/spanien/barcelona/forum/14210.aspx/spanien/barcelona/forum/14210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-09-06 00:07
¡Barça! - Crèma Catalana

Jag sa aldrig att Eto'o förtjänade Ballon d'Or, bara att han förtjänade utmärkelsen mest av Inter-spelarna. Bara för att Samu inte gjort lika många mål som han gjorde under tiden i Barcelona betyder inte det per automatik att han har presterat dåligt. Strunt samma, min poäng var att jag inte tycker Sneijder var Milano-klubbens bästa spelare under förra säsongen. Punkt slut. Sedan får du tycka precis vad du vill.

Om vi skippar Inter så ser jag naturligtvis att någon av våra spanska VM-hjältar tilldelas priset. Även om jag tycker Messi spelar på en nivå över alla andra unnar jag både Xavi och Iniesta priset mer än någon annan.
Real Madrid AggeR9
2010-09-06 00:04
ElTriplete

Cannavaro, zidane(1998) o ronaldo ledde sina lag nästan på egen hand, det e därför dom vann
Men ingen i spanien va lika bra som Zidane Ronaldo o Cannavaro var för sina lag.
Zidane vann inte 2002 för han var inte bra i vm, samma sak med Ronaldinho 2006
Snejder bör vinna för att han va grym i både CL OCH VM
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-06 00:00
addeh

Sluta nu, Eto'o var absolut inte den avgörande faktorn att de vann ligan och CL.. Inte ens i närheten. Milito var mycket viktigare t.ex. Sneijder likaså. Vad i h-vete har Eto'o gjort som är så bra i Inter så att han förtjänar Balon D'or?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-05 23:58
Sorry för OT men.. Varför har de stängt reals forum ännu en gång? De kan tydligen aldrig bestämma sig, öppnar, stänger, öppnar, stänger igen..
Atlético addeh
2010-09-05 23:56
Ämne: Läste tidigare idag ....
Jag tycker dock inte Sneijder ledde sitt lag till CL-titel. Holländaren var inte alls så dominant och framstående som Zidane och Ronaldinho var när de var som bäst. Är det någon av Inter-spelarna som ska få det ärofyllda priset så är det banne mig Eto'o.
Barcelona Rambla~
2010-09-05 23:50
Ämne: ElTriplete / vrf ska....
Vadå ledde? Han var inte ens bäst i Inter. Så överhypad den där Sneijder så det börjar bli komiskt.
Real Madrid S U P 3 R - K 4 K 4
2010-09-05 23:42
ElTriplete / vrf ska messi ha lika stor chans ? när sneijder ledde sitt lag till trippeln och tog sitt landslag till final i VM ? förstår inte dig riktigt där :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-05 23:34
tikataka,

Har aldrig tänkt så. Tror nog att de flestas chans kommer med tiden, om de är tillräckligt bra. Jag tror och hoppas Pep vet bäst där.. Det krävs ofta en del "tur" för att man ska få chansen, som skador osv. sen tycker även jag att man borde kunna använda sig av fler talanger när man ändå leder stort för att vila stjärnorna..
Barcelona älskabarcelona
2010-09-05 23:28
Ämne: JonasH

vad var de....
2.25 var det på Bwin vet jag. Ganska bra odds
Barcelona ElTriplete
2010-09-05 23:25
Läste tidigare idag att Sneijder borde vinna Balon d'Or. Varför det undrar jag? Visst, han var grym i både Inter och Holland men nu är det VM-år och då ska en VM-vinnare krönas som bästa spelaren i Europa/världen.

2002

Klubblag: Zinedine Zidane var otroligt grym och ledde Madrid till CL-titel, stor favorit till Balon d'Or. Vann inte på grund av att...

VM: Ronaldo gjorde 8 mål i VM, bland annat två i finalen, och guidade laget till vinst

2006

Klubblag: Ronaldinho var otroligt grym och ledde Barcelona till CL-titel, stor favorit till Balon d'Or. Vann inte på grund av att...

VM: Cannavaro var en mittbacksjätte och hjälpte Italien att vinna ett VM-guld

2010

Klubblag: Sneijder var otroligt grym och ledde Inter till CL-titel, stor favorit till Balon d'Or. Vann inte på grund av att...

VM: Xavi/Villa/Iniesta/Casillas var alla viktiga för landslaget och utan tvekan förtjänar en av dessa att vinna Balon d'Or.

Hajar ni vad jag vill komma fram till? När det är VM-år ska en VM-vinnare krönas. Om Sneijder ska tänkas vinna Balon d'Or har Messi lika stor chans.

Tack för mig.

God natt.
Barcelona tikitaka
2010-09-05 23:23
JonasH

vad var det för odds på barca b? :)
Barcelona JonasH
2010-09-05 23:19
Tack BARCA-B! Nu blev man 1828 kr rikare :D
Barcelona tikitaka
2010-09-05 23:13
1.70-ligan.

Jag börjar bli rädd att vissa som förtjänar att få chansen i a-laget inte får den. Med spelare som Planas, Montoya, Muniesa, Bartra och Sergi Gomez. Alla dessa är försvarare men det lär ju inte finnas plats för allihop...

Edit: Glömde Fontas!!
Barcelona älskabarcelona
2010-09-05 23:12
Matchens lirare var Dos Santos . Så som man fick se Dos Santos idag så kunde man nästan tro att han har spelat fotboll i över 10 år på senior nivå. Han va ä minst lika bra i defensiva spelet med.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-05 23:01
Tänk vilka fantasiska spelare Pep kan använda sig av när det krisar! Anser att vissa av dem ska få chansen ändå, oavsett skador :)
Barcelona ElTriplete
2010-09-05 22:56
Jekovsky

Riktigt bra är det. Speciellt denna vinsten då Xerez nyligen spelade La Liga.
Atlético addeh
2010-09-05 22:53
Ämne: Ämne: Någon m....
Det gör han också. Tänkte mest på att Muniesa klippt sig en aning, därav liknelsen med Edmilson.

Skönt med ännu en 2-1 seger för Luis Enriques mannar. Stjärna i kanten till Nolito som återigen gör en bra insats.
Real Madrid isr_real fans
2010-09-05 22:50
bra match barca b =)
Barcelona Jekovsky
Jarå! 6p mot Celta och Xerez, fruktansvärt starkt!
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
JARÅÅ! Ännu en seger för Barça B.
Barcelona Tibidabo
2010-09-05 22:49
Har sett presskonferensen innan, men tyckte inte Zlatan pratade negativt om Barca som klubb eller om sina medspelare, men sågade Pep som tränare, det var tydligt.
Vem som är vinnare eller förlorare, eller gladaste parten, är mer svårtdefinierat.

Zlatan är glad för han tror sig få mer speltid nu, och jag gissar på att han tycker om att känna sig som en stjärna igen, i Milano;-)
Barca är säkert glada att slippa betala Zlatans lön, och ”problemet” som Pep hade är borta. Det enda som är surt är ju att det kostade mycket, och det är ju i slutändan oss fans det drabbar.

Minns att det var intressant att Zlatan skulle spela för Barca. Men samtidigt var det tråkigt att Etoo lämnade, och man var lite besviken på att klubben gått med på att betala så mycket pengar, det kändes smutsigt på något sätt., så var ”feelingen”.

Ledningen och framförallt Pep, måste haft någon annan feeling, eller?
Undrar om man frågade Zlatan hur han tror sig kunna hantera en situation där han av någon anledning får sitta på bänken?

Kan förstå om Zlatan kände sig något överflödig på slutet, för han vet att han jobbat hårt och försökt anpassa sig så gott han kunde(tummen upp för det).
Men att säga att han inte vet var problemet var, nja för om man ser sig själv som given(vilket i min ordlista kallas för Hybris) i startelvan i alla lägen, MEN att laget presterade minst lika bra med eller utan honom, då borde man förstå att det finns ett dilemma.
Sedan kan man säga ”Jag är alltid en vinnare” hur många gånger som helst, det hjälper inte, för fotboll är ju en lagsport, och det går inte att vinna utan bra medspelare.
Han må vara en vinnare av troféer och pengar…men uppskattning likt den Ronaldinho fick av fansen på Camp Nou förra veckan är svår att vinna.

Zlatan verkar ganska lättad nu, men hur känner sig Pep egentligen? Kanske samma.
Zlatan bör ivarjefall inte skylla Pep för att vara en dålig tränare, för att han bänkat honom. Möjligen kan han vara besviken på Peps vision, eller om han lovat något som vi inte vet.

Jag har förståelse för varför man ville värva någon som Zlatan, och senare varför Zlatan inte ville stanna. Tycker synd om både Pep och Ibra, vinnare eller förlorare, båda har misslyckats på sitt sätt.

Något jag aldrig kommer att förstå är…hur man gick med på att betala så mycket för Ibrahimovic och vräka ut så hög lön direkt?

Hursomhelst, hoppas de kan prata med varandra någon gång i framtiden, och att man lärt sig något utav det hela.

Om klubbsyn, kom att tänka på dedär spelarpresentationerna, och bättre att inte kyssa klubbmärket första dan på jobbet, känns inte särskilt trovärdigt, och inte ödmjukt att försöka provocera fram det heller av fans heller.
Bättre som tex Etoo att säga att klubben i sitt hjärta är ett annat, men att man krigar ändå, det är ivarjefall äkta, respekt!
Det blev långt dethär,men det är ett ämne som känns fel att bara skaka på axlarna åt...

Més que un club!
Barcelona Thiago Alcantara^^
2010-09-05 22:48
Ämne: Någon mer än jag som....
Jag tycker han liknar en ung Puyol....
Atlético addeh
2010-09-05 22:43
Någon mer än jag som tycker Muniesa liknar Edmilson ur vissa vinklar?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-05 22:43
Barcelonista,

varsågoda
Barcelona Thiago Alcantara^^
2010-09-05 22:42
Ämne: har någon en bra str....
Den här är helt okej!
Se länktips!
Barçelonista!
2010-09-05 22:41
har någon en bra stream att dela med sig av?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-05 22:36
Nolito till A-laget!
Atlético addeh
2010-09-05 22:36
Mäktigt att höra publiken sjunga Cant del Barça.
Barcelona Abbe.
2010-09-05 22:35
Oh, vad nära Nolito! Det där var värt ett bättre öde. Snyggt och snabbt anfall från försvarszon.
Real Madrid isr_real fans
2010-09-05 22:32
bra barca b =)
Annons: