/spanien/barcelona/forum/14266.aspx/spanien/barcelona/forum/14266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2010-08-29 00:50
HOPPAS VI VÄRVAR ROOBIINHO !
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-29 00:48
elbraco //

Tippar RAC-BAR 2-0*
Barcelona Rambla~
2010-08-29 00:45
Barca försöker värva Cesc till ett vad de anser vara ett humant och rättvist pris. När inte det lyckas är Barcelona slödder och riktiga tjuvar.

Milan kommer till förhandlingsbordet utan pengar och lyckas på något sätt lura sig till ett lån med köptoption långt under vad Barcelona vill normalt vill ha för spelaren. De kallas för hjältar.

Världen är allt bra underlig ibland. :P
elbraco
2010-08-29 00:44
Ämne: elbraco //

Så du ....
Va, jag hänger inte med ? :P förklara!
Barcelona basaric
2010-08-29 00:44
Ämne: Jo men när man värva....
Cesc fallet med Barcelona borde inte jämföras med någon annan tranfser saga inom fotboll. Cesc tillhörde FC Barcelona som ett barn och Cesc drömmer att återvända till klubben som fostrade honom som en man.

Hade Cesc inte velat att Barcelona jagar honom hade han sen dag ett gått ut och gjort det klart att det är Arsenal han vill representara framöver, men så var inte fallet.
elbraco
2010-08-29 00:43
Ämne: Ska försöka utveckla....
Häng med lite så vet du att 50% av det var bullshit.
Puyol har bl.a. gått ut och förnekat att han har snackat med massa engelska tidningar, och Xavis "uttalanden" gjordes när han var på semester med en ITALIENSK tidning, Tuttosport (varför skulle Xavi snackat med en italiensk tidning?).
Att Barca har kommit med massa skambud på Marscherano låter som något du hittade på nyss, har aldrig hört talas om det. Dessutom ska ju Masken ha kommit rätt billigt ändå.

Lycka till med Jovanovic och Raul Mereiles förresten.
Atlético addeh
2010-08-29 00:42
Ämne: Grabbar, vore det in....Inte nog med att vi vinner CL, vi slår även ut Milan i semifinalen. :P

Hetfield

Jag håller med. Dags att prata lite om seriepremiären imorgon, det är bra mycket intressantare än en 28-årig diva med stor näsa.

För första gången på mycket länge tror jag faktiskt Pep kommer ställa en ganska förutsägbar elva på planen imorgon. Jag hoppas Maxwell spelar från start till förmån för Abidal som vänsterback. Brassen har varit exemplariskt bra under försäsongen.
Barcelona Rambla~
RCDM

Du är medveten om att Messi inte snackat i media, att inte heller Xavi snackat i media. Åtminstone inte så mycket som tidningarna försöker få det till. Tidningar har i många fall hittat på rena lögner och skrivit ihop citat personerna inte ens har sagt. Är dessa uppgifter något att ta på allvar anser du?

Har de sagt något har de uttryckt en åsikt. Har de inte rätten att ha en egen åsikt? Det är ungefär samma sak när du har rätten att uttrycka din åsikt på ett forum. Freedom of speech!
elbraco //

Så du tror på premiärförlust för Barca ;(?
Barcelona Mangi
El Bracko,

Instämmer helt i vad du säger, Guardiola har gett oss titlar, men skapar ock kaos kring laget genom sin arroganta stil!

Barca ledning bör vara försiktiga med honom.

Känner Ni andra att vårt anfallsuppsättning är tillräckligt bred? Pesonligen gör jag det inte dessutom saknar jag fysiken där framme! I Bojan får vi en kille som fortfarande är under stark utveckling och som vi inte riktigt kan lita på när det Chelsea och Inter om dom andra riktigt tunga lagen står och knackar på dörren.
Mallorca RCDM
2010-08-29 00:41
Jo men när man värvar spelare då går man till KLUBBEN som äger honom, och lyssnar på vad det klubben säger. Om då klubben säger nej då går man inet och snackar med spelaren i sig bakom ryggen på klubben...
2010-08-29 00:41
Ämne: 816 inlägg för att e....
Det tycker jag också vi gör, vad tror du?

Vad tror vi om motståndet? Måste erkänna att jag inte orkat hänga med i silly season så mycket i år så vet ingenting om vilka spelare som gått hit och dit i La liga, har Racing gjort några nyförvärv?
Barcelona basaric
2010-08-29 00:40
RCDM

Arsenal vill släppa Cesc, men inte till det priset som Barcelona försöker få honom för.

Liverpool ville släppa Javier till det priset Barcelona erbjöd, Javier ville komma till Barcelona och ser det som en riktig rejäl uppgradering i hans karriär att representera världens bästa klubblag.
elbraco
2010-08-29 00:38
Ämne: Grabbar, vore det in....
Haha chanserna har ju ökat minst sagt ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-29 00:38
816 inlägg för att en grabb från Malmö har försvunnit.

Zlatan är borta, så är det. Match imorgon, kanske dags att prata om det?
Mallorca RCDM
2010-08-29 00:37
Ska försöka utveckla de lite. Det jag menar är att jag tycker barca har bristande respekt emot andra klubbar, när klubbarna säger nej då lyssnar inet barca, Arsenal sa vi vill itne sälja fabregas, ist för att ha respekt och lyssna så går Xavi o grabbarna ut i media och uppmanar Fab att komma hem samtidigt som Barca fortsätter att pressa Arsenal och gå ut i media och snacka massa fast dom har sagt NEJ. Samma gäller Mascherano affären, Pool sa vi villa ha si o så mkt ändå kommer barca med massa skambud samt ( det som störde mig mest) att messi går ut i tidnignen och säger att hans goda vän Javier mår dåligt och Liverpool har inte respekt mot honom, släpp honom nu bla bla... trött på allt som har med barca att göra:) Jättebra fotbollslag men trött på allt runt omkring, deras mediakupper för at värva spelare
2010-08-29 00:37
Grabbar, vore det inte komedi på ÄNNU högre nivå om vi går och vinner CL i år?

Zlatan byter från Inter till Barcelona för att vinna CL, då går helt enkelt Inter och vinner CL.
När sedan Zlatan går från Barcelona året därpå passar Barcelona på att vinna CL igen, haha jag svär på GUD att jag hade skrattat ihjäl mig, vilket vore synd för jag vill inte dö än :D
Barcelona Frodo
2010-08-29 00:36
Pep sköter inte förhandlingar. Bara en påminnelse som sagts flertalet gånger för er som ännu inte greppat det. Pep förhandlade inte till (den eventuella) transfersumman på 24 milj €.
Real Betis Dahleone
2010-08-29 00:36
@Rambla~

Jag tror som du att de inte begriper bättre. Laporta, som jag tycker verkar ha varit en bra president trots ekonomin, har ju sagt vad han tycker om Rosell (jävligt illa). Jag tror att kombinationen att Rosell är rätt grön och att Galliani är en stenhård förhandlare har gjort att Milan fått ut absolut max av den här dealen.
Barcelona Rambla~
2010-08-29 00:35
Christian R.

Oproffsigt? Vi kan gå igenom mediaskörden under säsongen om du vill. Det lär visserligen ta oss hela natten. Men vi kommer att finna oändligt många rubriker och artiklar där Zlatan allt som oftast kritiseras för sitt dåliga spel och brist på förmåga att anpassa sig. Efter varje presskonferens när Pep har fått förklara detta har han hela tiden tagit Zlatan i försvar och stått vid hans sida. Talat om att han är nöjd med honom, hur han sköter sig på träningen, hur viktig han är för laget.

Han har alltså hela tiden stöttat Zlatan när han som bäst behövde det. Om det är oproffersionellt, så får det väl vara det då.
2010-08-29 00:35
Messi är GUD, på riktigt, han är undantagen :D

Oh nej, gud vad jag saknar tiden med R.E.M (L)
Barcelona Lucho
2010-08-29 00:33
Ur ett ekonomiskt- och pr-perspektiv var Zlatan-affären en enorm förlust men sportsligt så spelar det knappast någon roll och för harmonin i spelartruppen så kanske försäljningen av Zlatan rent av var bra? Ge detta en månad så har man nog glömt det hela och fokuserar snarare på hur mycket bättre laget är jämfört med förra året. Nu har vi ju en anfallare som är bra i praktiken och inte bara i teorin :-)
Real Betis Dahleone
2010-08-29 00:32
@Frodo

Let´s agree to disagree. :)
elbraco
2010-08-29 00:31
Kolla Milans hemsida. Den gjorde mig glad, det är fan så det ska vara. Ibra ska vara den lysande stjärnan som bär laget. Hoppas han går tillbaka till att vara en egotrippat diva, i all välmening!
Barcelona Rambla~
Dahleone

Kanske de inte begriper bättre? Ibland kommer man till ett läge att rädda det som räddas kan. I folkmun populärt kallat göra det bästa av situationen. :)
Sevilla Fio
Vad barca tjänar är ju att ni slipper betala hans lön under ett år...men det kan ju bli ännu dyrare om ni köper in en ersättare och sedan sitter där med zlatan igen nästa säsong :)
Atlético Christian R.
2010-08-29 00:30
Ämne: Christian R.

Han ....
...och den ruttna frukten hjälpte till med en del av dessa. Håller med om att Zlatan kan vara svårhanterlig men utan att veta exakt vad som har föranlett konflikten tycks Peps agerande väldigt oproffsigt.
Barcelona Rambla~
2010-08-29 00:30
Snittar man som Messi 1 mål per match, 47 mål totalt förra säsongen, så har man nog tjänat ihop till en viss särbehandling skulle jag gissa. Är man sen ett föredöme utanför planen och aldrig ställer till problem för laget eller sin tränare är det också ett litet plus i kanten. Bara en tanke.
Atlético addeh
2010-08-29 00:29
Förmodligen kommer Zlatan lyckas ganska bra i Milan. Åtminstone såpass bra att klubben vill köpa loss honom från Barcelona nästa sommar. Men tanken på att han kommer tillbaka skrämmer mig rejält.

Tänk er ett följande scenario. Zlatan har flera gånger sagt att Pep var anledningen till att han kritade på för Milan. Gör Barcelona en dålig säsong är det inte omöjligt att Guardiola inte väljer att förlänga sitt kontrakt. Gör Zlatan en dålig säsong i Milan, får skadebekymmer eller dylikt, finns fortfarande möjligheten att han vill återvända till Barcelona om en ny tränare tagit vid?

Det går att spekulera i timtal, men jag hoppas Zlatan inte kommer tillbaka till denna fantastiska klubb. Det skulle bara innebära ännu mer trubbel.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-29 00:28
Barclasico

Barcelona kan inte välja att ta tillbaka Zlatan om inte Zlatan själv vill.
Annons: