/spanien/barcelona/forum/14222.aspx/spanien/barcelona/forum/14222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-09-01 14:59
Rambla/

Men jag har ändå för mig att ha läst på klubbens officiella hemsida att Sevilla och Birmingham skulle stå för hela lönen i fallen med Cáceres och Hleb.

Men nåja, vi får väl vänta och se om Zubis och Bartomeus uttalanden läggs upp på Barças hemsida och först därefter få en klarare bild över hur övergångarna ha gått till.
Barcelona NoGo™
2010-09-01 14:59
Ämne: NoGo™

De nämer bl....Okej tack för svar! Vi får se om Henrique få chansen nån gång i framtiden då, själv tror jag inte det.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-09-01 14:58
Zlatan har presskonferans just nu och talar ut lite om Barca grejen. Kolla om ni vill, intressant
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:56
Intressant också att både Robinho och Mata erbjöds klubben, antagligen via sina agenter, men att klubben avböjde.

I Matas fall så ska man ju då också komma överens med Valencia, vilket nog hade blivit nära på omöjligt.
AndreD
2010-09-01 14:53
Klint, vill bara påpeka att Adrianos naturliga position är vänsterytter...
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:53
el Flaco

Ok, antagligen den engelska twitter-sidan som översatt fel eller haft för bråttom.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 14:37
Rambla/

Jag läste om uppgifterna på MD's twittersida:

"El Sevilla asume el 90% de la ficha de Cáceres y el Birmingham el 75% de la de Hleb".

"El Santos asume el 100% de la ficha de Keirrison. Racing y Getafe el 85% de la ficha de Henrique y Víctor Sánchez...".

Det kom upp för ca en timme sedan.
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:36
NoGo™

De nämer bla detta om Henrique:

Zubizarreta: "With Henrique playing at Racing Santander, he'll soon have his EU passport."

Vilket kan vara orsaken till att Pep inte tagit in honom ännu. Det finns fortarande chans i framtiden att Henrique kan ingå i truppen. Speciellt med tanke på att ingen vet hur längt till Pep stannar som tränare.
Barcelona Denyo
2010-09-01 14:34
Emadinho//

Nej är du det lilla pojken?
Du borde snarare inse ironin i det hela i hans kommentarer. Ta hacka på han via pm isf.
I vissa forum är den mer eller
Mindre highchaparall högstadiet o ni är en av dem.
Du behöver inte heller säga hur gammal du är det märks redan.

Delarocha//
Vart var den berättiga frågan någonstans???
Han han kan ta sitt löjliga tjafs med steau CIA pm istället
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:33
el Flaco

Är du säker över lönerna? Så du inte har missat något?

För enligt en seriös twitter-sida så sade de detta om vissas löner.

Santos, Racing and Getafe pay 100% of the salaris of Keirrison, Henrique and Vicotr Sanchez

Även Henrique och Victor Sanchez betalas till fulla av klubbarna som lånar dem. Annars har sidan uppfattat det fel.
Barcelona NoGo™
2010-09-01 14:31
Ämne: Just nu håller Barto....Ja vi får väl se om Milan kommer att knäböja och låta Zlatan bestämma hur de ska spela :S

Nämner dom inget om varför de fortsätter att låna ut spelare som Pep inte vill ha och som inte kommer att spela en ända match för Barcelona?
Barcelona el Flaco
2010-09-01 14:30
Zubi och Bartomeu har dessutom sagt att de tänker nu inleda förhandlingar för att förlänga med Dani Alves.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 14:28
Ämne: Just nu håller Barto....Här är lite mer uttalanden som har sagt under presskonferensen:

Bartomeu har uppgett att Mascherano har kostat 20 miljoner euro plus ytterligare 4 i variabler.

Bartomeu har även förklarat hur situationen ser ut med de fem utlånade spelarna vad gällande deras löner: Santos kommer betala hela Keirrisons lön, Sevilla kommer stå för 90% av Cáceres lön, Racing och Getafe kommer betala 85% av Henriques, respektive Víctor Sánchez och slutligen kommer Brimingham att ansvara för 75% av Hlebs lön.

Bartomeu har även förklarat att från och med nu kommer spelarnas agenter ha rätten till 5% av den totala tranferssumman istället för de tidigare 20%.

Både Bartomeu och Zubi sade att Zlatan lämnade på grund av sportsliga anledningar.

Enligt Bartomeu har lagets lönekostnader nu sjunkit med 5%.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-09-01 14:28
Emadinho
Jag tänkte egentligen inte svara dig, men okej...
Jag var inne på Reals forum och frågade vem ni ansåg vara bäst av Ronaldinho och Zidane. Jag sa sedan vad jag tycker, vi diskuterade och sedan kom vi in på andra spelare.

Hagi VS Zidane är egentligen inte viktigt. För den bästa spelaren (ENLIGT MIG) av Hagi, Zidane och Ronaldinho är utan tvekan Ronaldinho. Zidane var jämnare över en hel karriär, men han kan inte nudda Ron.. när han var som bäst. Ingen kan det, inse bara att Ronaldinho är ett fenomen, en levande legend och med Maradona den största talangen världen har skådat...
Barcelona Rambla~
2010-09-01 14:26
Just nu håller Bartomeu och Zubi presskonferens. Det är en del intressanta saker de informerar om som man tidigare själv undrat över.

Zubizarreta: "Ibrahimovic told me that he was uncomfortable with being a sub and with the team not playing at his service."

Zlatan klarade inte av petingen. Dessutom var han ledsen över att laget inte spelade på hans villkor. :P

Zubizarreta: "Ibra could have stayed but Milan made an offer and we thought that, even with the financial loss, this was the best option."

Det visar hur gärna man ville göra sig av med honom, de struntar tom i pengarna de förlorar på värvningen av honom. Det säger inte lite.
Delarocha
2010-09-01 14:22
Denyo

Tycker inte man ska ge skit till en maräng bara för att han har den tröjan här. Tycker han ställer en berättigad fråga och vart han har sina sympatier har inte med saken att göra.

Vi har ett öppet forum, därmed är alla välkomna att ta del och så vitt jag kan läsa är hans inlägg inte ens rörande Real vs Barcelona så förstår inte varför du ska behöva ta upp Madrid i detta sammanhanget.

Emadinho

Angående det med högstadiet och det. Svenska sidan och den engelska sidan hållr betydligt högre nivå än spanien och italiendelen. Vad det beror på vet jag inte riktigt men det är en ganska markant skillnad i mognad mellan forumen här inne på SF.
Real Madrid Emadinho
2010-09-01 14:17
Denyo//

Är du bitter gosse? du ser alltså inget fel i påståenden som "Sverige vinner EM" eller allt annat jag tog upp? Då borde du genas uppsöka en bra optiker.

Puertan är öppen om du har missat något.

Tillsist, "hälften av er har inte ens gått ur högstadiet" detta stämmer in på hela svenskafans så släng inte ur dig massa blaja nu.

Jag behöver ingen bekräftelse för att förklara för dig hur gammal jag är eller vilken stadie i livet jag befinner mig i.

Enda anlendingen till att jag "hackar" på denna "steua" är att han var inne under flera dagar med en vit tröja och försökte övertyga folk därinne om något bara han själv tyckte.
Jag tror personen i fråga kan försvara sig själv och behöver ingen som helst försvar från din sida.
Barcelona Denyo
2010-09-01 14:06
Emadinho//

Det är synd om dig som kommer hit i beklagar dig, håll er till erat forum där bara ni kan skriva o ingen annan för att ni tål inte ta en diskussion o ni är inte särskilt kompetenta till att ta en diskussion eftersom hälften av er där inne har inte ens gått ur högstadiet. (0)
Real Madrid Emadinho
2010-09-01 13:34
Steaua/Bukarest//

Är du i behov av bekräftelse?

Först var du inne på puertan och försökte övertyga folk om att Hagi var bättre än Zidane och att man överskattar Zidanes förmåga.

"Hagi var bättre än Zidane"

När du inte bemöttes av positiva reaktioner så kommer du hit och hävdar ur dig följande:

"Svergie vinner EM"

"Real har ingen chans i ligan"

Det är synd om vissa
Barcelona el Flaco
2010-09-01 13:23
Rambla/

Och ändå har Madridmedierna mage att nämna Villarato! Fördelar från förbundet my ass...
Barcelona Rambla~
2010-09-01 13:20
el Flaco

Puyol kom till landslagsamlingen med en rapport från Barcas läkarteam angående sin skada. Eftersom han inte kunde spela i söndags så får man anta att han också var skadad, eller åtminstone inte helt fit.

Landslagets läkare undersökte honom också men konstaterade att han var frisk och skickade ut honom att träna med de andra, samma sak med Xavi. Efter 5 minunters träning går Puyol sönder.

Får det verkligen gå till så här? Hur oprofessionella är förbundet egentligen. Det här är garanterat resultatet av att spelarna tvingades i väg till Mexiko mitt under deras semester.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 13:07
Trots att klubbläkarna bekräftat att Puyi lider av en skada i vänstra vadmuskeln är det fortfarande okänt hur länge lagkaptenen blir borta. Allt hänger på hur pass väl rehabiliteringen går de närmaste dagarna.
AndreD
2010-09-01 13:05
Delarocha

Nej det är de inte ;)
Barcelona el Flaco
2010-09-01 13:04
Det är nu bekräftat att Bojan kommer ha nr. 9 på ryggen hädanefter. Jeffren i sin tur kommer ta över Bojans gamla nummer, 11:an.

*Länktips.
2010-09-01 12:57
Jag tror Real floppar i ligan och Barcelona står som segrare innan sista omgången är spelad.
Jag tror inte alls på Real i ligan, kanske går det bättre i CL där Mourinhos taktiska sinne kommer att bli mycket mer avgörande.
elbraco
2010-09-01 12:49
Jag sticker också ut hakan och säger att trots att Real och Barca har värvat mycket så är La Liga minst lika jämn som förra året. Romaric Och Sinema Pongolle till Zaragoza, två kända namn, Drenthe och Trezeguet till Hercules. Valencia har fortfarande ett bra lag, Sevilla aswell, Atletico har en grym backlinje numera.
Mallorca håller tätt. Villarreal känns lika stabila men det vet jag inget om direkt.
Kan nog bli en spännande säsong i år igen :)
2010-09-01 12:43
Jag sticker också ut hakan och säger att Sverige vinner nästa EM.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-01 12:15
Jag sticker ut hakan och säger att Hercules blir årets överraskning, samtidigt som Mallorca klarar av en EL plats.

Sen tror jag att Sevilla kommer att utmana Barcelona och Real Madrid på allvar i år, de har lyckats att behålla Fabiano och Kanoute.
Barcelona A.Gaudi
2010-09-01 12:11
William Shakespeare

Lär nog bli så ja. Kanske att Real eller Barca viker ner sig av olika anledningen att Atletico/sevilla kan utmana om andra platsen. men guldet kommer att gå till Barca/Real. Ny Coach i real med 0 erfarenhet av spanien som första tränare eller Barcas mättnad/tunna trupp kanske kan leda till en svag säsong för något av lagen. Men det är mycket "om" för att det ska ske.
elbraco
2010-09-01 12:07
Ämne: Jag tippar stenhårt ....
Du tippar alltså Real och Barca i toppen av La Liga?
DAMN, jag har hört att det är höga odds på det!
Annons: