/spanien/barcelona/forum/14221.aspx/spanien/barcelona/forum/14221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-30 19:07
Sami

Det var ju likadant med Ibras. Tog ett tag innan allting satte igång. Det kommer. Eller så har Masken scenskräck. Vem vet.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-30 19:07
BlueRed

En agent ska 1. Se till att klienten för en hög lön och spelar i bästa möjliga klubben (Check) 2. Se till att han under processen tjänar mycket pengar (Check).

Han är en jävligt bra agent. Han må vara en irriterande fluga som säger irriterande saker, men han gör aldrig saker utan tanke. Jag är bombsäker på att snackade baja om Pep bara för att få bort Zlatan och tjäna ännu mer pengar på en övergång.
Barcelona ★Sami★
2010-08-30 19:06
Skumt att Mascheranos presentation inte har börjat än. Den skulle väl börja 7?
Barcelona thiago alcantara
kan nån skicka presetionen på macherano om dt finns länk
Barcelona ElTriplete
Varför kommer inte Masch ut?
2010-08-30 19:04
Hetfield

Visserligen har han förhandlat fram kontrakt med storklubbar till Ibra, men vad har Ibra fått för rykte? Han är stor Italien. I Spanien var det delade meningar, mest kritik gissar jag på (följer inte de spanska tidningarna så väl). England ska vi inte ens gå in på, dom hade nog jagat honom ur landet om han skrev på för ett lag där. Raiola har fixat stora pengar, men skadat hans rykte. Raiolas egna rykte är åt h*lvete också.
Barcelona ElTriplete
2010-08-30 19:00
Hetfield

Inte för att vara petig men han tog inte Ibra från Malmö till Ajax. Utan från Ajax till Juve, då började allt.
2010-08-30 19:00
Ämne: BlueRed

Återigen ....Återigen, jag köper inte det. Klart som fan han pratar gott om Barça. Du tror inte att Barça hade koll på honom när han var yngre? Precis som andra storklubbar följer Barça yngre spelare utomlands också. Att Barça (tillsammans med alla andra lag) har koll på spelare i Brasilien är ingen nyhet. Robinho får nys om att toppklubbar i Spanien följer honom. Han får en fråga som; 'Vad tycker du om Spansk fotboll?' Gissa vilken/vilka klubbar han tar upp?

Jag står fast vid det jag säger. Jag köper skitsnacket från spelare. Det är så genomskinligt att man skrattar mer åt det.
2010-08-30 18:58
Kristian Borell från Euro Talk sa att Raiola är världens bästa agent, och han gav några intressanta synpunkter.

Jag ogillar fortfarande Raiola, men faktum kvarstår att han har tagit Ibra från Ajax-Juventus-Inter-Barcelona-Milan och under processen så har han tjänat otroligt mycket pengar.
Barcelona AzizWaysi
2010-08-30 18:55
Tack Sami!
Barcelona Unicef
2010-08-30 18:52
Tröt jag blir! såg fram emot första Euro Talk som fan, så ser jag ett gäng Italian onanister som ska snacka skit o pissa på Barcelona fast att dom inget vet!
Barcelona ★Sami★
2010-08-30 18:50
AzizWaysi
Här kan du se Mascheranos presentation. Den börjar om 10 minuter!
Välkommn Mascheranoooo:)
Barcelona AzizWaysi
2010-08-30 18:44
Någon som vet om man kan se Mascheranos presentation?:P
adil,
2010-08-30 18:41
Hetfield

Ja kanten är ju Dinhos optimala position. Men Robinho är snabbare och bättre målgörare i dagsläget. Ronaldinho kan göra sin gubbe både en och två gånger om men kan ju inte utnyttja någon snabbhet på kanten längre eftersom den inte finns.

Om de vill spela båda samtidigt tänkte jag att Ronnie kunde spela offensiv mitt så de får in lite fantasi på deras långsamma mittfält. Alltid något. Samtidigt som man har två friska fläktar på varsin kant i Robinho och Pato.

Ser inte hur laget skulle bli sämre om den idén tillämpades. Men det bör nog bäst diskuteras på deras forum. Och därifrån är jag spärrad bara för jag diskuterade Puyols möjligheter att uppnå liknande status som Maldini om han fortsätter till han blir 40 år. Men ångrade mig sen för det var som att begå ett brott på deras forum. ;D
Barcelona ★Sami★
2010-08-30 18:38
Här kan ni se lite från Mascherano idag:)
2010-08-30 18:30
adil

Milan spelade faktiskt med Ronaldinho som en trequartista, men det gick åt skogen. Ronaldinho ska spela på kanten där han får utmana och servera.
Barcelona Pep For President
2010-08-30 18:27
Är besviken på hur allt löstes med Zlatan. Barcelona förlorar en massa pengar på honom och varför köpa han när man vet att han inte är speciellt "seny"? Sälj Messi till ett lag som har en större stjärna än honom så klart att han inte kommer prestera sitt bästa och inte kommer trivas. Hoppades att Zlatan skulle få minst en säsong till men aja.

Lycka till i Milan Ibra
Barcelona Pep For President
2010-08-30 18:27
Är besviken på hur allt löstes med Zlatan. Barcelona förlorar en massa pengar på honom och varför köpa han när man vet att han inte är speciellt "seny"? Sälj Messi till ett lag som har en större stjärna än honom så klart att han inte kommer prestera sitt bästa och inte kommer trivas. Hoppades att Zlatan skulle få minst en säsong till men aja.

Lycka till i Milan Ibra
Barcelona el Flaco
2010-08-30 18:26
Rambla/

Läste nyss igenom artikeln, den var riktigt bra. Alltid kul att läsa om personliga anekdoter om el míster och om episoder i hans liv som har format hans sätt att träna. Tack för att du skickade länken.

David Trueba, han som skrev artikeln, är förresten en god vän till Pep och det sägs att när Guardiola tog över som tränare för A-laget sade till spelarna att läsa Truebas bok, Saber perder.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:23
Mata? Bra spelare men nej tack. Vi är tillräckligt hatade av Valencia som det är. Dessutom, hur roligt är det om ligan blir ännu mer utvattnad på spelare till de två stora klubbarna? Det räcker nu.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:21
Hleb är på väg till Benfica. Nu tvistar klubbarna om vem som ska stå för hans lön. Vågar slå vad om utgången. :P

Det för jävla dåligt att inte klara av och sälja honom rent ut sagt.
adil,
2010-08-30 18:20
Hetfield

Köper Milan Robinho kan de bli farliga. Han verkar helt klart mer akutell för Milan än för oss. I sådant fall hade jag flyttat in Ronaldinho som offensiv mittfältare om jag var Allegri.

Robinho-Zlatan-Pato
---Ronaldinho

Vilket jäkla karamellanfall för Milanistas att suga på. ;P

addeh

Försvaret är annars något av Milans starkaste sida. De är väldigt organiserade där bak, även om det kanske inte syntes mot Man United förra året.:P
Men Silva och Nesta är inga dussinlirare precis.

-------

Maxwell kan de dock drömma om. Han är vår och ingens annans.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-30 18:19
Jag tar Mata
Barcelona Pep the King
2010-08-30 18:17
Mata eller Carzola?
2010-08-30 18:16
addeh

Nesta och Thiago Silva är ju inte fyskam, sen är inte deras ytterbackar så bra.

Åh, vad man längtar tills tisdag då transferfönstret stänger.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:14
addeh

Spelare upp till 23 i Barca B får spela för A-laget hur mycket de vill. Det är skillnaden från tidigare max 5 matcher, efter det var de tvunga att stanna antingen i A-laget eller i Atlètic som de tidigare hette. En spelare med a-lagskontrakt får aldrig användas i Barca B.
Atlético addeh
2010-08-30 18:08
Hetfield

Äh, spela roll om de har en tokbra offensiv när fyra av dem inte tar något defensivt jobb alls. I Italien skulle de säker gå långt, men i Europa lär det ta stopp ganska omgående med deras pensionärsförsvar. :P

Rambla/

Hade precis för mig att spelare under 23 i a-truppen hade tillåtelse att spela för b-laget, men ja har ingen källa på detta så du vinner.
Barcelona el Maestro!
2010-08-30 18:06
Ämne: Zlatan bidrog med en....Tränarens förtroende måste man förtjäna. Man får inte det per automatik. Eto'o var inte heller Peps favorit i sin sista säsong men han fick spela i princip i varje match. Ser du skillnaden?

Edit: Zlatan antog nog att han var störst i laget. Det blev hans fall.
Barcelona Rambla~
2010-08-30 18:05
el Flaco

Jag har en intressant artikel åt dig, om Pep. El hijo del 'paleta'. Mycket läsvärd.
Real Madrid Semme
2010-08-30 18:00
Zlatan bidrog med en ny dimension. Svårt när man inte har tränarens förtroende dock.
Annons: