/spanien/barcelona/forum/14229.aspx/spanien/barcelona/forum/14229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-09-02 14:08
Ämne: Någon som lyckats lö....
Har också försökt, men som du säger är det väldigt svårt och dyrt.

Danskarna är smarta, de vet att efterfrågan är väldigt stor i skandinavien och säljer därför paketet så att de fyller arenan till alla deras hemmamatcher i CL.
Barcelona LeggeLuring
2010-09-02 14:02
Någon som lyckats lösa biljetter till CL-matchen borta mot Köpenhamn?

Ansökte om biljetter igår genom en dansk biljettsida, redan efter 3 timmar hade över 18.000 ansökt om de 9000 biljetterna.

Dessutom verkar det som att man endast kunde intresseanmäla sig för hela CL-paketet innehållande Köpenhamns tre hemmamatcher o ingen specifik match.

Tidigare hittade jag en sida som sålde tickets för 125 euro som dessvärre har höjt priset till över 200 nu. Någon som ligger inne på bra info om hur man får tag på biljetter utan att betala hutlösa priser?

Lite komiskt ändå, via Barcas hemsida kan man köpa biljetter till FCB - FCK för 32 euro. Men när vi snackar mötet på Parken ser de ut som att man får hosta upp en helt annan summa.

Barcelona Rambla~
2010-09-02 13:53
"Barcas vällfinnande kommer före varje enskild individ!"

Bra samanfattat. Det är precis så Pep resonear och fungerar.
Barcelona Sam
2010-09-02 13:46
Lusnos

Bara?! Finns det fler biljetter kvar? :P
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-09-02 13:37
VISCA BARCA!!! //

Betlade 205 euro för 2 biljetter.
Barcelona Messidinho_10
2010-09-02 13:34
Shiiit snälla jag orkar inte med en Z diskussion idag igen.

*skakar på huvet och loggar ut igen*
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-09-02 13:21
Ämne: Rivaldo_gudarnas gud....
Det är bara att gå efter deras personligheter så hittar man svaret. Zlatan har vart bänkad förr. Både i Ajax och i juventus. Dock har hanaldrig i sin karriär yttrat negativ kritik mot en tränare förr. Pep därimot vet vi har problem med att komunicera med spelare han inte längre finner önskvärda. Etoo,hleb yaya och Zlatan ja du listan kan göras lång på spelare han bänkat eller helt ratat utan att ge en förklaring till dom direkt. Behöver inte va en Zlatan fantast för att räkna ut att 1-1 blir 2 vettu;). Och om det nu ej va så så hade han gått ut å sagt det i media. Men han vet att hans förnekande hade satt igång ett krig mot Zlatan i media. Ett krig som han inte hade vunnit så Zlatan talar sanning. Pep må ha vunnit mycket på sin korta tid här i Barca men hans brister är uppenbara och hos mig kommer han aldrig va imun mot kritik. Barcas vällfinnande kommer före varje enskild individ!

Criff//

driver du med mig eller? En Zlatan som har allt i ordning i Milano tar sin familj och flyttar till ett främmande land pga av att pep lovar honom framgång å gröna skogar. Indeviduelt sett gör han bra ifrån sig i sin debut säsong och avgör flera viktiga matcher. Han blir ändå bänkad. Ingen förklaring kommer. Den fina relationen han hade med sin manager är som bortblåst och pep flyr rummet häldre än att behöva förklara sina beslut. Hur hade du själv känt dig i detta läge? Maktlös? Förkastad? Pep som har spenderat så mycket och
fått Zlatan till Barca kan la åtminstonde förklara vrf han bänka
honom? Patetiskt! Sen yaya affären. Herregud va sur jag blir. Men låt han spela med busquets och mascherano då. Den mest överskattade duon i mannaminne. Tack gode Gud för att vi har spelare som pique messi och xavi som bär oss match efter match. Vetejfan i vilket skick vi hade vart i annars.
Barcelona denandra
2010-09-02 13:13
Criff, klumpa inte ihop Birro med Borell, Birro broderar ut sitt hat mot Barca lite väl mycket. Men vad han egentligen kritiserar är inte Barca som fotbollslag utan mediebilden av FCB i Sverige. Att han inte skulle kunna fotboll är ett skämt.
Barcelona Skippstripps
2010-09-02 13:10
@Rivaldinho9
"
Barca har enligt Wikipedia som är en säker källa(även om många inte vill förstå det) betalat ca 1.8 miljarder för sin trupp..
"
Hatar att låta som en skolfröken, men nej wiki är ingen säker källa utan en sammanfattning av det ämne du söker på av olika källor som godtyckliga personer som skrivit där hänvisar till i varje stycke. Ska du referera till ngn form av källa kollar du vilka källa texten på wikipedia använder sig av och skriver denna källa här istället.

Sry för offtopic men det kryper i mig när jag ser källa: wikipedia
Barcelona Rambla~
2010-09-02 13:03
Är inte Zlatan lite motsägelsefull?

- Hur kan någon vara en filosof, när han enligt Zlatan själv vägrar att prata?

- Zlatan ger en bild av sig själv att vara en fighter men konkurrera om en startplats anser han sig själv inte behöva göra. Är det därför han väljer att gå till ett lag där han är obestridd startman?

- Han säger att ha inte vet vad Peps problem var. Zlatan själv hade inga problem i alla fall (hans egna ord igår). Om du nu inte har några problem, varför behöva prata ut, om problem som inte existerar, med Pep?

Vadå motsägelesefull, eller bara trög?
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-09-02 12:47
Lusnos - Av. Diagonal
Grattis! Vad kostade biljetten? :)
2010-09-02 12:32
MEN JAAAAAA, äntligen fick man El Clasicó biljetter efter 2 1/2 timme via ServiCaixa, var precis på väg att ge upp =P

Precis bakom Barca klacken, fan grymt!
AndreD
2010-09-02 12:30
Bläddra ner till slutet av länktipset. Pep är ju för skön! :D
Atlético addeh
2010-09-02 12:22
Hemmamatchen mot Hércules i nästa omgång kommer spelas den 11:e september med avspark 18:00, inte den 12:e som det var tänkt från början.
Barcelona Criff
2010-09-02 12:15
Fattar inte varför ingen i Eurotalk någonsin satt Birro på plats. Så jävla svårt kan det väl inte vara, snubben besitter ju i stort sett 0 i fotbollsvetskap!? Måste finnas någon som sitter i den studion som kan klämma åt honom kan man tycka.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-02 12:05
Oroa er inte, Jonas Dahlqvist är en frekvent gäst så vi kommer att vi en hel del Spanien.

Sami

Jag vet att par här inne har ogillat Zlatan ett tag nu. De som ville ha kvar Zlatan är så kallade "Zlatanister".
Delarocha
2010-09-02 11:59
Vilka saknar honom? Jag är snarare besviken på att han ALDRIG kan visa upp lite klass och stil i någon situation. Varenda jävla övergång han varit med om har han bränt sina skepp i sin gamla klubb. Interfans gilar ju inte honom, Juvefans detsamma, tror inte heller han är populär i Ajax längre.

Han verkar aldrig bara kunna vara lite diplomatisk utan ska nu sitta och ljuga världen upp i ansiktet om allting och påstå massa skit som inte ens stämmer.
elbraco
2010-09-02 11:58
Såg just på Eurotalk, fan vad irriterad jag blev. Varför kan dom inte skaffa en Spanienexpert istället för Birro och 2 Premier League snubbar som bara sitter och spekulerar kring skit som det skrivs om i media? Är det någon som ärligt talat tror att Pep inte har snackat med Ibra på 6 månader och att han lämnar rummet så fort Ibra kommer? HUR skulle det ha kunnat gått så långt att dom snackar på så länge utan att man fått reda på det innan?
Och att Messi inte skulle klara sig i någon annan liga? Fan, Theo Walcott som har lite likadan stil har gjort 4 mål på 3 matcher och han är inte ens nära Messis nivå. Klart som fan att Messi är extra bra i Barcatröjan eftersom han är fostrad här men betyder det att han inte skulle klara sig någon annan stans?
Det är ju fan som att säga att Lampard inte skulle klara sig i typ Bayern Munchen. Helt taget ur luften...

sorry, var bara tvungen att skriva av mig lite.
Barcelona ★Sami★
2010-09-02 11:55
Ser att ämnet om Zlatan är uppe igen. Många här inne ville ha bort han. Men nu är det många som klagar och känns som ni saknar han. Hur ska ni ha det?
Atlético addeh
2010-09-02 11:49
Hetfield

Pep är en väluppfostrad snubbe, vilket betyder att han aldrig kommer uttala sig en massa skit om Zlatan, som denne gjort mot Pep. Tyvärr kommer vi nog aldrig få reda på hur det egentligen var, men de flesta svenskar kommer nog i all evighet tro att Guardiola var boven i det hela. Håller dock med om allt du skrev.
Delarocha
2010-09-02 11:31
Klanderfri attityd och profesionell? Snackar du om Zlatan? Du räknar då inte in hans agents attityd som varit allt annat än klanderfri och professionell. Du är naiv om du tror att Raiola står själv i den här soppan. Det är ju givetvis så att Zlatan antingen hade kunnat kicka honom för att han inte stod bakom raiolas uttalanden. Eller så gör han det men låter Raiola föra talan och kan sedan säga i media att han inte är Raiolas farsa.

Zlatan + Raiola har varit trubbel och han har inte ens gjort ett försök att passa in i klubben varken spelmässigt eller attitydmässigt. Tur att jag aldrig varit ett större Zlatan fan och nu fick min värld raserad.

Milan och Berlusconi kan dock ha en sån här snubbe. Dem lär ju bli som ler och långhalm med sin liknande syn på sig själva och sin omgivning.

Tack för att Rosell gjorde slag i saken och tog förnuftet till fånga och bara skeppade iväg packet med bihang bestående av ett stycke skit i kostym.
Barcelona Mrfaariis
2010-09-02 11:30
Ämne: Läser morgontidning ....
Bra skrivit !
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-02 11:20
Rivaldo_gudarnas gud

Se, nu låter du som en typisk Zlatan anhängare som vägrar inse att Zlatan gör fel.
Allt Zlatan gör nu är att skylla på Pep för att det gick fel, men kan det inte vara för att han var bedrövlig i Barcelona?

Jisses, i vissa matcher så kunde vi ha spelat utan Zlatan, dvs. med 10 spelare och varit bättre. Det enda Zlatan gjorde var att ta onödigt mycket plats med en enorm lön, jag har lika mycket respekt för honom som skitet som fastnar under skon.

Sen ang. att Pep "undvek" honom så vet vi absolut ingenting om hur det verkligen var. Det finns alltid två sidor till varje berättelse, och hittills så har bara Zlatan spytt ut en massa skit. Jag litar lika mycket på honom som jag litar på politiker.
Det Zlatan gör nu är att lasta över ansvaret på Pep, när det egentligen handlar om att han spelade som en överbetald staty.

Och sist men inte minst, jag tycker att det är enormt kul att Zlatan kommer att kommas ihåg som en överbetald opportunist som ingen gillade (förutom i Sverige). En riktig gentleman och "vinnare" tar ansvar i det hela, inte att man skyller ifrån sig så fort läget kommer upp.
F*ck him.

Barcelona Criff
2010-09-02 11:10
Rivaldo_gudarnas gud, Behöver någon verkligen en förklaring till varför Zlatan blev bänkad?
Ganska uppenbart att han blev det för han hade kass form helt enkelt, samtidigt som Barca spelade bättre när Zlatan satt på bänken.

Det var samma sak med Henry, och inte fan gnällde han?

Spelar du inte bra så får du värma bänken, svårare än så är det inte.

Toure hade dålig form efter trippeln, och Busquets tog över hans plats. Visst fick Toure tillbaks sin form men Pep tyckte väl Busquets var precis den pivote han ville ha i sitt lag.

Svårare än så är det inte. Förstår inte vilka mer förklaringar man kan ge till spelare?
Barcelona Rivaldinho9
2010-09-02 11:09
Måste bara reda ut det här med att Barca gjort bort sig ekonomisk när det gäller Zlatan. För det första kostade han 500 mille cash och Eto'o utgjorde dom sista 200 miljonerna. Eto'o hade ändå gått gratis nu i sommar så i mina ögon var det en naturlig affär(tror Barcas ledning vet vad dom sysslar med också, sen får andra tror att dom är Barcas hobby revisorer säga vad dom vill) Av dessa 500 miljoner får man alltså tillbaka 240 miljoner. Att Zlatan dragit in stora pengar till Barca den här säsongen är det ingen som fattar. Tröjor, Sponsring etc har inbringat stora pengar för Barca i år och Zlatan har en stor del av den kakan. SÅ av de 500 miljonerna man la ut fick man 240 tillbaka(plus att man slipper Zlatans lön på 120 mille/året) Han har nog dragit in minst 100 miljoner själv till klubben genom spons och souvenirer. Låt säga att Barca torskat 150 miljoner på affären cash. Visst det är en del pengar, men ingenting i jämförelse med annat. Var Henry också en sjukt misslyckad värvning då som kom för 240 miljoner från Arsenal och gick gratis? Precis som Eto'o som kom för drygt 200 mille 2004 inbringade dessa spelare oerhört mycket till klubben ekonomiskt och framförallt sportsligt. Visst, vi har gjort dumma affärer(läs Chyg, Hleb, Caceres, Keirisson, även om de tre sistnämnda inte är sålda till reapris än), men för att ställa saker mot varandra kan vi nämna Real Madrid. Utifrån uppgifter hämtade från Wikipedia har Real betalat i övergångsummor cirka 5.2 miljarder för sin trupp. Dom har inte vunnit ett skit och Kaka som kom för 700 mille har i jämförelse med vad Zlatan gjorde för Barca den gånga säsongen inte gjort någon glad. Han är dessutom skadad fram till i Jul i år! Grattis Real. Barca har enligt Wikipedia som är en säker källa(även om många inte vill förstå det) betalat ca 1.8 miljarder för sin trupp sett till övergångssummor(Alves, Pique, Villa, Keita, Mascherano, Milito, Maxwell, Adriano, Abidal). Barac vann trippeln förra året och Ligan i år. Det går bra nu. Dessutom kan jag nämna att Real har betydligt högre lönekostnader än Barca. Summa sumarum vill jag bara ge en annan bild av den ekonomiska aspekten. Zlatan sa igår att Barca inte mår bra ekonomiskt, men vad vet han. Killen tror han är världens mittpunkt men har svårt att se att stolthet, ödmjukhet och hängivelse för en spelidé kanske kostar 150/300/500miljoner eller vad det nu handlar om. Visca Guardiola och see you never again Zlatan
2010-09-02 10:47
fyfan vilken jävla pina att köpa biljetter till el clasicó, hade fan drömplatser men då hänger sig skiten när man ska betala, skaffa bättre servrar patetiska spanjor******.

Fan, nu är man bra arg.
Delarocha
2010-09-02 10:29
¡Barça! - Crèma Catalana

Du kan inte ha lite förståelse att folk sitter och diskuterar klubbens största värvning någonsin och vad som gick fel? Allvarligt talat, det är väl ganska intressant att diskutera turerna kring Zlatan och Guardiola. Du får väl helt enkelt skita i att läsa det eller komma på ett nytt ämne. Men jag har all förtåelse och intresse av att läsa om Zlatans tid i klubben och vad som egentligen hände.

Faye11

Jo det skulle han. Men eurotalk panelen består ju av Birro och Borrel som inte kan så mycket fotboll uan mest hatar saker. Borell hatar det nya Arsenal, han verkar hata Barcelona, och det låter som han även hatar livet så hans åsikter bryr jag mig inte ett skit om.

Birro å andra sidan är direkt inkompetent tycker jag, han har ju alltid klankat ner på all fotboll som inte är italiensk. Engelsk och spansk fotboll i allmänhet verkar vara kass tycker han. Han kan ju endast snacka om italiensk fotboll och inte ens det gör han speciellt bra.

Sen är det inne med att ogilla Barcelona. Vi är väl för bra för vissa individer att handskas med. Det är för många aspekter som går våran väg för tillfället titlar, mycket ungdomar som fyller på, några av världens bästa spelare, ung tränare yada yada.
Barcelona Gio Style
2010-09-02 10:29
Faye11/
Jo det tycker jag, skulle antagligen behöva lite aklimatiseringstid (stavning?) men likväl skulle han kunna vara lika dominant, men då måste också laget låta honom ha så mycket boll som han har i Barca. Annars får man ju inte ut 100% av honom.

Däremot tror jag att han gör sig absolut bäst i Barca då han kan spelsystemet och rörelsemönstret utantill
Barcelona Gio Style
2010-09-02 10:27
Barcadinho/
En näsa?...

Du kommer aldrig att veta varför det gick som det gick, så du gör bäst i att skita i alla artiklar och låta livet gå =)
För övrigt så var Zlatan riktigt bra under försäsongen, så han hade fått en plats från start av mig i varje fall...

PS. Om Pep nu ville ändra på Zlatans spelsätt så värvade han helt fel. Ingen här kan påstå att det är direkt smart att värva en etablerad världsstjärna som är i sina bästa år och börja ändra på hans spelsätt, alt. göra honom till en helt ny spelare. Ingen klubb skulle köpa Drogba eller Torres och ge dem instruktioner om att spela på ett helt annat sätt än det dem är vana vid. Rankas en spelare bland dem 5 bästa i sin position bör han väl inte formas om? Börja om från noll? :S
Barcelona Faye11
2010-09-02 10:25
En fråga till forumet här och de som sett senaste Euro talk - avsnittet. Skulle inte Messi kunna dominera i vilket lag/liga som helst i världen? Det är inte världens sjunde bästa spelare i vi snackar om. Det är världens i särklass bästa spelare som har individuella attribut som sina främsta egenskaper.
Annons: