det hela, och på något sätt skylla hans underpresterande på Guardiola.

"Guardiola har tagit glädjen ifrån mig, nu kommer den tillbaka". Patetiskt minst sagt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Arseenaal

Det är lugnt, nästa år så får vi Cesc :)
Barcelona Barca4eva
Arseenaal

Tack
Atlético Blyger
24 milj euro borde många av er här inne vara nöjda med med tanke på hur dålig Zlatan sägs har varit. Grattis!

Ps. Synd, jävligt synd. Lycka till i vilket fall.
Spanien Arseenaal
2010-08-28 22:41
Grattis till en av de sämsta fotbollsaffärerna någonsin.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-28 22:41
Ämne: Rambla~

Sluta nu,....
Grejen med att han bänkades i El Clasico var dock p.g.a. en skada som spökade.
Barcelona tano
2010-08-28 22:40
Ämne: Dahleone

Hur kan ....
Undrar vilket parralellt universum vi befinner oss på. Det verkar helt klart som så. Jag säger det som jag sagt många gånger: Efter flertalet matcher på våren skrevs det i forumet angående Z att han rört sig mer och visat mer intentioner än han gjorde under den dåliga svackan efter jul.
Skadan efter arsenal matchen förstörde vad som såg ut att vara en riktig formuppgång, men det spelar ngen roll.
Zlatan verkade vilja kämpa, det såg jag och andra med mig i vårat "universum". Sedan är det en annan sak att han kanske inte var nog bra form och det var rätt att bänka honom, men det spelar ingen roll. Det irriterande är hur folk hela tiden vrider sanningen till det mer och mer extrema hållet så att det tillslut är accepterat att Zlatan stod som en "staty" i slutet av säsongen. Mitt hjärta suckar, människors minnen är så korta och lätt fördärvade.
Barcelona westinho
Seriöst, vad ska vi med K9 till? Han är bara ännu ett av Guardiolas fail-värvningar. Han platsar inte helt enkelt.

Vi har Iniesta, Pedro, Bojan, Villa, Messi, Jeffren, Adriano och till viss del Maxwell som kan spela i anfallet. Det är lugna puckar.
Barcelona Rambla~
¡Barça! - Crèma Catalana

"men ska man sälja en spelare för att han spelat dåligt en halv säsong.. det är frågan"

Nej, det ska man verkligen inte och speciellt inte till ett sådant underpris. Där är vi helt ense.

Men ska Pep, som vi har att tacka allt för de senaste två säsongerna ha bakbundna händer och inte få leda laget som HAN anser vara bäst? Ska han inte få lov att byta ut en spelare som inte presterar bara för att han har en efterbliven och sociopat till agent?

Jag för egen del, hoppas aldrig att denna klubb utvecklas till något sådant, där tränaren inte får leda laget efter sin filosofi och sina idéer.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-28 22:39
Ämne: Dahleone

Hur kan ....
Du tror inte att orsaken till att han var så dålig under vårsäsongen kan har varit ett bråk mellan honom och Pep?
Barcelona ★ Legend Killer ★
2010-08-28 22:39
Lugn grabbar, Nu får vi det lugnt i klubben,nu slipper vi höra på den där Pizzabagaren Mino.. Nån som har mera nyheter om Robinho??Vore härligt om han kom till Barca och sänkte grisarna från madrid
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-28 22:38
K9 comeback!!

Eller?
Barcelona Barclasico
2010-08-28 22:37
Hoppas de köper Robinho nu !
Real Betis Dahleone
2010-08-28 22:37
@Rambla~

Jag håller delvis med dig. Men att det gav resultat när han bänkade Zlatan betyder ju inte att Barca inte hade vunnit matcherna om han spelat (vilket de ju såklart hade gjort ändå, så överlägsna är Barcelona och Real i Spanien).

Eftersom det redan är givet att Barca ska vinna matcherna så tycker jag att han skulle spela Zlatan för att hålla honom på humör. Bojan hade tagit en bänkning bättre eftersom han vet att Zlatan är en bättre spelare än honom.

Messi har under perioder de senaste åren varit lika dålig som Zlatan och passade inte Z i väldigt givna lägen. Men att inte bänka Messi när han spelar dåligt för att hålla honom på humör är tydligen ok.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-28 22:36
Unicef

Jo tror faktiskt att det kommer släppa rejält för oss nu, denna säsongen kommer nog likna den 08/09..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Vad gäller transfersumman måste man ha i åtanke att priset barca betalade för Zlatan kom som en effekt av att Real pungade ut med lika mycket för Kaká, en spelare som faktiskt hade mindre stjärnstatus än Ibra.

Det var väl ingen som trodde att Zlatan, vid en ev försäljning, skulle få tillbaka dessa pengarna?

Men - 24 mille är alldeles för lite, och det visar på hur mycket Pep & styrelsen ville bli av med svensken. Jag antar att de resonerar som så att det är bättre att ta smällen nu, än att förlora ännu mer ekonomiskt OCH eventuellt även sportsligt.

Vi kan inte nu säga varken bu eller bä kring denna affär, som alltid måste vi vara efterkloka och se tiden an och utvärdera först senare.

Själv är jag mer intresserad av att se vad detta får för effekter utanför planen än på densamma eftersom Barca redan innan visat att de presterar utan Zlatan.
Frågan är snarare hur Rosell kommer förklara förlusten, samt om detta splittrar culés i katalonien?
Atlético addeh
Ämne: Bojan 9? Pedro 11? M....
Jag godtar den dealen. ;)
Barcelona Barcaista1992
Pedro-Villa-Messi blir underbart.
2010-08-28 22:35
Rambla~

På våren var han faktiskt bedrövlig, men ska man sälja en spelare för att han spelat dåligt en halv säsong.. det är frågan
Barcelona Unicef
2010-08-28 22:35
Bojan 9? Pedro 11? Masken 14? Vi byter ut Ibra snacket nu =) Bara jag som längtar efter ett sjukt röligt anfall med Messi Pedro Villa i morgon?
Barcelona Rambla~
2010-08-28 22:34
¡Barça! - Crèma Catalana

Jag talade om våren nu. I hemmamötet mot Madrid var han inte bänkad, utan precis kommit tillbaka från skada. Han var inte redo för 90 min.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-28 22:33
Jag ska inte ens ge mig in på varför Zlatan vantrivdes. Jag är dock säker på att han inte var oskyldig. Raiola kan förövrigt gå och göra något som jag inte tänker nämna härinne.

24m € är ett skämt. Visserligen tjänar vi på att ge bort (ja, det är som att ge bort) en arg Zlatan med sin capricciosa till agent, men 24m € är alldeles för lite.

Kan Rosell få tillbaka K9? Är det möjligt eller är det för sent?
Real Madrid Raúl - Den bäste kaptenen
2010-08-28 22:32
The Leader

Glöm inte hans tredje år.
Barcelona Rambla~
DM1982

Ett litet problem bara. Athletic vägrar sälja och Llorente vill inte annat än att vara kvar i klubben.
Rambla~

Sluta nu, det gav inte alltid resultat att bänka honom.. När han var bänkad mot Real hände inget, men så fort han blev inbytt gjorde han det avgörande målet.. Har ni redan glömt?
Barcelona Barcaista1992
2010-08-28 22:31
Lätt att gnälla på Pep en dag som denna, och visst fan har ett par (läs många) värvningar han gjort gått åt helvete. Henry spelade ju redan i barca när pep kom, och var en viktig kugge 08-09 då han gjorde 2 mål på bernabeu å va stabil i CL under den säsongen. Chyg va ju helt enkelt tillräckligt bra. Det är ju inte Pep som bestämmer hur mkt pengar de skall lägga på spelarna, det är va ju Laporta och nu Rosell som styr budgeten, och Pep påverkar ju dom naturligtvis, men att lägga 700 millar på Zlatan, när pep säger att han är hans drömspelare å att det va han som främst ville ha dit honom är ju solklart fail. Men man skall inte glömma att Zlatan gjort sig omöjlig i fler klubbar men sin pizzabagare till agent. va samma visa i Ajax och Juventus. Tycker Zlatan visar en jävla brist på respekt för sina gamla polare i Inter, framförallt Moratti som gjorde precis som Zlatan ville då han önskade att gå till Barca förra sommarn. Visst harvi tappat mkt cash på den här skiten, men nu har vi Pedro-Villa-Messi vilket säkert kommer funka bättre än Villa-Ibra-Messi. Jag är inte orolig, visca barca !
Annons: