/spanien/barcelona/forum/14208.aspx/spanien/barcelona/forum/14208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-09-01 13:23
Rambla/

Och ändå har Madridmedierna mage att nämna Villarato! Fördelar från förbundet my ass...
Barcelona Rambla~
2010-09-01 13:20
el Flaco

Puyol kom till landslagsamlingen med en rapport från Barcas läkarteam angående sin skada. Eftersom han inte kunde spela i söndags så får man anta att han också var skadad, eller åtminstone inte helt fit.

Landslagets läkare undersökte honom också men konstaterade att han var frisk och skickade ut honom att träna med de andra, samma sak med Xavi. Efter 5 minunters träning går Puyol sönder.

Får det verkligen gå till så här? Hur oprofessionella är förbundet egentligen. Det här är garanterat resultatet av att spelarna tvingades i väg till Mexiko mitt under deras semester.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 13:07
Trots att klubbläkarna bekräftat att Puyi lider av en skada i vänstra vadmuskeln är det fortfarande okänt hur länge lagkaptenen blir borta. Allt hänger på hur pass väl rehabiliteringen går de närmaste dagarna.
AndreD
2010-09-01 13:05
Delarocha

Nej det är de inte ;)
Barcelona el Flaco
2010-09-01 13:04
Det är nu bekräftat att Bojan kommer ha nr. 9 på ryggen hädanefter. Jeffren i sin tur kommer ta över Bojans gamla nummer, 11:an.

*Länktips.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-09-01 12:57
Jag tror Real floppar i ligan och Barcelona står som segrare innan sista omgången är spelad.
Jag tror inte alls på Real i ligan, kanske går det bättre i CL där Mourinhos taktiska sinne kommer att bli mycket mer avgörande.
elbraco
2010-09-01 12:49
Jag sticker också ut hakan och säger att trots att Real och Barca har värvat mycket så är La Liga minst lika jämn som förra året. Romaric Och Sinema Pongolle till Zaragoza, två kända namn, Drenthe och Trezeguet till Hercules. Valencia har fortfarande ett bra lag, Sevilla aswell, Atletico har en grym backlinje numera.
Mallorca håller tätt. Villarreal känns lika stabila men det vet jag inget om direkt.
Kan nog bli en spännande säsong i år igen :)
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-09-01 12:43
Jag sticker också ut hakan och säger att Sverige vinner nästa EM.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-01 12:15
Jag sticker ut hakan och säger att Hercules blir årets överraskning, samtidigt som Mallorca klarar av en EL plats.

Sen tror jag att Sevilla kommer att utmana Barcelona och Real Madrid på allvar i år, de har lyckats att behålla Fabiano och Kanoute.
Barcelona A.Gaudi
2010-09-01 12:11
William Shakespeare

Lär nog bli så ja. Kanske att Real eller Barca viker ner sig av olika anledningen att Atletico/sevilla kan utmana om andra platsen. men guldet kommer att gå till Barca/Real. Ny Coach i real med 0 erfarenhet av spanien som första tränare eller Barcas mättnad/tunna trupp kanske kan leda till en svag säsong för något av lagen. Men det är mycket "om" för att det ska ske.
elbraco
2010-09-01 12:07
Ämne: Jag tippar stenhårt ....
Du tippar alltså Real och Barca i toppen av La Liga?
DAMN, jag har hört att det är höga odds på det!
Mallorca William Shakespeare
2010-09-01 11:54
Jag tippar stenhårt på att det blir FC Barcelona och Real Madrid i toppen av La Liga vad tror nu ni alla andra kloka Guardiolaner?
Tror inte Barca tappar en poäng denna säsong!
Rafflande och oförutsägbart eller ej?
Barcelona A.Gaudi
2010-09-01 11:51
äh hacka inte ner lass bara för att han är en blanco. han var grym när han anlände, sedan kanske han hade en formsvacka i slutet, det vet jag inte då jag inte följer Real spec mkt. men han var ligans bästa defensiva mittfältare där ett tag, medan toure satt på bänken i barca.
Barcelona ★Sami★
2010-09-01 11:40
Canaletes
Haha han menar dom 4 på bilden är fel. Berlusconi Galliani Zlatan och sin käftiga agent Raiola:)
Barcelona Barcadinho.
2010-09-01 11:33
Alfredo:

Inte för att det spelar en så stor roll, men du märkte väl i slutet på förra säsongen att Gago fick spela många matcher istället för Lass. Tom Mahamadou Diarra fick några matcher istället för den unge fransmannen. Han var inte längre första valet.
Jag tror att Khedira kommer att bänka honom den här säsongen och detta väldigt snart.
Men så klart så har du rätt att tycka som du vill.
Canaletes
2010-09-01 11:32
Barca-nist

??? hittar inga?
Barcelona ★Sami★
2010-09-01 10:52
Låter hur bra som helst!
TV10 är en sportig tv-kanal från MTG som startar 7 september 2010.[1], i samband med lanseringen läggs ZTV ned.[2]

Till starten kommer kanalen finnas hos Comhem och Viasat och kommer sändas som fri-tv. Kanalen kommer ta över alla sportevenemang från TV6 och TV8 förutom Ishockey-VM. Bland annat ska kanalen sända amerikansk fotboll från NFL, basket, boxning och Champions League-fotboll. Kanalen blir reklamfinansierad. TV10 kommer bland annat att direktsända Sveriges EM-kvalmatch i fotboll mot San Marino 7 september 2010. [3][4] Kanalen kommer också ta över morgonprogrammet Rivstart från TV6.
Barcelona jopo
2010-09-01 10:51
silly season är slut
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-09-01 10:36
Trist med skador redan på Puyi och Jeffrén när vi redan har en relativt tunn trupp. Dock måste jag ändå stödja Pep och klubben här. Visst, det är en chansning att sätta så mycket hopp till La Masía men å andra sidan måste man göra det någon gång annars kan man sluta med verksamheten. Och då kan vi se Dos Santos, Thiago, Fontás etc i andra klubbar som Real Madrid får göra med Mata till exempel.

Att lönekosnaderna går ner denna säsongen är ju också en konsekvens av La Masía-satsningen vilket enbart är positivt. Dessutom litar jag fullkomligt på Pep vad det gäller eventuella uppflyttning av B-lagsspelare till A-laget. För lika bedrövligt som hans transferfacit är - lika bra är hans förmåga att utveckla de egna produkterna på bästa sätt.
Barcelona Barca-nist
2010-09-01 10:18
Criff

Lass är bästa om vi skulle räkna in wing chung också i det här.
Han sliter jätte mycket men skapar för många frisparkar emot sig.
Barcelona Criff
2010-09-01 10:15
Men har jag missat något? Är Lass helt plötsligt en utav världens bästa mittfältare? Jag trodde Gago var det ju från Madrid lägret!? ;)
Barcelona Barca-nist
2010-09-01 10:14
hitta fyra fel på bilden till vänster!
Barcelona el Flaco
2010-09-01 09:59
Barças Cadete lag, som får några månader sen vann Nike Premier Cup på Old Trafford, har vunnit ytterligare ett mästerskap; en ungdomsturnering i Korea efter att ha besegrat ett asiatiskt lag med 4-1 i finalen.

På vägen dit besegrade man Benfica i semifinalen med 1-0 och innan dess krossade man franska Valenciennes och West från Australien med 7-0 i båda mötena.

Cadete A blev därmed laget som gjorde flest mål och släppte även in minst och García Pimienta utsågs till turneringens bästa tränare.
Delarocha
2010-09-01 09:46
Och dem är ju ganska mediokra båda två.
AndreD
2010-09-01 09:33
Delarocha

Toulalan är en till. Sen någon Sissoko också.
Delarocha
2010-09-01 09:31
Att vara Frankrikes bästa defensiva står ändå högt i kurs med tanke på det landslagets bravader. Förövrigt kommer jag knappt på en annan fransk "pivote" alls.
Canaletes
2010-09-01 09:13
Alfredo di Zidano

När fan snurrade Marcelo upp Alves och Messi?
Barcelona el Flaco
2010-09-01 08:45
Idag ska både Puyol och Jeffren genomgå medicinska tester för att ta reda på hur pass allvarliga deras respektive skador är. Vi får helt enkelt nu avvakta och se vad resultaten blir.
Barcelona älskabarcelona
2010-09-01 04:55
Lass var en av dom som som inte hade nån säker plats i Madrids lag under slutet av transfern . Om han är en av dom bästa varför hade man tänkt att bli av med han ? Vad jag vet så kommer han inte va nån spelare som kommer starta dom defensiv mittfältare istället så ska han vara ersättare till den som har just den rollen och han ska även få spela som högerback .
Barcelona Denyo
2010-09-01 03:33
precis som ni vart uppsnurrade av ronaldinho då er egen publik applåderade:)
Annons: