/spanien/barcelona/forum/14274.aspx/spanien/barcelona/forum/14274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-29 12:59
Barcaholic

Annars rekomenderar vi som vanligt att du fixar flyg, hotell och biljett för sig - det blir billigare. Men paketresa är ju alltid bekvämt.
Barcelona Barcaholic
2010-08-29 12:52
Kan någon en bra hemsida där man kan boka paketpris till någon match i slutet av året? Flyg, hotell + biljett helst tack.
Barcelona Denyo
2010-08-29 12:51
Smogen//

Vi lägger ner denna onödiga konversation, ber om ursäkt för de jag sa..
Det jag ville säga var att jag skrev en artikel som var exakt likadan att du kunde fortsatt diskutera den istället för att skriva nästan likadant men alla får säga vad dem vill.

Pep fortsätter Max ett år till lita på de vid utebliven ligatitel så blire pick o pack o hej tråkigt men sant, den här truppen måste ha maximal tur om dem ska håla sig skadefria 2 skador på nyckelspelare o det ser rätt mörkt ut. Det är då vi får se om ynglingarna kan kliva fram o va dem går för.
Barcelona Visca_Barca
2010-08-29 12:49
Pep har för mkt luft.
Vakna nu andra gången i rad PEP/barcelona blir blåsta o förlorar stora summor.
Nu ska man värva problem barnet Robinho, SMART
Barcelona Smogen
2010-08-29 12:43
Att Barcelona har mage att skriva på sin hemsida att man kan "spara 60€ miljoner" gör mig ännu mer förbannad.
Ska vi ge bort Iniesta nästa gång han skadar sig och blir borta ett par månader? "ojdå, skadad? bäst att ge bort honom till Man U, så sparar vi i alla fall hans lön...det kommer vi i slutändan att tjäna pengar på."

visst, det är inte samma sak, men resonemanget är exakt detsamma.

snart...kanske till ikväll, har jag skrivit av mig det mesta av min ilska.

ps. Vi kommer inte värva någon mer i år, Pep anser att vi i laget har Messi, Bojan, Villa, Pedro, Jeffren, Maxwell, Iniesta, Adriano och Alves som kan spela i anfallet. och säkert någon till som tex. Pique...
Barcelona VizzlA^^
2010-08-29 12:37
hahah kul om milan inte skulle ha råd med zlatan nästa år så återvänder han till barca medans milan måste betala hans lön;)
Atlético addeh
2010-08-29 12:37
En Robinho i form skulle jag inte tacka nej till. Bara tanken på vad brassen skulle kunna uträtta på en fotbollsplan tillsammans med Messi & Villa får mig att dregla. Trots det tycker jag vi har ett bra manskap att tillgå, och jag ser helst att vi låter bli Robinho.

På tal om något annat. David Trezeguet har kritat på för nykomlingen Hércules. Även om hans bästa dagar är passerade är det alltid trevligt med lite större profiler i ligan, speciellt till en nykomling.
Barcelona Ayaz
2010-08-29 12:35
Alltså jag personligen tycker att det var en bra affär.Det fanns ju inga andra intresserade.och vad är det för mening att ha en tjurig zlatan på bänken.Han skulle bara skapa en dålig stämning i laget.hade milan haft pengarna så hade dem väll köpt honom.och slippa betala hans lön är ju ännu bättre.

Vad jag förstår om han misslyckas i milan. Då är dem tvugna att betala hans lön i dem närmsta fyran åren. Det var det bästa säljet man kunde göra till en klubb som inte har så mycket pengar.

Sen att zlatan fördrar att vara en stor fisk i en liten sjö är en annan sak.
Barcelona VizzlA^^
2010-08-29 12:21
lol åt att de flesta här inne var tveksamma till att sälja han för 40milj euro och så står vi här med skägget i brevlådan ojojojojoj vad förbannad man är.
Barcelona Smogen
2010-08-29 12:20
Ämne: Smogen//Fåniga? Bety....
Denyo

men snälla du, slute gråta för att mitt inlägg råkade handla om att ekonomin i Barcelona skötts på ett uselt sätt, precis som ditt. Förstår inte ens att du orkar reagera på det. Har du mindervärdskomplex är inte det här rätt ställe att ventilera dom på.

att jag skriver "Aftonbladet historier" förstår jag inte riktigt.
även om Aftonbladet ofta verkar fantisera ihop sina nyheter har jag inte gjort det i mitt ekonomiska exempel Så det stämmer ju inte alls. Eller menar du att jag skriver som aftonbladets skribenter? i så fall säger jag tack, för dom har några av sveriges bästa anställda hos sig.

och "pratar som en 12 åring" skriver du att jag gör. undrar väldigt mycket när du hörde mig prata. Eller är ordet du söker "skriver"? I så fall förstår jag inte riktigt hur jämförelsen med aftonbladet går ihop.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-29 12:15
Jag har en förkärlek för tekniska brassar, jag skulle inte precis tacka nej till Robinho. Jag skulle vilja låna honom med en köpoption, inte köpa rakt av. Då kan man alltid skicka tillbaks honom till Man C om han inte sköter sig.

Härligt med match idag! Vi får se hur laget spelar med Villa idag, och nu när orosmomentet Zlatan är borta så borde detta bli bra.

Just nu är det tre kandidater till Zlatans ersättare: Mata, Robinho och Suarez.
Vi kan stryka bort Mata eftersom att Valencia har sålt Silva och Villa. Jag tror att vi kan stryka Suarez då Ajax spelar i CL och vill satsa på det.
Det är bara Robinho som kvarstår som en realistisk värvning utifrån vad vi har sett.

En drömvärvning är ju Tevez, han kan ju spela överallt.
Barcelona lameG^
2010-08-29 12:12
Robinho på lån skulle ju inte city säga nej till och vi betalar hans lön med option på köp.
Odjuret
2010-08-29 12:09
@meränenklubb
Jo det är väl lite till åren, framförallt Kanouté. Men Suarez är född 87, ett mycket bra alternativ tycker jag. Forlan är 31 men tror jag håller på en hög nivå åtminstone 2 år till. Vi har ju inte så väldigt gott om pengar heller och äldre spelare är ju ofta lite billigare. Guiza är 30 och jag är osäker om han är tillräckligt bra (har inte följt honom i turkiet) men behöver vi en utfyllnadsspelare till kanske han är ett alternativ.
Barcelona Denyo
2010-08-29 12:08
Smogen//Fåniga? Betydligt vettigare en dina Aftonbladet historier. Skojare du är 33 år pratar som en 12 åring. Eftersom din text var ungefär likadan som min så betyder det också att din text är fånig?
Barcelona Tompa
2010-08-29 12:06
Fr allt i världen - KÖP INTE ROBINHO! Det räcker med Zlatan niten. Vi får en strulpelle + att han är en sämre spelare än Zlatan...
Barcelona Tompa
2010-08-29 12:06
Fr allt i världen - KÖP INTE ROBINHO! Det räcker med Zlatan niten. Vi får en strulpelle + att han är en sämre spelare än Zlatan...
Barcelona Jekovsky
2010-08-29 12:05
Snabb fråga bara, är lite förvirrad. Måste Milan köpa Zlatan nästa sommar för 24m eller är det valfritt, dvs. en vanlig option eller en obligation?

Om det är en option så är denna affär så dålig för vår del att det är löjligt.
Barcelona Riiio!!
2010-08-29 12:05
"If the option to buy Ibrahimovic is taken up by the Serie A club then that could see FC Barcelona save approximately €60 million".... hajjar inte riktigt, menar dem att OM Milan köper samtidigt som vi slipper hans lön de 4 kommande åren som vi egentligen hade betalat så tjänar vi dessa summor??

Faaan va trögt tänkande egentligen, visst vi tjänar i så fall detta men likt förbannat så måste ju en ny anfallare komma in antingen nu de kommande dagarna som också skall ha sin lön osv eller nästa år då fabregas förmodligen kommer.

Herregud kunde man bara inte släppt Ibra tidigare i sommar och bekräftat Iniesta som en ytter så hade Fabre redan varit här.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 12:02
Ämne: Lär dom sig inte sty....
Håller med dig så när som på dina förslag. Är det inte lite gamla lirare i din lista? Finns ju en gyllene regel (stipulerad av svenskättlingen(!) Anders Eriksson, verksam i USA) som säger att idrottare toppar karriären vid 27 års ålder, ge och ta två tre år. Kolla bara utmärkelsen "världens bästa". Ska vi inte hitta yngre förmågor, förslagsvis Gourcuff?
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 11:58
Ämne: klubben blöder bara ....
eeeh? vi har ingen som inbringar tröjförsäljning???? Zlatan sålde inte mycket mer än vad nyförvärv i regel gör. Finns nog allt spelare i truppen som säljer mer tröjor än vad Zlatan skulle göra DENNA säsong.
Barcelona Smogen
2010-08-29 11:57
Ämne: smogen// kul att du ....
Denyo

Du skojar va? Varför skulle jag kopiera dina fåniga små inlägg? Läs vad jag skrev igår kväll, då kan jag lika gärna säga "öh...alla här inne kopierar ju bara vad jag skrev igår, att Barcelona gjort en dålig affär." Fånigt vore ordet.

nej, jag läste inte ens ditt lilla inlägg, dessutom var dom ju inte särskilt lika varandra...
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 11:56
Ämne: Mojito

Jag skulle....
Nu har jag inga definitioner av "diva" och "ego" men att beskriva Messi med dessa termer känns märkligt. "Ensamvarg" är epitetet jag tillskriver världens bäste (som jag hyser STÖRRE respekt för efter att ha läst om relationen mellan denne och dennes jycke) vilket rimmar illa med diva och ego.
Odjuret
2010-08-29 11:55
Lär dom sig inte styrelsen av sina misstag? INTE värva Robinho. Jag ser inte honom som en startspelare i nuläget och då får vi samma resa som med Zlatan ytterligare en gång.

Llorente, Kanoté, Suarez eller Forlan hade jag hellre sett. Ett skambud på Giza om allt annat faller innan fönstret stänger.
Mallorca William Shakespeare
2010-08-29 11:54
FC BARCELONA vinner allt mot alla ingenting kan stoppa världens bästa lag med världens bästa spelare ingenting, inte ens Guardiola?
Barcelona C.Andrés
Undra hur det blir denna säsong med Kåmark. Kommer han lipa ut att det "faktiskt" är sant och att han återigen har "bevis" på att Messi och Villa inte gillar varandra?
Barcelona VizzlA^^
klubben blöder bara mer av att Zlatan lämnar. nu har vi ingen klass 9 som inbringar pengar för tröjförsäljning etc..milan tjänar lätt in 24milj euro på honom.
Barcelona el Maestro!
2010-08-29 11:53
"...Jag har alltid respekterat honom som fotbollsspelare när han spelade i Italien, men jag skulle inte pissa i hans mun om hans hals brann i Barcelona."

Hehe, där gjorde du min söndag. Gud, vad roligt sagt.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 11:52
Ämne: Jag förstår fortfara....
Kunde inte sagt det bättre själv! När det gäller stora apparater får man räkna med en och annan dålig investering och Z var just en sådan. Nu kan vi bara glädjas åt att han är borta.

Att tro att man kan komma in i en förening som Barca och styra och ställa säger bara hur förbannat dåligt verklighetsförankrad Z är. Vill minnas att någon i aftonbladet (hör och häpna) skrev en artikel om ödmjukhetens betydelse i Barca. Ger honom 100% rätt!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-29 11:48
Mojito

Jag skulle inte kalla Robinho för "problembarn", av det jag har läst och hört så har han lugnat ner sig med festandet när han fick barnet. Han är kanske en diva och har stort ego, men det har också Messi och han funkar ju bra.

Vore det inte lustigt om man köpte Robinho för 24 miljoner? Det skulle bli ett byte rakt av mellan Zlatan och Robinho, man slipper dessutom Zlatans enorma lön.

Om jag ska bli konspiratorisk så skulle jag vilja påstå att Milan kommer att behålla Zlatan i år , men de kommer inte att köpa Zlatan nästa år och satsa på en yngre Dzeko istället. Skulle det faktiskt förvåna er om Gallani gjorde något så listigt?

Sist men inte minst, det är skönt att bli av med Zlatan. Jag har alltid respekterat honom som fotbollsspelare när han spelade i Italien, men jag skulle inte pissa i hans mun om hans hals brann i Barcelona. Jag förstår att en spelare springer och ger allt men utträttar väldigt lite, men att inte visa passion, intresse, ambition och klass genom att vara aktiv på plan är något som stör mig enormt.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 11:47
Och lägg där till att man slipper alla Zlatan-fans som plötsligt köpte Barcatröjor. Bara det är värt en söndagssup! =)
Annons: