/spanien/barcelona/forum/14228.aspx/spanien/barcelona/forum/14228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka
2010-09-01 22:03
Robinho fick nr 70
Barcelona Messidinho_10
2010-09-01 22:02
¡Barça! - Crèma Catalana

Ja åk över och köp !!
AndreD
2010-09-01 21:57
¡Barça! - Crèma Catalana

Jepp, tror det. Om de inte är slut än...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 21:56
Rafa Maqruez gör tydligen succé borta i Nordamerika.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-01 21:54
Barclasico

Tror han fick nr 22..
Barcelona Barclasico
2010-09-01 21:50
Vad fick Robinho för nr?
2010-09-01 21:48
Messidinho_10

Vadå, kan man köpa biljetter i Köpenhamn imorgon till barcamatchen?
Barcelona Messidinho_10
2010-09-01 21:46
Någon som bor i Malmö, som kan åka över bron och köpa biljetter imorgon åt mig? Jag betalar bra!
Atlético addeh
2010-09-01 21:44
Ämne: El Tiburon

Jag fö....
Om inte alla paket blir slutsålda kommer FCK sälja ut biljetter match för match, dvs att man kommer kunna köpa en enkelbiljett bara när Barcelona kommer på besök. Nu tror jag att detta paketet kommer bli slutsålt, så chansen är ganska liten att man lyckas få tag på biljetter, tyvärr.
AndreD
2010-09-01 21:43
Tjena gubbar. Såg för ett par timmar sen på nyheterna i dansk TV att de har börjat sälja biljetter till FCK-Barca.
9000 hade sålts på en timme. Vet tyvärr inte så mycket mer.
Barcelona El Tiburon
2010-09-01 21:34
Gud är störst

Aha ok, jo håller med dig. Men får du reda på nåt mer om biljetterna får du gärna skicka till min mail här på svenskafans. Inte varje dag Barca kmr till Norden liksom
tack för hjälpen!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-01 21:25
El Tiburon

Jag försökte beställa på deras hemsida vid kl 12 idag (då släpptes biljetterna) men jag fick vänta så länge så att jag till sist ringde till dem. Då fick jag reda på att man bara kunde köpa ett paket där det ingår alla 3 gruppspelsmatcher för FCK för 1145 danska kronor. Vem vill se FCK - Rubin eller FCK - Panathinaikos liksom? Har inte hittat nåt annat sätt att beställa på än.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 21:01
Får bara hoppas de återhämtar sig snabbt när de är tillbaka! Ingen av dem lär ju vara i matchform direkt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 20:59
Fasen vad tråkigt, men tur att det är uppehåll nu och att skadorna inte är långvariga.. 2-3 veckor är inte lång tid och när det gäller Jeffren är han ju inte direkt livsnödvändig fram till dess.. och visst ska vi klara oss utan Puyol också! Men vi har knappast råd med så många fler skador. Det är i sånna här lägen man grämer sig över vår tunna trupp.
Barcelona El Tiburon
2010-09-01 20:57
Hallå,
Behöver hjälp med biljetter till FCK-FCB 2/11
Ngn som vet hur det ligger till?
Tack på förhand.
Barcelona ElTriplete
2010-09-01 20:22
Sam och addeh

Ajaj, 17 spelare i truppen nu. Vi får vara vaksamma med spelarna nu. Alves - Pique - Milito/Abidal - Maxwell/Abidal funkar annars som backlinje mot Hercules och Panathinaikos.

Jeffren skulle ändå nöta bänk, tyvärr.
2010-09-01 20:11
Kommer ihåg att Bojan för inte så längesen sa att hans stora dröm var att få ha nr 9 på sin tröja. Han hoppades på att få den efter Zlatan och nu har han äntligen fått den. Jag hoppas och tror faktiskt att detta kommer göra honom ännu mer motiverad.
Barcelona Sam
2010-09-01 20:11
Puyol blir också borta 2-3 veckor.
Atlético addeh
2010-09-01 20:09
Efter medicinska tester uppges Jeffren vara borta från spel i cirka 15 dagar efter den skada han ådrog sig på en träning med det spanska U21-landslaget. Detta betyder att Jeffren inte kan delta i ligamatchen mot Hércules den 12:e, och även den första CL-matchen är i farozonen.
Barcelona Sam
2010-09-01 20:06
Jag tror riktigt mycket på Mascherano. Han verkar tillräckligt kär i klubben för att stanna en lång tid i klubben. Dessutom vet han om och har accepterat att han blir antagligen nr 2 efter Busquets. Visst han kanske kommer behöva denna säsongen på att anpassa sig men det ska nog gå bra.

Jag kan definitivt se honom och Busquets som klubbens defensiva balans på mittfältet under flera år framöver.
Barcelona Denyo
2010-09-01 19:29
Rambla~//

Det handlar inte om vem som ska dansa runt vems pipa utan värvar man för 700 miljoner så vet man hur man vill använda den här spelaren och vart han passar bäst, att lägga han i en strikt nr 9 roll där han förväntas springa djupledslöpningar är väl knappast optimalt när man vet att han nästan aldrig tar djupledslöpningar. Och visst Zlatan begränsar sitt spel genom att inte göra de inget snack om saken

Om nu Pep hade valt att spela zlatan 5-10 m längre ner i banan där han får utrymme för sina egenskaper grymt spel sinne och ett tungt skott samt att han löper in bak i från, då hade han nog fått ut optimalt av honom

Summan av kardemumma:
köper man en Spelare ska man utnyttja honom rätt, inte försöka ändra honom när han är på väg o nå sin peak och pep visste att han inte var någon typisk nr 9.

Ska ka dra en jämförelse inte den bästa men endå det är som att lägga nistelrooy på mittfältet fast han är bra i boxen du fattar vad jag mena iaf eller hur?

En dag kanske du förstår vad jag menar..

Sen att Zlatan beter sig som ett svin nu i efterhand det är oprofessionellt men vänta ni er nåt annat?

2010-09-01 19:19
Haha tack ska du ha =)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-01 19:16
Barca

Där har du den, spola fram till 1:53

Barcelona Goliador
2010-09-01 19:16
Nu när det har gått några dagar sedan Zlatan lämnade oss så tänkte jag skriva några slutord om detta, för att sedan sluta prata om honom här.

Det är, enligt min mening, helt klart så att Zlatan verkligen helst av allt ville lämna Barca. Det grundar jag framförallt på alla uttalanden som mr Raiola gjort under en längre tid. Raiola är anställd av Zlatan och allt som Raiola säger kommer rakt uppifrån hans arbetsgivare - Zlatan. Om huvudpersonen inte gillar det som Raiola säger så kan han bara säga det till honom och inte ett uttalande skulle komma från Raiola, det ända han bryr sig om är ju självklart att hans klienter är nöjda! (och om han inte lyder Zlatan så kan ju Raiola se sig om efter ett nytt jobb, eller hur?) Som tex fallet har varit med Maxwell, som suttit bänkad ofta men där man inte hört ett knyst från "Bagarn". Den som tror att det är Raiola som fått Zlatan att lämna Barca misstar sig grovt.

En annan anledning är att jag tyckte helt klart att man såg i ögonen på honom att han var lycklig att komma till Milan. Jag tror att det sista Zlatan vill är att sitta på bänken, vilket var den stora anledningen till hela den här soppan. De första uttalandena som gjordes var ju Raiolas berömda "pep till mentalsjukhus" när Zlatan blev bänkad några matcher irad.

Slutsatsen är följande: Zlatan visste att Pep inte tyckte att han var det givna förstavalet som nr9. Och det är just förstavalet som Zlatan mer eller mindre kräver för att vilja vara kvar i en klubb. Därför ville han byta klubb.

Sen om det var rätt eller fel av Pep att inte satsa på Zlatan som nr1 kan man ju diskutera. Pep hade säkert sina anledningar. Men något som står helt säkert är att hela Zlatanvärvningen var ett massivt fiasko rent ekonomiskt, och svag rent sportslig. Oavsett vems felet var, (Laportas, Peps, Sandros, sportchefernas, eller alla nämnda tillsammans i en enda stor Gazpacho) så har Alla inblandade i Barcelona ett 500 miljoner stort ansvar att lära sig från detta misstag, för det får aldrig någonsin begås igen!
2010-09-01 19:13
Någon som har de där skitroliga klippet där Pep dansar till Michael Jackson på ett disco.. Har försökt hitta det på youtube utan att lyckas
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-01 18:51
Det är riktigt kul att se att Atlético kan nu på riktigt hota Barcelona och Real madrid (jag tror dock de tar en andra plats som bäst). Dem känns riktigt starka i år, det behövs i spanska ligan.
Atlético addeh
2010-09-01 18:51
Förhoppningsvis får Bojan en nytändning i och med sitt nummerbyte. Jag tror stenhårt på 20-åringen den kommande säsongen.

Hetfield

Det var ju tal om att Lass skulle lämna över tian till Canales, men än så länge verkar det inte hänt något.
Barcelona Sam
2010-09-01 18:48
el Maestro!

Den lär nog sparas till Cesc när han kommer.
Barcelona el Maestro!
2010-09-01 18:45
Ämne: Nu när Bojan ärver n....
Jag ser att Peps gamla nummer 4:an är fortfarande ledig. Det ska bli intressant att se vem som får ta det numret.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-01 18:43
Ämne: Nu när Bojan ärver n....
Hehe, Zlatan hade nr.9 och han var lika effektiv som att bota en förkylning genom amputering.

Förövrigt så har Lass Diarra nr.10 i Real Madrid, det är lustigt :P.
Annons: