/spanien/barcelona/forum/14263.aspx/spanien/barcelona/forum/14263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-23 12:40
Han är så passionerad. Oavsett resultat. Det ska vara perfekt.
Barcelona .Sami.
2010-11-23 12:34
Heywood Jablome
Hahaha hans blick vi 1.00. fi fan vad ja älskar Guardiola.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-11-23 12:30
Diego Alves säger helt enkelt.

- Villa, lägg in ett mål då. Du måste väl kunna lägga in ett mål, eller?

Haha lite komiskt.

Haha. Jag börjar tro att vi förlorade matchen mot Valencia (länktips)
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-23 12:24
B-laget har toppmatch mot ligaettan Real Betis på lördag. Värt att se!
Barcelona DM1982
2010-11-23 12:20
Någon som kan spanska och kan översätta vad Alves säger till Villa på slutet (under matchen).
elbraco
2010-11-23 11:51
I gårdagens EuroTalk: Erik Niva(Tottenham) versus Kristian Borell(Arsenal).

Hoppas Niva rubs it in his face ;)
Barcelona geriii
2010-11-23 09:30
Tjena!

Har två biljetter till salu till El Classico på måndag!
För närvarande ligger budet på 350€ / biljett.
Biljetterna är för nedre kortsida.

Hör av er till pudenda@hotmail.com vid intresse!

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-23 05:00
Jag gillar inte när arrogansen sprider av sig på så sätt att många i en grupp av människor med gemensamt intresse nonchalerar och försöker förödmjuka en motståndare till en överdriven gräns.

"Det är svårt att vara ödmjuk när man är så stor som jag" - Muhammed Ali

Fråga Pep vad han tycker om det Cúles.
Canaletes
2010-11-23 04:11
-
Barcelona Zlatan Ibrahimovic
2010-11-23 01:41
Vad kommer Mourinho skylla på efter förlusten?

1.Att det var ett misstag att sälja Guti,den briljanta passningsspelare som får Xavi att framstå som en korpenspelare.

X.De uteblivna straffarna som Ronaldo försökte filma sig till.

2.De hade världsklass spelare som Kaka,Garay och Gago skadade vilket givetvis är svaret på förlusten mot Barca.

Vilka direktiv kommer Mourinho sätta?

1.Spela med en revolutionerande sex backlinje där Di Maria och Ronaldo agerar ytterbackar och på så sätt kan kontra mot stora mäkta Barcelona.

2.Kontringsspel så fort Barca får bollen för att de inte har ett eget spel och känner sig underlägsna att spela riktig fotboll.

3.Alla spelare ska sikta på Messis hälsenor som för två år sedan,då är matchen vunnen...
Barcelona pokke
2010-11-23 01:05
Är det bara jag som saknar gamla SF?
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 00:45
...
Barcelona Barca4eva
2010-11-23 00:42
Barca-nist

Sjunk helst inte till deras nivå men ok =P
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 00:39
AndreD

real redaktionen hinner alltid skriva nåt om pep..så jag tänkte skriva några rader om mou före den här gången.
Barcelona Barca4eva
2010-11-23 00:38
Fokus på matchen mot Pana....synd att den spelas på Onsdag =(
AndreD
2010-11-23 00:37
Barca-Nist

Vad fan var det där?
Barcelona .Sami.
2010-11-23 00:37
Jag vill se Mascerano på Måndag.
Barcelona Hyder
2010-11-23 00:29
Jag är otroligt kluven vad det gäller att spela Busi eller El Jefecito på måndag. Busi är lång, säker i passningspelet och otroligt kompetent. Men herregud vad bra Marcherano är. Inte nog med att han vinner bollar jämt och ständigt utan han slår dem där exakta, hårda krossbollarna mot kanterna hela tiden. Han har överraskat mig otroligt positivt. Han är i form. Han fick två gula kort de två första matcherna av säsongen och sedan dess inte fått en enda varning och bara stått för 6 stycken regelbrott i form av tacklingar som utmynnat i frisparkar. Att han sedan knappt slår några felpass är en annan positiv aspekt. Här snackar vi i alla fall acklimatisering och taktisk anpassning på hög jävla nivå.

Vem av dem som spelar är en befogad fråga men jag tror att det blir Busi. Han känns dock säker i mina ögon. Pep vet ju exakt vad han får ut av sin lilla guldgosse. Lugn kommer jag i vilket fall som helst vara.
Barcelona albanian4lifebarca
2010-11-23 00:26
Jag vill se Mascerano för att han är mer fysisk än busi och att han har imponerat det senaste och han är en KRIGARE....!!!!
Barcelona Barca-nist
2010-11-23 00:25
tom
Barcelona westinho
2010-11-23 00:21
Köpenhamn reser ju till Ryssland på onsdag, och matchen spelas 18.45. En tanke som slog mig; om Rubin Kazan skulle leda över FCK med 2-0 i 80' minuten, kan väl Pep välja att vila några nyckelspelare? Dvs ändra startelvan 10 min innan matchstart.
Barcelonistas
2010-11-23 00:18
Ska bli väldigt intressant och se hur Guardiola ställer upp på måndag i el clascot

anfallet blir väll pedro,villa,messi. Men med mittfältet kan han faktiskt ändra lite som att köra med xavi,busi,masken och då flyttas iniesta upp på anfallet.

eller så kör vi med både iniesta och xavi på mitten vilket jag föredrar och hoppas guardiola ochså. Iniesta Busi/Masken Xavi. de svåra blir...

Vem utav Masken och Busquets vill ni helst se på måndag??
Barcelona barcas
2010-11-23 00:17
jag tror att özil och khedira kommer få det väldigt svårt mot xavi och iniesta. Jag tror att rutinen kommer att fälla avgörandet till xavi och iniesta fördel. Xavi och iniesta har mängder av rutin från stora matcher i både vm och champions league och dem är mästare på avgöra när det skall hållas boll inom laget och när det är läge för ett instick i box osv. Jag tycker inte jag ser denna egenskap hos özil än men om några år om özil har samma utvecklings kurva så får vi nog se upp! En mycket viktig pjäs för real madrid är alonso som måste göra en riktig bra match på måndag för att hjälpa de mindre rutinerad spelarna på reals mittfällt
Barcelona Pep the King
2010-11-23 00:16
Barcelonistas
Mäktigt!!
Barcelonistas
2010-11-23 00:12
Pep the King

Precis som ett lejon brukade säga :)
Barcelona .Sami.
2010-11-23 00:11
MADRID,CABRON SALUDA AL CAMPEON!
Barcelona Barcadinho.
2010-11-23 00:08
Glöm inte att det är Pana nu först på onsdag.
"Slaget" om första placeringen är inte klart.

el Grande Pep - han får gärna blixtra till nu på måndag med ett par mål och sen lugna ner sig igen. D

sovgott.
Barcelona Pep the King
2010-11-23 00:05
Barcelona .Sami.
2010-11-23 00:04
el Grande Pep
David Villa kommer explodera mot Real:)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-22 23:59
en artikel om Mascherano från officiella hemsidan. Många tvivlade när han blev klar i augusti, men nu kan vi väl alla vara överrens om att det var en mycket bra värvning?

Han blir bara bättre och bättre ju längre tiden går. Jag vet få spelare så som kan anpassa sig så bra som masken... han hanterar allt från fysiskt spel till finlir. Och hur länge sedan var det han drog på sig ett gult kort?
Det är oerhört bra att ha anpassat sig så fort till Barcas spel, med tanke på vilken roll han hade i Liverpool och den fysiska Premier League.

Jag hoppas han får spela även viktiga matcher i framtiden.Men frågan är vem som är bäst att ha i fysiska matcher? Tunne Busquets, som är lång? Eller fysiske Mascherano, som är kort?
Annons: