/spanien/barcelona/forum/14275.aspx/spanien/barcelona/forum/14275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cobain
2010-08-28 22:58
Ämne: Ämne: Otrolig....Detta års köp tror jag inte är fail.. Adriano verkar redan ha kommit in väldigt bra i spelet, och David Villa omges ju i stort sett av spanska landslaget där han är på väg att slå Rauls målrekord! Jag ser ljust på kommande säsong!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 22:58
Dahlone

Bättre 20 mille på banken än 100 i frysboxen...

Pep gjorde Zlatan glad eftersom han fortsatte spela honom från start även en bit in i formsvackan. Att Zlatan sen inte lyckades ta sig ur densamma kan inte Pep göra något mer åt.

När sen agenten går ut och menar att Pep är en mentalpatient som inte fortsätter spela Ibra ovan till trots, då plötsligt finns det ett skäl till att inte fortsätta satsa på Zlatan.
Lägg därtill att Bojan gjorde det förbannat bra i de flesta matcherna.

Eller du menar att han skulle ändra på ett vinnande spelsystem för att få Ibra glad (och då riskera att förlora ännu fler matcher)?

Barcelona Barca-nist
2010-08-28 22:57
den bilden är roligast som ser ut att Zlatan bär paraplyt pga regnet :)
Atlético addeh
2010-08-28 22:56
Ämne: Ämne: LÄNKTIP....
Hehe, jag tyckte också det såg ut som att Zlatan sprang med paraplyet. Väldigt humoristisk bild faktiskt. Rensade hjärnan med kunde ändå inte komma på att någon gång sett Zlatan springa runt med ett paraply i handen. :P
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-28 22:56
Haha, sannerligen en riktig bitchslap mot Canal +

Hörde på radion för någon vecka sen att en Barca match MED Zlatan gav 3-400 000 mer tittare än en utan Zlatan.

Sen några dagar senare intervjuade dom Canal + ägare eller nåt, det spelar ingen roll om Zlatan spelar eller inte, det är inte han som lockar tittare, jo tjena..
jeze
2010-08-28 22:55
Kan bara varna för att Mascherano är minst lika bra på att gnälla som vad Zlatan är. Med tanke på att Busquets aldrig lär petas av Pep (varför skulle han?) kommer Masch få spendera en hel del tid på bänken och gnälla sönder sin omgivning. Grattis till Zlatan mk2!
Juventus.
2010-08-28 22:55
Fjärde man till rakning. Spärrad. /Red
Atlético Sportuga
2010-08-28 22:54
Ämne: Om jag var Barcelona....
Det visste Barcaledningen om iofs så varför köptes han för en STOR summa då ?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-28 22:54
LoveChelsea

Jag är glad att den där fågelskrämman är borta, jag är bara sur på hur dåligt det är skött av alla parter. Jag är så trött på att bara rea ut spelare , det är snudd på pinsamt att ge bort Zlatan för 24 miljoner.
Barcelona un crack
2010-08-28 22:53
Jag håller med om att affären kan ifrågasättas ekonomiskt. Däremot var jag emot Zlatans varande i Barcelona redan när han värvades, och är därför rätt nöjd med att han inte är kvar. All heder åt Zlatan, men att han inte skulle funka i FC Barcelona, både spelmässigt och personlighetsmässigt, var rätt tydligt redan från början.

Visca Pep
Visca Barcelona
2010-08-28 22:53
Ämne: LÄNKTIPS: Adéu Zlata....
Haha, lol på den 6e bilden!!

Kollade snabbt och såg ut som Ibra sprang med paraplyet =P
LoveChelsea
2010-08-28 22:52
Om jag var Barcelona supporter skulle jag firat vilt! Zlatan passade inte in i Barcelonas system tycker jag som neutral supporter. Han stoppade oftast upp spelet och det kändes helt ärligt som att all snabbhet, kvicket och spetskompetens därframme försvann iom att Eto'o lämnade. Zlatan är ingen måltjuv, han är den som föredrar att ta den lite snyggare (svårare) vägen medan Messi o co. föredrog att sprinta igenom alla och spelade ett mer attackackerade spel.

Det kändes inte som att Messi och Zlatan skulle bli till den där fruktade radarparet som många förväntade sig. De är 2 helt olika typer av spelare och jag kunde flera gånger under säsongen lägga märke till hur Messi oftast undvek att passa bollen till Zlatan och jag tror inte berodde på att han hyste någon agg mot Z utan han ville helt enkelt spela det det spel Barcelona alltid gjort och kommer göra.

Ingen spelare är större än klubben!
Atlético Sportuga
2010-08-28 22:52
Underbaaaart in your face Canal+ !!!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-28 22:51
Ämne: Otroligt att folk hä....Alla är förbannade och besvikna precis som dig. Barcelona och Silly Season är FAIL.
Atlético addeh
2010-08-28 22:50
Goliador

Tror de flesta här inne (förutsätter att Zlatanisterna redan skeppat iväg) rent spontant är ganska glada över att affären äntligen är klar. Visst gick han för en liten summa pengar, men själv ser jag det ur ett annat perspektiv. Vi slipper betala svenskens ohyggliga lön de fyra kommande säsongerna, och det bästa av allt är nog att vi slipper hans pajas till agent. Bara tanken får mig att småle.
Zlatan har aldrig vunnit CL, han har en sån där vad heter det nu igen? ... förbannelse över sig!

Nu vinner vi CL och det genererar en hel del pengar, alltså får ni räkna med CL vinsten i summan ;)
Barcelona westinho
Rambla

Har verkligen inte skyllt allt på Pep, vet inte var du får det ifrån. Jag har inte sagt att Henrique är Peps värvning, men jag trodde K9 var.

Om han inte ville ha dom är det konstigt att de överhuvudtaget köptes. Han måste godkänt det iallafall.
Real Betis Dahleone
2010-08-28 22:49
@Barcanist `´ Jimmy Jump

Säkert, men det vet ju bara Zlatan själv. Tillhör det inte en tränares främsta uppgifter att hålla spelarna lyckliga? Och med spelarna menar jag inte bara Messi.

En liten detalj till alla som inte tycker att Barca just gjort en av fotbollshistoriens sämsta affärer: 5% av de pengarna som Barca får nästa sommar går som solidaritetsersättning till Zlatans tidigare klubbar (bl.a får Malmö FF 3%). Med andra ord behåller Barca endast 22.8 miljoner euro för Zlatan.

Lägg därtill att Barcelona på det året som Milan slipper betala övergångssumman måste betala ränta på de pengar som de inte blir av med i lån. Att låna 220-230 miljoner kronor är inte, om någon trodde det, gratis. Ponera att Barca betalar 5% i årlig ränta (lågt räknat skulle jag tro) så får Barca alltså i runda slängar 20 miljoner euro till kassan för Ibra.

Man behöver inte vara civilekonom som jag för att förstå att den här affären är kass. Men om alternativet är att ha en så dyr spelare på bänken så är det ju nödvändigt. Men Galliani har ju helt klart blåst Rosell.
Barcelona ElTriplete
2010-08-28 22:49
LÄNKTIPS: Adéu Zlatan. Bilder på hans ettåriga sejour i världens bästa och finaste klubb.
Barcelona ★Sami★
2010-08-28 22:48
Ibra Ibra Ciao Bella Ciao Bella Yesss!!
Barcelona Goliador
Otroligt att folk här inne inte reagerar mer över den urusla affär som mr Rosell gått med på...Barca får 0 jag repeterar 0 kr, 0 pesetas, 0 euro för Zlatan denna säsong när han är på toppen av sin karriär som 29 åring....Sedan får vi 240 sketna miljoner om ett år. 10 miljoner MINDRE än vad världens sämsta försvarare - Chygrygyristji - kostade????? Har alla drabbats av en tillfällig apati eller vad är det med er???? Är det bara jag som är förbannad???
Barcelona Joan Gamper 1899
Bojan får säkerligen nummer 9 efter Zlatan och han ska bevisa alla att han är en målskytt. Det är för tunnt med forwards för tillfället.
Barcelona Napao
2010-08-28 22:46
Ämne: Hoppas de köper Robi....Han är en spelare jag aldrig vill se i mitt Barca,jag tror Barca måste köpa en back men skulle inte bli arg om dom köpte Alexis S från Udinese,eller Gary m från Boca.
Barcelona Pep the King
Nästa år tar vi hit Cesc! Längtar:)
Barcelona Rambla~
westinho

Nu får du väl ändå ge dig? Är allt Peps fel nu helt plötsligt? Han ville aldrig ha varken K9 eller Henrique.
The Leader
★ Legend Killer ★, helt fria från Mino är ni väl inte? Har för mig att han är Maxwells agent.

Att du kallar Real Madrid för "grisarna från Madrid" är väldigt lågt...

Raúl - Den bäste kaptenen, du har helt rätt. :)
Barcelona Dani Alves=The King
Robinho är SÄÄÄMST hoppas verkligen inte han kommer. Han har vart rent misslyckande i City. de verkar som han har tappat glädjen.

Tar hellre Robben alla dagar i veckan.

Shiit Pep har en fealing igen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-28 22:45
addeh

Word.
I somras när försäongen startade berättade ju Zlatan hur LYCKLIG han var i Barca...
En sån vändning saker och ting kan ta på en månad.

Som sagt, vi kommer höra mer om detta från båda sidor, och som vanligt kommer hälften inte vara sant och det som verkligen är sant kommer inte tidningarna att skriva om.
Barcelona westinho
Ämne: Westinho

K9 är in....
Okej hade för mig att Pep hade ett finger med i den affären..hur som helst. Fail. Keirrison, Hleb, Cáceres, Henrique - sluta låna ut dom, sälj dom.
Barcelona pokke
Arseenaal

Se upp, nästa säsong kommer Fabregas till oss :)
Annons: