/spanien/barcelona/forum/14215.aspx/spanien/barcelona/forum/14215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-02 17:53
Iniesta och Zidane har en sak gemensamt, gissa :D.
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-09-02 17:47
Ämne: Ämne: Sam // ....
Jag var också på den matchen mot Valencia, har för mig att vi betalade 140 euro styck då men det var det värt :D
Barcelonistas
2010-09-02 17:47
Iniesta vid om vm 2010 han borde få guldbollen kung är han!

titta han låg bakom i stort sett allt offensivt i spanien. iniesta beter then zidane! om han fortsätter så här!
2010-09-02 17:46
petersays

Spanien spelar som Barcelona, inte vice versa.
Barcelona petersays
2010-09-02 17:40
"Ser du hur det kan vända? Pep vill inte bli förutsägbar, han vill inte att samma sak ska hända igen."

Då gör han ju helt fel med tanke på att lagdelarna likriktas mer och mer samtidigt som fler lag (ex spanska landslaget) spelar efter exakt samma filosofi. Förutsägbart är ju bara förnamnet.
2010-09-02 17:26
Essienesque

Kom ihåg att Pep ville inte ens ha Eto'o till att börja med, tanken var ju att sälja Eto'o med Ronaldinho och Deco för att sedan köpa in en Adebayor typ. Tack och lov så hände det aldrig.

Vem trodde att det skulle gå åt skogen när vi vann CL med Rijkaard? Vi spelade europas överlägset attraktivaste och bästa fotboll, och vi hade två spännande namn på uppgång (Iniesta, Messi).

Ser du hur det kan vända? Pep vill inte bli förutsägbar, han vill inte att samma sak ska hända igen.
Barcelona Essienesque
2010-09-02 17:14
Hetfield- Megan Fox is a dude - Att behålla Eto'o efter den magiska säsong hade genomförde hade knappast enbart varit av sentimentala skäl.

Om Guardiolas sätt att bygga lag på är att gå på ''feelings'' när det gäller transfers och försöka förfylla någon Cruyff-utopi från 80-talet så är jag oroad.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-09-02 16:50
Ämne: Sam //

Knappast, ....
Schysst att du fick biljetterna så billiga. Jag fick betala 110 euro styck för Barcelona - Valencia, trippelsäsongen. Då Henry gjorde hat-trick haha, var ändå värt pengarna. Hoppas du också får valuta för pengarna, Barca-style ;)
2010-09-02 16:41
Esseniesque

En tränares jobb är att bygga ett lag utifrån vad han/hon tror är rätt. Pep kan ju inte behålla Samu av sentimentala skäl, han var ju väldigt snabb med att bli av med ikoner som Deco och Ronaldinho.

Poängen är att Pep ville finslipa Cruyffs gamla modell genom att ta in en teknisk jätte, men det gick åt skogen då en 9:a i Barcelona MÅSTE springa och vara rörlig.

Nu med facit i hand kan vi säga att Zlatan var fel för oss, men när han köptes så var jag (som resten) väldigt glad över att få se en centertank som kan ta bort svagheten som vi hade med Samu.

Återigen, Eto'o behandlades aldrig illa. Pep ville testa något nytt och Samu krävde alldeles för mycket, och Samu fick gå till Serie A där han är bäst betald och han vann trippeln.
Barcelonistas
2010-09-02 16:39
ett stort hån mot fotbollen att vi betala flera mille lax + ett lejon mot en kråka.. helt sanslöst.
Barcelona Essienesque
2010-09-02 16:34
Rambla~ - Nja, behandla Eto'o illa och illa.. Men när en ny tränare kommer in och vill sälja en spelare, och spelaren istället bestämmer sig för att kämpa om en plats i laget och ger klubben sin bästa säsong någonsin så tycker jag man förtjänar mer än att bli en throw-in i ett köp av Zlatan.

Sen är det säkerligen så att Samu är mer bitter än han visat i media, dock så säger hans tystnad om detta mer om Samu som person än Guardiolas behandling av honom.

Aja hursomhelst visar försäljningen av Zlatan bara att det var fel att skeppa iväg Eto'o och fel att köpa Zlatan. Hlebs utlåning visar att det var fel att köpa honom, Chygs förra säsong och försäljning visar att det var fel att köpa honom... Hur många fler transfer-fails ska Guardiola skrapa ihop innan man får kritisera honom?
Barcelona el Maestro!
2010-09-02 16:26
Ämne: el Maestro!

Du ve....
Du, som kapten har man ett ansvar. Jag vet inte om Zlatan har fattat det eller om han har en skruv lös i skallet.
Man ska alltid uppträda föredömligt som kapten om man ska företräda landslaget(alla i landslaget).

Om landslaget ska vinna något så måste varje spelare fungera som en kugge i enheten. Jag tycker därför att Zlatans agerande kan i längden bara leda till sprickor och det får vi se om ett eller två år fram i tiden.

Zlatans agerande syftar jag inte bara med det han sa igår utan även tidigare händelse.
Nu är inte forumet landslagets. Jag skriver därför inget mer om ämnet.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-02 16:22
Förvisso, men Bojan är en nr 9 ju, pedro är mer av en rivig ytter :)
Atlético addeh
2010-09-02 16:21
Angående denna artikel som totalBarça publicerade tidigare idag. Henry's ständiga underpresterande gjorde att Pedro, i Bojans skadefrånvaro, fick chansen. På vårkanten gick Pedro om Zlatan i "rangordning" såvitt jag ser det, dvs han var andra valet bland anfallarna efter Messi. Precis som 1.70-ligan säger var det Bojan som petade Zlatan, inte Pedro.

När det gäller petningen av Torres i VM var det lite samma sak som med Henry. Torres underpresterade i samtliga matcher, och Pedro gavs chansen.

Men bra artikel i övrigt. :P
Barcelonistas
2010-09-02 16:20
ja tror pedro kommer bli riktigt stor om några år.redan nu håller ja han som en utav världens bästa på sin position i barca då allså, just i barca är han det.
Barcelona Sam
2010-09-02 16:20
Det var en team effort ;). Man kan fråga sig varför inte Bojan fick platsen till vänster medans Zlatan fick fortsätta försöka i mitten? :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-02 16:15
Pedro är redan en stjärna.
Dock var det Bojan som bänkade Zlatan i våras :D
Barcelona Sam
2010-09-02 16:15
Bra artikel om Pedro. Orginalartikeln är från el mundo deportivo. Blir Pedro vår nya stjärna?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-02 16:10
“So, there’s no shortage and as long as we have no injuries, this will be a good year for us”.

Keites ord. "Så länge vi inte får några skador"..låter ju övertygande..
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-02 16:04
el Maestro!

Du vet, det är inte fel att vara lite annorlunda ibland. Fundera lite på det.. Jag gissar att du var först med att ställa dig i led som 10 åring när fröken sa till dig i skolan. Duktig pojke. Varför ska man inte få säga "Alla som ställer sig i min väg förlorar" Varför gör du så stor grej över det. Det har bara handlat om Zlatan här inne de senaste dagarna, och det roliga är att folk ville ha bort honom för att media skrev för mycket om honom osv.
Barcelona c.mako
2010-09-02 16:03
kan inte alla bara sluta skriva om Zlatan ?? trött på allt tjöt, inte nog med aftonblaskan ser ner på Pep och barca nu så. Släpp Det!!!!! Vi har MVP där framme nu, Messi Villa Pedro, Bojan som är bra och går från klarhet till klarhet. Zlatan gjorde en bra höstsäsong och en mindre bra vårsäsong, Pep tycker väl att han inte passar in i barcas spelsystem, vilket jag inte klandrar honom för, ex. mot inter i cl, tillförde han inte mycket medans Pique!!!! som var uppe som center i 10 min gjorde mer än vad zlatan gjorde, mot inter borta sprang han 400 meter mer än vad Valdes gjorde. Inget illa mot Zlatan jag tycker han är hur bra som helst men inte för barca. Ha de gött Peace. Visca Barca.
Barcelona el Maestro!
2010-09-02 15:58
Ni som försvarar Zlatan, ni vet väl att han inte är världens bästa barn?
Igår sa han i presskonferensen ”jag skapar mig själv en friroll i landslaget”(betyder i praktiken jag bestämmer hur jag ska spela), ”alla som ställer sig i min väg förlorar”, o.s.v.
Är det ett bra agerande attitydmässig för en person som ska vara kapten i landslaget? Bra förebild?
Jag kan väl tänka mig att han har agerat likadant i Barca. Det går inte för sig. Den kyla som han sägs ha fått av Pep, den förtjänar han.
Barcelona Rambla~
2010-09-02 15:55
Jaha, så nu ska ni få det till att Pep även behandlade Samu illa? Ni behöver ju inte hitta på saker. Att han inte ville ha Eto'o tänker jag inte förneka, jag gillade inte heller det, men nu är det han som är tränaren och då får man acceptera hans "feeling" även om man nu inte gillar det alla gånger.

"How do you feel about Guardiola now?

Pep Guardiola is the coach – he decides who he wants to work with and who he does not want to work with. I don’t understand ‘the feeling’ thing [Pep said there was a lack of feeling between the two] but nor do I worry about it. The year before we had worked together perfectly and won the treble. I cannot criticise Guardiola for anything. He decided he did not want to work with me this year, and I did not want to stay and play for a coach who did not want me to play for him. That’s fine. I left Barcelona, a happy man – with no problems and no regrets."

Låter det som en bitter människa? Även om han skulle vara det, så har han i alla fall vett att inte sprida dynga till pressen. All heder till Samu!
Barcelona Rambla~
2010-09-02 15:44
Ämne: Hetfield- Megan Fox ....
"Face it Pep kan endast klara av att hantera sina La masisa gossar med sin bristande auktoritära ledarskap."

Detta vet du med bestämdhet?

Tydligen så funkar hans ledarstil hos spelare som Davi Alves, Henry, Abidal, Keite, Marquez, Milito. Vi får se hur det blir med David Villa, Mascherano och Adriano, men jag misstänker att det inte kommer att bli några större problem med dessa spelare heller.
Barcelona Sam
2010-09-02 15:42
Vad gick fel med Hleb? Har knappast att göra med Pep. Han fick begränsadspeltid, kunde inte anpassa sig, förlorade förtroendet hos Pep, blev kanske sur, har språksvårigheter och blev tillslut utlånad och börjar kräka ur sig allt möjligt negativt om Barcelona i media. Vad förväntar du dig från Pep då?

Eto'o var det heller ingen fel på. Han ingick helt enkelt inte i Peps planer och han ville ha honom såld. Visst det löste inte sig första transferfönstret och bägge uppträdde proffesionellt och det går hur bra som helst. Sen att transfern blev forcerad i slutet av nästa transferfönster har inget med Pep att göra. Dessutom har Eto'o knappast kritiserat Pep eller?

Enda undantaget är Zlatan och där vet vi alla hur det gick.
Barcelona Essienesque
2010-09-02 15:41
Gonzalo Il Pipita - "Hombre" - Försök inte kritisera Pep på detta forum, jag har lärt mig att det är slöseri på tid. De flesta blundar för Peps agerande mot exempelvis Eto'o. Sedan dess har han hanterat situationerna med Zlatan, Hleb, Caceres och Henrique riktigt dåligt men detta verkar inte spela någon roll här.

Nej, jag är jävligt trött på Peps ''känslor'' för spelare osv.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-09-02 15:34
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det är snarare du som är ignorant som inte kan acceptera att andra har avvikande åsikter.

"Människokännaren" Pep har inte kunnat hantera Hleb, Ibra och Eto, då måste det ju vara nåt fel på Pep. Alla dessa spelare är inga dussin lirare direkt. Face it Pep kan endast klara av att hantera sina La masisa gossar med sin bristande auktoritära ledarskap.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-09-02 15:32
el Maestro!

Han kunde ju stanna i Barcelona och kämpa för sin plats och behålla sin feta lön men kände sig orättvis behandlad.

Sedan tror jag också han hade kunnat gå till City och ungefär tjäna den lön Messi och Ronaldo har ihop.

Att säga att Zlatan bara bryr sig om pengar är fel, han brinner för fotbollen och det var just därför han valde att sänka sin lön med en tredjedel.
Barcelona el Maestro!
2010-09-02 15:28
Ämne: Hetfield- Megan Fox....
Han var ju tvungen att sänka sin lön. Bara det.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-02 15:08
Mycket bra krönika, tummen upp till Daniel Svärd :)
Annons: