/spanien/barcelona/forum/14205.aspx/spanien/barcelona/forum/14205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sant Iker
2010-09-05 02:48
Hur kan du säga att eran identitet stärks? följer du inte nyheter? de flesta andra klubbars fans hatar eran klubb och deras fans värre än pesten. öppna ögonen och läs andras forums.

Ni har anklagats för följande inom kort tid
Korruption
Kontrakt brott ala Fabregas dramat
Dopning
Fusk
agera respektlöst mot andra klubbar.

Tagit lån för att betala spelare löner vad kallar ni det=?.

Varför skulle vi vara avundsjuka på la masia?
när vi har haft och har de bästa spelarna?

Zidane,Ronaldo,Figo,Cr,Kaka,Raul,Beckham och massa andra legender inom fotbollen
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-09-05 02:28
FcB - I Motgång Och Framgång!//

Hmm, Iniesta? Han är ju maräng, är det han du syftar på?
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-09-05 02:26
Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX

''La Masia är ett paradis för småväxta barn som får springa omkring med en fotboll och spela trianglar med andra korta barn.''

La Masia är även ett ställe för avundsjuka maränger.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-09-05 02:12
La Masia är ett paradis för småväxta barn som får springa omkring med en fotboll och spela trianglar med andra korta barn.

Pedro kan ha hjärta för klubben, men går det att bevisa? Behöver man bevisa det? Så länge spelaren gör sitt jobb så är jag nöjd i all fall, vet inte hur det är med er. Laporta till Zlatan i desperat ton; "Kyss klubbmärket Zlatan"..

Det kan inte vara som så att vi säger Pedro, vill nå framgång? Om han som tonåring hade fått chansen att spela för ett stort europeiskt lag, hade han alltså haft "hjärta" för den klubben också. Menar ni hjärta som i kämparglöd eller är det typ att man gråter när laget förlorar? Jag tror att Pedro endast skulle göra det första, dvs kämpa för klubben...

Är trött nu och förstår om inlägget inte hänger ihop men pussla ni i någon timme så ska ni allt få ihop det. Nu tar jag mig en antidepressiv tablett, kollade nyss på en match från några säsonger sedan med ett randigt lag. Hoppas att jag klarar en dag till.

Tack för mig!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-05 00:57
J.Janerique

Herregud, varför skulle madridistas försöka plocka pluspoäng på "pavones" när dessa underpresterade i varje match och fick bära hundhuvudet för varje misstag eller förlorad match? Pinsamt värre.

Skillnaden är att Barcas "pavones" (pedros) snarare dominerar idag, därav pluspoängen.

Jag är direkt tacksam att du inte besöker detta forumet så ofta.

Reals generationsväxling = inköp av 6 ungdomar

Barcas generationsväxling - Barca B.

Oavsett titlar eller framgång,
Barcas identitet stärks efter planerna från den förra ledningen.
Reals (brist på) identitet stärks efter fortsatta köp och hjärttransplantationer.

Lika mycket som maränger klankar ner på culés sätt att framställa Barca, lika mycket borde de lägga tid på att försöka fastställa det egna lagets identitet...
annars kan man alltid använda sig av det myntade uttrycket;
Men, kom igen, vi har en ny tränare - han måste få bygga sitt eget lag... suck.

Atlético addeh
2010-09-05 00:55
geegii/

Du skrev: "Marcelo, Higuain och Gago är lika mkt egen produkt för oss som Pedro är för er."

Som jag skrev i mitt inlägg så kom Pedro till klubben redan i tonåren, och har vandrat genom ungdomslagen upp till a-laget. Har Marcelo, Higuain eller Gago gjort det i Real Madrid? Nej. Samtliga tre är inköpta spelare.

Om vi tar Gago som ett exempel, han var ung när han värvades in till Real Madrid. Det är inget konstigt om en sådan spelare börjar känna en viss sorts "kärlek" till klubben just för att de värvade honom och vill satsa på honom. För Pedro är det något helt annat. Likt Puyol, Xavi, Valdés osv har han varit en del av Barcelona under en lång tid och får därför en helt annan empati för klubben.

Detta är hur jag ser på just detta, du för självklart ha din egen åsikt.
Barcelonistas
2010-09-05 00:51
busquets om några år är världens bästa på sin position. underskattad!
Barcelona el Maestro!
2010-09-05 00:45
Ämne: Ämne: Läste j....
Ibra - bonde i Spanien, hehehe.
Ibra - hjälte och världens bästa enligt Aftonbladet. :(.
Barcelona Fille s
2010-09-05 00:39
Precis! artikeln syns på framsidan så de är lätt att läsa. Att de dessutom skulle vara helt vanligt att aanse milans anfall som de bästa tycker jag är löjligt. Jag kan förutom oss också nämna lag som Real, City (för dom har ju faktiskt ett ton anfallare).
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-05 00:39
geegii

Du som leker höjden av IQ borde veta att man gör/gjorde apljud så fort Eto'o spelade (rasism). Samma sak med Balotelli osv.

När man kallar en svart person för "apjäveln" då har man en skruv som är lös i hjärnan.
Barcelona el Maestro!
2010-09-05 00:36
Ämne: 1; Diskussionen har ....
Jag håller med dig. Helt ointressant diskussion egentligen.
Real Madrid geegii - San Iker Casillas
2010-09-05 00:36
addeh//

Du missförstod mitt inlägg, jag ville få fram att man kan ha hjärta för en klubb trots att man inte har någon direkt koppling och använde mig utav Pedro som exempel.

Asså, kan folk sluta vara sånna dramaqueens ?
precis som jag tycker Bommel beter sig som en gris tycker jag Eto'o beter sig som en apa. Varför är det ingen som reagerar på gris-bommel ?

Trött på denna offer-mentaliteten....
elbraco
2010-09-05 00:34
Ämne: "så för mig kän....
Coolt, han lär ju komma till åren nu :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-05 00:33
Ämne: Läste just en artike....
Hmm en liten jämförelse mellan Milans och Barcas anfall:
Messi - Världens bästa spelare.
Villa - 5 mål i VM, tilsammans med Drogba den bästa strikern i världen (enligt mig). Guldmedaljör
Pedro - Kommit från ingenstans och spelade till sig en VM-final plats. Guldmedaljör

Pato - Supertalang som ännu inte nått sin topp, har all potential att bli världens bästa.
Ibra - Bortkastad från Barcelona, kung i Italien, bonde i Spanien.
Ronaldinho/Robinho - Två humörspelare som i sina bästa stunder är top 10 i världen.

Enligt mina åsiker så har vi bättre anfall;
Messi Pato
Villa Ibra
Pedro Ronaldinho/Robinho
Barcelona el Maestro!
2010-09-05 00:32
Fel av mig. Pedro var 17 år när han kom.

"Pedro Rodríguez Ledesma
This winger, born in Santa Cruz de Tenerife, joined the Barça youth structure in August 2004 to play for the Juvenil A side after previously representing CD San Isidro".

Men det ändrar ändå inte min poäng.
Barcelonistas
2010-09-05 00:32
Geegi

din rasist *****

helt sjukt hur ni madridistas är!
Atlético addeh
2010-09-05 00:31
geegii - San Iker Casillas

Pedro kom till klubben 2004. Efter många års vandring genom ungdomslagen har han kämpat sig till en plats i a-laget. Har man varit i en klubb sedan tonåren är det för mig självskrivet att man har känslor för klubben, även om det inte råkar vara sin modersklubb. Att kyssa klubbmärket efter ett avgörande mål mot ärkerivalerna tyder inte så mycket annat än på hjärta.
Barcelona Fille s
2010-09-05 00:28
Läste just en artikel från milan redaktionen om Zlatans ankomst. även om artikel till stor del handlade om zlatan kunde dom inte ens få in hans längd rätt!.

I artikel nämns flera gånger inte bara att skribenten tycker att Milan har världens bästa anfall utan verkade tydligen tro att de var den allmäna uppfattning. Snälla nån jag har aldrig ens funderat över milans anfall som något av de bästa och de är väl solklart att de bästa anfallet har BArca med 4 rakt igenom guld spelare!
J.Janerique
1; Diskussionen har ingen relevant natur i Spanien.
2; När Zidane y Pávones florerade och vi tog fram talang efter talang, så var det ingen Madridista som försökte, "plocka åt sig pluspoäng", bara för att man använde egna produkter.
3; Under samma period så bestod startelvan i Barcelona av 8 holländare, två brassar och en fransman.
4; Vad är det för mening med detta klichéeartade, "den och den har hjärta för klubben"? Det är mer en diskussion i lilla Sverige?
5; Alla spelare oavsett var dem är fostrade, spelar utefter lönechecken. Till och med de mest lojala.
6; Ta inte detta som något provokativt, det är inte menat så, och jag brukar sällan besöka detta forum...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Jag måste bara avsluta kvällen med att påpeka vilken vidrig och IQ befriad person "geegii" är, om jag hade lusten eller ens intresset så hade jag kontaktat centralredaktionen och anmält dig.

1. Lionel FuskarenKnarkaren Messi
2. Apjäveln Eto o

"Apjäveln". Hur rasistiskt är det inte på en skala mellan 1-10?
Korkade idiot, du är allt som äcklar mig med vissa maränger.
2010-09-05 00:25
Barcelonistas//

Ursäkta ? Utveckla dig tack...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-05 00:24
"så för mig känns det helt fel att säga att jag har hjärta för klubben när det finns såna som Barcatomten (finns han fortfarande?)"

Han finns fortfarande, skakade hand med honom under Gamper matchen :)
2010-09-05 00:24
elbraco//

Haha ofc !
Skönt att jag kunde nå dig med mitt budskap iaf :)
Barcelonistas
2010-09-05 00:23
geegi - san iker casillas

är du alvarlig me din profil? ja du vet va ja syftar på din 5 fulaste lista där är det en grej som en normal människa inte har me!

PAJAS
elbraco
2010-09-05 00:19
Ämne: el Maestro! //
Okej....Förstår vad du menar, visste inte heller att han kom som 16-åring faktiskt.
Men det går inte att säga att Ronaldo har hjärta för klubben när det finns spelare som Xavi, Puyol och Raúl. Det är det jag försöker få fram!
edit: Sant, men då ska det mycket till! Mer än en poster på Van Nistelrooy på väggen när man var 14 bast ;) du förstår vad jag menar...
2010-09-05 00:16
el Maestro! //
Okej, jag trodde han kom runt 18-års åldern likt Marcelo och grabbarna, där misstog jag mig visst.

Men jag har inte påstått att Pedro inte har hjärta för klubben, tvärtom. det är det jag ville få fram, att Pedro har hjärta för klubben trots att han inte haft någon direkt koppling med Barca.

elbraco//
Men det är det jag ville få fram, ville motbevisa dig att man kan ha hjärta för en klubb trots att man inte har en direkt koppling :)
elbraco
2010-09-05 00:14
Ämne: elbraco//

Så enli....
Pedro var kanske inte ditt mest lyckade exempel.
Inte lika hjärta mycket som dom jag tidigare nämnde, men han har gått från att ha lirat i kalle anka ligan nånstans i div 16 södra Spanien till att ha gjort mål mot bl.a. Real, viktiga CL matcher och att vara ordinarie i startelvan.
Jag vet att det låter lite löjlig men Pedro är ett undantag. Han skulle t.ex. ALDRIG säljas, och han kom rakt in i Barca och gjorde succé direkt, jag tror även du förstår hur stort det är. Låt oss jämföra med t.ex. Benzema, en av de mest lovande talangerna när ni köpte han, men han har inte direkt lyckats eller hur? Pedro var helt okänd, och har på två år lyckats bänka bl.a. Torres i spanska landslaget. Svårt dumt av dig att välja honom ;)

Det jag skrev innan var lite av det jag anser vara de vanliga kraven, självklart finns det undantag. Jag vet att det verkar som om jag ändrar mig allt eftersom jag skriver men jag skriver bara det jag tycker!
Låt mig säga såhär: Finns det en möjlighet att Pedro säljs inom en snar framtid? Nej.
Finns det en möjlighet att Benzema säljs inom en snar framtid? Låter dig svara på det...(han har tidigare ryktats till Man U och Juve)

Hade du sagt Jeffren hade jag hållt med dig, men Pedro....njaa. Lite av ett undantag.
Barcelona el Maestro!
2010-09-05 00:08
Ämne: elbraco//

Så enli....Pedro började i Barca C som 16-åring och kämpade sig upp i rankningen. Han har lämnat familj och vänner i den ö han föddes för att bo och lära sig fotboll i La Masia ensamt.
Det finns en artikel där han berättar om hur jobbigt det var för honom att lämna familjen. Det var likadant för Iniesta som kom som 12-årig.

Om Pedro inte har hjärta för klubben så är det väldigt få som ska ha det.
2010-09-05 00:07
Blaugrana_Messi10//

Faktiskt inte. Om du läser hans inlägg noga så ser du att han försöker förmedla att spelare utan någon direkt koppling inte kan ha hjärta. Dvs kan alltså Pedro inte ha något hjärta för klubben för Pedro kom från en annan klubb rätt sent likt Marcelo, gago och gänget.

Marcelo, Higuain och Gago är lika mkt egen produkt för oss som Pedro är för er.
Blaugrana_Messi10
2010-09-05 00:05
Hetfield har helt rätt!
Annons: