/spanien/barcelona/forum/14243.aspx/spanien/barcelona/forum/14243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:32
Abbe.

Bra analys. En lögn är det yttersta beviset på hur besviken man egentligen är. Han ville vara kvar, fast han insåg till slut att det ej kunde ske på hans villkor. Det var heller inte han som krävde att bli såld, utan Barca som till varje pris ville bli av med honom. Det skulle inte förvåna mig om ledningen kontaktade Galliani och frågade denne. Är du intresserad av att handla på rea? :)
Barcelona Vampíro
2010-09-01 15:31
Ämne: Esse - Chelsea

Ab....
Lägg även till Piqué som en av de som överglänser honom. Piqué gjorde bättre ifrån sig som striker under 7-8 min mot Inter än vad Zlatan gjorde under hela "sin viktigaste match i karriären".
Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:28
Esse - Chelsea

Absolut inget hat här, bara realistiska. Han berättar inte sanningen utan skönmålar den så att det framställer honom som det är synd om.

Helt klart tacksam för vad han uträttade under en säsong, även om andra halvan var klen. När egna spelare som Pedro och Bojan överglänser honom totalt i viktiga matcher, kanske du kan ha förståelse för det? Han kommer inte bli så värst saknad. Inte heller hans omotiverat höga lön.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-09-01 15:27
Jag tycker att man skulle ha givit Zlatan en säsong till. Nu är det Milan som har: Ronaldinho, Robinho, Pato, Zlatan... Barca kunde ha haft Villa, Zlatan, Messi...

Barcelona NoGo™
2010-09-01 15:26
Sjutton | Milanista

Se Rambla~ inlägg.

Att Pep inte pratar så mycket är ju ingen nyhet och flera spelare har redan bekräftat det så. Men om någon vill prata så är hans dörr öppen. Inte mer konstigt än så så om Zlatan ville prata så var det inga problem.
Barcelona Vampíro
Fan vad pinsamt att se lille Zlatan gråta ut på sin presskonferens, roligt att han iaf försöker få det till att han ville lämna klubben när klubben egentligen inte ville ha nått med han att göra. Men såklart, svensk media äter ju upp allt han säger.
Barcelona Denyo
Sjutton milanosta//

Håller med dig mycket Bra skrivet,
Stora tränare ska kunna få stora spelare dra åt samma håll,
Nu lyckades han tyvärr inte med det o han får skylla sig själv sen när han står där me 3 anfallare mitt i säsongen (dvs om de blir skador)
Barcelona Abbe.
2010-09-01 15:25
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Haha, då kanske du inte är intresserad av kommande information? ;-).

Det jag hörde av konferensen som hade med Barcelona att göra var att Guardiola bytte position på Zlatan och ville att han skulle spela mer som Eto'o (insåg Pep sitt misstag där?). Enligt svensken själv så kostade han 20 miljoner euro i år, och när han anlände till Barça så kostade han 80 miljoner euro. En lätt överdrift?
Han tror även att Barça mår dåligt ekonomiskt.

Han påstår att han fick precis som han ville när han gick till Milan och att han är mycket glad. Personligen så ser jag en bitter spelare som gör allt för att tala illa om sin tidigare arbetsgivare och framförallt tränare.
Barcelona Rambla~
1.70-ligan

Nej, Galliani hade fått reda på hur desperata Barca ville bli av med honom. Det hade gått så långt att de struntade i den ekonomiska biten.
Esse - Chelsea
Mycket hat här.. Är inte så insatt i Barca, men han sa ju också att det inte är klubben, spelarna eller fansen som felet låg hos. Är ni inte tacsamma för vad han gjort för er och för att han älskade att spela för Barca i början, vilket han säkerligen gjort om det funkat med Pep?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Zlatan är ju inte känd för att vara självkritisk precis, det är alltid andras fel när det går dåligt eller "han saknar glädje".

Det är därför jag hela tiden tagit Pep i försvar.

Barcas spelidé är unik, och varöfr skulle man ändra på något som bevisligen fungerar bara för att en enskild spelare anser sig vara större än laget, tränaren och (i detta sammanhang) klubbens ideal?

Vissa klagar på att Barca borde scoutat Zlatan bättre.
Jag anser att Zlatan borde scoutat klubben innan han uttalade sig om att Barca var den enda klubb han kunde tänka sig att lämna Inter och skrev på papperna.
Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:24
Sjutton | Milanista

Du har fel. Den 19 juli hade Pep ett långt samtal, ca 1 timme, med Zlatan. Det var första dagen på försäsongen. Det var troligtvis här Zlatan fick reda på att han inte är garanterad en startplats. Vad Barca värvade honom för sommaren innan struntade nog Pep i. Gamla meriter imponerar liksom inte och är inget du kan leva på i all oändlighet. Det var upp till Zlatan att visa och prestera.

Detta hade tydligen Zlatan svårt att ta.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 15:22
Enligt Zlatan var han totalt inställd på att spela för Barca fram till för någon vecka sen när Galliani åkte ner och visa hur mycket han verkligen, verkligen ville ha honom.

Impulsivt?
Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:20
"Jag hoppas svenska ungdomar ser mig som ett föredöme." Heh, ja kanske som en av de värsta klubbhororna i modern tid möjligtivs. :P
Barcelona el Flaco
2010-09-01 15:19
Ämne: Ämne: För Zla....Det visste jag inte, men orka bry sig om honom. Vad Zlatan säger och gör händanefter är irrelevant för min del. :)
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-09-01 15:19
Nogo

Hur fan vet du att han INTE är oskyldig? Enligt mig så har Zlatan och Guardiola fel i det här. 50% 50%! En stor tränare vilken tränare som helst springer som sagt inte ifrån sina problem utan löser dom. Även om Pep hade problem med honom kunde han fortfarande pratat med honom och sett honom i ögonen och sagt du kommer inte platsa eller du måste ändra din attityd eller Raiola måste sluta prata bla bla bla bla.

Det gjorde han inte och att han är en tränare på världsscenen gör det hela bara mer pinsamt alltså. Det måste många av er hålla med för Guardiola erkände ju själv att dom inte prata på flera månader så skyll inte ifrån detta nu men men lagt är lagt.
Barcelona NoGo™
2010-09-01 15:16
Rambla~

Så sant så. De har nog kokat ihop det där bs snacket, men lite roligt att han sitter spelar oskyldig, aja nog om den pajasen nu.

Aj då! 3 veckor på Puyi alltså, men tycker att Abi har skött sig rätt bra där och så har vi ju Gabi också så det är ju inte en jätte katastrof men tråkigt ändå.

Barcelona ballfoot
2010-09-01 15:14
puyol bort 3 veckor ,,missar bland annat matchen mot atletico madrid
Barcelona Abbe.
2010-09-01 15:14
Ämne: För Zlatan sitt eget....
För tillfället håller han presskonferens, och han ger, sin vana trogen, ut pikar till "filosofen".

Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:11
NoGo

Vad Zlatan, via råd från sin genomärliga agent, säger ger jag inte mycket för.

Det är uppenbarligen så att Zlatan varit avundsjuk på Messi, velat att spelat ska anpassas efter honom istället för hur Pep vill spela.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 15:10
För Zlatan sitt eget talande? och jag som trodde att han lämnade över det ansvaret till Raiola...
Barcelona NoGo™
2010-09-01 15:06
Intressant det där som Zubi säger om Zlatan, för han sitter nu själv och säger helt tvärtemot det på landslagets presskonferens.

Skönt att de ska påbörja förhandlingar om Alves nya kontrakt, var ju inte allt för lyckad förra gången.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 14:59
Rambla/

Men jag har ändå för mig att ha läst på klubbens officiella hemsida att Sevilla och Birmingham skulle stå för hela lönen i fallen med Cáceres och Hleb.

Men nåja, vi får väl vänta och se om Zubis och Bartomeus uttalanden läggs upp på Barças hemsida och först därefter få en klarare bild över hur övergångarna ha gått till.
Barcelona NoGo™
2010-09-01 14:59
Ämne: NoGo™

De nämer bl....Okej tack för svar! Vi får se om Henrique få chansen nån gång i framtiden då, själv tror jag inte det.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-09-01 14:58
Zlatan har presskonferans just nu och talar ut lite om Barca grejen. Kolla om ni vill, intressant
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:56
Intressant också att både Robinho och Mata erbjöds klubben, antagligen via sina agenter, men att klubben avböjde.

I Matas fall så ska man ju då också komma överens med Valencia, vilket nog hade blivit nära på omöjligt.
AndreD
2010-09-01 14:53
Klint, vill bara påpeka att Adrianos naturliga position är vänsterytter...
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:53
el Flaco

Ok, antagligen den engelska twitter-sidan som översatt fel eller haft för bråttom.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 14:37
Rambla/

Jag läste om uppgifterna på MD's twittersida:

"El Sevilla asume el 90% de la ficha de Cáceres y el Birmingham el 75% de la de Hleb".

"El Santos asume el 100% de la ficha de Keirrison. Racing y Getafe el 85% de la ficha de Henrique y Víctor Sánchez...".

Det kom upp för ca en timme sedan.
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:36
NoGo™

De nämer bla detta om Henrique:

Zubizarreta: "With Henrique playing at Racing Santander, he'll soon have his EU passport."

Vilket kan vara orsaken till att Pep inte tagit in honom ännu. Det finns fortarande chans i framtiden att Henrique kan ingå i truppen. Speciellt med tanke på att ingen vet hur längt till Pep stannar som tränare.
Annons: