/spanien/barcelona/forum/14265.aspx/spanien/barcelona/forum/14265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-08-29 11:53
"...Jag har alltid respekterat honom som fotbollsspelare när han spelade i Italien, men jag skulle inte pissa i hans mun om hans hals brann i Barcelona."

Hehe, där gjorde du min söndag. Gud, vad roligt sagt.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 11:52
Ämne: Jag förstår fortfara....
Kunde inte sagt det bättre själv! När det gäller stora apparater får man räkna med en och annan dålig investering och Z var just en sådan. Nu kan vi bara glädjas åt att han är borta.

Att tro att man kan komma in i en förening som Barca och styra och ställa säger bara hur förbannat dåligt verklighetsförankrad Z är. Vill minnas att någon i aftonbladet (hör och häpna) skrev en artikel om ödmjukhetens betydelse i Barca. Ger honom 100% rätt!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-29 11:48
Mojito

Jag skulle inte kalla Robinho för "problembarn", av det jag har läst och hört så har han lugnat ner sig med festandet när han fick barnet. Han är kanske en diva och har stort ego, men det har också Messi och han funkar ju bra.

Vore det inte lustigt om man köpte Robinho för 24 miljoner? Det skulle bli ett byte rakt av mellan Zlatan och Robinho, man slipper dessutom Zlatans enorma lön.

Om jag ska bli konspiratorisk så skulle jag vilja påstå att Milan kommer att behålla Zlatan i år , men de kommer inte att köpa Zlatan nästa år och satsa på en yngre Dzeko istället. Skulle det faktiskt förvåna er om Gallani gjorde något så listigt?

Sist men inte minst, det är skönt att bli av med Zlatan. Jag har alltid respekterat honom som fotbollsspelare när han spelade i Italien, men jag skulle inte pissa i hans mun om hans hals brann i Barcelona. Jag förstår att en spelare springer och ger allt men utträttar väldigt lite, men att inte visa passion, intresse, ambition och klass genom att vara aktiv på plan är något som stör mig enormt.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 11:47
Och lägg där till att man slipper alla Zlatan-fans som plötsligt köpte Barcatröjor. Bara det är värt en söndagssup! =)
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-08-29 11:45
Skönt att bli av med gnällspiken Zlatan. Killen tycks tro att han är större än klubben vilket INGEN någonsin kommer vara. Nu får man bara hoppas att den nyvärvade masken kan hålla sig från kort så kan det här bli en riktigt bra säsong!
Barcelona el Maestro!
2010-08-29 11:41
Zlatan hade nog stannat om Pep och klubben vill verkligen ha kvar honom. Jag kan tänka mig att man kanske har resonerat som att man i slutändan ändå kommer att förlora ännu mer om han stannar, både ekonomiskt och sportsligt.
Att ha en tickande bomb i truppen som dessutom kostar 12 miljoner euro per år är allt annat än gynnsamt för klubben.
Att inte ha tränarens förtroende ännu en säsong till och att inte spela regelbundet hade också varit förödande för Zlatan själv. Tänka er vidare vilket helvete Raiola hade skapat för klubben om Zlatan har stannat ännu en säsong. Det hade varit koas på alla fronter kan jag tänka mig.

Nej, Jag tycker att det är nog lika bra för alla parter att det blir en skilsmässa, här och nu.

Det går dock att inte släta över att affären har inneburit en enorm ekonomisk förlust för klubben, tyvärr.
Barcelona VizzlA^^
2010-08-29 11:39
så mycket pengar klubben förlorade på bara ibra affären hade garanterat räckt till att köpa Hercules. Om man räknar in the rest (caceres, henrique, keirrison, hleb, chygrynskiy) istället för dessa spelare hade klubben kunnat dumpa bort en miljard i skuld.
Barcelona Lucho
2010-08-29 11:38
Fördelen med Robinho är att han spelat i Spanien och gjort bra ifrån sig här. Han skulle med stor sannolikhet fungera på det sportsliga planet. Huruvida han har rätt personlighet kan man ju fundera över...
Barcelona Jekovsky
2010-08-29 11:34
Jag förstår inte varför det vore bra att köpa ex. Mata och Robinho. Små tekniker har vi gott om. Vore bra med en target-player att slänga in om det låser sig, ex. Llorente i Spanien - Portugal matchen.

Ser mycket hellre Llorente eller Kanouté än Robinho eller Mata. Inte för att de är bättre spelare, utan för att de är spelare vi behöver. Nu är de troligtvis inte så intresserade av att flytta från startelvan i sina respektive klubbar till Barcelonas bänk. Men en sån spelartyp vore nyttig att ha i laget.
Barcelona DM1982
2010-08-29 11:26
Mata varje dag i veckan, helt klart. Det enda tråkiga med ett köp av Mata är att man utarmar Valencia ännu mer, de kommer knappt ha några riktigt bra spelare kvar. Robinho känns helt fel, tror att han kan besvärlig i laget och Pep kommer inte kunna tygla honom eller få honom att underställa sig laget.

elbraco
2010-08-29 11:25
Ämne: Mata eller Robinho.....
Mata hade varit en dröm. Robinho hade bara varit en kommersiell värvning, men Mata....nomnomnomnom.
Barcelona Pep the King
2010-08-29 11:16
Mata eller Robinho.
Barcelona Denyo
2010-08-29 11:14
Dinho//

Alla dem som har något i säga om Pep älskar han naturligtvis
Men hans agerande är inte okej Zlatan är unge duv unge han heller, klart man är tacksam för alla titlar o det han gjort.

Men klart i frågesätter honom när blir så här
Barcelona ★Sami★
2010-08-29 11:13
Robinho..
Barcelona PepGuardíola
2010-08-29 11:08
När spelas matchen på Parken då? Vad kostar det?
Barcelona Dinho, Messi
2010-08-29 11:06
Jag förstår fortfarande inte er som klandrar Pep för detta. Nu mer än någonsin är det väl tydligt att det var Zlatan som ville lämna? Eller hur skall man tolka alla påhopp som att "Guardiola tog glädjen ifrån mig".

Det går inte att ha kvar en spelare som tillsammans med sin agent snackar så mycket skit om en klubb. Det vet Z och det vet Raiola också. De har gjort samma sak tidigare, läs Ajax och Juve.

Sen att han hela sommaren hävdat att han vill spela kvar och nu sticker bara dagar före transferfönstret stängs. Igen. Med buller och bång. Igen. Och lämnar Barca med väldigt få alternativ sälja till underpris till en klubb som inte kan betala. Alternativt ha en riktigt gnällspik på bänken med svinhög lön.

Det tråkiga i detta tycker jag är att Z alltid får som han vill i dessa situationer. Jag hade vart så jävla glad om klubben sagt åt han att nä vi säljer inte dig, dessa trix går vi inte på, sitt på bänken och ruttna du. Men det går ju givetvis inte eftersom det skulle leda till en jätteförlust ekonomiskt sett.
Barcelona Espanaboy
2010-08-29 11:03
Någon som vet hur mycket en biljett kostar till FCK-Barca i CL? Är det slutsålt?
Barcelona Denyo
2010-08-29 11:01
Vi samlar ihop ett gäng då o åker ner till Köpenhamn kan bli riktigt skoj.
Atlético Sportuga
2010-08-29 11:00
Ämne: Någon som vet hur do....
Har varit på Parken flera ggr, och ja dom har säkerthetskontroller när man går in, man börjar ju nästan undra varför du frågar ;)
Barcelona PepGuardíola
2010-08-29 10:57
Mitt nickname känns inte lika bra idag så mkt kan jag säga.
Ville inte se Etoó, Toure eller Zlatan lämna klubben och man kan ju verkligen fråga sig gur det är med harmonin i laget egentligen?
Eller så är den bra nu då man snabbt gör sig av med spelare som inte funkar med tränare, lagkamrater istället för att arbeta sig förbi evenutella problem som uppstår tillsammans som ett lag.
Barcelona Espanaboy
2010-08-29 10:56
Klint
Är inte nästa match mot Hércules? Varför är Atletico-Barca först som nästa tippning?
Athletic oh ah anders hjelm
2010-08-29 10:56
Usel affär ekonomiskt ja, men kan inte annat än att gratulera er barca fans att ni blivit av me mannen som får självaste stoikhov att framstå ödmjuk!!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-29 10:55
Tydligen bekräftar City att barca varit i kontakt med dem ang Robinho.

Om det skulle vara så ställer jag mig starkt frågande till Pep och Rosell;

Man säljer en spelare som funkar bra i truppen (Peps egna ord om Zlatan "porfessionell"), men tar in ett problembarn av större dignitet och som truppen dessutom tackade berstämt nej till för mindre än ett år sedan.

Skulle inte förvåna mig om man dessutom får betala mer än €24 miljoner för Robinho, trots att han är i princip samma situation som Zlatan.
Barcelona Espanaboy
2010-08-29 10:55
Hoppas på vinst idag! Tror att Messi, Villa och Pedro startar där framme.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-29 10:53
Haha, älskar "flares"

Finns ett klipp på YT när en hel arena (rund modell) är tänd, ser ut som "the ring of fire"

I länktips: Fenerbache, 55 000 hoppande turkar, fyfan man önskar Camp Nou var så där, kärlek till Fener.
Barcelona Barca4eva
2010-08-29 10:46
Lusnos - David Villa #7

Hojojoj vad du planerar =P

Ps.kanske oxå drar dit
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-29 10:43
Någon som vet hur dom är med säkerhetskontroller på Parken? På Camp Nou har dom tex aldrig kollat min väska så att ta med bengalisk eld på CN är inget problem men vill inte bli utkastad och portad men från Parken skiter jag it om man nu skulle torska, har dom säkerhetskontroller?

Kanske ingen som vet här, bättre jag ställer frågan på nåt dansk forum.

/Lusnos
Barcelona Castefa
2010-08-29 10:42
Jag mår faktiskt riktigt dåligt av hur fruktansvärt dålig affär Barcelona gjort.

@GradinataNord, naturligtvis lånas inte mer för detta. Det är när man köper man lånar inte när man säljer. Man förlorar ju inga inkomster, tvärtom minskar ju kostnaderna.
Barcelona Barca4eva
2010-08-29 10:32
GradinataNord

Urusel passar fint...men vem fan säger att vi behöver låna?
Spanien GradinataNord
2010-08-29 10:24
Vilken URUSEL affär av Barca. Nu får ni låna ännu mera pengar!
Annons: