/spanien/barcelona/forum/14241.aspx/spanien/barcelona/forum/14241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 01:05
Har kommit hem efter en helg utan tillgång till dator, men har såklart följd med nogorlunda ändå..

Zlatan såldes alltså tillslut. Först var jag riktigt besviken på priset, men när man har smält det hela lite så känns det faktiskt riktigt skönt.
Zlatan fungerade helt enkelt inte i Barcelona. Han underpresterade och (tydligen) skapade han/hans agent problem i klubben.. han var uppenbarligen inte nöjd med att vara en av många stjärnor och då finns det ingen som helst anledning att behålla honom.. särskilt inte när han besitter en lön på 12 milj euro per år..

Barca resonerar tydligen som så att man tjänar in 60 milj euro på att sälja, hans lön inträknat.. och visst, det gör man om man nu räknar så.. jag tror nog det här var det bästa för båda parter!
Nu hoppas jag man köper in en ytterforward istället. En betydligt billigare än Zlatan som är ödmjuk och nöjer sig med att vara en av många stjärnor i världens bästa lag. Om Robinho klarar av det är han välkommen.

Nog om Z. Har precis sett målen från ikväll. Härligt att både Messi och Villa nätade direkt! Att dessutom Real tappade poäng gjorde ju inte kvällen sämre :) Om inte Mourinho leverar snart kommer det brinna i knutarna!

Ser fram emot en härlig säsong med det gamla vanliga Barcelona igen! Glöm Zlatan som var ett tämligen misslyckat kapitel, till viss del på planen men framför allt utanför.. För nu är vi FC Barcelona igen, och inte Zlatans Fc Barzelona
Real Madrid vanbasten_9
2010-08-30 01:04
Det är Silvio Berlusconi själv som säger det:

- Om spelaren vi jagar (Robinho) vore tillgänglig skulle vi kunna bestämma oss för att värva in honom och därmed avsluta mercaton.

Sportmediaset
Delarocha
2010-08-30 00:55
Jaha, Mascherano är inte ens presenterad än. Inte undra på att han inte satt på bänken idag då.

Något som lyckades se mer av matchen än jag som kan berätta lite snabbt hur Henrique skötte sig? Bra? Okej? Bedrövlig?

Hoppas förövrigt Caceres kan få till det i Sevilla, jag gillar honom och tror starkt på att han kan bli något. Hans råfysik och glidtacklingar är det redan världsklass på. Däremot är mycket annat inte som det skall.
Atlético addeh
2010-08-30 00:41
Går allt enligt planeringen kommer Mascherano presenteras på Camp Nous gräsmatta klockan 19:00 under måndagen. Dock är det fortfarande oklart vilket nummer argentinaren kommer bära på ryggen, men mest troligt är väl att han får ta över Henrys 14, då han använder det i landslaget. Time will tell.

Bona nit!
Barcelona Rambla~
2010-08-30 00:40
Jo, jag kan ju alltid bli den nya Ezquerro. Lagets maskot. :)

God natt!
Barcelona El Seny #15
2010-08-30 00:39
Rambla, du kan väl ersätta Zlatan i Barca? Det är du värd. Desutom ser ju dom där stolarna jäkligt sköna ut ;-)
Barcelona Rambla~
2010-08-30 00:35
Frodo

Ungefär: Den som inte kan "connect" med Messi, är heller inte värdig/bra nog att spela i detta lag.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 00:33
Ämne: Grabbar, ryktas Robi....
Vi behöver ingen ersättare. Glöm att Robinho kommer till Milan.
Barcelona AC Milan® Alexandre Pato
2010-08-30 00:30
Grabbar, ryktas Robinho kommer till oss nu, vem ska ni ersätta Zlatan med nu då?
Barcelona Frodo
2010-08-30 00:25
Rambla~

Vad betyder det Villa sa?
Barcelona Suñol
2010-08-30 00:20
Det är inte första gången mot Santander heller.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-08-30 00:20
Hej alla!

Jag undrar vart och hur jag kan kontakta det stället där man köper biljetter till Köpenhamn - FCB? :D

Tacksam för svar:

EDIT: Jag vill bara lägga till att jag redan har sökt på Google men blev lite för krångligt eftersom jag sitter på en gammal dator som inte kan se allt i vissa sidor.
Det kom som en chock för mig detta, alltså att vi möter Köpenhamn, blev jätteglad eftersom jag inte har möjligheten att åka till Barcelona.

Barcelona NoGo™
2010-08-30 00:19
Måste vara Pinto som lärt Valdes hur man gör :p
elbraco
2010-08-30 00:17
Ämne: Man kan inget annat ....
Vilken kung han är! Tycker Valdés är underskattad med kommentarer som "men hur ofta behöver Barca försvara sig" etc, men han är säker i luften, bestämd och en av dom bästa i en mot en situationer.
Jag är glad att vi har Valdés i mål!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-30 00:17
Hyder

Hahahaha, älskar Keitas "bröstning"... "Jag vill också, jag vill också", sen ser det ut som om han går iväg sådär som han brukar, typ lite oengagerad.
Barcelona Hyder
2010-08-30 00:11
Man kan inget annat än att älska Victor Valdés och hans reaktion efter straffräddningen. Och vilken räddning det var!
Barcelona Rambla~
2010-08-30 00:08
Villa: "Quien no se entienda con Messi, es que no vale para este equipo"

Den passningen Ibra. :P
Barcelona Frodo
2010-08-30 00:03
Publiken skanderade Iniestas namn på bortaplan. Dessutom fick han en stående ovation när han byttes ut. Välförtjänta hyllningar till den ödmjuke vampyren som är stor nere i Spanien!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-30 00:03
Lusnos - David Villa #7

Vissa har jobb osv och har kanske olika anledningar till varför de inte kan åka ner till Barcelona. Medans det tar någon timme att åka in till Köpenhamn och tillbaka. Så det är verkligen inte konstigt att det är hysteri inför den matchen
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-30 00:00
Ämne: Ämne: Saxat f....En dröm? 21 år?

Varför åker du inte bara till valfri match på Camp Nou? Flyg går att fynda för 300 kr tur o retur, matchbiljett 500kr.

Vilken jävla hysteri för Kpnhamn - Barca, funderar på att stanna hemma istället eller dra till Kazan, haha det vore väl ändå nåt
Barcelona Messidinho_10
2010-08-29 23:58
C.Andrés

Det är så underbart att slippa alla dm, äntligen så kan vi diskutera Barcelona igen och inte Raiola och Zzz...
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-29 23:57
C.Andrés

Haha tycker inte vi bör snacka om Zlatan mer, han är ett avslutat kapitel i Barca.. Härligt att vi redan är 2 poäng före Real. Kan visa sig vara viktiga poäng
Barcelona Rambla~
2010-08-29 23:55
el Flaco

Tack för uppdateringarna. Lite småirriterande att presentationen dröjer ända till 19:00.
Barcelona C.Andrés
2010-08-29 23:54
Så underbart med alla Zlatan fanboys som är borta! Är nog för övrigt så han vill bli behandlad,som en gud och att alla bör be inför honom som vid presentationen.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-29 23:53
Ämne: Ämne: Humör i....
Massa p12or som snackar massa dynga där inne som vanligt, inget att oroa sig över Mou kommer inte sparkas hehe.
elbraco
2010-08-29 23:53
Även om Real har en ny tränare och nya spelare så känns det som ett 3-miljarderslag bör få några baljor mot lilla Mallorca...såg inte matchen men resultatet talar ju för sig själv.
Det är bara tacka och ta emot när Real får såna resultat!
Barcelona el Flaco
2010-08-29 23:51
Så här kommer Mascheranos dag att se ut imorgon:

Kl. 08.00 ska han genomgå de första medicinska testerna i Barcelonas sjukhus. Därefter, runt kl. 11, ska han bege sig till Camp Nou för att slutföra läkarundersökningen.

Om allt går enligt planerna ska argentinaren sedan skriva på sitt kontrakt i Rosells kontor kl. 18 och direkt efter det ska el jefecito presenteras på Camp Nous gräsmata.

Avslutningsvis ska en presskonferens hållas kl. 19 i Sala Paris där vicepresidenten Bartomeu och sportchefen Zubizarreta ska närvara tillsammans med Mascherano.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-29 23:49
Ämne: Humör inne på puerta....
Hur kan man sparka The Special One ? allt han rör vid blir guld ju.
Barcelona Patrik_Barca
2010-08-29 23:49
Ämne: Saxat från Marcus Le....
Tjena.. Jag undrar hur man kan få tag på biljetter till FCK - FCB.. hade varit oerhört tacksam för svar, då det alltid varit en dröm att få se mina hjältar :D
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-29 23:48
Nu kommer all fokus ligga på Serie A och AC Milan med tanke på Zlatan alltså snackar om Aftonblaskan.
Annons: