/spanien/barcelona/forum/14252.aspx/spanien/barcelona/forum/14252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-08-29 18:34
Ämne: Ämne: Kommer ....Hehe, var det en pik mot AIK?

Ska säga att jag inte hejar på AIK.
Real Madrid REAL MADRID!
2010-08-29 18:33
nån som vet hur man gör för att förstora bilden på bet365?
Barcelona ★Sami★
Någon som är nervös?
Barcelona el Flaco
addeh/

Messi, Villa och Iniesta lär säkert byta positioner ett flertal gånger under matchens gång så deras utgångspositioner är inget som man bör oroa sig för. De är alla kloka spelare som vet hur man ska röra sig ute på planen.
Barcelona thiago alcantara
2010-08-29 18:30
om dt e så att de tre där fram byter possitioner ofta då e jag lung
Barcelona thiago alcantara
2010-08-29 18:28
undrar om pep kör messi som anfallare eller villa
Atlético addeh
2010-08-29 18:28
Verkar som att Messi kommer starta centralt med Villa till vänster och Iniesta till höger. Har man dessa tre som anfallare känns den formationen helt fel. Messi är bäst när han har som utgångsposition till höger. Villa är tveklöst effektivast centralt. Andrés är helt klart bäst på vänsterkanten. Någon som instämmer?

Får hoppas det blir mycket rotation och mindre fast positionsspel.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-29 18:27
Ämne: Ämne: Kommer ....
Skräp liga... Kan inte Viasat köpa Allsvenskan också... :P

Fan vad jag längtar till matchen. Äntligen drar det igång med riktig fotboll!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-29 18:26
Officiellt nu på hemsidan.

Valdés, Alvés, Puyol, Abidal, Maxwell, Busi, Xavi, Keite, Iniesta, Villa i Messi
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-29 18:22
Tror inte att Iniesta kommer hålla till så mycekt på kanten, utan i vanlig ordning kommer vanpyren och Keite byta positioner.
Allt för att Iniesta ska kunna droppa från sin markering och hitta ytor mellan mittfältet och försvaret.

Om vi mot förmodan kör fast idag så har vi alltid Pedro att slänga in!
Barcelona tarrak
2010-08-29 18:22
Ämne: Kommer inte kunna ti....
Det har ju inte börjat så bra då AIK-fansen skjutit upp den allsvenska matchen med 20 minuter, vilket förkortar uppsnacket till Barca-matchen. Annars känns det lovande, med intervjuer av Laudrup och Mourinho så här långt.
Atlético addeh
2010-08-29 18:20
Ämne: addeh

vart står s....
Den twitter-sidan jag har i länktips brukar ofta vara oerhört snabba med den officiella startelvan. Dessutom ligger både Sport & EMD ute med elvan redan.
Barcelona Thierry14Henry
2010-08-29 18:20
längar till matchen , känner mig väldigt spänd och nervös! tror de flesta är det just nu!
Barcelona Frodo
2010-08-29 18:19
TheWindOfPassion

Massvis med "fans" här på svenskafans må hata Pep. Övriga mer inbitna supportrar är självklart arga på både Pep och ledningen för flertalet dåliga transfers de senaste åren men inser samtidigt att Zlatan har den största skulden i det hela. Det är ingen som förnekar att detta är en stor ekonomisk förlust vilket får klubben att se dålig ut men jag personligen anser att Zlatan är den största boven i dramat.

Messis uppenbara egoism? Märkligt att han han var bland de främsta i ligan i assistprotokollet. Det är även märkligt att han tillhör toppskiktet i Europa vad det gäller assists. Att han tar många avslut är det inget snack om och ibland blir det fel och det ses som egoistiskt. Men faktum kvarstår att han skapar otroligt mycket själv och är en avslutare av allra högsta klass. Han har utvecklat den där killerinstinkten som Inzaghi, van Nisterooy och Trezeguet med flera har. Alla lag behöver en sådan och i takt med att Eto´o försvann (som också avslutade väldigt ofta och tog en del egoistiska beslut) så utvecklade Messi den egenskapen ännu mer.

Om du märkt hur vi spelar så finns det många i vårt lag som ofta vill passa bollen hela vägen in till mål. Eto´o, Messi och förmodligen Villa bryter det mönstret vilket är viktigt. Så länge det inte skadar oss är jag nöjd men självklart måste även han utvärdera lägena bättre.

Om du försöker hävda att Zlatan misslyckats på grund av Messi så tror jag inte att du förstår dig på fotboll. Zlatan har bränt massvis med chanser och är ingen målskytt av hög rang.

Avslutningsvis får Messi gärna fortsätta snitta över 40 mål per säsong även om det innebär att supportrar från andra lag anser honom vara självisk. Han har aldrig varit ett problem för klubben utanför plan och gör en inte besviken på plan heller.
Barcelona Barca-nist
2010-08-29 18:18
Hyder

Försök förstora bilden genom att trycka på ctrl+? och ctrl +0 för att gå till ursprung storlek, så förstoras bilden (vet ej om det fungerar men värt är förska ) Jag tror inte de får visa det i storbild.
Atlético addeh
2010-08-29 18:18
Maxwell får starta mycket välförtjänt tycker jag. Brassen har skött sig exemplariskt under hela försäsongen.

Det märks vilket enormt förtroende Pep har för Keite. Han spelar ju till förmån för Pedro i denna matchen, då Iniesta tagit ett kliv upp till anfallet. Tråkigt, då jag anser vampyren vara som bäst på mittfältet tillsammans med Xavi, samt att jag mer än gärna hade sett Pedro från start ikväll. Aja, det kommer väl fler tillfällen.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-29 18:17
Kommer inte kunna titta på matchen via TV idag, utan blir stream. Men dem kör väl studio innan matchen? Ni som tittar via C+ får berätta - efter matchen - hur det var. :)
---------
Att ens klaga på att Messi inte passade Zlatan... Som jag minns det så låg Messi bakom typ hälften av Ibras mål under våren. Att Messi sen började göra hattrick varannan match och inte ville passa Zlatan vid några lägen, är bara fel att ens ta upp... Resten av laget njöt ju varenda gång Messi nätade. Zlatans ego klarade inte av det.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-29 18:16
addeh

vart står startelvan?
AndreD
2010-08-29 18:14
Går Zlatan snacket fortfarande!?!
Kom igen, lägg ner skiten. Det är match om 1 timme.
Atlético addeh
2010-08-29 18:14
Officiell startelva:

Valdés - Alves, Puyol, Abidal, Maxwell - Xavi, Busquets, Keita - Messi, Villa, Iniesta
Barcelona tarrak
2010-08-29 18:12
Ämne: Börje

Nej, Zlatan....
Nu är ju grejen att Messi är bäst i världen på att gå på genombrott och ta avslut själv. Det skulle vara totalt idiotiskt att försöka förändra något i en 23-årings spel som levererar 60 poäng per säsong. Han kan värdera fel ibland, men det blir allt bättre med åren.

Att den svenska självkänslan verkar ha fått sig en ordentlig törn för att han inte underkastar sig kung Zlatan är varken han eller lagets problem.
Barcelona NoGo™
REAL MADRID!

Ja det är gratis.
Real Madrid REAL MADRID!
vet någon här om det är gratis och bli med hos bet365?
Barcelona Abbe.
2010-08-29 18:10
Valdés, Alves, Puyol, Abidal, Maxwell; Xavi, Busquets, Keita; Pedro, Messi y Villa.

Enligt Sport.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-29 18:09
Hmm, jag som hade för mig att Messi var anfallare och hade till uppgift att göra mål...

Så fel man kan ha.

Messi har en unik gåva, att inte använda denna vore tjänstefel. Att han sen misslyckas ibland och vill lite för mycket med avslut i fel lägen är något man får med på köpet.
Även solen har sina fläckar...

Men att driva saken vidare och mena att Messi t ex inte passar Zlatan för att han är rädd att denne ska lyckas bättre, ja då har man inte bara några fläckar - då handlar det om ren och skär solförmörkelse.
Barcelona Giggity
2010-08-29 18:05
Ämne: CR7-The King

&quo....
Ja det va bättre förr när Laporta ringde alla o fråga 'hur ska vi göra here?' på knackig svengelska.
Zlatan is a problemchild, might cause problem, but it could wörk so i say all in you hear mi! Men det är sånt 'vi' får ta sen när det biter oss i räva
Las Palmas TheWindOfPassion
2010-08-29 18:04
Börje

Nej, Zlatan är en centertank och Messi mer släpande anfallare/ytter. En centertank skall avsluta när chansen ges!

Hade Zlatan spelat på Messis position och rollerna var ombytta så hade jag förstått Messi.

Barcelona Hyder
2010-08-29 18:04
Är det någon som vet om man kan och i sådana fall hur man kan streama från BET365 med fullscreen? Det finns ju ingen knapp som gör att man kan se matchen i helskärmsläge.
Barcelona Riiio!!
2010-08-29 18:03
Är det 1h eller 30min innan matchstart som startuppställningen kommer upp på www.fcbarcelona.com??
Barcelona Börje
2010-08-29 18:02
Flyttar länken till länktips. Posta länkar där i framtiden, annars förstör det designen på sidan för vissa. Tack. /Mod
Annons: