/spanien/barcelona/forum/14264.aspx/spanien/barcelona/forum/14264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2010-12-16 17:01
Det räcker med att det står Quatar Foundation! På Sport.es så kunde man ju se tre alternativ är det inte nån av dom som kommer att gälla eller ska vi ha ett jävla träd och arabisk text på tröjan?
Barcelona Barca4eva
2010-12-16 16:58
Om det bara stod Quatar Foundation , på engelska(!!!), så skulle det varit helt okej.
PedroRodriguez
2010-12-16 16:56
Gabriel

Självklart, ska jag vara helt ärlig så har jag fortfarande inte svalt detta med trädet på tröjan men vad som gör mig ännu mer frustrerad är detta med arabisk text. Jag själv skulle inte kunna komma på något mer fult och opassande. Haha det är förjävligt asså....
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-16 16:56
Gabriel

Figo var ett rövhål och han visade sina "true colors" när han valde att lämna oss för marängerna, jag är bara glad att han försvann. Tänk om vi hade haft honom i laget ifall de förnyade, nej tack.

Barcelona är inte så duktiga på att behålla sina stjärnor, titta bara på Eto'o, Deco, Ronaldinho, Rivaldo, Ronaldo, Maradona osv.
Men jag tror att det här är annorlunda, jag tror att klubben har mognat så pass mycket att de inte upprepar samma misstag.

Trädet är ju rätt så snyggt, men om de ska ha arabisk text på tröjan så kommer jag att få hjärtinfarkt.
Barcelona Gabriel
2010-12-16 16:51
PedroRodriguez

Haha mate, let's skip the BS både du och jag tycker att trädet är långt ifrån acceptabelt. Det där får bara inte smutsa ner tröjan. Faktumet att vi skaffar oss en sponsor är redan way too much for me to handle. Det räcker med "Qatar Foundation" i gul text mitt på tröjan. Inget träd, ingen arabisk text y basta.
PedroRodriguez
2010-12-16 16:48
Gabriel

Hahahah, ja du jag håller fullständigt med. Pricken över I:et var ju att man skulle skaffa arabisk text. Trädet som jag verkligen inte tycker om skulle ändå vara acceptabelt, men att en katalansk klubb ska ha ARABISK text på sin matchtröja får även mig att börja lipa.
Barcelona Gabriel
2010-12-16 16:47
Hetfield- Megan Fox is a dude

Hoppas att du har rätt, men jag är verkligen inte lika optimistisk. Det vore inte direkt första gången klubben gör något korkat. Jag har sett värre saker hända. Detta påminner väldigt mycket om det som hände med Figo. Killen må vara ett svin som gick till Madrid men in the bottom line så var det klubben som valde att inte förnya och förbättra hans kontrakt för att undvika det som hände. Nu säger jag inte att Alves går till Madrid bara för det, men han kan mycket väl försvinna till någon annan klubb.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-16 16:46
Gabriel,

Vi får verkligen hoppas att vi har fel när det gäller Alves. Men det är ett vanligt sätt att göra som Alves gör, för att kunna lämna en klubb på ett smidigt sätt...

Ut Clasico,

Neymar må vara en oerhört intressant spelare men är det någon av det två jag vill ha så är det Ganso. Han lär dessutom vara billigare. Det skulle faktiskt kunna vara ett bra sätt för att få ut något av den misslyckade Keirrison-affären. Rosell skulle kunna finna en lösning där K9 stannar i Santos och Ganso går motsatt väg, kanske?
Barcelona Gabriel
2010-12-16 16:45
PedroRodriguez

Den tröjan är så gräslig att jag kommer att må dåligt varje gång jag ser ett träd när jag är utomhus. Och jag hoppas att det är ett skämt, det där med arabiska texten. Herregud, snacka om att bajsa ner tröjan.
2010-12-16 16:41
Lugn och stilla nu, Alves kommer att förnya kontraktet. Jag tror bara att Sandro väntar till vinteruppehållet innan han börjar förhandla på allvar.

Det finns ingen chans att Pep tänker låta Alves få försvinna, det får kosta vad det kostar.
AndreD
2010-12-16 16:36
Ut Clasico

Kommer inte hända.
PedroRodriguez
2010-12-16 16:35
Gabriel

Usch, Det där var ingen vacker syn. Undra vad Ebba von Sydow hade sagt om den.

Barcelona Gabriel
2010-12-16 16:34
1.70-ligan.

Jag måste tyvärr erkänna att jag delar din känsla. Även jag är relativt säker på att Alves lär försvinna. Det gör mig rent ut av förbannad. Jag är helt säker på att vilken annan storklubb i Europa redan hade förnyat Alves kontrakt. Tror ni att Man U, Chelsea, Inter, Real etc hade låtit Alves försvinna, framför allt efter den nivå som Alves hållt under dessa två och ett halvt år? Inte en chans.
Barcelona UT Clásico
2010-12-16 16:30
skulle vara dröm att ha honom i barca
Barcelona Gabriel
2010-12-16 16:29
Vet inte om någon redan postat det här men om tröjan ser ut så här nästa säsong så får jag lust att skära ut ögonen ur ansiktet på mig själv så jag slipper lida.

Jag får fan lust att spy.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-16 16:28
Jag börjar faktiskt tro att Alves kan komma att lämna oss trots allt. Att han säger att "min prioritet är Barca, men jag stänger inga dörrar" och "jag har ett värde" osv, börjar jag med och mer se som något Alves säger för att inte fansen ska hata honom den dagen han sticker..

Har hela tiden trott att det kommer lösa sig, men man börjar ju tvivla nu. Det har varit en jäkligt uttragen historia nu.
Vissa jämför en ev. Alvesaffär med Etoo och Yayas sorti från klubben. Det går inte att jämföra. Alves är ännu viktigare för klubben och framförallt helt oersättlig. Det var trots allt inte Etoo, och framför allt inte Yaya.

Dessutom, både Etoo och Yaya var inte Peps idealspelare på sina respektive positioner. Det är Dani Alves. Snälla skriv på..
Barcelona Gabriel
2010-12-16 16:25
Delarocha

Haha självklart vet jag om det.

"Innan trippeln visste jag att Alves skulle vara ett beslut som gav oss flera dimensioner uppåt".

Borde kanske varit lite mer tydlig och skrivit innan trippelsäsongen och inte innan trippeln.
Delarocha
2010-12-16 16:21
Gabriel

Dani Alves var i klubben när vi tog trippeln. Eller läste jag ditt inlägg helt fel?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-16 16:18
Om inte Barcelona ger Alves vad han kräver (så länge det inte är helt overkliga siffror vilket jag tvivlar på att det är) så begår man ett ytterst stort tjänstefel.
Alves är oersättlig på högerbacken, vi kommer som några redan nämnt tappa flera dimensioner i spelet.

Att sedan Alves bara går och går som en Duracell kanin på kanten och har ett bra samspel med Messi gör ju inte saken sämre, ni såg väl 3-0 målet mot Sociedad t.ex..

Nej, krita på nu Alves så slipper jag gå med en klump i magen..
Alves har faktiskt växt fram som en personlig favorit på så här kort tid till mig.
Nog för att man har många favoriter i Barca men ni förstår kanske vad jag menar, dvs att han är unik.
Atlético addeh
2010-12-16 16:16
Gabriel

Jag börjar också bli ordentligt orolig för Alves kontrakt. Om inte minnet sviker så var det Sport som tidigare idag skrev att förhandlingarna med Busquets och Bojans kontrakt börjar lida mot sitt slut och snart kommer spelarna sätta sig ned med Rosell och krita på till 2015. Varför tar man inte på allvar itu med Alves kontrakt före man börjar förhandla med andra spelare? Visst, det har hållit på ett längre tag, men ännu har det inte lett någon vart och därför känner jag mer och mer oro för hur detta kommer sluta. Ge honom allt han begär.

Många brukar kalla deras hemmafans för sin tolfte spelare. Vår motsvarighet är Dani Alves.
Barcelona westinho
2010-12-16 16:16
Om Alves skulle lämna, lovar jag att han kommer ångra det i framtiden. Han spelar i världens bästa lag nu, är nyckelspelare och det är harmoni i laget. Staden är perfekt att bo i etc. Detta är värt mer än ett par miljoner extra per år, det kommer han förstå i efterhand.

Nu tror jag ändå det kommer lösa sig tillslut, både Rosell och Alves vet att han hör hemma i Barcelona.
Barcelona Gabriel
2010-12-16 16:09
Alves kontrakt alltså. Vi kommer att fucka upp det, Alves kommer att försvinna. Sen kommer vi att stå där utan Alves och säga "hur i helvete kunde klubben göra sig av med Alves", precis som det var med Eto'o. Enda skillnaden är att till Eto'o fanns den en bra ersättare (Villa), men till Alves finns det inte en enda spelare som kommer att göra hans jobb på ett lika bra sätt. Försvinner Alves så kommer vi att gå ner i några dimensioner.

Även när man vinner trippeln bör man alltid efter säsongen sträva efter att bli ett bättre lag och se i vilka positioner i laget man kan förbättra sig själva på. Innan trippeln visste jag att Alves skulle vara ett beslut som gav oss flera dimensioner uppåt, om han nu försvinner så kommer det inte att finnas någon som kan ersätta han.

Suck.
AndreD
2010-12-16 15:49
Hehe, en rolig bild för er som fattar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-16 15:46
Ikväll kan ni se PSV med Affelay kl 21:00 i fyra sport.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-16 15:03
Kaiser: Naturligtvis.
Rosell är inte alls odelat omtyckt bland fans. Några exempel är ju hans strul med Pamplonaresan.

Dessutom hur han har skött Johan Cruyff affären.

Och det här med Qatar pengar ger honom inte bara rosor även om vi nu har några kronor i skulder efter usla affärer.

Laporta var framgångsrik men kunde inte ekonomi. Möjligt att Rosell lyfter bucklor men har blir inte någonsin lika omtyckt som Laporta.
Barcelona Barca4eva
2010-12-16 14:47
Aldrig att jag offrar Pedro för Neymar...
2010-12-16 14:46
el Flaco

Hans popularitet lär inte heller öka nu när Rosell styr och ställer, de har ju sin lilla beef. Rosell styr ju tidningarna med en hjärnhand, så det är kanske inte så förvånade att de flesta artiklarna är väldigt proRosell.

Mojito

Jag är bara trött på de dagliga domedagsprofetiorna som finns här på forumet om att vi ska bli en i mängden och "mainstream" bara för att vi har reklam på tröjorna. Jag förstår inte varför folk här inne är orolig när till och med personer som Guardiola och Luis Enrique har sagt att det är en bra lösning och att de gillar hela grejen.

Det var inget menat mot dig, sorry om jag lät hård i tonen. Sen så vet jag inte om du borde kalla mig för trångsynt då jag är en av de få här inne som verkar stå bakom Rosell och gav honom en chans från dag 1.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-12-16 14:44
99Vontassen99//

Lägg till Afellay där också.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-16 14:14
Fascinerande läsa att det finns skribenter som menar att världens bästa lag behöver forwardsförstärkning med Neymar. Varför lägga dyra kulor på en lirare när vi har lika bra och flera som tydligt är bättre och även spelare som kan bli bättre.

Messi, Villa, Pedro, Jeffren, Bojan...Iniesta det räcker så.
Barcelona .Sami.
2010-12-16 14:04
älskabarcelona
Neymar är sjukt bra! Men As.com är väl en Madrid tidning? Jag tror inte på det ryktet. Men man vet juh aldrig med Sandro Rosell. Han jobbar i det tysta. Sen vips blir det en värvning. Rena drömmen.
Villa-Neymar-Messi

Men vad kommer hända med Bojan Pedro Jeffren?
Annons: