/spanien/barcelona/forum/1424.aspx/spanien/barcelona/forum/1424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ali G
2016-01-06 18:41
Possible line-up (vs Espanyol): TerStegen - Vidal Pique Vermaelen Alba - Iniesta Busquets Arda - Messi Suarez Neymar #fcblive [sport]

De flesta medier är överens om att Arda pch Vidal startar!!
Barcelona Mido
2016-01-06 18:37
Flera medier är överens om att Barça och celta är överens om Nolito, lån i sex månader sedan köpa honom i sommar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2016-01-06 18:36
@Barca4life98:

Sämre bollbehandling än Munir. Han hade aldrig klarat av att spela ensam anfallare i Barca, den enda gången han hade varit nyttig hade varit om vi hade behövt mata in långbollar in i straffområdet sista 10 minuterna, men hur ofta behöver vi det?

Med tanke på att till och med Suárez ser ut att ha dålig bollkontroll i Barcelona så är det uppenbart att en anfallare i Barcelona behöver god teknik.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-06 17:56
@oocbgb:

Självklart hade man kunnat göra det, men det är bildbeviset som flödat runt på twitter och som använts som källa av diverse tidningar som t.ex. the Daily Mail (länktips).
Barcelona Barca4life98
2016-01-06 17:53
Junta Läste att Bas Dost också vill bort.
Barcelona oocbgb
2016-01-06 17:50
[QUOTE=Junta Dimision]Mido Här finns bildbeviset också, inte för att det var så svårt att lista ut vem som skulle vinna, men sådana misstag är pinsamt av FIFA. [/QUOTE] Den bilden hade jag också kunnat göra i Photoshop, finns det nånstans som visar på att bilden verkligen kommer från FIFA? Betvivlar dock inte en sekund att Messi vinner, det är uppenbart för alls utom Ronaldo. För i hans huvud så vann han
Barcelona Junta Dimision
2016-01-06 17:47
@Barca4life98:

Personligen hoppas jag på Jonathan Soriano. Är det inte Bendtner som vill bort från Wolfsburg förövrigt?
Barcelona Barca4life98
2016-01-06 17:36
Vad skulle ni säga om Bas Dost som back-up? Han vill bort från Wolfsburg. Han är bra tycker jag, grymt stark, vinner allt i luften. Bra plan B.
Barcelona Joppe9
2016-01-06 17:24
Planerar att åka ner och kika på en match. Försöker hitta till CL mot Arsenal. Men dom har ju inte börjar sälja dom än. Tror ni de går att få tag i 2st biljetter där? Och va kommer priset vara typ högt upp på en långsida?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-06 17:21
Vill ha Laporte
Barcelona MessiyoyO 10
2016-01-06 17:04
Bartra har inget i Barca att göra. Ni som vill ha med honom i startelvan, har ni sett honom spela? Största säkerhetsrisken! Misstag efter misstag. Tappar sin position ständigt och stöter allt för högt upp på plan och blir bortgjord ofta. Ut med Bartra och in med en bra mittback, tack!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-06 16:17
Var hittar ni källan som säger att Messi ska ha utsetts till bästa spelaren?
Barcelona Zyzz
2016-01-06 16:00
Messi har varit solklar vinnare av ballon d'or ända sedan den 1/1-2015.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-01-06 15:55
Tycker att en av Arda/Vidal ska starta samt att en av Vermaelen och Bartra startar.

---------------------TerStegen-----------------
----Alves---Piqué--Vermaelen---Alba-
-----------------------Sergio----------------------
----------------Arda----------Iniesta-----------
----------Messi----Suarez------Neymar--

Väljer att starta Arda före Vidal eftersom Alves spelat bra senaste tiden samtidigt som Rakitic varit ojämn. Hoppas Messi kommer igång ikväll och stänker in några bollar..Vore bra för hans självförtroende. Han har haft otur med virket senaste tiden..Idag stänker han in en frispark :).

Arda får ca 60min och Vidal hoppar in för Alves någon gång i andra halvlek.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-06 15:50
Mido

Här finns bildbeviset också, inte för att det var så svårt att lista ut vem som skulle vinna, men sådana misstag är pinsamt av FIFA.
Barcelona Lion24
2016-01-06 15:45
papillon

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om vad Kåmark har sagt. Jag har inte Viasat så jag kämpar fortfarande inom stream-världen. Hoppas du inte trodde jag gjorde min ''analys'' för att Kåmark påpekat det i studion (om han har gjort det).

LennyRomario

Alla vet att en hel del blir mål för att fotboll går ut på att göra mål. Annars hade vi inte spelat/tittat på fotboll. Men mål görs av olika anledningar. Ibland så är det så att man helt enkelt inte kan göra något åt vissa mål, spelar inge roll om man man-man markerar eller zon-markerar. Men ibland så sker mål där försvararen gjort spelet lättare för motståndaren, som i det här fallet med Abdennour. Jag tar ingenting ifrån Benzema, Bale och Cristiano. Faktum är att det där är extremt avancerat då man måste tänka oerhört snabbt, kanske på hundradelar, all cred till dom.

Men grejen är att Abdennour skapade hela den där situationen. Han gjorde inte livet svårast som möjligt för Real Madrid. Sen om man gör allt man kan och står i alla olika möjliga försvarsställningar och det ändå inte går så kan man inte göra något åt saken men just det där var en blunder, enligt mig. Överanalys? Peps Barca var överanalyserad. Fotbollen idag är överanalyserad. Du hade aldrig bevittnat Peps Barca om han inte hade ''överanalyserat''. Sen handlar det mycket om smaksak. Jag har intresse av att vara petig medans du kanske njuter mer och bara väntar på att bollen ska i mål. Inget fel hos varken dig eller mig. Nu lämnar jag Abdennour och ser fram emot matchen ikväll :).
Barcelona Liunil Masse
2016-01-06 15:45
Jag tror på gala-elvan idag. Inhopp av Arda och Vidal i andra halvlek. Såg en lista igår på dom spelarna som spelat mest minuter för oss. Suarez mest, med Busquets efter. Lite orolig, ska dom spela tills deras ben trillar av? När ska dom få vila?
Barcelona Mido
2016-01-06 15:44
Vinnaren av Ballon d'or har läckt ut av misstag på Fifas hemsida, vinnaren är Messi och den kvinnliga vinnaren är Celia Sasic.
Barcelona Barca4life98
2016-01-06 15:07
Vilka kommer starta ikväll tror ni? Enrique har sagt; "vi kommer spela som om det inte finns någon retur". Det tolkar jag som att han kommer spela första 11;an ikväll. Ter Stegen - Alves, Pique, Mascherano, Alba - Rakitic, Busquets, Iniesta - Messi, Suarez, Neymar • Vidal och Arda hoppar in i andra halvlek. Vidal mot Alves och Arda mot Rakitic/Iniesta. • Personligen hade jag velat sett Vermaalen istället för Mascherano men så blir det säkert inte.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-06 14:37
An 'Air Jordan Neymar Boot' will be launched in Fall 2016. First time Nike will release a signature basketball shoe for a footballer.

Adidas ägs av kung Leo, Nike ägs av Prins Ney. imorn kommer grinaldo ringa puma o tigga o säga om my mind im the king! hahahaha
Barcelona Zyzz
2016-01-06 14:17
Hoppas vi fullkomligt slaktar Espanyol ikväll. Jag tål inte Espanyol! De var sjukt kaxiga mot våra spelare senast och deras fans är racister hela bunten. Hoppas vi tystar dem ikväll. De ska inte tro att de är något.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-06 13:25
Picture: South Korean youth player Lee turns 18, can now be registered and play
Barcelona Mido
2016-01-06 13:12
[QUOTE=Erik Satie]Matchen visas på Eurosport 2 va? [/QUOTE] Korrekt
Barcelona Erik Satie
2016-01-06 12:57
Matchen visas på Eurosport 2 va?
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-06 11:57
Ser fram emot nästa El Clasico. Enrique vs Zidane. Ni minns kanske deras bråk på plan?
Barcelona Andresito
2016-01-06 10:33
[QUOTE=enkos]Aubameyang kan hamna i Arsenal redan i januari, han kan väl inte spela mot oss i så fall då han spelat EL i år? [/QUOTE] Varken Dortmund eller Auba själv vill ha en övergång. Han har själv sagt att han älskar klubben och staden och att han inte har några planer på att lämna. Han har dessutom varit Dortmunds bästa spelare under 2015, samtidigt så finns ingen vettig ersättare då Adrian Ramos varit alldeles för dålig. Därför ser jag ingen anledning att sälja honom, inte ens för €50M då det kraftigt lutar åt att man spelar CL nästa år. Positivt för oss
Barcelona Katalano
2016-01-06 02:45
Se verkligen fram emot at få se Arda och Vidal spela imorn. Man kommer inte att kunna dra några direkta slutsatser efter en match oavsett hur det går, men de har trots allt tränat med oss sedan i sommar så nog borde de vara inspelade med taktiken och positioneringen ändå utan att fått spela någon tävlingsmatch.
Barcelona papillon
2016-01-06 02:35
Lion24: Ja vi är onekligen inte överens :-) Efter att Benzema passat vidare bollen så hamnar de båda mittfältarna i rätt position. Någon av de borde ha följt med Benzema i löpningen. Så tänker en defensiv mittfältare som ska hjälpa sin backlinje. Som mittback hamnar man i kritiska lägen där man inte längre kan avvakta och spela zon utan där man måste komma upp i press. Abdennours dåliga brytning ledde till att han lämnade sin zon och han tänkte som en mittback och agerade därefter genom att sätta press på bollhållaren då han var närmast Bale. Jag vet inte vem som står vid "straffområdesbågens spets" men jag tycker att han gör mest fel genom att inte följa med Benzema i löpningen. Han hade gott om tid att läsa av Abdennours position och att ytan bakom honom kunde vara farlig. Abdennour gjorde faktiskt helt rätt som fullföljde pressen oavsett vad Kåmark sa i studion :-)
Barcelona Liunil Masse
2016-01-06 01:58
Barcelona have tonight been moving to try to sign Celta winger Nolito (29). His transfer this month hasn't yet been ruled out. [rac1] *evil laugh*
Barcelona oocbgb
2016-01-06 00:38
[QUOTE=Ali G]Og? Spiller? Lär dig svenska innan du börjar skriva :D. [/QUOTE] Finns andra språk som är rätt likt svenska, de kallas norska och danska.
Annons: