/spanien/barcelona/forum/1421.aspx/spanien/barcelona/forum/1421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-01-07 20:38
Neymar straffades i 4 matcher pga att han "väntade på domare i korridoren" i Copa Amerika. Nu var Suarez och väntade på spelare och inte använde fysiskt våld så jag ser inte hur även korrupta domarna och förbundet i Madrid skulle kunna hitta något att stänga av Suarez. Jag tror snarare att den idiot och inkompetente domaren ville bara snabbt lägga fokus ifrån sin usla insats på Suarez något medier gärna väljer att fokusera på än pajasdomare som förstörde matchen och vaknade först efter 75 minuter..
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-01-07 20:32
Frågan vi egentligen ska ställa oss är vad vi ska bedöma hos en spelare egentligen? Ska en spelare dömas på hur han uttalar sig, om han filmar, om han har en dålig attityd eller är almänt osportslig? Eller ska vi bedöma spelare baserat på deras prestationer? Missförstå mig inte jag tycker det är viktigt att man visar upp ett bra beteende, men i slutändan skiter jag i om Suarez hetsar för mycket eller går fram till målvakten och firar, så länge han efter fotbollsmatchen kan visa upp ett respektabelt beteende. Hetsning ingår i idag i sporten, inget mer med det. I stundens hetta kan vi alla göra saker vi ångrar oss när vi lugnat ner oss, det är hur vi agerar efteråt som visar prov på vad vi är för människor. Så för att summera det: så länge Suarez presterar och beter sig bra utanför plan är jag nöjd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vinnarskallen Suarez
2016-01-07 20:31
Suarez sätter laget före sig själv. Han är en extrem känslomänniska. Han har nog varit skadad flera gånger men spelat ändå. Extremt hög smärttröskel. Han spelade skadad hans sista månader i Liverpool och var inte skadefri när VM startade på grund av det. Som ett Ajax, Liverpool och Barcelona fan så har jag följt honom under nästan hela hans karriär.
Barcelona enkos
2016-01-07 20:29
Nu börjar Real, förlåt Cadiz mot Celta på eurosport 2
2016-01-07 20:18
Det enda bevis som finns mot Suarez i Evra gate är vad han själv erkänt att han sa och det är ett ord som är mycket vanligt i Uruguay och som inte är rasistiskt alls.

Det är det enda beviset. Evra själv har inget bevis alls. Det är fakta att han ändrade sitt bevis flera gånger alltså är det inte trovärdigt. Hade ju varit pålitligt om han ändrade det en eller möjligtvis två gånger men han ändrade det betydligt fler gånger. Hans slutgiltiga version var att Suarez hade skrikit rasistiskt mot honom massor med gånger under en kort tid. Han hade jagat honom och skrikit rasistiska saker till honom.

Det finns inget bild eller ljudbevis. Inte ett enda fan har hört något. Ingen annan har hört något. Mycket märkligt med tanke på att han blev jagad och Suarez skrikit enligt Evra.

Ren fantasy alltså.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-07 20:17
Barça won't file a complaint for the stamp on Messi. Källa: Rac1 Ja man förvänta sig inget annat från en gammal Basketspelare i Espanyol vid namn Bartomeu.
Barcelona enkos
2016-01-07 20:15
Tung läsning för alla anglofiler..
Barcelona Liunil Masse
2016-01-07 20:08
In his time in Groningen, Ajax, Liverpool and Barcelona, Luis Suárez has been injured for a total of two weeks. WOW! Hur är det möjligt?
Barcelona LegendenN10
2016-01-07 20:02
Suarez är världens bästa på sin position och så länge han öser in mål så bryr jag mig inte om vad han gjort förut sådär . Chiellni är själv en råtta och vidrig spelare och evra grejen blev förstorad av den brittiska pressen annars har jag svårt o tro att han sagt neger till evra då han själv är nästan mörk. my 25 cents Suarez for president!!! real dödaren.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-01-07 19:18
Junta Dimision

Jo jag förstår det. Tyckte det bara var väldigt låg nivå Skotska ligan har ju gått ner sig rejält och är ungefär som allsvenskan fast mycket Ojämn. Att spela då i deras andra liga med ett skotskt stor lag som ska vara i första divisionen det blir bara löjligt. Om han är en supertalang då ska han inte ens röra den nivån. Jaja den enda jag vet som har gjort liknande är Zlatan när han spelade för Malmö i superettan.
Barcelona Gabriel
2016-01-07 19:09
Fuerza 150+
Barcelona Barca4life98
2016-01-07 19:02
Håller med Fuerza angående Suarez. Hur mycket skit ska han och övriga behöva ta?
Barcelona Fuerza
2016-01-07 18:37
Ali G:

Det svider att läsa din obefogade kritik. Tänk steget längre. Eller att tänka ö.h.t. är en bra start.

Suarez blev bortjagad av brittisk media som gärna spränger händelser till enorma proportioner. I Barcelona har han fått lugn och ro. Motståndarna är ofta ute efter honom för att provocera med tanke på hans förflutna. Suarez har fått psykologisk hjälp för sitt tidigare beteende. Han har tagit det på allvar och varje människa med sunt förnuft vet om att han är en ödmjuk människa utanför plan. Sedan har vi lallare som Ali G som sväljer allt med hull och hår. Som driver på kampanjen mot Suarez och blossar upp den bara för att ha någon att hata. Nej, jag skyddar Suarez i detta fall för att om man kollade på matchen så var Espanyolspelarna ute efter att provocera, maska och slåss under hela matchen. Det är naturligt att våra spelare har en tröskel. Man kan inte tåla ALL skit.

Mascherano kokade igår och det glädjer mig att han stod upp för sina kamrater. Detsamma gäller Iniesta ... det är sällan han blir provocerad men i detta fall så gav han sig också in i allt tumult. De vågar inte röra Iniesta pga hans status utan de ger sig på de svagaste. Stort eloge till Neymar som fick stryk gång på gång men vände kinden till, flinade och pippade Espanyol upp och ned.

Men en sådan analys har aldrig passerat genom Ali G's huvud. Han ser bara rubrikerna. *suck*
Barcelona Barca4life98
2016-01-07 18:26
Andra halvan utav 2015; Keylor Navas - Dani Alves, Godin, Alaba, Alba - Iniesta, Busquets - Douglas Costa, Messi, Neymar - Suarez Lite tankar; • Navas för att han har räddat Real Madrid i ett antal matcher. Kunde ha tagit Oblak eller Bravo. Även Neuer. Alla dom 4:a skulle man kunna ta. • Douglas Costa, wow liksom. Vilken spelare! Pep och Bayern gjorde ett riktigt succéköp. Ingen som saknar Ribery tror jag. • Vissa skulle argumentera för att Messi har varit skadad i 2 månader men han är ändå bäst. Om man nu inte skulle få ta honom hade nog; Lewandowski eller Aubameyang slagit sig in i elvan.
Barcelona neymar JR
2016-01-07 18:18
World's Best Goalkeeper in 2015: 1 Neuer 2 Buffon 3 Bravo 4 De Gea 5 Courtois 6 Cech 7 Barovero 8 Ter Stegen #fcblive (expert votes) [iffhs] Respekt! Vi har 2 målvakter på top 8, det är fan sinnessjukt haha
Barcelona Barca4life98
2016-01-07 18:13
Första alternativet utav två. Första halvan utav 2015. • Bravo har varit grymt stabil, väldigt säker. Inger en trygghet i laget. --------------------------------------- • Dani Alves - som visade att han är den bästa högerbacken när han har motivationen. • Godin - står nästan alltid rätt, stabil och läser spelet bra. • Pique - var fenomenal under dom stora matcherna i våras. • Alaba - väljer jag tätt före Jordi Alba på grund av att han är mer komplett. Bra skott, snabb, teknisk. Kan även bilda en tre-backslinje. ---------------------------------------- • Rakitic - tog jag för att han är väldigt underskattad. Gjorde första målet i finalen i Berlin. Spelade en viktig roll när det kom till balansen på mittfältet för oss. Hur jag än vred och vände på det kom jag inte på någon som var bättre under våren 2015 på det han gör. • Busquets - behöver jag inte ens skriva något om. Överlägset bästa def. mittfältaren. • Iniesta - lyckades höja sig i dom stora matcherna. Andra halvan av 14/15 kände man igen honom igen. --------------------------------------- • Messi är ju Messi. Helt avgörande. • Suarez - för att han lyckades komma tillbaka och verkligen bidrog. Avgörande målet i CL-finalen och El Clasico. • Neymar - vann skytteligan i CL. Började blomma ut på allvar här i Barca.
Barcelona Ali G
2016-01-07 18:02
@Vinnarskallen Suarez:

Snälla sluta va så enögd och inse att Suarez är jävligt vidrig. Kommer ihåg när han bet Chiellini då var 99% härinne emot honom och kallade honom Psykopat och massa värre saker.

Nästintill pinsamt att vissa härinne försvarar en rasist, finns bevis på att han sa N ordet. Han må vara världens bästa anfallare men han är vidrig, han är i klass med Costa.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-07 17:50
World's Best Goalkeeper in 2015: 1 Neuer 2 Buffon 3 Bravo 4 De Gea 5 Courtois 6 Cech 7 Barovero 8 Ter Stegen #fcblive (expert votes) [iffhs]
Barcelona lapulgatomica
2016-01-07 17:38
Följer Lion24:s spår och skapar således minuter egen drömelva för kalenderåret 2015. Det är alltså årets bästa spelare, och inte den bästa möjliga elvan. Viktigt att poängtera är att det gäller kalenderåret och jag har (försökt) sett över hela året, och inte bara det närmaste halvåret som förvånansvärt många gör. Dessa typer av elvor tenderar också undermedvetet att bli partiska, eftersom att man ser spelarna i sitt favoritlag vecka ut och vecka in, vilket inte är fallet med andra lag. Min elva (4-3-3): Bravo Alves - Godin - Boateng - Alaba De Bruyne - Busquets - Iniesta Messi - Suárez - Neymar Bubblare: Buffon, Thiago Silva, Marco Veratti, Thomas Müller Motivering: Bravo har varit otroligt jämn under hela året, och inger en extrem trygghet i de bakre leden. Han tar alla skott han borde ta (bortsett från Sevilla-matchen i vår) och flaxar till med en och annan spektakulär räddning med jämna mellanrum. Han var också starkt bidragande till Chiles Copa América-triumf Dani Alves tar platsen dels för sin fantastiska vår där hans närmast telepatiska samspel med Messi visade varför han är så bra. Han tar också platsen eftersom att konkurrensen inte alls är så stark, nu när Phillip Lahm spelar centralt. Diego Godin får ofta beröm för sin fysik och offervilja, men hans främsta egenskap är hans spelförståelse och taktiska förmåga. Han behöver inte, olikt t.ex. vår egen Mascherano rädda upp sina egna misstag, utan behöver faktiskt inte göra så många tacklingar. Stor del i Atléticos fenomenala försvarsspel. Jerome Boateng har lyft sig enormt de senaste åren, inte minst i sitt passningsspel, främst det lite längre vilket gör att Peps Bayern kan överraska taktiskt. David Alaba tar vänsterbacksplatsen, trots spel på bl.a. mittback och central mittfältare. Komplett och alltid bidragande. Kevin De Bruynes 2015 har varit både sanslöst och sensationellt, trots att han sällan får de största rubrikerna. Hans inte alltid så eleganta och tekniskt perfekta men ack så poänggivande spelstil gör att jag håller honom före bl.a. Vidal (som i mina ögon bara var bra i Copa América, efter skadan våren 2014 har han tappat det där extra) och Pogba (alldeles för ojämn, dock bättre på slutet, har utvecklat blick och passningsspel) Busquets är given, ingen motivering behövs. Pricken över i:et är hans på senare tid mer uppenbara ledaregenskaper. Andrés Iniesta, de stora matchernas man, har under det senaste året men framförallt halvåret av uppenbara skäl visat att han minsann inte är beroende av Xavi om någon nu trodde det. Fantastisk och fundamental på samma sällsynta sätt. Trion där framme är odiskutabel. Suárez står för löpvillighet, smartness och kyla. Neymar står för kreativitet, oberäknelighet och skärpa. Messi är Messi, Gud med ett annat ord. Kom gärna med era egna lag, motivera gärna!
2016-01-07 17:33
Jag älskar fotboll och bryr mig inte så mycket om vilket lag en spelare spelar för. Spelar en spelare fult så gör han. Spelar ingen roll vilket lag spelaren spelar för eftersom det är spelaren och inte klubbens fel. Det finns såklart undantagsfall där managern ger sina spelare order att spela fult. Vi har sett två exempel på det mot Espanyol i våra två senaste matcher. Mentaliteten i ett lag beror väldigt mycket på managern. Får han tillräckligt lång tid på sig smittar den av sig på spelarna.

Ronaldinho var en fantastisk spelare för oss men blev glad när han såldes eftersom han faktiskt blev skadlig för laget. Börjar någon av våra spelare uppträda lika divigt som Ronaldinho gjorde så måste även han bort fortast möjligt.

Det finns ingen spelare som är så viktig för klubben att han är större än managern. Gillar man inte managern så lämnar man in en transferansökan och under tiden till man blir såld så ger man 100% i varje match.

Jag har en särskild favorit och det är Dirk Kuyt. Begränsad spelare men vilket hjärta och vilja den mannen har. Vilken gentleman han är i alla situationer. Det är som jag ser det viktigare än en snygg klack eller ett kanonmål i krysset.
Barcelona Mido
2016-01-07 17:16
Kontraktet mellan EA sports och Messi har gått ut och inget tecken på att ett nytt kontrakt kommer att skrivas på. Ett alternativ som kan pryda FIFA omslaget är James Rodriguez hahaha
Barcelona Junta Dimision
2016-01-07 16:44
@Visca el Barca 17:
En riktig supertalang faktiskt, spelat väldigt mycket för Arsenal under deras försäsong de två föregående säsongerna och spelar väldigt moget för sin ålder samt position. Anledningen till att de skickade honom till Rangers är antagligen för att Mark Warburton tränar de och han är väldigt bra på att utveckla talanger vilket han visade när han tränade Brentford. Ibland behöver inte den bästa utvecklingen för en spelare vara i den bästa ligan helt enkelt.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-01-07 16:28
Rolig artikel älskar att läsa om Arsenal. Högmod går före fall sammanfattar den klubben. Iallafall skrattade högt när deras supertalang stannar i Skottland. Killen är 18 och har tagit för sig och spelat jättebra i skotska andra divisionen för Rangers. Jag vet att han är ett stort löfte men va fan han måste ju gått ner sig rejält. Nån som vet nått mer om Zelalem?
Barcelona Davids3
2016-01-07 16:27
@Flavía:

Vilket psykbarn, man ser ju honom se efter vart Messis fot är för att sedan stampa på den, om inte det där leder till avstängning så vet jag inte...
Barcelona Suarez9
2016-01-07 16:27
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Tack PEP!
Han är en ful spelare du kan inte påstå annat men det är lite det jag saknar med honom i Barcelona. I Liverpool var han som bäst när han var mest förbannad så ser framemot en Suarez som kan spela mycket bättre än vad han har gjort!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-07 16:25
@Vinnarskallen Suarez:

Älskar suarez o har gjort det sen Ajax tiden så missförstå mig inte. Men min fråga till dig, hade du sagt dom fina orden om suarez om han hade lirat i real? Haha
2016-01-07 16:20
Den största myten är väl att Suarez är en smutsig spelare. Visst han filmar ibland och han har blivit avstängd tre gånger efter att han bitit en spelare. Att han blev avstängd för rasism var bara ett bevis på hur stort inflytande Ferguson hade. Evra ändrade sin version flera gånger alltså hade han inget bevis alls men ändå räknades den påhittade version han bestämde sig för. Det fanns alltså inga bevis alls men ändå blev han fälld.

Det enda röda kortet Suarez fått var efter hans handboll i VM. Han har knappt ens fått ett enda gult kort för något annat än filmning.

Suarez är ingen smutsig spelare. Han har en enorm vinnarskalle och han fått tre röda kort på grund av den. Det är inga planerade saker utan han har helt tappat huvudet tre gånger i hela sin karriär.

Jämför det med t ex Pepe som medvetet stampat, skallat och stämplat spelare. Jag tror inte jag sett Suarez stämpla, skalla eller stampat på en spelare medvetet en enda gång.
Barcelona Cule4life
2016-01-07 15:47
Min elva mot espanyol Stegen Vidal . Vermaelen . Bartra . Mathieu Rakitic . Macherano . Turan Roberto . Munir . Sandro 1 byte, Adriano in i 60.e Bänk Bravo adriano Pique Busquets Iniesta Messi Neymar Suarez
Barcelona Lion24
2016-01-07 15:44
Ser många ''2015 års bästa 11:a'' på olika ställen och tänkte dela med mig vilka jag tycker varit bäst 2015:

Buffon

Alves - Bonucci - Godin - Alba

Vidal - Busquets - Iniesta

Messi - Suarez - Neymar

Buffon har varit stabil hela året för Juve och är en mycket stor ledare också. Han får sina försvarare att alltid vara på tå och han ger trygghet till backlinjen. Alves som högerback för att han var riktigt bra under vårsäsongen, vem minns inte assisten till Suarez (Madrid) och Messi (Bayern). Sen finns det helt ärligt talat inte så många högerbackar att välja på, tycker det är brist på världsklass högerbackar. Bonucci räknar jag som en av världens bästa mittbackar, mycket underskattad. Vaknar Chiellini på rätt sida så överglänser han Bonucci men Bonucci är stabilare under en längre period, gör sällan klantiga misstag, säker. Godin är i mina ögon världens bästa mittback och han har varit det 2-3 säsonger nu, mycket mycket underskattad. Alba gör alltid ett galet bra arbete, defensivt som offensivt. Fyller på hela tiden och är alltid ett passningsalternativ, framförallt Messi.

Busi är ganska given här då hans 2015 var fantastisk efter att, precis som hela laget, varit en besvikelse när Lucho nyss hade tillträdd. På dom andra två positionerna är jag lite kluven. För mig handlar det om tre spelare och det är Vidal, Iniesta och Marchisio som är ovärdelig för Juve. Jag väljer till slut Vidal och Iniesta för att Vidal var riktigt bra i Copa America och Iniesta för att han spelade upp sig rejält ju längre tiden gick, han vann också trippeln men Marchisio ska inte glömmas. Pogba har för mycket ups and downs annars skulle han också vara en kandidat. Rakitic var inte för avgörande för sitt lag för att komma med tycker.

För dom tre där framme så behövs ingen närmre förklarning.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-01-07 15:38
Snälla LE envisas inte med nolito, snälla!! För dom pengarna kan vi värva en mkt bättre spelare.
Annons: