/spanien/barcelona/forum/14247.aspx/spanien/barcelona/forum/14247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2010-08-31 14:32
Känns som att Pep räknar med att alla kommer vara 100% fit under hela säsongen.. Tänk bara om Messi skadas! Bojan-Villa-Pedro och Jeffren som första backup. Man kan ju alltid flytta upp Iniesta men grejen är ju den att vi inte har 12 mittfältare á la Real utan 3 (Räknar inte DM),4 om man räknar med Adriano.
Vinner Pep med den här truppen är han nog en het kandidat till något Nobelpris.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-31 14:32
Tror ni att Ronaldo hade kunnat bli "tidernas bästa spelare" om han inte skadat sig och varit friskare under sin karriär?
Han var ju som sagt magisk i Psv-Barca-Inter...
Barcelona II Barça II
2010-08-31 14:30
Gabriel:

Bra skrivet!

Har en väldigt dålig känsla inför den här säsongen, men hoppas självklart att jag har fel.

Om Villa och Messi blir skadade samtidigt, hur spelar vi då? Må Gud förbjuda.
Barcelona c.mako
2010-08-31 14:27
Johan Cruijff tror jag har väldigt stor popularitet bland fans och även i klubben, men min personliga favorit är Rivaldo, kommer aldrig glömma målet mot Valencia som tog oss till CL kval.
Barcelona basaric
2010-08-31 14:26
För mig är det Messi.. och jag tror inte att jag behöver förklara varför, efter honom är det Ronaldinho för det är mycket tack vare honom Barcelona går så bra idag.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-31 14:24
Inte för att hålla sig på här inne... Men vem ser ni som den största spelaren för Barcelona genom tiderna?

Ronaldinho, Messi, Ronaldo, Rivaldo, Maradona ???
Vem har högst status bland fans och folket i Spanien?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-08-31 14:22

Mojito//

en henry på bänken är en stor skillnad. Vi va alldelles för tunna redan förra året och det va därför vi tillslut drabbades av ett onödigt magplask i copa del rey och inte kunde avfärda Inter i cl semin. Inter sprang ner oss i det dubelmötet. Dom har minst 2 jämbördiga spelare på varje poss och kan rotera utan att det rör dom ryggen. Ju längre säsongen led ju
tröttare blev våra spelare. Ett lag som är så överlägset som vi är ska inte behöva oroa Oss för att en petites som skador och trötthetska sabba en hel säsong. Vi har pengarna prestigen och framgången med oss att kunna fylla alla tänkbara luckor i truppen och komma väl förberedda inför en säsong. Vrf lämna allt åt slumpen? Behålla truppen i sitt minimala skick tuta å köra och hoppas på det bästa? Vrf när man så lätt kan försäkra sig mot sådanna missöden? Jag skall inte döma nått än menchansen är stor att jag i maj sitter och säger det Zlatan sa vid ankomsten till Milano. "Filosofen förstörde min dröm"
Barcelona westinho
2010-08-31 14:19
Barcelona meddelar på sin hemsida att de förlängt kontraktet med Seydou Keita till 2014.

– Så länge jag är tränare kommer Keita att stanna, han är den mest generösa spelare jag någonsin träffat. Han förtjänar allt, säger tränare Pep Guradiola.
Barcelona Gabriel
2010-08-31 14:16
Tycker det är väldigt synd att Robinho verkar vara nära en övergång till Milan nu, dessutom på lån. Är helt säker på att han skulle kunna vara en stor tillgång till oss under säsongen framför allt nu när truppen enbart består av 19 spelare. Helt ärligt så förstår jag inte hur Guardiola resonerar, eller jo, det gör jag. Jag förstår att han litar mycket på undomarna men jag håller helt enkelt inte med. Det är inte, enligt mig, speciellt smart att ge ungdomarna ett så stort ansvar, för det kommer dom att få. Dessutom räknas även Jeffren in i den 19 manna trupp och honom ser jag verkligen inget speciellt i, jag kan inte se, hur han ska kunna hjälpa oss under säsongen. Men det kanske bara är jag?

Hur som helst så tycker jag att vi är helt urusla när det kommer till att värva spelare. Är faktiskt lite bitter och småirriterad över denna Robinho situation. Kan inte förstå att man inte satsar på honom. Jag vet orsakerna och anledningarna redan, att han kan vara en svår spelare att handskas med pga hans ego bla bla osv. Allvarligt talat så tycker jag att Robinho är en missuppfattad spelare.

Han var aldrig uppskattad i Real Madrid. Dem ville göra sig av med honom för att köpa Ronaldo, sen när det inte gick försökte dem behålla honom. Jag hade agerat precis som Robinho i det fallet, det har faktiskt lite med självrespekt att göra. Och Manchester City? Han trivs inte i England, det är den enda anledningen till varför han varit som han varit.

Jag är helt övertygad om att Robinho i vår miljö skulle bli en helt annan version än vad foket sett av honom gällande hans "bråktendenser". Tror absolut inte som många andra tror, att han skulle börja gnälla om han sattes på bänken i några matcher. Truppen är dessutom redan så tunn som den är vilket innebär att det kommer att bli mycket rotationer och att alla kommer att få spela en hel del.

Ett lån av honom hade ju varit optimalt. Det är liksom perfekt! Då riskerar vi inget med en att lägga ut pengar på en spelare som man är lite osäker på, man kan liksom testa både han och hans attityd så att det inte blir en ny Zlatanincident, vilket jag iofs inte tror skulle hända men men. Men nej, truppen är spikad och nu står vi med en tunn 19 manna trupp och blir tvugna att be och hoppas till Gud att ingen skadar sig för gör någon det kommer vi att få betala dyrt för det. Knappast så att vi kan räkna med att Jeffren ska kunna spela en avgörande roll mot storlag i CL eller något annat.

Och ja just det, detta innebär säkerligen också att Iniesta kommer att få vikariera väldigt mycket som vänsteranfallare. Jag har bara en sak att säga ang. det.

OGILLA!

Suck Guardiola, suck!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-31 14:14
Barca 1899

Förhandlingarna med Benfica om ett lån av Hleb har strandat, och nu sägs Birmingham vara sista utvägen för klubben att "bli av" med spelaren i fråga. Som sagt, mindre än 10 timmar kvar.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-31 14:13
Goliador.

Va väldigt trött igår när jag skrev sorry ;)
Trodde du skulle fatta vad jag menade även om jag bara skrev ner några enstaka matcher men är man hjärndöd så är man!

Mallorca är erkänt starka på hemmaplan, du skrev själv tidigare att spanska lag är starka på hemmaplan och därmed har fördel i EL, eller gäller det bara ute i europa? Dessutom slutade de 5a i ligan förra året så att säga att de är ett soplag är ju bara ett skämt.
Barca och Real är outstanding i ligan som du självnämnt men fortfarande så klarar sig andra spanska lag sig rätt bra ute i Europa.
Att Italienska ligan var rekordjämn säger fortfarande bara att topplagen är dåliga.

Canaletes.

Jag borde bli det va ;) Du kan ju få vara min sidekick.
2010-08-31 14:05
Det kommer bli en tuff säsong för våra få unga spelare. En anfallsbesättning av pedro,Messi,Bojan,villa,jeffren och en vikarierande iniesta skall fightas i över 60 matcher mot lag som Chelsea real, man u med sina monstertrupper fullproppade till bredden med världsstjärnor. Barca har fortfarande världens bästa lag. Men vi har långt ifrån världens
bästa trupp längre. En långtids skada på Messi,xavi,iniesta eller villa och vi är allt utom uträknade från samtliga titlar. Vi skeppar iväg en mångsidig och helt fantastisk spelare som
yaya och ersätter med en överskattad entricksspelare som mascherano. Vi bryr oss inte om att ersätta Henry och misslyckas med att förstärka försvaret. Bäst att be till gudarna att vi har en relativt skadefri säsong. Annars kan det bli en dyster kampanj för oss blåröda supportrar.

2010-08-31 14:04
Rivaldo

Förra säsongen var vi i samma situation, den enda skillnaden var att henry fanns på bänken.

Jag håller delvis med dig i ditt resonemang då jag tror det är viktigt för Bojan & Jeffren att ha en äldre och rutinerad spelare att luta sig mot rent mentalt så att de inte känner bördan och pressen det är att prestera på beställning.
Bojan har ju haft Henry som mentor t ex.

Däremot tror jag att de måste ta chansen någon gång och varför inte nu? Det är dags att pröva vingarna och det är solklart att de i alla fall har Peps förtroende.

Det är bara att gilla läget, och om laget råkar ut för en svacka och skulle missa en titel - so be it. Det kan lika gärna hända med den bredaste trupp.
Det som gör mig trygg i situationen är själva spelidén, och den kan ge bra resultat även om spetskompetensen tillfälligt är borta.
Barcelona Pep the King
2010-08-31 13:56
Shet vad våran trupp är tunn. Aj!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 13:52
I en perfekt värld så hade Torres spelat för oss med Villa och Messi på varsin kant, men det vi har nu är absolut världsklass.

Angående gårdagens Euro Talk som verkar ha upprört en hel del, så tyckte jag att det var en hel del intressanta diskussioner. Det som störde mig var att de började kalla Pep för en massa saker pga. vad Zlatan hade sagt, det med "Han undviker mig".

Jag förväntar mig inte att anglofiler och italienälskare ska kunna så mycket om Spanien, men lite mer vett i skallen måste man väl ha.

Det positiva är att Dahlqvist är en frekvent sidekick, och nu kan han mycket om la liga ,så vi kommer att få en hel del om Spanien.
Barcelona denandra
2010-08-31 13:35
Att klanka ner på Zlatan och Serie A bara för att ni inte håller med eurotalk-panelen eller Serie As fans är löjligt. Diskussion är intressant om någon är beredd att ändra sig, inte annars. Njut av fotbollen i La Liga och Serie A istället eftersom jag antar att alla som har Canal + även har TV4 sport. Visca Barca!
Barcelona Barca 1899
2010-08-31 13:34
10,5 h kvar på sig att sälja/låna ut Alexander Hleb!

Finns det intresse från någon klubb?
Barcelona Barca-nist
2010-08-31 13:33
Barcelona behöver en "Drogba" eller " Torres" men sanningen är att de inte blir flera köp så vi får nöja oss med den tunna truppen som vi har.
Jag hoppas Pep använder sig spelarna på rätt sätt så ingen blir långvarig skadat. sådan fall är vi uträknade från många titlar.

Truppen ser pigg ut och de behöver återhämta sig från senaste skador(zlatan).
Om barca inte lyckas bra fram till nästa silly season så lär det bli shoping !
Barcelona ★Sami★
2010-08-31 13:01
Alla transfers minut för minut finns på länktips.
AndreD
2010-08-31 12:39
messidinho

Du säger att Bojan kommer bli ordinarie denna säsong.
Vem ska han bänka? Messi, nej. Villa, nej. Pedro, för tillfället nej. Glöm inte att Pedro var rätt så "gammal" när han slog igenom förra året.
Barcelona ★Sami★
2010-08-31 12:23
Skulle vilja att Barca köper en stor tung anfallare. Likt Lllornte eller Kanoute. Men har inget emot att sitta på bänken. Så man kan slänga in då och då om spelet skulle låsa sig.
2010-08-31 12:22
Messidinho_10//

så du tror helt seriöst att man kan bygga en hel säsong på bojans och pedros axlar? Va händer om Messi eller villa blir långtidsskadade? Vi har en alldelles fö. Tunn trupp över en hel säsong. Robinho hade gett oss den nödvändiga bredden för att hålla undan för Madrid över 38 omgångar. Han hade även spetsat till det ännu mer. Robinho är världsklass rakt igenom och skulle stormtrivas hos oss med vårt snabba kortpassningsspel.
Barcelona Pedro Rodriguez
2010-08-31 12:02
Jag tror inte att Barcelona kommer att satsa på Robinho eller jag hoppas att de inte gör det, dels pga hans karaktär och för att han har en agent som heter Mino Raiola. Så nej tack till Robinho.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-31 11:59
Ähh vi behöver inte Robinho vi har Pedro och Bojan. Tror stenhårt på Bojan nu, det känns som han kommer bli ordinarie den här säsongen.
2010-08-31 11:54
Madriiid

Filosofen har redan tackat nej till Robinho.
Real Madrid EJM
2010-08-31 11:45
Milan var faktiskt i final för bara 3 år sedan.
Real Madrid Madriiiid
2010-08-31 11:44
Ni verkar få stryk av Milan angående Robinho..
Barcelona el Maestro!
2010-08-31 11:34
Glömde länken.
Barcelona el Maestro!
2010-08-31 11:34
Om någon är intresserad av att läsa en intressant artikel om bland annat Zlatan, Barca och Pep, skulle jag rekommendera att ni läser artikeln i min länk.

Sid Lowe på Guardian är den som skriver artikel. Sid Lowe följer La Liga(det är klasskillnad på Sid Lowe och Fränden;-.).

Rubriken till artikeln lyder:
"Zlat's all folks: Barcelona finally get their man ... but at a price."

Man kan tycka olika och vad man vill men jag gillar Sid Lowes analys.

När jag läser hur han formulerar Zlatans yttrande angånde frågan om hur det kommer sig att han byter klubb kunde jag inte låta bli att skratta(att han inte fullföljer sin dröm om att vinna CL med Barca):

"The 'philosopher' has kicked me out,".
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 11:00
Är det bara jag som är aningen orolig över truppen? Om vi tänker oss att vi skulle hamna i samma läge som när vi spelade mot Inter och behövde göra ett mål, vem kan vi slänga in för att fixa sista tredjedelen?

Om vi säger att (offensivt) att startelvan ser ut såhär:
Pedro-Villa-Messi
Iniest-Xavi
Busquets

Vem kan man slänga in för att ta oss vidare i CL?
Bojan? Han är alldeles för mager och grön för att göra något än.
Adriano? Ja, han är ju bra men han är ingen som gör mål, utan en kantspringare.

Det är faktiskt oroande att om vi hamnar i samma situation så har vi absolut ingen som helst plan B. Let's face it, när vi spelade mot Chelsea så ska vi skatta oss lyckliga att Iniesta fick till träffen, annars hade folk kapat av Peps huvud med "Du har ingen plan B, du är en amatör osv." Risk för samma situation igen.
Annons: