/spanien/barcelona/forum/14226.aspx/spanien/barcelona/forum/14226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - I want that purple stuff
2010-09-04 12:21
Rekommenderar den här artikeln från Sport om hur fysträningen kommer se ut under säsongen (länktips).

Rapporten handlar om hur lagets fysteam ska gå tillväga för att se till att spelarna ska uppnå sin bästa fysiska status under de närmaste månaderna. För de spanska VM-spelarna ska deras specifika försäsongsträning pågå ända fram till en 15 oktober.

Det är tänkt att hela truppen ska nå sin första peak mellan den 15 oktober och den 30 november, under samma tid som man kommer få möta de bästa lagen i ligan; Valencia, Sevilla, Villarreal och Madrid.

Därefter har fystränarna planerat att återgå till ett mer intensivare träningspass mellan 1 december och 30 januari, vilket ska ledda till att spelarna återigen når sin optimala fysiska form i lagom tid till säsongens slutspurt.

På grund av den här sommarens VM-slutspel har tränarstaben även delat in truppen i tre olika grupper, eftersom varje enskild grupp behöver en skrädarsyd träningsplan beroende på deras deltagande i Sydafrika.

Grupp 1 är de som inte deltog i VM: Pinto, Maxwell, Adriano, Milito, Bojan, Keite och Jeffren.

Grupp 2 är de spelarna som åkte ut tidigt med sina respektive landslag i Sydafrika: Messi, Mascherano, Alves och Abidal.

Slutligen grupp 3 består av världsmästarna: Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Piqué, Busquets, Pedro och Villa.

Därmed lutar det mot att spelarna från de två förstnämnda grupperna kommer få mer speltid nu i början av säsongen, medan de spanska VM-spelarna kommer ”slussas” in mer och mer längre fram under hösten.

Ursäkta för det långa inlägget.
Barcelona Rambla~
2010-09-04 12:07
Dani Alves and the club are holding talks on the renewal of the contract that expires in 2012. A deal could be announced next week. [as]

Barcelona want to offer right back defender Dani Alves (28) a contract for 3 or 4 more years, until 2015 or 2016. [as]

Vi får hoppas att det stämmer. De ligger inte på latsidan åtminstone, de nya fotbollsansvariga Bartomeu och Zubizarreta.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-04 11:56
Hehe el Flaco - alltid gott att logga ut med ett leende.

"Bara tanken får mig att dregla så pass mycket att det förstör mitt tangentbord"
Barcelona Barcadinho.
2010-09-04 11:53

Den här nollan har nog läst AB lite för mycket på sistone och är tillräckligt dum för att inte kunna tänka själv.
Han låter andra (journalister med flera) att bestämma vad han ska tycka och tänka.

Ciao grabbar - det ska nog gå bra.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-04 11:47
Hetfield – då tar jag upp ett citat av Niklas Wahllöf i gårdagens DN – sammanfattar bra det hela.

” För ett år sedan hade FC Barcelona köpt Zlatan Ibrahimovic från Milano klubben Inter, och svenska medier blev Barcelonasupportrar i ett nafs. Åh, vilken fotboll och åh, vilket tränargeni Josef – snart ”Pep” med hela svenska folket – Guardiola var.
Vips hade två tidningar Barcelona korrespondenter i sin sold, en poserade i lagets matchtröja vid alla införanden. Men det svänger fort. I dag är Guardiola en pajas. Löjlig. Barcelona ointressant. Orsaken? Zlatan passade inte in och såldes till AC Milan. Nu gäller det för sportpress och charterbolag att ställa om – Milan är underbart. Igen”.

Vet du vad? Det känns faktiskt skönt och bli av med alla dessa yppiga supportrar som klubben har fått över en natt i Sverige. Jäkla vad jag var trött att prata med människor runt omkring mig om laget. Det var som att prata med träbockar i fotbollssammanhang. Hur ska man prata med en fotbollsintresserad man eller kvinna som säger att de älskar Barca, men som inte vet vem Pedro är. Och för att inte tala om en mängd tillfälliga supportrar som inte vet om fotboll överhuvudtaget (men som hade råd att åka med hela familjen till CN)
Jag är ganska trött på att fotboll har blivit kommersiellt. Men sådana yppiga – mode fixerade supportrar gjorde det hela ännu värre. Snart kommer hela Sveriges ungar ha AC Milan tröja på sig. Det är för att det är inne. Precis som de går och köper Adidas och andra märkesplagg.
Men att titta på matcherna – det behövs inte - det är viktigare att tjata på facebook med ett rött vin. Väldigt ytligt fotbollsintresse minst sagt.
Delarocha
2010-09-04 11:35
Engelska fotbollsspelare är sympatiska.
elbraco
2010-09-04 11:20
Arsenals Jack Wilshere har blivit anklagad för att ha tagit "upskirt photos" av några tjejer i en nattklubb i England.
Söker man på Jack Wilshere så kommer förslaget Jack Wilshere Arrested upp automatiskt av Google.

Verkar vara lite av en badboy va...?
Men vafan, dom har ju bra ekonomi, så vem bryr sig.
Delarocha
2010-09-04 11:18
Intressant att trots att Wernbloom gör två mål i Sveriges match är enda rubrikerna "Se Zlatans galna show" och den andra rubriken är ett citat från Zlatan om Wernbloom. Är det verkligen så tragiskt långt gånget med svensk medias rövslickeri gentemot Zlatan? Patetiskt att se att man måste skriva om honom trots att det inte finns något direkt syfte.

"Zlatans knuffkupp" var en tredje rubrik. Han knuffade någon på en fast situation. Fantastisk händelse som är värd att skrivas om! Det är ju Zlatan!

Skitmedia.
2010-09-04 11:13
Hetfield/

Snälla, sluta prata om att Silva kan komma i vinteruppehållet. Bara tanken får mig att dregla så pass mycket att det förstör mitt tangentbord. :P

Nej, men helt seriöst så fattade jag aldrig varför han stack till England och City för det första. Kanske var budet för bra för att Valencia skulle tacka nej och David Silva kanske accepterade eftersom det inte fanns någon annan klubb som ville ha honom just då?

Hur som helst hade jag hellre tagit honom än Cesc. Yeah, I said it!

"Om Pep tacker nej till David Silva pga. en "feeling" så kommer jag seriöst åka ner dit och prata med honom".

Ifall det scenariot skulle uppstå så gör jag dig sällskap ner till Katalonien. ;)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-04 11:07
Jag kommer ihåg att Henok sa att Messi är den bästa han har sett (i en intervju med Anna Brolin), men det verkar som att det har blivit "hippt" med att hata Barcelona nu.
Inte för att Henok är en superstjärna, but still.

Jag hoppas att David Silva inser att han är för bra och graciös för skitligan PL och återvänder till La liga. Om Pep tacker nej till David Silva pga. en "feeling" så kommer jag seriöst åka ner dit och prata med honom.
Det är ju inte helt omöjligt att Man C lånar ut David Silva under vinteruppehållet, han kommer att vara cuptied, men fortfarande nyttig för oss.
elbraco
2010-09-04 10:55
Ämne: Ämne: basaric....
Jag hade också kunnat göra 10 mål med Messi och Pedro/Henry/Villa bredvid mig.
Delarocha
2010-09-04 10:55
Det kanske är lite svårt när man är skadad och bara spelar typ 20 matcher (varav hälften var som avbytare). Hade Henok spelat för Barcelona hade han lätt lyckats med minst 10 mål.

10 mål? Det är fortfarande en bedrövlig siffra om man ska våga sig på det där tugget han kör. Henok är bara bitter för att han själv suger. Inte för att jag har några större krav på att Messi ska vinna den. Tycker egentligen såna priser snarare bidrar till lathet eller arrogans hos spelare. Så Inters spelare får gärna få den.
Barcelona Denyo
2010-09-04 10:54
off topic är det någon som kör xperteleven här? :)
Barcelona Criff
2010-09-04 09:00
Radical - La Armada Blanca, Säg det till Maxi Lopez, Gudjohnsen, Ezquerro... and the list goes on...
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-04 07:50
Ämne: basaric

Killen gj....
Det kanske är lite svårt när man är skadad och bara spelar typ 20 matcher (varav hälften var som avbytare). Hade Henok spelat för Barcelona hade han lätt lyckats med minst 10 mål.
Barcelona Frodo
2010-09-04 04:41
basaric

Killen gjorde bara ett enda mål senaste säsongen. Om det hade varit så lätt borde han väl smällt in massor med mål? Vilket skämt han är....
Barcelona basaric
2010-09-04 03:34
"”Den som säger att Messi ska få guldbollen kan ingenting om fotboll. Baserar era svar på show o spanska ligan e ej känd för försvarsspel." - Henok Goitom

Snubben snackar som om han gjort över 60 mål under sin tid i Spanien.. men faktum är att han gjort typ 10 mål på 3 säsonger i La Liga.
Barcelona DaniAlves
2010-09-04 03:12
David villas mål för er som inte sett den än.
Barcelona Denyo
2010-09-04 00:52
1.70//
huntelaar tillförde knappt nåt i milan utanför boxen så hände det inte så mycket plus att dem har redan världens farligaste box spelar super pippo gammal men levererar en!
Atlético addeh
2010-09-04 00:13
Ämne: Off-topic, men Franr....Pratade med en fransman, visserligen bosatt på Korsika, för en stund sedan och han sa att det inte var nån vidare stämning ute på gatorna just nu. Det franska landslaget är verkligen inne i en djup dal.
Atlético addeh
2010-09-03 23:48
1.70/

Förmodar att du menar skada. Jag såg inte matchen men det stod ingenting om skador överhuvudtaget i det spanska laget varken i liveuppdateringen eller matchrapporten, så förhoppningsvis är Xavi helt återställd efter sina känningar från förra helgen.
2010-09-03 23:43
Off-topic, men Franrike förlorade idag sin EM-kvalsmatch mot Vitryssland, med Hleb i startelvan, på hemmaplan med 0-1. Hur lågt kan det franska landslaget sjunka innan man hamnar på rätt köl igen?
Barcelona AzizWaysi
2010-09-03 23:38
Ämne: AzizWaysi

102 mat....
Okej, 102 matcher då.
Real Madrid Raúl - Den bäste kaptenen
2010-09-03 23:35
AzizWaysi

102 matcher*.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-03 23:20
addeh,

Okej tack! Ingen ska på honom eller?
Atlético addeh
2010-09-03 23:18
Ämne: Såg bara andra halvl....
Nej, Xavi spelade från start.
Barcelonistas
2010-09-03 23:16
Barcelonas alla cl mål säsongen 08/09, helt sjukt hur bra vi var den säsongen bästa laget nånsin!

detta är en fotboll i en annan dimension helt sjukt! Barca gjorde samanlagt 38 cl mål den säsongen skulle varit intresant o se va rekordet är.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-03 23:15
För övrigt gjorde Huntelaar hattrick ikväll. En av dem i Milan som tvingades bort för att man skulle få plats (råd) med Zlatan och Robinho.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-03 23:11
Såg bara andra halvlek av Spanienmatchen. Vilade man Xavi eller?
AndreD
2010-09-03 22:53
Läste någonstans att Adriano har gjort 8 landskamper...
Annons: