/spanien/barcelona/forum/14232.aspx/spanien/barcelona/forum/14232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
1/8/2011 19:43
Hahah är Rafinha Rafas nya artistnamn?
Real Madrid isr_real fans
1/8/2011 19:42
barca b ligger fortfarande på sjätte plats men numancia börjar närma sig
Barcelona barca kid
1/8/2011 19:40
Kollar just på text-tv och ser att Demichelis gör mål till Malaga i 81 min.
Det var rätt kul debatt i ligan.
1/8/2011 19:38
det är verkligen många girona fans i mini estadi ena sektionen är nästan fullt
Barcelona 1.70-ligan.
1/8/2011 19:37
Rambla

Har egentligen inte följt dem tillräckligt noga för att uttala mig, men visst har de hämtat upp många underlägen den senaste tiden? Det tycker jag åtminstone tyder på mental styrka :)
Men visst, det var länge sedan senaste segern..
Barcelona haeger
1/8/2011 19:33
1.70-ligan.

Precis, han har nr 30.
Barcelona LaSagradaFamília
Rafinha?!
Barcelona Rambo~
Vet någon när inför rapporten läggs upp?
Barcelona Rambla~
1/8/2011 19:32
Barca B har varit inne i en sämre trend ett tag nu. Det märks också på spelet. De har svårt att skapa målchanser, har ingen pondus eller kraft framåt. Det märks tydligt att det är pojkar mot män i den här matchen. Aja, hoppas att de kan resa sig och hitta tillbaka till det fina spelet de visade upp i början av hösten.
Barcelona 1.70-ligan.
1/8/2011 19:32
never mind, han har nr 30?
Barcelona 1.70-ligan.
1/8/2011 19:30
en stream till som jag tycker fungerar rätt bra.

Trist med ett baklänges mål! Vilket nummer har Rafa Alcantara? Det finns ju inga kommentatorer tyvärr
Barcelona haeger
1/8/2011 19:28
Håller med, vilket jävla skit mål.

Tyvärr så har inte Rafa visat upp sig heller, hoppas man får se honom mer involverad i spelet nu.
Barcelona Rambla~
1/8/2011 19:27
H-e vad billigt mål. Vad fan, är halva Girona på Mini Estadi eller?
1/8/2011 19:26
Fan. De gjorde mål
1/8/2011 19:25
Grymt med stream, tack!

Klacken är ju fantastisk, trummor o massa sång. "Oe, oe, Barca oe!"
Barcelona Rambla~
1/8/2011 19:21
Stream
Barcelona 1.70-ligan.
1/8/2011 19:17
Någon snäll person som kan länka till en stream för Barca B-matchen?
elbraco
1/8/2011 19:15
Jag mår illa av att läsa denna artikeln som Citys redaktion har gjort.
Det är en sammanfattning och recension om Citys mittfältare där det, hör och häpna, det står följande:
Yaya Toure är dålig i defensiven (idioterna spelar en DM som offensiv central mittfältare, vad fan förväntar dom sig??) och är slö och "lufsig".
Nigel De Jong är en ärlig och rättvis spelare, och absolut inte den seriemördare som han pekas ut för att vara. Han är även PL:s bästa defensiva mittfältare.

Det var fan den mest enögda artikel jag någonsin har läst. Sämre skit får man leta långt efter. Läs och spy.
Barcelona Rambla~
1/8/2011 19:12
Oh, Rafa Alcantara precis inbytt mot JDS. Han har tränat med Barca B den senaste veckan. Det har börjat snackas nere i Barcelona om att han kanske blir uppflyttad till Barca B redan nu.
Barcelona Hyder
1/8/2011 19:09
Den spelaren vi får se upp med mest ikväll är enligt mig Adrián. Han är i väldigt bra form. Om jag har räknat rätt så har han gjort 4 eller 5 mål på de senaste 3 matcherna (cupen inräknad). Han var även den som gjorde det otroligt fula målet i förra årets möte på Riazor. En match där Messí avgjorde så sent som i den 79 minuten på en nick efter pass av Pedro. Det är ingen lätt uppgift vi står inför. Hoppas på att det bästa laget får spela. Kanske vore det kul om el Jefecito fick spela från start då han kan utnyttja sin snabbhet och aggresivitet mot Depors snabba spelare.

Angående Copa del Rey så missar Emaná båda mötena mot oss. Deras klart bästa spelare. Synd på ett sätt då han är otroligt rolig att titta på. Hade varit kul att se honom i Valencia dit han ryktades under sommaren. Men jag hoppas att Betis tar sig upp till första divisionen, för där hör dem hemma. Således är det väll bra att Emaná stannade i Sevilla-klubben.

Som Pep sa häromdagen: "Betis är ett La Liga-lag som av en olyckhändelse råkar spela i andradivisionen"

Och jag håller med honom. Synd bara att de har tappat så många framstående profiler vilka dem hade senast dem spelade med de stora grabbarna.
1/8/2011 18:52
0-0 barca b - girona halvtid catalunya derby
Barcelona H.Alavi - Magico!
1/8/2011 18:50
el Flaco

Lite tråkigt att varken Laporta eller Cruyff tänker vara där. Jag som älskar dessa herrar vill självklart att de ska vara på plats. Annars ryser jag till lite grann när jag läser namnen på dessa som följer med. Kul!

Barcelona Decinho
1/8/2011 18:48
Jack Ryan,

Ett alternativ kan ju vara att ändra zoomnivån på webbläsaren. På explorer så ändrar du det längst ner i högra hörnet i allafall. :)
Barcelona DM1982
1/8/2011 18:45
Vad jag vet så går det inte att få större bild, jag har provat typ allt. Liten bild men det rullar på bra och den stängs inte ner mitt i en match.
Barcelona Jack Ryan
1/8/2011 18:39
Nån som vet hur man får full bild på stream från bet365 ???
Barcelona el Flaco
1/8/2011 18:26
Förutom naturligtvis Xavi, Iniesta, Messi och deras respektive familjer har klubben förberett en stor expedition som ska åka till Schweiz i samband med Ballon D'or ceremonin. Man har bjudit in alla ex-presidenter, ex-tränare, förra detta spelare och även många ungdomstränare för La Masia genom åren.

Bland huvud- och assisterande tränare hitar vi bl.a. Joaquim Rifé, Terry Venables, Llorenç Serra Ferrer, Carles Rexach, Radomir Antic, Jesús Antonio de la Cruz och Eusebio Sacristán.

Två av Barças tidigare Guldbollen-vinnare som Hristo Stoichkov och Luis Suárez kommer även de åka med och likaså klubbens två rådgivare, Migueli och Fusté.

Bland ungdomstränarna står det klart att Joan Vilá (en av Xavis första tränare i La Masia), Albert Benaiges (Iniesta) och Pere Gratacós (Messi) kommer befinna sig vid prisutdelningen. Guillermo Amor och Albert Puig, de högst ansvariga för ungdomsakademin, finns även de med på listan.

Trots att klubben har bjudit in samtliga förre detta presidenter är Agustí Montal (1969-77) den enda vars närvaro är bekräftat den 10:e. Sedan tidigare står det klart att varken Laporta eller Cruyff kommer vara på plats när Guldbollen delas ut.
Barcelona DM1982
1/8/2011 18:17
Fixa konto på bet365 (enkelt, snabbt och gratis), där finns en bra länk till den matchen. Och en hel del andra.
Barcelona älskabarcelona
1/8/2011 18:03
Någon som har länk till b-lagets match nu ?
Barcelona 1.70-ligan.
1/8/2011 17:53
addeh,

Kul att Rafa får vara med på bänken. Skulle inte förvåna mig om han flyttas upp redan i sommar :) Snacka om att flyga igenom alla leden isåfall.
Atlético addeh
1/8/2011 17:50
Klockan 18:00 spelar våra canteranos katalanskt derby hemma mot Girona. Antar att man får pendla lite mellan den matchen och Málaga - Athletic som spelas på samma tid. Ska bli intressant att se vem som tar hand om den defensiva mittfältsrollen då Oriol Romeu saknas. Enligt laguppställningen är det Ilie som gör detta, men då både dos Santos och Sergi Roberto även startar matchen kan någon utan dessa också få axla den rollen. Hela startelvan;

Masip - Montoya, Bartra, Fontás, Abraham - dos Santos, Ilie, S.Roberto - Saúl, Rochina, Nolito

En annan intressant sak är att Rafa Alcántara finns med på bänken. Vore kul att se honom göra ett inhopp.
Annons: