/spanien/barcelona/forum/14231.aspx/spanien/barcelona/forum/14231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 00:12
Delarocha

Äh, vi människor är rätt så patetiska. Vi stoltserar med att vi är så överlägsna, men vi drivs fortfarande av samma primitiva motiver och instinkter.

Vi tål inte när andra lyckas alltför väl, vi väljer att dra ner de. Ta bara Michael Jackson som exempel, folk kunde inte reta honom för hans musik, så de började med "pedofil" grejen, trots att hela världen visste att det var BS.

Slutsatsen är att med framgång så kommer avundsjuka.

Rambla

Hehe, jag gillar Kviborg (i alla fall som objektiv programledare). Lite lustigt att Canal + har nappat upp Alavi och Kviborg, två uttalade maränger. Vad är nästa steg, värvning av Kåmark?
Barcelona Rambla~
Åh nej, vilken mardröm. Kviborg till Canal+, och detta betalar jag för. Vad har jag gjort för ont. Hur fan lyckades han med att rövslicka sig in där?
Delarocha
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"

Menade inte det ekonomiska i första hand. Syftade mer på kontinuitet vad gälelr spelare, talangutveckling, att skapa ett lag av ett kollektiv.

Något som dina patetiska skitklubb inte klarar av att göra oavsett hur mycket pengar ni pumpar in genom att få er träningsanläggning köpt och återskänkt.

Eller du kanske är nöjd över er talangutveckling och kontinuitet de senaste åren? Det har ju gått bra för den senaste generationen Castilla i Reals A-lag.

Er klubb + några till är ju skräckexemplena.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-31 00:08
"Det är vi, Man United och sedan typ inga andra klubbar som har förstått mer exakt hur fotboll bedrivs, både på plan men även vid sidan av"

Du har nog inte alla hästar hemma, du känner inte Glazer min vän. Nej Barcelona har inte eller är inte guds gåva till mänskligheten. Dem har gjort många fel utanför planen också.
Barcelona Giggity
2010-08-31 00:04
Gällande Eurotalk, orka bry sig om vad andra tycker. Det är Niva jag möjligtvis bry mig lite om vad han tycker för att hans teorier och förklaringar känns genomtänkta och har ungefär samma syn på fotboll som mig. Men det är ju individuellt.
Delarocha
2010-08-31 00:01
Intressant att vi börjar bli mer och mer hatade av både media och andra fans och "experter". Från att tidigare varit rätt populära de sista åren har vi börjat få mer och mer skit. Personligen tar jag bara allt gnäll och skit som ett tecken på att klubben är så överlägsen vad gäller utvecklingen inom fotbollen. Det är vi, Manchester United och sedan typ inga andra klubbar som har förstått mer exakt hur fotboll bedrivs, både på plan men även vid sidan av. Sen finns det en jävla massa skumrask klubbar som bedrivs med direkt kriminella medel och pengar som får framgång några enstaka år. Men hur många klubbar är det som består och har en spelidé?

Skönt att slippa Aftonbladets totalbevakning av oss nu. Flyttar Frändén till Italien nu måntro? Hon var rätt bra tycker jag. Åtminstone via bloggen. I Vm var hon i Mats Nyström-klass.

Men grejen med Marcus Birro är ju att egentligen kan han inte knappt ett dyft om fotboll. Det är ju en myt att han ens kan Italiensk fotboll och därmed får han utrymme i media därav. Men hans fotbollskunskaper är ju jämförbara med en chimpans egentligen.

Han är bara en fanatisk Italienälskare som är född och uppvuxen i Göteborg som på grund av hans förfäder valt att bli Italienfrälst. Förstår mig inte på honom alls och det är en plåga att lyssna på hans dravel där allt "comes down to" Italien och deras excellens.

Konstigt då att Italienska ligan verkligen verkligen är dålig nu. Det är inte en myt att Serie A har tappat, klassen på de italienska stora spelarna är direkt horribel. Vilka är de Italienska stjärnorna i Serie A? Quagliarella? Totti? Chiellini? Montolivo? Någon som ser mönster? Finns det en enda riktig klasspelare som är pasta rätt igenom längre?

Jag må ha glömt någon men ligan är skum och som Hussfelt sa idag efter 6 minuters tillägg för Inter med resultatet 0-0. "Det är något skumt med Italien och tilläggstid".

Serie A är rejält på dekis och dessa bittra själar tar ut det på det lag som har gått överlägset bäst de sista 3-4 åren, Spanien med Barcelona som flaggskepp för den nya tekniska fotbollen som Italien inte ens kan spela om de så drar igång ett Fifaspel.

Sorry för långrandigheten. Blev en massa inlägg i samma:p

Det är så tydligt förövrigt att Erik Niva är Sveriges enda sportjournalist som både tar sitt jobb, sig själv och sporten på allvar samtiigt som han kan ämnet.

Hans två böcker "Den Nya Världsfotbollen" och "Liven Längs Linjen" är en njutning för fotbollsälskare som vill sträcka sig utanför Aftonbladets artiklar och patetiska ursäkter till journalistik. Han skriver ju om fotboll som alla ämnen skall skrivas om, i ett analytiskt och orsak/konsekvens resonemang.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-30 23:56
Birro får vara en idiot, men det är synd att folk förknippar hans namn med Roma, så att varje gång han beter sig som en idiot så ska folk klanka ner på Roma.

Nej, journalistiken i Sverige håller inte. Lite lustigt att Canal + har nappat upp alla "viktiga" figurer från Svenskafans Spanien redaktion.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 23:47
Hleb är på väg till Birmingham.

Den där Borell är ju en lustig typ. Att inte Messi kulle klara sig i något annat lag? Är han dum i huvudet eller vad är det frågan? Hur kommer det då sig att mycket sämre spelare än honom klarar sig i andra lag än Barcelona? Jävla idiot! Birro ska vi bara inte tala om, större äckel får man leta efter. Jag skulle verkligen vilja träffa honom på riktigt och ställa honom mot väggen. Alltså inte fysiskt nu, men det hade varit jävligt kul att prata omkull honom.
Barcelona westinho
2010-08-30 23:40
Ämne: Barca har ju sagt at....
Nej, Hleb kommer inte stanna. Han kommer antagligen skriva på för Birmingham inom kort (Ja, Birmingham).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 23:35
godnatt!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 23:28
Barca har ju sagt att ingen mer kommer att köpas eller säljas.. kan detta betyda att Hleb verkligen stannar då?

Kul i så fall! Hade helst sett Caceres dock, men man kan inte få allt. Fontas går väl före som backup
AndreD
2010-08-30 23:24
Okej, my bad :)
Barcelona tikitaka
2010-08-30 23:23
AndreD

Hittade artikeln, kolla länktips :)
AndreD
2010-08-30 23:17
tikitaka

Tror han sa att det var Senna som inte skulle värvas...
Barcelona Criff
2010-08-30 23:16
Betyder det att Hleb stannar? Eller har jag missat att han officiellt gått till Benfica?
Barcelonistas
2010-08-30 23:14
förövrigt så var euro talk sämst den här veckan

Birro är bra förutom att han måste snacka skit om barca varje gång han är me i euro talk.

borell är skit har alltid varit det vet absolut inget om fotboll. "Messi hade aldrig klarat sig i något annat lag" asså är han på riktig??? slog nästan sönder datorn där när han prata goja!

eller när cl semin mellan inter och barca hade spelats så var det något program på eurosport som milan red visade där bögrell säger att inters vinst var ganska väntat mot barca haha snarare väldigt OVÄNTAT!
Barcelona Czibor
2010-08-30 23:13
får Mourinho Zlatan till Real inom 2 år?
Barcelona tikitaka
2010-08-30 23:09
Sa inte zubizareta att mascherano inte skulle värvas till barca för några veckor sedan? :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 23:08
Addeh,

Det är klart att man ska ta det med en nypa salt. Skönt att det bara är en dag kvar tills fönstret stänger så man slipper alla spekulationer sen :) åtminstone kan man sluta bry sig om dem.

Jag hoppas en spelare till ansluter, för breddens skull. Men om Bartomeu säger att det inte blir några fler så kanske man inte ska ha för stora förhoppningar.. även om de har dementerat rykten förr och sedan har spelare ändå skrivit på (Mascherano) :)
Atlético addeh
2010-08-30 23:04
1.70

Äh, ta allt vad EMD skriver med en nypa salt. Hur mycket bullshit har inte den tidningen skrivit under de senaste månaderna? Som jag skrev i mitt senaste inlägg kommenterade Bartomeu så sent som i eftermiddags att inga fler värvningar kommer göras.
Atlético addeh
2010-08-30 23:01
Ämne: Tror ni det kommer n....
Nej det tror jag inte. Speciellt inte med tanke på att Bartomeu under dagens presskonferens påpekade att klubben inte kommer värva mer.
Barcelona el Flaco
2010-08-30 23:00
Det är nu bekräftat att Cáceres kommer spela i Sevilla den kommande säsongen på lån. Sevilla kommer stå för hela lönen och även ha en köpoption.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 23:00
Tydligen ska Pep ha gett OK till en sista värvning, om jag förstått artikeln rätt?
Barcelonistas
2010-08-30 22:59
1.70-ligan

tror knappst att vi kommer värva nån mer.Sen finns det knappt några alternativ kvar kanse undantaget är (Robinho).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-30 22:58
Tror ni det kommer någon spelare innan transferfönstret stänger? Jag undrar jag..
Barcelona Barca Barca
2010-08-30 22:55
Ämne: Kul med Euro Talk ig....
Borell, Birro samt han tredje som var med (Rickard eller va han heter), mer barca hat har jag aldrig sett i ett program. Birro är i särklass sveriges största barca hatare, det börjar bli riktigt irriterande, tur att David Fjäll ändå svarar emot när hela amatör bunten sitter o kritiserar Pep. Sen nämner Rickard att Pep inte är så taktiskt bra, killen måste ha missat senaste el classico när han startade med Alves som högeranfallare endast för att stänga Cristiano.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-30 22:53
Hetfield

En spelare som Guiza kostar ganska mycket pengar och jag tror inte att det är värt att betala det för en spelare som ska hoppa in 15 minuter nån gång ibland. Dessutom är det inte så säkert att han skulle kunna tillföra något på de få minuterna. Vilket jag inte tror att han kan. Jag tror att man endast kommer att köpa in en spelare som man tror kan starta om det behövs. En sådan spelare är inte Guiza, inte för Barca. Men aja vi kommer nog inte komma mycket längre i den diskussionen hehe. En dag kvar på transferfönstret nu.

Barcadinho

Jag håller med dig faktiskt. En värvning till skulle dock inte kännas fel.
Atlético addeh
2010-08-30 22:52
Hetfield

Instämmer helt. Både Lasse & Jonas tar Canal+ till en ny dimension, framför allt den förstnämnde. Fjällström gillar jag delvis, men igår tyckte jag han hade lite skumma åsikter och då rit-Ola alltid varit en favorit hos mig skulle jag välja han före Jens alla dagar i veckan.

Atlético leder med 2-0 i halvtid mot Sporting. Trots slarvigt försvarsspel som kunde slutat med baklängesmål vid ett flertal tillfällen spelar Madrid-klubben stundtals ut stackars Gijón. Nästa gång ett lag gästar Vicente Calderón är det vi, det blir en fight jag redan nu ser fram emot. Vi har en revansch att kräva på den arenan.
Barcelona Abbe.
2010-08-30 22:45
Kul med Euro Talk igen. Men, Borell i ett premiärprogram? Jag trodde det var en kille man plockade med i slutet av säsongen när det verkligen inte fanns någon annan att ringa.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-30 22:35
På tal om en 19 mannatrupp.
Pep ser nog inte det på samma sätt. Han har i sitt huvud två-tre från b-laget som han räknar med kan stödja laget vid behov. Och med den här resonemanget så har Barca 21-22 spelare. Kanske mer.
Istället för att ta upp dem till a-laget så låter han dem stanna med reserverna för att få speltid. Bättre att de spelar varje vecka mot lag som Celta än att de sitter på bänken.

Pep frågar sig själv något i stil med:
Kan t ex DS göra ungefär samma jobb som Hleb på 10-15 matcher. Kan t ex Sergi göra samma jobb som Caceres på de få matcher som han ska spela?
Pep tror att de kan.

Det är så jag ser på det.

Jag tycker att vi har en riktigt bra bänk i a-laget. Det finns många varianter som Pep kan använda. Och pep ser knappt några begränsningar. Maxwell fick spela vänster anfallare mot Sevilla första matchen.
Behöver man plötsligt en centertank i en match sista kvarten?
Man låter backlinjen bestå av typ Alves, Puy, Abid och Max och man skickar Pique in i boxen permanent. Han har ju båda tekniken och huvudspelet. Som sagt, det finns många varianter.

Självklart går Messi sönder så har laget ett stort problem. Men det är samma sak för alla lag, om och när deras viktigaste är borta.
Att båda Messi och Villa är borta under en lång period är inte så troligt. Kan hända, men då får man lösa det på något sätt.
Annons: