/spanien/barcelona/forum/14237.aspx/spanien/barcelona/forum/14237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-08-31 23:22
Bojan hade nummer 27 förra säsongen enligt aftonblaskan. Har de legat i dvala förra och förrförra säsongen?
Barcelona Rambla~
2010-08-31 23:21
Vi har alltså 19 spelare i truppen med Pinto inkluderad. Det känns ju så där.

Nej, nu tänker jag släppa det här. Det är ingen idé att älta det. :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-31 23:16
Hoppsan! Det jag skrev för någon timme sedan ang. tröjorna blev verklighet!

Bojan kommer att bära på 9:an den här säsongen.
Real Madrid obbe
2010-08-31 23:15
Tycker inte ni har en så jäkla tunn trupp. Ja menar går någon sönder, så har ni ju bra canteros som kan fylla i och göra ett gott dagsverke, som jeffren, Dos santos, Thiago, som ni också nämner.

Så ingen fara på taket, att ni inte ersätter Zlatan med någon.

Ni har slipat till truppen med tre bra namn, och stommen finns kvar, så det kommer bli svårt för oss som börjar lite från scratch, även om lite av stommen i vårt lag också finns kvar om man snackar spelare. Dock nytt spelsystem, ny tränare.

Det kommer åter bli en spännande säsong, och nu är det nog sluthandlat från oss båda.
Barcelonistas
2010-08-31 23:06
asså ni säger att vi har för tun trupp, och om xavi,iniesta,messi blir skadade vinner vi inga titlar LOL!

chelsea blir ddrogba,lampard,terry skadade vinner inte dom heller,

finns många mer exp
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-31 23:06
Delarocha,

Messi och Xavi går sönder:

Mascherano/Busi som pivote.
Som kreativa mittfältare finns t.ex:

Iniesta-Keita
Iniesta-Pedro
Iniesta-Thiago
Iniesta- Adriano
Keita-Adriano
JDS- Thiago
Jeffren-Iniesta

osv... sen kan ju Mashcerano och Busken lira samtidigt brevid Iniesta också, för den delen :)

I anfallet kan man slänga in Jeffren, Bojan, Iniesta, Adriano eller Maxwell om Messi skadar sig.

Du ser, det finns alternativ :P Vill påminna om el Clasico den 10 augusti i år. Många oväntade namn på oväntade platser men lik förbaskat vann vi med 2-0.. just när det gäller att ta ut lag har jag fullt förtroende för Pep!
Iniesta
Barcelona lameG^
2010-08-31 23:04
Vi har faktiskt Maxwell och Adriano som kan spela som ytteranfallare. Nu är silly season slut och det känns jävligt skönt.

Är ganska nöjd med silly season för barcas del förutom Ibra situationen. Men nu är det bara glömma det och hoppas på att Cesc värvas nästa sommar :D
Delarocha
2010-08-31 23:03
Gonzalez_Barca

Jag bävar dock över en tid utan Xavi och Iniesta. Messi må vara bra, men dra lasset för dessa två tvivlar jag på att ens han klarar. Tidigare år har det sett mycket stabbigt utan åtminstone en av dem. Å andra sidan har vi inte haft några riktiga ersättare till dem tidigare heller.

Å tredje sidan, hur ofta är båda skadade samtidigt? Hur ofta är Xavi skadad egentligen?

Jag satt ju länge och hoppades på en Arteta värvning. Personlig favorit för mig som jag tror hade kunnat passa in perfekt i Barcelona. Men men, lär kanske aldrig ske.

Förövrigt sjukt intressant att Benitez lyckats förstöra Inter så fort. Är fan mycket tveksam till om de vinner ligan i år. Måhända att jag har fel, truppmässigt ska väl Inter vinna. Deras startelva är klass rätt igenom.
Barcelona Rambla~
2010-08-31 23:03
Delarocha

Jag räknar med att David Silva kommer att få nöta en hel del bänk. City behöver ställa upp ett fysiskt mittfält allt som oftast. Dessutom så tar det tid för en spanjor att komma in i spelet i PL så därför innebär det automatiskt mycket bänk i början. Blir inte succén omedelebar så kan det bli svårt att ta en ordinarie startplats för honom. Då lär han tröttna rätt så snabbt. Det är min förhoppning.

Hetfield

I have my moments. :P
Atlético addeh
2010-08-31 23:01
Ämne: älskabarcelona

T....
Äh, vi kan inte tänka så. Går Terry, Lampard & Drogba sönder har inte Chelsea så vidare mycket att komma med. Varje lag behöver sina nyckelspelare, de är oersättliga. Det går inte ha backup till Xavi som är lika bra som spanjoren.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 23:00
Rambla

Åh, är du tvungen att säga sådana saker :P? Nu blev man sugen på att se David Silva i laget.

Det är lite synd om David Silva, han ser ut som en vilsen hundvalp i PL.
Barcelona Rambla~
2010-08-31 23:00
Mascherano känns lite när vi värvade Edgar Davis en gång på lån. Han kan bli nyttig. Masche är en spelare som aldrig tar några fångar. Vi får hoppas att han mestadels lyckas spela på bollen och inte motståndarnas fötter eller anklar. :)
Barcelonistas
2010-08-31 22:59
dessutom finns ju vinterfönstret där ja tror vi kommer värva en del för att förstärka truppen.

jag är inte alls orolig vi har världens bästa lag och en tränare med en stor hjärna!
Delarocha
2010-08-31 22:58
Rambla~

Inte en omöjlighet. Förstår inte vad han ska göra där. Tycker lite synd om honom, sympatiskt val att lämna Valencia för att de behöver pengar men City känns inte som rätt klubb för honom och jag undrar om det var det som han själv hade önskat om han fick välja innerst inne. Drömmer fortfarande om att se honom i Blaugrana. Han hade ju kunnat ta en mittfältsplats och båda kanterna utan problem.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-31 22:58
Ämne: älskabarcelona

T....
Xavi och Messi går sönder:

Busquets - Mascherano
Iniesta
P - V - B

Xavi och Iniesta skadade

Mascherano
Busquets - Keita
Messi (anfallare/spelfördelare/sätter tempot)
Villa - Bojan

Sen så har vi Jds och Thiago att slänga in. Vi får inte heller glömma att Maxwell kan spela där. Kanske lite tomt, men helt akut vore det inte. DOCK ser det bra ut på pappret, men på planen kan det se helt risigt ut. Xavi är lagets hjärta, utan honom funkar inget. Se bara på Sevilla och Milan matcherna. Utan Xavi hade vi svårt att skapa så många lägen. Så länge Xavi är skadefri så kan han göra vem som helst till världens bästa spelare.
Barcelona Rambla~
2010-08-31 22:56
Det är lugnt. I januari har David Silva tröttnat på kylan och spelet i England. Då snappar vi upp honom på lån.
Delarocha
2010-08-31 22:53
älskabarcelona

Tur att backlinjen inte är vår mest sårbara lagdel i mitt tyckte. Vi har ändå hyfsad backning där i Muniesa, Milito och Abidal som kan ta mittbacksplatser bakom Pique och Puyol. Vad gör vi om Xavi och typ Iniesta eller Messi går sönder samtidigt?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-31 22:53
Delarocha,

Så farligt är det faktiskt inte om man tänker efter. Många av de som försvunnit tillhörde ju inte klubben ifjol heller och dessutom har ynglingarna blivit ett år äldre och funkar som backups vid behov. Med rätt medspelare blir det ingen större skillnad.. Tycker nästan vår trupp är bättre i år än förra året. läs mitt inlägg 21:35, orkar inte dra det igen :P
Barcelona älskabarcelona
2010-08-31 22:52
Med den tunna truppen vi har så är varje skada skrämande . Hoppas Puyol återhämtar sig fort. Skadorna kommer oftare nu med åldern tråkigt nog .
Atlético addeh
2010-08-31 22:48
Ämne: Sen är det väl tur a....
Det beror helt på hur saker utvecklar sig. Får vi någon viktig spelare långtidsskadad, tänker främst på backlinjen och anfallet, tror jag Rosell kommer öppna plånboken och börja handla.
Delarocha
2010-08-31 22:45
Galet att vi har gjort oss av med tio spelare och ersatt dem med tre! Klasspelare som kommit in ja, men -7 spelare är fan mycket. Speciellt med den tunna truppen vi redan hade. Om detta går vägen ändå är jag galet impad av Guardiola. Vilket jag inte förvånas av om det gör.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-31 22:43
Sen är det väl tur att det sker nu, om han nu ska skada sig över huvud taget. El Clasico är inte förrän i november, och CL gruppspelet ska vi klara oss i ändå, liksom ligan.. bara det inte är starten för massor av skador för vår kapten.

Förresten, tror ni Barca kommer köpa någon under vinterfönstret?
Atlético addeh
2010-08-31 22:40
Ett par veckor kommer vi nog vara utan Puyol. Lite tur att det är uppehåll i ligaspelet denna helg och att kaptenen kommer ha ett par veckor att ta igen sig på.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-31 22:39
Déu és Culé,

Föreslår att du väntar och ser innan du sågar Pep. Kom ihåg att sommaren 2008 sålde vi spelare som Ronnie och Deco, men vad hände? Vi vann trippeln.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-31 22:36
Addeh,

Hoppas det inte är allvarlig. Det får inte bli fr mycket skador i truppen ju! Dock tror jag inte klubben hade några som helst tankar på att förstärka backfronten, även pm Puyol skadad sig tidigare..
Barcelona Déu és Culé
2010-08-31 22:31
För första gången på 2 år ifrågasätter jag Pep.

Av två anledningar. Den tunna truppen, det finns en tendens att övertro på la cantera. Samt den totala brist på känsla för värvningar. Årets silly season har varit minst sagt jävligt dålig.

För övrigt är det oerhört frustrerande att se så många culés ständigt vända på kinden och villkorslöst försvara Pep vid varje motgång då han bär ansvaret.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 22:30
Hehe, så många som svarade så jag svarar såhär:

Grabbarna/

Jag anser att jag är realistisk, det är inte alltid det bästa laget som vinner CL, utan det laget som har förmågan och truppen att orka slå på olika fronter när ligan och CL (och ev. CdR) börjar dra ihop sig.

Ja visst, vi vann ju trippeln med en relativt tunn trupp, men det är mer undantag än regel då alla nyckelspelare lyckades hålla sig skadefria och var på absoluta toppformen. Det är naivt och snudd på korkat (förlåt) av Pep att hoppas och tro på att samma sak kommer att hända i år.

Hur många matcher orkar t.ex: Xavi spela utan att få en muskelskada pga. så många matcher? Det värsta är ju att nyckelspelarna i laget är så otroligt viktiga pga. att truppen är tunn, så om t.ex: Messi eller Xavi skulle bli långtidsskadade så skulle vi stå där utan brallor.
Det som är snäppet värre är ju om Villa blir skadad, då har vi ingen renodlad striker förutom en grön Bojan.

Atlético addeh
2010-08-31 22:29
1.70

Puyol har lämnat den spanska landslagstruppen och flugit hem till Barcelona där han undersöks just nu. Vi får vänta och se vad rapporten blir.
Barcelona westinho
2010-08-31 22:22
Är det inte dags att ändra designen på barcelonas matchtröja här på SF?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-31 22:21
Gonzalez_Barca:

Det håller jag med om. Men trots allt står vi med ett lika bra lag som ifol den 1 september. Med Zlatan i laget också hade laget varit perfekt, men med tanke på förra veckan så är det ganska uppenbart att han inte hade skapat någon vidare stämning i truppen. Då vill åtminstone inte jag ha honom kvar.

Hetfield,

Nu är du lagom positiv ja ;)
Jag tycker absolut Barca har en trupp för att vinna CL. Visst, vi har ingen joker riktigt. Zlatan hade varit ett perfekt sparkapital att slänga in.. men jag tror vi båda är glada att han inte är kvar, efter omständigheterna.

Men med det laget vi har ska det finnas spelare som kan avgöra matcher på egen hand ändå. Vi hade ingen joker trippelåret heller egentligen.

Men om vi ändå vill ha en joker kan man ju alltid starta med Bojan och slänga in världens bästa striker med 15 min kvar ;)
Annons: