/spanien/barcelona/forum/14283.aspx/spanien/barcelona/forum/14283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-28 23:27
Nu när jag har gått ut i skogen och skrikit ut mina frustrationer så måste jag lägga det här i perspektiv.

Visst, vi gör en förlust på 25 miljoner men å andra sidan så tjänar Zlatan 12 miljoner per år. Lägg till att han skulle ha fått sitta på bänken, är det värt att ha en så bra spelare på bänken?
Barcelona el Profete
Smogen

Co-sign. Milan har pole position, vi har blivit blåsta, sad but true.
Barcelona Abbe.
Snacka om att skjuta upp besvären till nästa år om det är en option på svensken.
Barcelona el julio
2010-08-28 23:26
Det är en option, det står klart och tydligt. En option innebär att möjligheten finns att köpa till ett förbestämt pris, i det här fallet 24 MEUR. OM nu Ibra vinner scudetton, skytteligan och annat så blir han förstås svindyr igen och då är den där optionen ännu trevligare för Milan att ha... ja jösses...

Om inte kan Ibra vara tillbaka nästa år.

el julio
Barcelona pokke
Någon som kan bekräfta om Milan är tvungna att köpa loss Ibra nästa säsong?

Jag hänger inte med nu.
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne:
Men är det på allv....
Hahaha sån jävla klockrent inlägg :D
Real Betis Dahleone
2010-08-28 23:25
@el Maestro!

Jag vet inte det, nej.

Barcelona skriver på sin hemsida: "Included in the agreement is the option for AC Milan to make the move permanent next summer for a fee of €24 million."

Gör nu följande tankeexperiment:

1. Ligger det inte i så fall i Barcelonas styrelses intresse att påpeka att sådana kostnader ska betalas av Milan i fall affär blir av? För att få sin egen insats att framstå som bättre?

2. Varför skulle klubbarna göra en sån deal istället för att låta övergångssumman spegla det förhållandet istället? (Alltså, att övergångssumman istället hade blivit, säg, 26 milj euro?)

Istället för att kalla mig amatör (jag är civilekonom, det är inte du) tycker jag att du ska tänka lite längre innan du tar ton.

De allra flesta Barcafansen här i forumet gör den korrekta analysen att deras klubb har gjort en riktigt dålig affär rent ekonomiskt, men inte du.

Med det sagt så är alternativet, att betala Zlatans lön om han inte spelar, som jag skrivit tidigare givetvis betydligt sämre.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
Smogen

Ja

Ja

Ja
Atlético addeh
Smogen

Jag är ungefär lika förvirrad som du verkar vara för tillfället. Detta är helt obegripligt.
Real Betis Perra FC
2010-08-28 23:24
Fast grejen är ju också att det var snack om att Zlatan togs in för att ge en ny dimension (tyngd och lite hot på huvudspel antar jag) i anfallspelet, men mot Inter då det verkligen borde varit läge att testa. Vad händer ?
Samma nätta fina rullande, lite stjärnor (eller en) som ska försöka sig på soloraider.

Båda varianterna gav n0ll, och Barca kändes ovanligt ofarligt. Det som retade mig var att t.ex. Pedro kom undan med att han varit okej, men vad gjorde han ?
Inter tryckte ihop och gav han en massa yta första 3-delen på sin planhalva ute på sin kant,. Visst han tappade inte bollen, men med all tid han hade så kom knappt ETT VETTIGT INLÄGG mot straffområdet.
Nog borde Pep kunnat tryckt på det och åtminstone testat lite vad det kunde ge med Zlatan på plan.
Ny dimension...hahaha
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
"Det är inte som tidigare nämnts med köpkravet. Milan ska under det första året, dvs låneperioden, betala Zlatans fulla lön (i runda slängar 12 miljoner euro). Därefter har man en köpoption på 24 miljoner Euro. Kontraktstiden är på sammanlagt fyra år."

Lite klurigt det där.
Barcelona Abbe.
"If the option to buy Ibrahimovic is taken up by the Serie A club then that could see FC Barcelona save approximately €60 million."

Verkar vara en option?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-28 23:22
Chagall

Pep sa klart och tydligt att han ville se Touré stanna. Det var Touré själv som lämnade.
-----
Smogen

Agree.
Barcelona Smogen
2010-08-28 23:21

Men är det på allvar? LÅNAR vi Zlatan till Milan och sen får dom köpa honom för 24€ miljoner...om dom vill?

Är det sant?

Är det på allvar?

Är Rosell helt jävla blåst i huvudet?

För Barcelona måste Zlatan vara den sämsta affären i klubbens historia både bakåt och framåt i tiden.

Vadå "spara" 60€ miljoner? Ja, om vi låter honom sitta på läktaren och äta korv de 4 år han har kvar av kontraktstiden.
Men vänta,
allternativt skulle han ju kunnat spela en del matcher?
Eller så skulle vi kunnat sälja honom nästa säsong? Till någon jävla klubb som faktiskt har PENGAR!

Nej, en utlåning med en köpoption på 24€ miljoner är helt vansinnigt. Vad gör Galliani under förhandlingarna? Hypnotiserar? Förgiftar? Hotar familjer med mafian?
Eller sa Galliani bara till Rosell "just bend over and relax, I´ll try and be as gentle to you as I was with Laporta".

Katastrof affär, från början till slut. Är så jävla förbannad!

och försök inte försvara den här skiten, ALLA inblandade i Barcelona har skött detta uruselt, från Laporta till Pep och Rosell. Hade detta hänt våra kära rivaler Real Madrid hade vi hånskrattat åt dom i flera år.
Barçelonista!
vi är alla överens, ibrahimovic affären är en ekonomisk katastrof. man hade mycket väl kunnat behålla ibra ännu en säsong, men pep vet hur man styr ett omklädningsrum SÅ NU LÄGGER VI ALLT VAD ZLATAN HAR ATT GÖRA MED BAKOM OSS, och ser fram emot ännu en säsong med blaugrana. CL guldet blir vårt i år.
Barcelona Chagall
Gio Style
Även i fallet Yaya Toure så är där en del tveksamheter kring Peps ageranden. Kan fortfarande inte förstå hur man kunde göra sig av med världens bästa defensiva mittfältare. Jag kan se ett mönster där han ger spelare som är fostrade i klubben alltför stor fördel.

Men som jag sagt innan. Ingen kan ta ifrån Pep det han gjort för FC Barcelona. Hans resultat är i en klass för sig.
Barcelona el Maestro!
2010-08-28 23:20
Jag kommer på en kommentar som Pelè sa under Zlatans sista år i Inter. Pelè som inte brukar ha rätt så ofta sa att Zlatan kommer aldrig att bli bättre än så här som han är nu. Det här är hans maximala förmåga.
Så här i efterhand tål det att tänka på att han kanske ändå hade rätt.
Barcelona Abbe.
2010-08-28 23:20
Domaren i Levante - Sevilla har det tufft. Hur fan kan han blåsa indirekt frispark på det där?
Barcelona DM1982
2010-08-28 23:18
@ The Leader

Facepalm på mig, självklart menade jag City. Visst var han duktig i Real men jag har fått uppfattningen om att han även strulade där på slutet.

@ Rambla~

Det skulle nog inte vara lätt att få Llorente till Barcelona men det är heller inte omöjligt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 23:17
Dahleone

Japp, vi är överens till viss del men,

Pep har väl rätt att testa andra spelare om han inte ser att Ibra visar på att han jobbar på att ta sig ur svackan?
När han sen hör uttalande som att han är en metalpatient är det självklart att han tappar förtroendet för Ibra.

Messis formsvackor har sällan varat mer än ett par matcher, och han visar också mycekt tydligare genom sitt agerande att han vill jobba hårt för att ta sig ur den. Där har du skillnaden.

Barcelona Goliador
2010-08-28 23:17
Rosell är en Imbecil. En pest. En pajas. En jubelåsna. Vad har han gjort??? Han ger bort 700 miljoner för att få tillbaka samma problem nästa år.
Arkebusera gubben!!!
Barcelona el Maestro!
2010-08-28 23:16
Ämne:

Hur kan man låna....Ja, vad ska man ha med Zlatan till då? Han är ju f*n kass om han inte underordnar sig den som bestämmer. Det är precis som i arbetslivet som ni vet. Man måste vara smidigt om man ska ha jobbet kvar. Enkelt uttryckt.
Barcelona ★Sami★
2010-08-28 23:15
addeh
Om jag var dig. Gör som mig. Logga ut från svenskafans. Och sätt på nån film:)
Hs det bra alla! Kom ihåg ingen är större än Klubben!
Real Betis Perra FC
2010-08-28 23:13
Ämne: Hetfield

Så Zlata....
Jo men nu är ju grejen att det förmodligen är ett lån som bara är som en form av avbetalning. De flesta verkar ju vara inne på att Milan ska vara tvingade att slanta upp efter den här säongen.
I så fall är det ju bara en egentlig övergång, men där Milans businessfolk lyckades dela till sig väldigt trevliga vilkor. Blir nästan irriterad på hur taffligt Barcelona har skött det här !
Känns som det händer lite för ofta med spanska klubbar sista 5-10 åren att de gladeligen betalar, men är sämre på att ta Betalt.
Mitt Betis är väl tyvärr ett praktexempel, men det hänger ju mera på "Loppans" labila sinne :(
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 23:12
haha, är det frågan om en köpOPTION så är det under all kritik.

Från att kräva 40 millar till att kanske inte få några cash alls, samt att "problemet" återkommer nästa sommar - ojojoj säger jag i så fall...
Atlético addeh
2010-08-28 23:12
Ämne: Klint & addeh

Det....
Oj, jag såg det nyss. Nu blev jag lite förvirrad. Extremt konstigt och korkat agerande av Rosell om han nu tillät detta. Nä usch, stänger av allt som har med Zlatan att göra och koncentrerar mig på något annat.
Barcelona Gio Style
2010-08-28 23:11
Jag är uppriktigt sagt ledsen att Zlatan & Barcas historia slutade på det här sättet. Jag trodde verkligen på att det skulle bli succé, och tror att det fortfarande hade kunnat blivit det. Vad som egentligen hände och vad som ligger bakom lär vi aldrig få veta, det finns alltid två sidor av saker och ting, och 1000 olika sidor enligt media. Det enda jag oroar mig för är hur Pep kan känna sånt avsky mot vissa av sina spelare, Eto'o först och nu Zlatan. Det känns inte alls som proffesionellt agerande. Förhoppningsvis hade Pep en jävligt bra anledning till att känna som han gjorde, annars kan det vara en svaghet hos tränaren.
Nu känns vår trupp ganska tunn igen, Zlatan och Caceres iväg skickade. Känns som att någon borde köpas in, Pedro - Villa - Messi, Bojan som backup. Behövs nog en till om inte Pep vågar lira mer med Jeffren nu.
Real Betis Dahleone
@Mojito - Culé (un estilo de vida)

Jag skrev ju just att alternativet, Zlatan på bänken, är ännu sämre än 20 milj euro. Där är vi helt överens. Men affären är ändå ett misslyckande av historiska mått och ingen kan påstå något annat än att Galliani utnyttjade situationen maximalt mot den helt orutinerade Sandro Rosell.

Zlatan sög under några matcher i vintras, visst. Men som jag skrev tidigare så hade Pep haft råd att spela Zlatan ännu längre genom hans svacka eftersom Barca fortsatte vinna trots Zlatans dåliga form. Messi hade i samma svacka aldrig bänkas.

Jag tycker Barca på sätt och vis hycklar med att ingen spelare är större än klubben, eftersom det inte gäller Messi. Jag förstår att Zlatan lackade ur.

Angående Zlatans agent är vi, återigen, helt överens.

Barcelona Pep the King
Jag njuter!!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-28 23:10
Står även på officiella sidan att det är en option. Nu är jag också lite förvirrad.
Annons: