/spanien/barcelona/forum/14244.aspx/spanien/barcelona/forum/14244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Goliador
2010-08-31 00:45
Ämne: "Vill du ha sak....Vad jag vet så har Man C 2 startspelare (Richards och Hart) från egna ungdomsleden? Hur kan det vara ett hån mot talangutveckling??
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-31 00:44
Delarocha

Tyvärr så har din förskönade bild av Fc Barcelona gjort dig enögd. Allt är perfekt i barca, medans i andra klubbar så gör dem allt fel.

Vem är du som ska anse vad som är rätt och fel?
Delarocha
2010-08-31 00:38
"Vill du ha sakliga argument och lag med bra ungdomsakademier? Ok...Roma? Bayern? Valencia? Man City? Arsenal? Man U? Real? det finns många som är bra på att utveckla talanger...Och väldigt många små klubbar som med mycket mindre medel får fram många dugliga spelare runt om i världen...För att inte tala om Sydamerika... "

Jag nämnde Arsenal och Man United. Nämnde även att Reals Castilla är mycket bra men de lyckas inte få upp en enda spelare till a-laget mer eller mindre. Det är en sak att ha en bra ungdomsakademi, det är en annan sak att utnyttja den.

Man City må ha en rätt bra akademi men klubben är ju ett hån mot allt vad gäller klubbkänsla och talangutveckling å andra sidan. Det jag menar är att jag personligen menar på att titeljakten har gått för långt när spelare ska värvas för miljardbelopp för att ta titlar. Ja, jag låter som en otrolig hycklare när jag med Barcelonatröja säger att man kan göra det med egna produkter. Men det finns många exempel som påvisar samma sak, Man United under slutet av 90-talet - 2002 ungefär. Ajax, Bayern Munchen (glömde dem, tack).
Barcelona Goliador
2010-08-31 00:33
Ämne: Goliador

Och hur ....Och vilken betydelse har det om Inter startar med italienska spelare????? Frågan var om Serie A är på dekis????Inter kan spela med hur många utlänningar som helst de är ändå bäst i Europa...En liga kan inte vara på dekis om mästaren är bäst i Europa och ligan är den jämnaste av ALLA stora ligor senaste säsongen...Du blir mer och mer patetisk...Ge ett sakligt argument som säger att Serie A är på dekis!!
Barcelona Pep the King
2010-08-31 00:32
Rambla~
Så vi kunde fått Robinho? Fan Guardiola. Först tackar han nej till Özil och nu Robinho:(
Tror du det blir nån Bomb Värvning imorgon?
2010-08-31 00:31
"Något som dina patetiska skitklubb inte klarar av att göra oavsett hur mycket pengar ni pumpar in genom att få er träningsanläggning köpt och återskänkt."

Va var kommer denna kritik från?

Jag säger knappast att Real Madrid föregår med gott exempel för andra klubbar. Det jag däremot har invändningar på är att du verkar tro att barca är den enda fungerande klubben med talangutveckling. Detta är något som barca på senare tid kunnat stoltsera sig med. Dessutom så glömmer du BM när du nämner klubbar som agerar med rätt i fotbollsvärlden. Dem har minst lika många egna produkter som er, dem har en sund ekonomi och dem är europas näst bästa lag.

Jag kan säga att min klubb har ambitioner som ingen annan klubb har, dem kan stoltsera sig med sin historia. Oavsett hur dåligt klubben mår så vill ändå spelare komma till oss, o nej det är inte för lönen. Det som är misslyckande för oss, är succe för andra klubbar.
Barcelona Rambla~
2010-08-31 00:31
Goliador

Nu skrev han i och för sig någon av de stora klubbarna förutom Man U och Real Madrid. De båda hade väldigt bra ungdomsverksamhet.

Nåja, jag tänker inte blanda mig i diskussionen mer än så.

God natt
Atlético addeh
2010-08-31 00:30
Hetfield

Visst, Borell är extremt kunnig när det gäller Italien. Det enda jag blir förbannad på är när han kastar skit på framför allt Barcelona, och gör uttalanden om andra lag som är helt obegripliga. Nä usch, jag hoppas jag aldrig träffar varken Borell eller Birro i verkliga livet.

Hade hellre sett Nina från Zaragoza-redaktionen som La Liga-expert för Canal+.
Barcelona Rambla~
2010-08-31 00:29
The transfer of Robinho has been rejected by Guardiola, who accepted to sign Mata but Valencia doesn't want to let him go. [rac1]

Pep hade möjligheten att få in Robinho. Inget jag gråter över precis. Fast det finns ju andra spelare där ute.
Barcelona Goliador
2010-08-31 00:28
Vill du ha sakliga argument och lag med bra ungdomsakademier? Ok...Roma? Bayern? Valencia? Man City? Arsenal? Man U? Real? det finns många som är bra på att utveckla talanger...Och väldigt många små klubbar som med mycket mindre medel får fram många dugliga spelare runt om i världen...För att inte tala om Sydamerika...

Delarocha
2010-08-31 00:24
Goliador

Och hur många italienska spelare startade Inter finalen med? Hur gick det för Italien i VM? Hur gick det för de andra tre lagen som spelar med Italienska spelare i majoritet i CL? Tänk innan du skriver nästa gång.

Italien är på dekis.

Det är inte för inte Inter heter Internazionale. De bildade som en förening för sydamerikaner som inte fick spela i Milan. Därmed har de fortsatt på den linken. De har inte en italienare i startelvan. Det är inte heller deras filosofi.

Är det enda du kan att gå till personangrepp eller har du någonting alls att komma med? För dina inlägg dryper bara av meningslöshet när du kallar någon patetisk eller ute och cyklar när du inte kommer med ett enda motargument eller en enda tillstimmelse till logik eller relevans i dina inlägg.

Är du i själva verket en Italiano som bara är lack nu eller har du verkligen inga argument att använda dig av utan måste kalla mig patetisk trots att jag har rätt?

Skrattar fortfarande lite åt ditt försök att nämna Inter som ett försök att rädda Serie A's heder. :) Det var kul.
Barcelona Goliador
2010-08-31 00:22
Delarocha...Du är bara patetisk som säger att Serie A är på dekis när Inter vann CL...glömt det redan?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-31 00:21
"Jag lämnar över en bred och kunnig redaktion". Absolut...

God natt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 00:21
Hehe, det ser ut som att jag är den enda som gillar Borell. Jag tycker att det är uppfriskande med en i panelen som inte nickar och instämmer med allt, lite debatt och tjafs behövs.

Borell är den enda Arsenal supporten som vill ha bort Wenger, det är respekt. Sen när det gäller kunskap om italienska ligan så finns det få som kan mer än honom i Sverige.

Rambla

Jag är mer nyfiken på vilken roll Kviborg kommer att få. Kviborg brukar ju vara hyfsat objektiv som programledare, men hans texter är ungefär i stil med "Guti är bäst bla bla".
Barcelona Rambla~
2010-08-31 00:20
Hm, jag tänkte på en sak med vår trupp. Två skador och Pep får inte ihop full bänk till en match. :P

Då måste han ta in spelare från B. Är detta verkligen genomtänkt?
Delarocha
2010-08-31 00:18
Goliador

Spelidé måhända. Men inte talangutveckling, karaktärsutveckling, institution för ett helt distrikt och en galeonsfigur som faktiskt oftast gör rätt för sig.

Jag kommer såhär spontant inte på en enda annan av de stora klubbarna som har en ens duglig egen ungdomsakademi. Manchester United är det enda andra. Real Madrid har en av de bästa i Europa, men i sitt egna a-lag får de inte plats.

Kommer du på någon annan?

Sen vet jag att jag har kritiserat något av dina inlägg (med all rätt så förstår att du ger tillbaka). Men om du inte har något konkret att komma med utan bara vill säga att jag har fel utan argument kan du lika gärna vara tyst.

Och ja, jag bryr mig mycket om talangutveckling och ungdomsakademi. Då jag tycker att klubbar som endast köper in nya spelare utan att ge sina talanger/ungdomsspelare chansen går emot det mesta jag gillar med fotboll. Jag gillar regionala skillnader, klasskamper, politiska skiljaktigheter och så. Jag är inte så mycket för legosoldatsyndromet och därmed ser jag otroligt få klubbar som har lyckats där United och Barcelona lyckats. Arsenal är väl halvvägs om man vill kalla deras talanger för egna produkter men det kan jag nog sträcka med till att göra. Juventus kan väl nämnas för sina försök men alltför ofta försvinner talangerna ändå för att ge plats åt någon avdankad föredetting. Samma med Milan.
Atlético addeh
2010-08-31 00:18
Rambla/

Tack, nu förstörde du min kväll fullständigt. Vart är världen på väg?
Barcelona Rambla~
2010-08-31 00:16
Ämne: Delarocha

Äh, vi ....
Någon objektivitet kan vi glömma. Det är likadant med spanienredaktionen här, Barcelona får alltid en massa skit. Euro Talk ska vi bara inte tala om. Lika vinklat kommer det nu att bli från Canal+.

Jag tror att jag går över till stream så fort det bara är möjligt. En kinesisk kommentator lär ju i alla fall uppfattas som neutral när man inte begriper ett jota av vad han svamlar om. :P
Delarocha
2010-08-31 00:15
Gillar också Kviborg. Han är ju den enda spanien experten som finns att tillgå. Dessutom är han rätt tydlig med att han föredrar Real men han kan likväl ge cred till Barcelona om så krävs och kan ju prata om klubben utan att behöva spy galla över klubben som Marcus Birro och de flesta andra icke fotbollsintresserade individerna verkar behöva som får mer och mer utrymme i media lately.
Atlético addeh
Jag skulle bara vilja ta Borell, bokstavligen talat trycka ner honom i skorna och kasta honom i havet. Hur kan Fjäll på allvar bjuda in en panel bestående av både Birro & Borell. Den sistnämnda hade för övrigt åsikter som jag värderar till noll. Vilken jubelidiot. Ursäkta mitt språk, jag brukar inte hålla på med personangrepp, men i detta fallet bryr jag mig faktiskt inte. De borde döpa om programmet till ItalianTalk när sådana pajaser ska sitta med i panelen och komma med sina "italiensk fotboll är stört, bäst och vackrast"-kommentarer stup i kvarten.

Jag ville bara få ur mig ilskan. Usch!
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
Hetfield //

Vissa människor (de flesta) verkar inte kunna unna folk glädje, lycka samt framgång utan måste då gräva väldigt väldigt djupt för att hitta den minsta skit, fan tragiskt hur vissa människor är.
Barcelona Goliador
Ämne: Intressant att vi bö....Delarocha du är ju helt ute och cyklar som vanligt. Tror du på allvar att det bara är barcelona som har en spelide och som består?? Skulle vilja säga att det finns väldigt många klubbar som har en spelide över lång tid och som har vunnit lika mycket som oss. Tro inte att det inte finns andra som består över tid och som har en ide och kunnande att få fram talanger...Högmod går före fall. Lite ödmjukhet skulle inte skada.
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-08-31 00:13
Haha, med tanke på "tilläggstid" så är denna bild verkligen "KLOCKREN"

Ni som följer PL vet varför :)
2010-08-31 00:12
Delarocha

Äh, vi människor är rätt så patetiska. Vi stoltserar med att vi är så överlägsna, men vi drivs fortfarande av samma primitiva motiver och instinkter.

Vi tål inte när andra lyckas alltför väl, vi väljer att dra ner de. Ta bara Michael Jackson som exempel, folk kunde inte reta honom för hans musik, så de började med "pedofil" grejen, trots att hela världen visste att det var BS.

Slutsatsen är att med framgång så kommer avundsjuka.

Rambla

Hehe, jag gillar Kviborg (i alla fall som objektiv programledare). Lite lustigt att Canal + har nappat upp Alavi och Kviborg, två uttalade maränger. Vad är nästa steg, värvning av Kåmark?
Barcelona Rambla~
Åh nej, vilken mardröm. Kviborg till Canal+, och detta betalar jag för. Vad har jag gjort för ont. Hur fan lyckades han med att rövslicka sig in där?
Delarocha
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"

Menade inte det ekonomiska i första hand. Syftade mer på kontinuitet vad gälelr spelare, talangutveckling, att skapa ett lag av ett kollektiv.

Något som dina patetiska skitklubb inte klarar av att göra oavsett hur mycket pengar ni pumpar in genom att få er träningsanläggning köpt och återskänkt.

Eller du kanske är nöjd över er talangutveckling och kontinuitet de senaste åren? Det har ju gått bra för den senaste generationen Castilla i Reals A-lag.

Er klubb + några till är ju skräckexemplena.
2010-08-31 00:08
"Det är vi, Man United och sedan typ inga andra klubbar som har förstått mer exakt hur fotboll bedrivs, både på plan men även vid sidan av"

Du har nog inte alla hästar hemma, du känner inte Glazer min vän. Nej Barcelona har inte eller är inte guds gåva till mänskligheten. Dem har gjort många fel utanför planen också.
Barcelona Giggity
2010-08-31 00:04
Gällande Eurotalk, orka bry sig om vad andra tycker. Det är Niva jag möjligtvis bry mig lite om vad han tycker för att hans teorier och förklaringar känns genomtänkta och har ungefär samma syn på fotboll som mig. Men det är ju individuellt.
Delarocha
2010-08-31 00:01
Intressant att vi börjar bli mer och mer hatade av både media och andra fans och "experter". Från att tidigare varit rätt populära de sista åren har vi börjat få mer och mer skit. Personligen tar jag bara allt gnäll och skit som ett tecken på att klubben är så överlägsen vad gäller utvecklingen inom fotbollen. Det är vi, Manchester United och sedan typ inga andra klubbar som har förstått mer exakt hur fotboll bedrivs, både på plan men även vid sidan av. Sen finns det en jävla massa skumrask klubbar som bedrivs med direkt kriminella medel och pengar som får framgång några enstaka år. Men hur många klubbar är det som består och har en spelidé?

Skönt att slippa Aftonbladets totalbevakning av oss nu. Flyttar Frändén till Italien nu måntro? Hon var rätt bra tycker jag. Åtminstone via bloggen. I Vm var hon i Mats Nyström-klass.

Men grejen med Marcus Birro är ju att egentligen kan han inte knappt ett dyft om fotboll. Det är ju en myt att han ens kan Italiensk fotboll och därmed får han utrymme i media därav. Men hans fotbollskunskaper är ju jämförbara med en chimpans egentligen.

Han är bara en fanatisk Italienälskare som är född och uppvuxen i Göteborg som på grund av hans förfäder valt att bli Italienfrälst. Förstår mig inte på honom alls och det är en plåga att lyssna på hans dravel där allt "comes down to" Italien och deras excellens.

Konstigt då att Italienska ligan verkligen verkligen är dålig nu. Det är inte en myt att Serie A har tappat, klassen på de italienska stora spelarna är direkt horribel. Vilka är de Italienska stjärnorna i Serie A? Quagliarella? Totti? Chiellini? Montolivo? Någon som ser mönster? Finns det en enda riktig klasspelare som är pasta rätt igenom längre?

Jag må ha glömt någon men ligan är skum och som Hussfelt sa idag efter 6 minuters tillägg för Inter med resultatet 0-0. "Det är något skumt med Italien och tilläggstid".

Serie A är rejält på dekis och dessa bittra själar tar ut det på det lag som har gått överlägset bäst de sista 3-4 åren, Spanien med Barcelona som flaggskepp för den nya tekniska fotbollen som Italien inte ens kan spela om de så drar igång ett Fifaspel.

Sorry för långrandigheten. Blev en massa inlägg i samma:p

Det är så tydligt förövrigt att Erik Niva är Sveriges enda sportjournalist som både tar sitt jobb, sig själv och sporten på allvar samtiigt som han kan ämnet.

Hans två böcker "Den Nya Världsfotbollen" och "Liven Längs Linjen" är en njutning för fotbollsälskare som vill sträcka sig utanför Aftonbladets artiklar och patetiska ursäkter till journalistik. Han skriver ju om fotboll som alla ämnen skall skrivas om, i ett analytiskt och orsak/konsekvens resonemang.
2010-08-30 23:56
Birro får vara en idiot, men det är synd att folk förknippar hans namn med Roma, så att varje gång han beter sig som en idiot så ska folk klanka ner på Roma.

Nej, journalistiken i Sverige håller inte. Lite lustigt att Canal + har nappat upp alla "viktiga" figurer från Svenskafans Spanien redaktion.
Annons: