/spanien/barcelona/forum/14248.aspx/spanien/barcelona/forum/14248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-08-30 18:26
Rambla/

Läste nyss igenom artikeln, den var riktigt bra. Alltid kul att läsa om personliga anekdoter om el míster och om episoder i hans liv som har format hans sätt att träna. Tack för att du skickade länken.

David Trueba, han som skrev artikeln, är förresten en god vän till Pep och det sägs att när Guardiola tog över som tränare för A-laget sade till spelarna att läsa Truebas bok, Saber perder.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:23
Mata? Bra spelare men nej tack. Vi är tillräckligt hatade av Valencia som det är. Dessutom, hur roligt är det om ligan blir ännu mer utvattnad på spelare till de två stora klubbarna? Det räcker nu.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:21
Hleb är på väg till Benfica. Nu tvistar klubbarna om vem som ska stå för hans lön. Vågar slå vad om utgången. :P

Det för jävla dåligt att inte klara av och sälja honom rent ut sagt.
adil,
2010-08-30 18:20
Hetfield

Köper Milan Robinho kan de bli farliga. Han verkar helt klart mer akutell för Milan än för oss. I sådant fall hade jag flyttat in Ronaldinho som offensiv mittfältare om jag var Allegri.

Robinho-Zlatan-Pato
---Ronaldinho

Vilket jäkla karamellanfall för Milanistas att suga på. ;P

addeh

Försvaret är annars något av Milans starkaste sida. De är väldigt organiserade där bak, även om det kanske inte syntes mot Man United förra året.:P
Men Silva och Nesta är inga dussinlirare precis.

-------

Maxwell kan de dock drömma om. Han är vår och ingens annans.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 18:19
Jag tar Mata
Barcelona Pep the King
2010-08-30 18:17
Mata eller Carzola?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-30 18:16
addeh

Nesta och Thiago Silva är ju inte fyskam, sen är inte deras ytterbackar så bra.

Åh, vad man längtar tills tisdag då transferfönstret stänger.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:14
addeh

Spelare upp till 23 i Barca B får spela för A-laget hur mycket de vill. Det är skillnaden från tidigare max 5 matcher, efter det var de tvunga att stanna antingen i A-laget eller i Atlètic som de tidigare hette. En spelare med a-lagskontrakt får aldrig användas i Barca B.
Atlético addeh
2010-08-30 18:08
Hetfield

Äh, spela roll om de har en tokbra offensiv när fyra av dem inte tar något defensivt jobb alls. I Italien skulle de säker gå långt, men i Europa lär det ta stopp ganska omgående med deras pensionärsförsvar. :P

Rambla/

Hade precis för mig att spelare under 23 i a-truppen hade tillåtelse att spela för b-laget, men ja har ingen källa på detta så du vinner.
Barcelona el Maestro!
2010-08-30 18:06
Ämne: Zlatan bidrog med en....Tränarens förtroende måste man förtjäna. Man får inte det per automatik. Eto'o var inte heller Peps favorit i sin sista säsong men han fick spela i princip i varje match. Ser du skillnaden?

Edit: Zlatan antog nog att han var störst i laget. Det blev hans fall.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:05
el Flaco

Jag har en intressant artikel åt dig, om Pep. El hijo del 'paleta'. Mycket läsvärd.
Real Madrid Semme
2010-08-30 18:00
Zlatan bidrog med en ny dimension. Svårt när man inte har tränarens förtroende dock.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 17:59
addeh & AndreD

Spelarna i a-truppen har proffskontrakt för just a-laget. De är inte tillåtna att gå ner till Barca B och spela för dom. Precis som spelarna som har kontrakt med Barca B inte får spela för Juvenil A.

Det är som så att det bara är tillåtet för spelare att avändas i högre åldergrupper eller kategorier medans spelare inte får gå åt andra hållet.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-30 17:59
Milan kan drömma om Maxwell, han är här för att stanna. Jag var lite skeptisk och emot värvningen av Maxwell, men han har visat sig vara mycket kompetent. Jag föredrar faktiskt Maxwell som vänsterback än Abidal.

På tal om Robinho, om Milan kan värva Robinho så vågar jag påstå att deras anfall matchar Barcelonas:

----Zlatan---Pato
Ronaldinh-Pirlo-Ambrosini-Robinho
Wow.
Barcelona el Flaco
2010-08-30 17:56
För de som är intresserade så kommer vicepresidenten Bartomeu och sportchefen Zubi hålla en presskonferens nu på onsdag kl. 13 där man kommer gå igenom och sammanfatta de sportsliga besluten som har tagits de senaste två månaderna.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-30 17:54
Är Milan efter Maxwell nu?!

*Länktips
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 17:52
Är du bitter?
Barcelona Gabriel
2010-08-30 17:49
Barcelona@

Lär dig skriva på svenska först tack, hejdå!
Barcelona@
2010-08-30 17:47
hur kan en spelare välja att stanna kvar och sloss om en plats i start elvan efter att tränaren sakt att jag vill inte ha dig kvar!
jag vill inte bygga vidare på dig!
du är ingår inte i framtiden hos oss!

efter vinter vilan!!
då vet man varför han spelade som skit när pep sa så till han efter vinter vilan!!

barca sämst på att förhandla
sämst på att värva
sämst på at ta hand om spelarna runt om kring messi

bara messi messi messi!!!

enögda barca fans som inte inser va ibra gjort för er under en sesång!!!!!

sen snakcra in om robinho... killen är PROBLEM BARN NR 1... värren en ibra.. de bevisar hur lite folk kan... och masken kommer också skapa problem för det är en start spelare inte en bänk nötare så han kommer skapa kaos han vill ju behålla platsen i landslaget nu när cambi är tillbaka!!!

för övrigt tycker jag att folk här inne vet ett skit om idrot på elit nivo eller kan specielt mycket... dom ser bara barca och inget annat.. enögda okunniga idioter... kommer aldrig att skriva här!! så tråkigt o se barca spela.. real är fan så mycket bättre och roligare att se på!!!
Barcelona el Maestro!
2010-08-30 17:44
Det finns ju till och med en länk, antagligen Barca TV, om man vill titta på presentationen. Se min länktips ovan.

FC Barcelona Player Presentations: New signing Javier Mascherano will be presented to the fans!
Barcelona ★Sami★
2010-08-30 17:42
En snabb fråga. Är det här bra platser. Eller dåligt?
kortsida, bortasektion
Barcelona thiago alcantara
2010-08-30 17:24
om jag vara barca skulle jag låna robinho och köpa honom året efter så att man kan se hur han e första året
AndreD
2010-08-30 17:10
addeh

Jo jag fattade det :)
Atlético addeh
2010-08-30 17:08
tikitaka/

Det stämmer, klockan 19:00 entrar Mascherano Camp Nous gröna matta.

El Kaiser de Michoacán/

Albert Dalmau kommer spela i Barcelona B denna säsongen. Förmodligen lär det bli en del rotation mellan Dalmau och Montoya på högerbacksplatsen.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 17:04
BlueRed

Återigen när man hörde Robinho säga så och tala gott om Barca så var han typ 16-17år!!
Atlético addeh
2010-08-30 16:59
AndreD

Om jag inte är helt ute och cyklar så vill jag mig minnas att både Rafa Alcántara och Gerard Delofeu kommer spela i Juvenil A denna säsongen, vilket betyder att båda två kan bli uppkallade till Barça B vid behov.

Just på mittfältet har inte Luis Enrique ett alltför stort manskap att tillgå. Dessutom bör vi räkna med att Jonathan & Thiago kommer få träna en del med a-laget denna säsongen, vilket öppnar för spelare från de yngre leden att ersätta dessa i b-laget.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-30 16:53
Har en fråga angående Albert Dalmau, spelar han fortfarande med Juvenil A? Hittade inte honom i B-truppen. Dalmau sägs ju vara en av de mest lovande spelarna som finns på La Masía. Offensiv högerback som även kan spela i anfallet, inte helt olik Dani Alves.

Om jag har fattat det rätt består väl Juvenil A den kommande säsongen av spelare som är född -92 och yngre? Förra säsongen var det väl -91 och yngre som t.ex. Rochina, Riverola osv? Dalmau är ju född just -92 men tillbringade ju redan förra säsongen med Juvenil A så jag tänkte därför att han borde få chansen i B-laget i år men det kanske kommer vad säsongen lider då Lucho endast har Montoya som renodlad högerback även om Marc Barta kan spela där också.
Barcelona tikitaka
2010-08-30 16:53
Grabbar, var det klockan 7 masken presenteras? har för mig det... Och kan man se den någonstans? :) grym värvning!! :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 16:51
Mata hade ju annars varit mumma. Men Ville inte Valencia sälja han för 60 milj euro eller nåt?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-30 16:46
Ämne: BlueRed

Det är i....

Som sagt, det övertygar inte mig. Allt för många spelare snackar skit, och jag tror, nej jag går så långt att jag säger att jag vet att Robinho är en av dem. Ena dagen är ett lag spelarens favoritklubb. När det går åt helvete för honom där och måste flytta, ja, gissa vilket lag som är favoriten då... Ingen idé att försöka övertyga mig om att det inte är så. Jag köper inte skitsnacket.
Annons: