/spanien/barcelona/forum/14230.aspx/spanien/barcelona/forum/14230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 13:52
I en perfekt värld så hade Torres spelat för oss med Villa och Messi på varsin kant, men det vi har nu är absolut världsklass.

Angående gårdagens Euro Talk som verkar ha upprört en hel del, så tyckte jag att det var en hel del intressanta diskussioner. Det som störde mig var att de började kalla Pep för en massa saker pga. vad Zlatan hade sagt, det med "Han undviker mig".

Jag förväntar mig inte att anglofiler och italienälskare ska kunna så mycket om Spanien, men lite mer vett i skallen måste man väl ha.

Det positiva är att Dahlqvist är en frekvent sidekick, och nu kan han mycket om la liga ,så vi kommer att få en hel del om Spanien.
Barcelona denandra
2010-08-31 13:35
Att klanka ner på Zlatan och Serie A bara för att ni inte håller med eurotalk-panelen eller Serie As fans är löjligt. Diskussion är intressant om någon är beredd att ändra sig, inte annars. Njut av fotbollen i La Liga och Serie A istället eftersom jag antar att alla som har Canal + även har TV4 sport. Visca Barca!
Barcelona Barca 1899
2010-08-31 13:34
10,5 h kvar på sig att sälja/låna ut Alexander Hleb!

Finns det intresse från någon klubb?
Barcelona Barca-nist
2010-08-31 13:33
Barcelona behöver en "Drogba" eller " Torres" men sanningen är att de inte blir flera köp så vi får nöja oss med den tunna truppen som vi har.
Jag hoppas Pep använder sig spelarna på rätt sätt så ingen blir långvarig skadat. sådan fall är vi uträknade från många titlar.

Truppen ser pigg ut och de behöver återhämta sig från senaste skador(zlatan).
Om barca inte lyckas bra fram till nästa silly season så lär det bli shoping !
Barcelona ★Sami★
2010-08-31 13:01
Alla transfers minut för minut finns på länktips.
AndreD
2010-08-31 12:39
messidinho

Du säger att Bojan kommer bli ordinarie denna säsong.
Vem ska han bänka? Messi, nej. Villa, nej. Pedro, för tillfället nej. Glöm inte att Pedro var rätt så "gammal" när han slog igenom förra året.
Barcelona ★Sami★
2010-08-31 12:23
Skulle vilja att Barca köper en stor tung anfallare. Likt Lllornte eller Kanoute. Men har inget emot att sitta på bänken. Så man kan slänga in då och då om spelet skulle låsa sig.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-08-31 12:22
Messidinho_10//

så du tror helt seriöst att man kan bygga en hel säsong på bojans och pedros axlar? Va händer om Messi eller villa blir långtidsskadade? Vi har en alldelles fö. Tunn trupp över en hel säsong. Robinho hade gett oss den nödvändiga bredden för att hålla undan för Madrid över 38 omgångar. Han hade även spetsat till det ännu mer. Robinho är världsklass rakt igenom och skulle stormtrivas hos oss med vårt snabba kortpassningsspel.
Barcelona Pedro Rodriguez
2010-08-31 12:02
Jag tror inte att Barcelona kommer att satsa på Robinho eller jag hoppas att de inte gör det, dels pga hans karaktär och för att han har en agent som heter Mino Raiola. Så nej tack till Robinho.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-31 11:59
Ähh vi behöver inte Robinho vi har Pedro och Bojan. Tror stenhårt på Bojan nu, det känns som han kommer bli ordinarie den här säsongen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-31 11:54
Madriiid

Filosofen har redan tackat nej till Robinho.
Real Madrid EJM
2010-08-31 11:45
Milan var faktiskt i final för bara 3 år sedan.
Real Madrid Madriiiid
2010-08-31 11:44
Ni verkar få stryk av Milan angående Robinho..
Barcelona el Maestro!
2010-08-31 11:34
Glömde länken.
Barcelona el Maestro!
2010-08-31 11:34
Om någon är intresserad av att läsa en intressant artikel om bland annat Zlatan, Barca och Pep, skulle jag rekommendera att ni läser artikeln i min länk.

Sid Lowe på Guardian är den som skriver artikel. Sid Lowe följer La Liga(det är klasskillnad på Sid Lowe och Fränden;-.).

Rubriken till artikeln lyder:
"Zlat's all folks: Barcelona finally get their man ... but at a price."

Man kan tycka olika och vad man vill men jag gillar Sid Lowes analys.

När jag läser hur han formulerar Zlatans yttrande angånde frågan om hur det kommer sig att han byter klubb kunde jag inte låta bli att skratta(att han inte fullföljer sin dröm om att vinna CL med Barca):

"The 'philosopher' has kicked me out,".
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-31 11:00
Är det bara jag som är aningen orolig över truppen? Om vi tänker oss att vi skulle hamna i samma läge som när vi spelade mot Inter och behövde göra ett mål, vem kan vi slänga in för att fixa sista tredjedelen?

Om vi säger att (offensivt) att startelvan ser ut såhär:
Pedro-Villa-Messi
Iniest-Xavi
Busquets

Vem kan man slänga in för att ta oss vidare i CL?
Bojan? Han är alldeles för mager och grön för att göra något än.
Adriano? Ja, han är ju bra men han är ingen som gör mål, utan en kantspringare.

Det är faktiskt oroande att om vi hamnar i samma situation så har vi absolut ingen som helst plan B. Let's face it, när vi spelade mot Chelsea så ska vi skatta oss lyckliga att Iniesta fick till träffen, annars hade folk kapat av Peps huvud med "Du har ingen plan B, du är en amatör osv." Risk för samma situation igen.
elbraco
2010-08-31 10:37
Inte så mycket hån som osmart tänkande...
Delarocha
2010-08-31 09:56
Det är fortfarande så att Inter inte representerar Italiensk fotboll på ett strålande vis då de inte har en enda italiensk spelare bland sina 15 mest använde spelare. Men visst, de kan få stå som undantaget i Serie A som faktiskt har lyckats på senare år. Benitez verkar dock ha fått in sin mentalitet i klubben och förvånar mig om de är nära CL i år igen.

Att förneka att Serie A inte är vad ligan var runt 00-04 är ju ett hån mot ligan. Nu hade det ett lag i CL final för första gången på åtminstone 5 år då Milan var där. Och det råkade vara så att Inter gick till final utan att ha en enda italiensk spelare ens i närheten av startelvan. I första hand är italiensk fotboll på "dekis" som ni fortsatt att använda det och det handlar snarare om det stora hela. Inget lag har lyckats ute i Europa de sista 4-5 åren. Samtliga har gått på pumpen mot liknande placerade lag i andra ligor. Ja, Juve slog Real 2 gånger vill jag minnas, men de åkte väl likt förbannat ut i kvarten det året ändå. Italien brukar ju inte ens få 4 lag direkt till CL och nu har de t.om blivit av med en plats.

Det är väl bevis nog för att ligan inte presterat som den tidigasre gjort i CL. För det är åtminstone så den fungerar den där kvoten. Mycket som är skit med UEFA men detta har dem nog hyfsad koll på tror jag.

Sen Goliador angående Man City och deras ungdomsverksamhet. Det jag ser som ett hån är att de värvar in spelare för 3 miljarder per säsong och fyller ut bänken etc med världsspelare istället för att ge fler av sina ungdomar chansen. Det får väl ändå ses som ett hån mot den bra ungdomsakademin när man gör precis tvärtom och lägger fantasisummor på spelare som fyller en bänkplats lika bra som en talang från de egna leden men för en 10x ggr så hög lön och en helt annan attityd till klubben.

Barcelona Barca-nist
2010-08-31 09:51
Ronaldinhoism

såg du också att Inter fick 6 min tillägstid??
ingen fick förklaring vart de fick all den tid ifrån!
sjuk liga Zlatan passar perfekt där med alla maffiatyper.
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-08-31 09:29
Inter var bättre än barca, det du säger är alltså att barca är dåliga???

Du menar med domarens hjälp? Ungefär som vi hade mot Chelsea, Militos off-side mål? Tillfälligheter min vän, Barca vinner 9 av 10 mot Inter.
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-08-31 06:43
Mascherano presenterad i Barcelona
Canaletes
2010-08-31 04:46
Ronaldinhoism

hahaha. Satsa på att bli stand up komiker!! xD
Barcelona Goliador
2010-08-31 02:28
Ämne: Italiensk fotboll är....
Vad jag kan minnas så tappade real madrid poäng mot soplaget mallorca som tappat alla spelare som vanligt...trots att de hade Mou...vad gör det real till då och ännu mer...vad gör det barca till som bara kom någon enstaka poäng före real förra året???
Barcelona Goliador
2010-08-31 02:25
Ämne: Italiensk fotboll är....
Roligt att du tagit fram statistik över så lång tid...3 enskilda matcher och du påstår att ligan är på dekis...du är inget mattematiskt snille va??

Topplagen är dåliga...Inter vann champions och ligan var rekordjämn, Inter var bättre än barca, det du säger är alltså att barca är dåliga???
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-31 02:19
Italiensk fotboll är GALET på dekis!
Inter vann trippeln förra året, Mou gjorde det bra.
Patetico kom 9a i La Liga men spöade Inter i Europeiska supercupen!

Idag Bologna - Inter 0-0
Igår Bari - Tjuventus 1-0

Inter och Tjuve är 2 lag som kommer vara uppe bland topp 5 i år.

ITALIENSK FOTBOLL ÄR PÅ DEKIS, spelar ingen roll om ligan är "jämn" det handlar inte om att mittenlagen är bra, utan att topplagen är DÅLIGA.
Ja, fortfarande vann Inter CL, allt pga Mou, i år vinner de NADA.
Barcelona Goliador
2010-08-31 02:01
Ämne: Goliador//

Serie ....Det är för mig helt obegripligt hur du kan tycka att en liga är på dekis (läs förfallen om det är lättare för dig) bara för att tyska mittenlag är bättre på att ta poäng i Euro league och precis på håret har gått om Serie A i Cl-platser.

Dessutom pratar vi 3-4 år bakåt i tiden där tyska ligan har tagit mer poäng än italienska ligan...Med alla spelarflykter så är en liga inte bättre än vad den presterade förra säsongen, det är ointressant hur det såg ut för 3-4 år sedan. Jag pratar om nuläget. Dessutom så betyder det inte att en liga är på dekis för att lag misslyckas i Euro League av många anledningar..
De enskilda laget som är i Euro League kan prioritera den jämna inhemska ligan före att gå bra i EL och därigenom inte komma med utvilade spelare till de matcherna. Dessutom så har de spanska lagen en stor fördel i cupspel då de flesta lagen är utpräglat väldigt hemmastarka och därigenom ha en stor fördel i EL.

Ta lag som fiorentina, Napoli, Genoa, Roma mfl, som har varit ute i EL de senaste åren. För dem har alltid den stora målsättningen varit att komma med i CL...det gör man inte genom att gå långt i EL. För motsvarande lag i La liga så har de hårdsatsat på att gå långt i Europa...OCH att påstå att spanska ligan, pga att 2 lag har vunnit ligan istället för 1, skulle vara jämnare än Serie A är det största skämtet någonsin!! Det finns ingen liga som är så förutsägbar som la liga...börjar likna skotska ligan med ENBART 2 lag som kan vinna.
Serie A har inte 75 poängs skillnad mellan 2:an och 3:an där är det jävligt jämnt hela vägen...
Atlético Deion (red)
2010-08-31 01:42
Goliador//

Serie A är på superdekis för att ligan (inte Inter) för första gången i mannaminne tappar en Champions League plats pga av att lagen från Serie A som helhet inte kan plocka poäng ute i Europa för att rädda sina liv.

Förstod du nu eller varför ligan är på dekis???

Den dagen La Liga och PL tappar en CL plats så har man sjunkigt lågt.

Men vet du vad som gör att La Liga tex inte tappar en CL plats trots att de oftats bara har två lag som går långt?

Det är för att mittenlagen i spansk fotboll går ut och både dominerar och vinner Europa League år in år ut.. Det kallar jag bredd..

Att en liga som ha vunnits av Inter 6 år snart ska vara jämn är bara önsketänkande. PL och La Liga har iallafall olika vinnare.

Att Barcelona inte kunde slå Inter var ett under, Inter var totalt utspelade. Serie A hade bara en profil och en vinnare, det var Mourinho, inte Inter.

Inter - Atlético 0 - 2 .. tack för kaffet Serie A
Barcelona Goliador
2010-08-31 01:31
Ämne: Goliador//

Vad ba....
Suck du är ett hopplöst fall som inte förstår vad jag skriver om!!! Jag har aldrig sagt ett enda ord om vilken liga som är bäst! Det jag säger är, och lyssna noga nu, HUR KAN SERIE A VARA PÅ DEKIS (VET DU VAD DET ORDET BETYDER?) NÄR INTER VANN CHAMPIONS LEAGUE OCH LIGAN ÄR DEN JÄMNASTE AV ALLA STORA LIGOR I EUROPA? ATT DEN ÄR JÄMN BORDE KANSKE (VAD VET JAG??) BETYDA ATT LAGEN I LIGAN ÄR HYFSATNÄRA VARANN I NIVÅ??? Du pratar om helt andra saker hela tiden, jag är inte intresserad av vilken liga som är bäst DET JAG SÄGER ÄR ATT SERIE A INTE ÄR PÅ DEKIS!!!! Är det så jäkla svårt att förstå???
Atlético Deion (red)
2010-08-31 01:22
Goliador//

Vad babblar du om? Det skulle nog vara lättare för mig att vara läskunnig om du var någorlunda skrivkunnig.

UEFA's "pajasrankning" är den som gör att ni tappar en CL plats därför att den italienska ligan i sin helhet inte kan ta några poäng ute i Europa.

Läste du ens mitt inlägg fullt av hårdkokta fakta eller läste du bara vad du ville läsa och sen bestämde dig för att svara med sammanhängande nonsens av ordbajseri bara för att vinna ett argument?

När man är regerande EM och VM mästare med 99% inhemska spelare så är man nog bäst i världen.

Italiensk fotboll kan inte få fram en enda inhemsk spelare som kan vinna ligan och ingen italienare har sett skymten av Scudetton på 6 år snart.

och du kallar mig okunnig....
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-31 01:13
Vet inte om det är nån som har kommenterat det men, JAA Kviborg är borta! Fan va härligt.
Annons: