/spanien/barcelona/forum/14284.aspx/spanien/barcelona/forum/14284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-11-16 11:43
Hetfield -
Jag förstår inte varför du är så negativ om affären.
Du har ju varit super intresserad av Özil tidigare under många av dina inlägg.

Özil och Afellay är inte samma spelare förstås, men jag förstår inte i alla fall varför du är så stark emot.

3 milj euro är halva priset på ett reapris.
Affären påminner mig snarare om en tjej som går in i en butik och köper en snygg klänning för 30 spänn. :D
Barcelona Pep the King
2010-11-16 11:36
Hetfield- Megan Fox is a dude
Vad då dumma värvning. Det är sjukt bra köp! Plus att han kostar så billigt också. Han kommer passa in i Barca perfekt. Skärp dig!
Barcelona älskabarcelona
2010-11-16 11:14
Välkommen tillbaka från framtiden ! Du verkar veta allt om hur allting kommer att sluta ! 3 miljoner för en spelare i Afellays nivå är mycket billigt . Sedan så har vi inga talanger från b-laget som kan spela som vänsterytter i a-laget . Bojan har inte heller levt upp till förväntningarna alls . Jag ser inte något negativt i det hela alls . Jag tror inte att Afellay kommer att påverka Thiagos speltid eller .
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-11-16 10:35

Jag håller inte riktigt med dig där. Jag ser inget dumt i den värvningen. Om han skulle kosta mer då skulle det vara en annan sak, eftersom han kostade ju bara €3 miljoner. Så det är nog värt att satsa på honom.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-16 10:20
Det är bara att applådera ännu en gång åt Peps dumma värvningar utan vett och reson. Afellay må vara en bra spelare, men han kommer inte att tillföra ett dugg som inte finns.

Vad hände med "Jag ska satsa på talangerna"? Satsar man på talanger när man tar in en ung talang in i laget?
Pep påminner mig om en tjej som går in i 20 butiker för att leta efter en klänning, sen så slutar det med att hon köper klänningen som hon gillade redan i första butiken.
Barcelona Hyder
2010-11-16 08:00
Piqué

Den stora skillnaden är enligt mig att Affelay är en yttertyp medan Özil inte alls är det. Tysken trivs och utnyttjas bäst centralt i banan, precis där han har spelat i landslaget och precis där han spelar i dagens Real Madrid. Att slänga ut honom på en kant betyder att man inte får ut samma sak av spelaren helt enkelt. Affelay kommer med största sannolikhet bli en nyttig spelare att ha i truppen. En perfekt spelare som först och främst kan spela som ytter för att även (i andrahand) kunna vikariera för Iniesta och Xavi. Där har vi redan Thiago som jag tycker utgör en fullgod back-up. Alltså är där ännu en anledning att man inte värvade en renodlad central spelare i Özil.

Att lägga Özil på en kant spelandes som en ytter i ett anfall av tre där man redan har Messí i en fri roll skulle inte kännas speciellt bra sett ur mitt perspektiv. Tydligen även Peps.
Barcelona Piqué
2010-11-16 07:12
1.70 -ligan.

Ok att Affelay är en bra värvning med tanke på priset osv. Men han är nog inte bättre än Özil. Tyvärr tycker jag fortfarande att Pep gjorde fel där. För Özil hade vi också kunnat få billigt plus att han då inte hade kunnat hjälpa det fula laget från Madrid så mycket som han hittills har gjort.

Jag respekterar Pep, han är en legend för mig. Han ska ha stor cred för alla ungdomar som han tagit fram, men han har hittills visat att tjänsten som sportchef inte är hans framtid.

Ni får gärna kritisera mig om ni tycker jag har fel.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-11-16 01:47
Lite humor inspirerat av Pep och Zlatan situationen. Måste ses!
Barcelonistas
2010-11-16 00:56
affelay

"I am honoured by the interest of a big club like Barcelona and of course I am willing to make the switch in January. But not everything is finalised, it's an ongoing process. We can't speak of an agreement yet, I wait patiently on that matter," he told the press.

går o läsa resten på goal.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-11-16 00:55
Johan cruijff med i svenska fotbollsgalan, stort att få med honom!
AndreD
2010-11-16 00:46
Rambla~

Förlåt för jag svarar så sent.

PSV vill ju helst ha pengar för Afellay och inte låta han gå gratis till sommaren. Därför vill man sälja till första bästa klubb nu i januari. Det finns såklart andra klubbar som är intresserade, inte bara Barca. Om man väntar till sommaren kommer han med största sannolikhet redan ha skrivit på för en annan klubb.
Barcelona Essienesque
2010-11-16 00:42
Lol, i en liga där Toivonen kan vara en målskytt av rang så hade nog Bojan också varit ''högst tongivande'' i ett lag som PSV.
Barcelona C.A.K
2010-11-16 00:36
Afellay är helt klart bättre. Inget snack om saken. Varit ordinarie och högst tongivande i PSV i flera år nu. Är dessutom mer komplett som spelare, än vad Bojan är. Dock så skiljer det fyra år mellan dem så det finns inget som säger att Bojan alltid kommer ligga efter.
Barcelonistas
2010-11-16 00:29
Sami

om man ska kolla formen så är affellay mycket bättre. just nu presterar bojan inte ett skit och är riktigt dålig
Barcelona .Sami.
2010-11-16 00:22
Vem tycker ni är bäst. Afellay eller Bojan?
Barcelonistas
2010-11-16 00:14
bra värvning affe kan spela även champions league iom att han inte spelat där me psv.

kommer ihåg nät vi värva chyg så kunde han bara spela i ligan och inte i cl.
Barcelona adil--
2010-11-16 00:11
addeh

Han kommer säkert avlasta Pedro på anfallet då och då, men jag tycker inte han ska gå före Bojan där. Tycker att Afellay i första hand bör användas på mittfältet. Vi får väl se. Han är som bekant PSV:s playmaker och påminner om Iniesta. Skulle inte förvåna mig om det finns en baktanke där man ser Afellay som en backup till billigt pris ifall Iniesta går skadad. Även för att avlasta småskadade Xavi, där Iniesta tar Xaivs plats och Afellay vikarierar på Iniestas plats. För jag ser inte hur han skulle kunna tillföra något i anfallet som vi inte redan har. På mittfältet däremot kan han erbjuda något som inte finns. Snabbhet, teknik och ett kraftfullt skott, allt i ett. Något som saknats i Barcelona. Självklart kan han också spela i anfallet vid behov. Tror bara det att han kan skapa mer oreda som offensiv mittfältare. På ytterforwards platsen är Pedro klassen bättre än Afellay. Pedro är mycket snabbare och har ett bättre skott. Pedro är anfallare till naturen vilket Afellay inte är. Jag kan absolut inte se Afellay peta Pedro.
Barcelona Barca4eva
2010-11-16 00:10
DavMessi

Hahaha sett den förut, skön den är
Barcelona Abbe.
2010-11-16 00:07
Jag hade hoppats på Nolito som den nya "Pedrito", men jag antar att det tåget har gått nu i och med värvningen av Afellay, som visserligen inte är 100% klar ännu. Jag antar att spanjoren nappar på något utav alla dessa erbjudanden som han lär få både under och efter säsongen.

Afellay har som jag har förstått det agerat defensiv mittfältare under en period i PSV? Hans flexibilitet kan man inte gnälla på i alla fall, dubbelfotat och kan i princip spela vart som helst från mittfältet och uppåt.

Spekulationer och åsikter om affären i länktips som kan vara intressanta att ta del av.
Barcelonistas
2010-11-16 00:06
DavMessi

ahahaha ganska roligt faktiskt!

" and yo run arond like a okard giraf "

klockren! haha

Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-16 00:00
Det som är allra skönast är egentligen att vi inte blir lika lidande när någon av Messi, Villa eller Pedro skadar sig. Vi slipper ta upp Iniesta och tappa honom från mittfältet. Förhoppningsvis gör även den nu bredare mer kompetenta anfallsuppsättningen att Pep vågar rotera mer. På så sätt kanske även Bojan och Jeffren kommer igång.

Sen är jag även sugen på att se Afellay/Thiago som kreativa mittfältare i enklare matcher.

Rosell sa ju i lördags att tränarna tror Afellay kan tillföra något, vilket tyder på att de vet hur han ska användas. Det går inte att komma ifrån att barca blir ett starkare lag med honom i truppen. Om jag ska vara ärlig tycker jag detta blev bättre än om vi hade köpt Özil i somras.
Barcelona NoGo™
2010-11-15 23:32
Jaha välkommen Afellay då. Ska bli intressant o se vad han kan göra i blaugrana tröjan.
DavMessi
2010-11-15 23:31
HHAHAHAHA, man fick sig ett gott skratt. Zlatan och Pep bråkar...länk

Edit: Titta hela, det går inte att inte skratta.
Atlético addeh
2010-11-15 23:30
Jag tror att Afellay kommer användas mestadels som ytterforward, inte som mittfältare. Alltså kommer inte den här värvningen påverka Thiago negativt, hade den gjort det är jag tveksam till om den blivit av. Det är i anfallet vi främst behöver förstärkning, och med hans snabbhet och passningsskicklighet tror jag han kommer bli nyttig.

Med tanke på att han bär nummer 20 i PSV och landslaget, borde väl det bli numret han får på ryggen i Barcelona med tanke på att det numera är ledigt. Just a thought.

För övrigt. Afellay, inte Affelay som hälften här inne skriver. Dags att lära sig nu.
Barcelona szhlatan
2010-11-15 23:27
Zlatan snackade inte skit om laget, spelarna eller staden. Utan om Pep bara, han håller t om Barcelona som det bästa laget i världen och det är jävligt starkt gjort när han är en Milanspelare.
Barcelona Rambla~
2010-11-15 23:22
Mojito

En sak stör jag mig på och det är antaganden som "han var aldrig tänkt för a-truppen utan enbart värvad för att förstärka Barcelona B". Vadå? Om en spelare utvecklas över förväntan ska han väl få sin chans precis som alla andra oavsett om han fått sin fotbollsutbildning i La Masia eller inte? Se på Pedro, han spelade i Barcelona C, som lades ner det året Barcelona B åkte ner i Terceran. De vill skeppa iväg honom från klubben. Idag är han världsmästare och given i truppen.

Obs! Vill påpeka att inlägget inte var riktat åt dig personligen utan mer generellt sett när det talas om lite mer "etablerade" spelare som värvats för att förstärka Barcelona B.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-15 23:21
Barcadinho,

Co-signar allt du skrev om Afellay.

Hade holländarens ankomst till Barcelona påverkat Thiago och de andras chanser att blomma ut hade jag sagt NEJ till Afellay. Men så kommer det inte att bli. Ungdomarna utgör i praktiken redan en del av Barcas A-trupp och kommer alla få chansen i år. De som förtjänar det. kommer att få spela lite mer, andra lite mindre. Men ingen ska slussas in för fort.
Pep har ännu inga planer på att låta ens Thiago axla någon stjärnas roll i de stora matcherna. Då tar han hellre in Keita, eller om någon i anfallet saknas tar han upp Iniesta dit. Det är här Afellay behövs! Han är längre fram i utvecklingen och kan/bör axla ett större ansvar.

Vi har köpt en mycket lovande spelare som fått sitt store genombrott i år - och som mycket väl kan blomma ut i Barca. Ska bli mycket intressant att följa honom.

PS. När Thiago och troligen någon mer är tillräckligt mogna för att på allvar konkurrera om en plats i startelvan, kommer det finnas plats för alla. Då vågar Pep vila Xavi, Iniesta och de andra och lita fullt ut på vår breda, talangfulla trupp. Vi får på köpet nöjda spelare och mindre skador.
Barcelona Rambla~
2010-11-15 23:15
"Jag hoppas att alla spelare som väljer att dra till Barcelona ruttnar, så som Mascherano och nu Afe"

"Asså vad fan ska Barca med Afellay till?? Förstår inte..."

Lol! Bittra intersupportrar. Ja, vad ska vi med Afellay till, vi har ju en sådan stor och bred trupp. Hela 19 spelare. Inter? De har väl som vanligt 35 spelare där 10 spelare aldrig ens får dra på sig en intertröja under sin tid i klubben.
elbraco
2010-11-15 23:14
Jag trodde vi alla hade kommit överens att en av Pep genomtänkt transfer är lika med en dålig transfer ;) nej, men ärligt talat så tror jag Afellay kommer göra bra ifrån sig... i annat fall får han väl bli bänkad på läktaren bredvid Cruyff så dom kan sitta och diskutera totalfotboll på holländska.
Barcelona Jax12
2010-11-15 23:13
Missade intervjun med Zlatan! Vad sa han om Guardiola och klubben!? En annan fråga. Vad är det för randiga tröjor ni talar om? Har barcas andraställ till nästa säsong redan kommit ut eller vad är frågan?
Annons: