/spanien/barcelona/forum/14249.aspx/spanien/barcelona/forum/14249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-30 16:44
Iniesta: "I just hit the ball right for it to go in. Those shots often not turn out well, but this time it did."

Iniesta: "Am I on the way to the Ballon d'Or? I wouldn't know which way that is."

Hur kan man inte älska Andrés? Jag avgudar den mannen (ja, han är man nu). Är det någon jag unnar en sådan utmärkelse som Ballon d'Or så är det Iniesta. Möjligtvis Xavi, men jag håller Andrés snäppet högre, speciellt med tanke på hans lyckade VM-slutspel.
AndreD
2010-08-30 16:44
addeh

Tänkte mer om t.ex. Delofeu och Thiagos bror Rafa kunde gå upp och spela i B-laget. Tack för bra svar.

1.70-ligan

Vi har Adriano vars originalposition är vänserytter så det fixar sig nog ;)
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-30 16:38
Robinho tror jag skulle passa in riktigt bra i Barças spelsystem. Men det är ändå en chansning då man aldrig vet vad man får av honom och det finns stor risk att han blir grinig om han får nöta bänk i några matcher. Nu när man fått bort en grinig diva kanske det inte skulle vara så smart att hämta in en annan. Även fast jag tror att han skulle passa in i gruppen på ett mycket bättre sätt än Ibra.

Mata skulle nog passa in både som spelare och person. Han skulle inte skapa några problem och han känner dessutom nästan alla spelare vilket kommer göra det lättare att anpassa sig till spelet. Men jag tycker han är mer ensidig än Robinho och han kommer dessutom bli väldigt dyr.

Suarez som det också ryktats om är kanske den spelaren jag vill ha minst. Han är duktig såklart men han har inte bevisat mycket utanför Holland. Hans fördel mot de andra två är att han har mycket bättre målsinne och är målfarligare.

Men vi får se, jag tycker inte det skulle vara så farligt om vi inte värvade någon. Jag tror dock det kan vara bra om nån värvas för det är inte bra om spelarna börjar känna sig för säkra på sina platser. Det behövs konkurrens också.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 16:37
GeziiMelBarca,

Men vad händer om Pedro skadar sig då? Vi har bara Jeffren och Bojan som backups i anfallet. Ja, visst finns det fler att ta från andra lagdelar men då blir ju en annan lagdel lidande. Det är för tunnt.
Atlético addeh
2010-08-30 16:34
Ämne: Har en fråga här.
....
De kan alltid plocka upp ungdomar från Juvenil A och säkerligen ännu längre bak i leden om det nu mot förmodan finns behov till det. Lägg även till att spelarna i a-laget som är under 23 år får denna säsong spela med b-laget. Då truppen är liten som den är känns det dock inte som om a-lagspelarna kommer få "kliva ner" och hjälpa Barça B. Kan möjligtvis tänka mig att Jeffren går gå ner och spela någon match, men i övrigt kommer nog inte den regeln vara så speciellt användbar.
AndreD
2010-08-30 16:32
Messidinho

Källor tack.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-30 16:31
jag tycker inte vi ska köpa fler spelar asså, låt pedro spela och utveckla sig ännu mer ist, om 1-2 år så är han en stoor stoor stjärna det är jag säker på. lixom Pedro--Villa--Messi !
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 16:28
Addeh,

Härlig video! Lite roligt också att Barcelona tagit 4 straffar av 6 möjliga sedan tävlingsmatcherna drog igång för säsongen :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 16:24
Messidinho,

Visst, en ersättare til Zlatan skulle kunna behövas. Det är inte nödvändigt, men det hade varit bra. Men ersättare till Henry? Han finns redan, hämtad från de egna leden. Pedro heter han.
AndreD
2010-08-30 16:21
Har en fråga här.

Kan Barca B också ta upp ungdomar som är under en viss ålder från ungdomslagen som A-laget kan göra?
Tack på förhand!
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 16:19
BlueRed

Det är inget skitsnack, det finns bevis då Robinho slog igenom och hade drömmarna att spela på Nou Camp och Barca var/är han favvoklubb.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-30 16:15
Att folk fortfarande tror på allt skitsnack spelarna kommer med. Barça favoritklubb? Skulle inte ens tro det om Robinho ristade in Barça-märket på sin panna. Killen hade inte ens koll på vilket lag han hade flyttat till efter Real (Madrid laget som var hans favoritklubb(...))
Barcelona Denyo
2010-08-30 16:13
Barcadinho//

Jag hörde inte dig klaga när Zlatan gjorde mål mot real Madrid, släpp det bara han spelar o inte för oss längre onödigt o älta det, Zlatan är en bra spelar som hade svårt o hitta sin riktiga plats, dessutom avgjorde han ligan för i ger sista säsongen när han varit skadad kommer in avgör allt faktum att i inter var han den viktigaste spelaren!
Atlético addeh
2010-08-30 16:12
Ämne: Robinho skapar probl....
Robinho i Milan kan inte bli något annat än katastrof. Med tanke att både Ronaldinho och Pato börjat säsongen på ett strålande sätt kommer det inte finnas plats för både Robinho och Zlatan i startelvan. Vem av dessa gnällspikar skulle nöja sig med en plats på bänken? Just det, ingen. :P

Ser för övrigt fram emot presentationen av Mascherano om ett par timmar. Förmodligen lär vi få se den numera klassiska kyssen av klubbmärket.
Atlético addeh
2010-08-30 16:07
Det har talats om det tidigare med tål att sägas igen. Reaktionerna Valdés och övriga spelare visar efter straffräddningen är helt underbar. Bara en sådan sak att Sergio, Alves, Abidal & Keite hoppar upp och sätter bröst mot bröst med Víctor. Riktigt härliga scener.

Skönt också att rättvisan segrar. Filmare som Francis borde få ett par matchers avstängning.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 16:03
Behöver Robinho så tar vi honom, i dagsläget som jag ser det så behöver vi en ersättare till Z och H hade varit på sin plats. Och plus så är Barca Robinhos favorit klubb.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-30 16:03
Zlatan har först och främst fel. Inter vann ligan också säsongen 2005/06 innan han kom.
Även om titeln var retroaktiv så är det en officiell titel som laget var värt att få.

Året därpå vann Inter ligan igen med Zlatan men det är inte bara tack vare honom. Det fanns flera duktiga spelare i laget som Vieira, Stankovic, Crespo Figo Cambiaso och backlinjen har varit samspelat i flera säsonger med Maicon, Samuel Zanetti och Materazzi och Cesar i mål.

Men det är så typiskt Zlatan – han tror att allt är bara tack vare honom. Han står över alla liksom.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 16:01
Robinho skapar problem vart han än kommer till, förutom i Santos då. Jag hoppas verkligen inte att han värvas, vilket nog inte lär ske heller.

Om han går till Milan? Vem bryr sig? Problemet blir deras och inte vårt. Lycka till med att bänka en sådan spelare. Det dröjer högst någon vecka eller två innan han börjar gny. Han och Ronaldinho i samma klubb? It's party time all night long!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 15:56
Barca! Crema Catalana,

Nej, det ska man såklart inte göra. Jag hade gärna sett Robinho i Barca, helst på lån. Tror han kan blomma ut och hitta spelglädjen i klubben. Och då är han en riktig tillgång! Dessutom behövs det en ytterforward.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-30 15:54
1.70-ligan

Dumt att låna/köpa Robinho bara för att inte Milan ska få honom.. Tycker det är onödigt med Robinho i Barca.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 15:49
Rambla,

Tror inte heller Maxwell lämnar! Milan kan endast få de spelare vi inte vill ha.. vore kul om vi snodde Robinho framför ögonen på dem. Ett lån av honom hade varit optimalt.. tror han kan bli något i FCB! :) Men det lär nog inte hända. Hoppas bara inte han går till Milan.
Barcelona NoGo™
2010-08-30 15:49
Mascherano klarade läkarundersökningen, ingen skräll där inte och ska skriva på kontraktet och presenteras om några timmar.

Se länk
Barcelona Rambla~
2010-08-30 15:47
Ämne: Om Maxwell drar till....
Sopan Chivu? Nej tack, han kan stanna i Milano.
Barcelona c.mako
2010-08-30 15:47
Delarocha
tack för svaret.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-30 15:42
Steaua/Bukarest.

Asså han e helt klart en av mina favorit spelare, men när han säger något sådant så sjunker han en bit.
Barcelona Czibor
2010-08-30 15:42
Tror Morhinou är den största vinnaren i spelet med Zlatan och hans flytt till Milan. Morhinou kommer klaga på att han behöver ett komplement till Hugain nästa säsong och redan då börja rycka i zlatan. Zlatan kommer i sin tur vilja gå eftersom Milan har en max två år kvar på topp med sina ålderstigna spelare. Hela soppan kring Zlatan har fått Pep att redan nu bestämma sig för att inte förlänga kommande år...o Barca står utan en bra tränare. Problemet blir då att Arsène Wenger får ta över Barca efter Pep (vilket han skulle vara sugen på tror jag), för han har alltid velat ha Zlatan som spelare i sitt lag. Är då inte lånet med köpoptionen ett tvång för Milan, finns problematiken att Zlatan återvänder till Barca. Men d tror jag inte, jag tror att Mourinho kommer gå ut o jaga Zlatan till Real, för att få ett lag (som han arbetat med i 1 år då)bli ännu starkare och en jobbig konkurrent till Barca! Min fundering om framtiden... Visca Braca!!!
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-30 15:40
Ämne: Steaua/Bukarest

H....
Han är rolig denne Ibra..
Barcelona Rambla~
2010-08-30 15:38
1.70

Det finns en stor skillnad. Zlatan var Barca väldigt angelägna att bli av med, vilket knappast är fallet med Maxwell. Då han har ett kontrakt så stannar han i Barcelona. Det finns inte på kartan att Pep låter honom gå eller att ledningen går emot Pep. Maxwell har 1 till 2 säsonger kvar i sig. När vi har kramat ur det sista av honom, då är han väl 31 år, skeppar vi honom till Milan. Precis som vi brukar, ungefär som vi gjorde med den nu allt mer anonyma Zambrotta.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-30 15:38
Om Maxwell drar till Milan så borde Barca plocka in Chivu från Inter... Inter kan säkert tänka sig att släppa honom, de har flera bra backar.. Zanetti, Chivu, väggen, Maicon, Santon, Cordoba
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-30 15:35
Steaua/Bukarest

Han sa även att Milan är världens bästa lag ! innan han flytta dit sa han att han vill stanna kvar i världens bästa lag -- Barca !
Annons: