/spanien/barcelona/forum/14225.aspx/spanien/barcelona/forum/14225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-08-30 14:28
Zlatans pik: "Inter vann inget förrän de köpte mig"

HAHAHAHA, snälla Zlatan. Dom vann ALLT utan dig!
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 14:27
Ikväll kl 19.00 inför fullsatta läktare!!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-08-30 14:23
När presenteras Mr Mascherano?
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-30 14:10
Vi behöver inga fler spelare, vi kommer krossa la liga å allt iår :)
Barcelona Barcadinho.
2010-08-30 14:09
På tal om den nya rykten om Robinho.
Jag vet inte om det finns substans bakom det hela.
Men ni kommer ihåg förra vintern när Barca var nära att värva honom. Pep kallade då några från laget till ett samtal, bl andra Puyol och Xavi och frågade om vad de tyckte. Puyu sa att han inte behövs.
Förutsättningarna är lite annorlunda nu – City vill sälja snabbt och Barca har inte precis en panik situation – det kan vara mycket billigare i så fall. Men jag undrar om Pep och spelarna vill nu någon som de inte ville ha tidigare.

Han får gå till Milan och dra en ordentlig fest med Ronaldinho, som i de gamla goda tider på Copacabana.:D

Barcelona Rambla~
2010-08-30 14:05
Ämne: Enligt Daily Mail är....
Jo, Arsenal säljer säkert Cesc, dessutom mot hans egna vilja, för lägre pris än vad Barcelona bjöd för honom. Du kan nog sova lugnt. :)
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 14:02
Enligt Daily Mail är Rafa Benitez och Inter intresserade av Arsenals Cesc Fabregas.

Enligt tidningen planerar de att lägga ett bud på 32,5 miljoner pund, ungefär 390 miljoner kronor.

Detta får inte ske då går min värld under!!
Barcelona Espanaboy
2010-08-30 13:52
Tråkigt med landskamper nästa helg! La Liga är roligare!
Barcelona Espanaboy
2010-08-30 13:49
Är i skolan. Har rast nu. Bra match igår!
Barcelona Pep the King
2010-08-30 13:36
Robinho klar för Milan?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-30 13:23
Jag skulle tippa på att det är slut med värvningarna, om Pep ville ha en till spelare så hade han värvat Özil som dreglade över att få spela för oss.

Barcelona Rambla~
2010-08-30 13:16
Hade Pep velat ha Robinho så hade denne redan varit i Barcelona oavsett om Milan eller andra klubbar är intresserade.

De senaste nyheterna om att Milan även ska försöka värva Maxwell kan vi bara skratta åt. Det finne inte en chans att Pep låter honom gå nu när truppen är nere på 19 man. Inte en spelare som är så flexibel att han kan spela på flera positioner. Han har ett kontrakt med Barcelona, han stannar. När vi kramat ur det sista ur honom, han har väl någon säsong eller två kvar, så skeppar vi iväg en trött Maxwell till Milan. Ungefär som med Zambrotta. :P
Barcelona ★Sami★
2010-08-30 13:13
addeh
Grymt att Mascherano får nummer 14! Han har juh det nummret i Landslaget med:)
Atlético addeh
2010-08-30 13:10
Club sources have confirmed to us that Javier Mascherano will wear the number 14 on his Barcelona shirt.

Argentinare kommer med andra ord ta över Henrys gamla nummer.

Barcelona el Maestro!
2010-08-30 13:04
Så trevligt att höra att Villa sägar följande efter matchen:

"Jag är stolt över att spela i det här laget med spelare som Messi, den bäste spelaren i världen. Den som inte förstår sig på Messi är inte värd att spela i det här laget."

Kanske var det en pik till Zlatan, det sista!

Källa: AS. DN/Sport.
Atlético addeh
2010-08-30 13:01
Ämne: Ser att ni pratar om....
Äh, det är bara de spanska tidningarna som spekulerar. Förmodligen kommer inte Robinho värvas, då han känns alltför stökig för att vara av intresse.
Barcelona ★Sami★
2010-08-30 12:16
Lite nytt om Robinho.
Barcelona westinho
2010-08-30 12:00
Valdés straffräddning från läktaren på nära håll. Räddningen ser ännu bättre ut här, fantastisk.
Barcelona Klint
2010-08-30 11:55
Om man nu hade problem med att få Zlatan att acklimatisera sig i Barça så känns väl en värvning av Robinho något tveksam? Han har en lite halvstökig historik i sina tidigare klubbar. Däremot tror jag att han hade passat väldigt bra in i spelsystemet.

Truppen består just nu av 19 man vilket är i tunnaste laget. Så, jag ser gärna att man värvar/lånar in ytterligare en spelare som kan spela på både mittfält och anfall. Juan Mata känns optimal, men sannolikt är han för dyr.

Det mest sannolika scenariot är troligen att truppen är fastställd.
Barcelona ★Sami★
2010-08-30 11:53
Hmm
Barcelona A.Gaudi
2010-08-30 11:47
googla det så får du lite rykten om det. vem vet, han kanske kommer eftersom City lär vara väldigt desperata att bli av med honom. sista dagen att sälja är imorgon så dom är nog beredda att lyssna på alla bud.

personligen är jag inte spec sugen på att ha robinho i truppen. fruktansvärt oskön person, även om han såklart är en bra spelare. Ser man honom i brasilien så förstår man att han är för bra för Man City och förtjänar att spela i en storklubb.
elbraco
2010-08-30 11:40
Ett lån på Robinho, högst. Mata - ja tack! Sen var det ju någon som sa att vi utarmar Valencia, men dom behöver ju pengarna ;) plus att dom har Joaquin!
Jesus Navas är ju ett annat namn, men jag tyckte han var överskattad som tusan i VM, ska inte uttala mig om hur han är i Sevilla, men hellre Mata.
Barcelona Pep the King
2010-08-30 11:33
Ser att ni pratar om Robinho. Är han på väg till Barca? Vart kan man läsa det. Jag själv skulle gå med på ett lån av honom.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 11:31
Pedro går före Robinho alla dagar. Om Robinho kommer så får han snällt sitta på bänken och göra bra ifrån sig när han får chansen.

Den stora frågan hur Pep ställer sig till värvningen av Robinho, för Rosell tror jag inte det är några problem.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-30 11:12
Jag skulle ta emot Robinho, men inte om vi ska köpa honom. Faktum kvarstår att vi behöver en kantspelare nu när vi har tappat två spelare i anfallet (Henry, Zlatan) och då anser jag att Robinho skulle vara perfekt för oss.

Jag älskar Pedro, men jag har aldrig tyckt att han är en startspelare. Jag tycker att han är en perfekt "Solskjaer" typ som kan ändra på matchbilden när det fastnar till, men en Robinho på ena kanten kan göra oss odödliga.
Innan jag får 100 personer på mig så vill jag poängtera att jag skulle inte byta Pedro mot någon i världen. Just my 2 cents.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-08-30 10:40
Gracias Gonzalez.
Delarocha
2010-08-30 10:34
c.mako

Verkar inte vara något allvarligt. Dock hoppas och tror jag de kommer kunna slippa landskampen som kommer nu. Det vore nog bra för dem.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-30 10:31
Rambla~

Tack för informationen.
Barcelona c.mako
2010-08-30 10:29
någon som vet hur de ser ut med xavi och puyols skador ?
Delarocha
2010-08-30 10:26
O Fenomeno

Angående Robinho. Alltså, ett lån med köpoption på honom skulle kunna vara helt genialt. För Robinho har ju potentialen att blomma ut ordentligt i rätt miljö. Han behöver ju ett snabbt spel och bra spelare runt sig så den biten tror jag skulle kunna gå skitbra. Men det är väl just hans struliga förflutna och att inte alls är garanterad en startplats som gör mig tveksam. Och ja, vad gör han i motgång?

Därför ser jag väl ett lån som ganska intressant sådär spontant. Floppar han så floppar han och då skickas han bara tillbaka, lyckas han kan vi köpa loss honom efter en säsong.
Annons: