/spanien/barcelona/forum/14204.aspx/spanien/barcelona/forum/14204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-06 21:14
Ryktena om att Wenger vill sno Oriol Romeu till Arsenal, tror ni det finns någon substans i dem?
Oriol lär säkerligen tillhöra Barcas A-trupp om några år och han har förutsättningarna att bli riktigt bra. Men i och med att Mascherano kom så blev det genast hård konkurrens på Dm positionen och för vissa unga spelare, locka mer med en flytt där man erbjuds A-lagskontrakt.. Jag hoppas innerligt Barca förklarar för honom att han är deras framtid och gör allt för att få honom att stanna.
Kan han spela på fler positioner än DM förresten?
Barcelona Frodo
2010-09-06 21:09
Personligen struntar jag fullständigt i vem som får Guldbollen då det varit alldeles för många konstiga beslut de senaste säsongerna. En del verkar vara politiska beslut från journalisterna och andra helt enkelt korkade från lagkaptenerna i de olika länderna. Jag tror att Ballack fick några förstaplaceringar från några lagkaptener föregående år. Det säger det mesta om hur lite fotboll en del fotbollsspelare kollar på. Dessutom blir stora stjärnor från lite mindre lag mer uppmärksammade och uppbackade från media.

Förhoppningsvis är de ändå konsekventa i sina röstningar. Prestationer i VM har vägt tyngst de senaste VM-åren trots att vinnare som Cannavaro 2006 och Ronaldo 2002 inte hade de bästa säsongerna. 2006 hade Ronaldinho den bästa säsongen men Cannavaro tog hem priset trots en halvbra andra halva i Juve (fusk) och en medioker första halva i Real. Jag tror att Zidane kom trea trots att han endast spelade halva året (våren) där han var rätt så bedrövlig. Han var mästerlig i VM däremot. Ronaldo var ju till stora delar skadad inför VM 2002 men hade ett lysande VM-slutspel. Nu kanske mitt minne sviker mig men jag har för mig att Zidane var lysande 2002 när Real vann CL.

Om VM ska väga tyngst (vilket det inte borde göra enligt mig) bör priset stå mellan Xavi och Iniesta.

Återigen, jag bryr mig endast om titlar som Barcelona vinner, individuella priser är av sekundär betydelse och jag har ingenting emot Sneijder. Däremot har han inte mycket att sätta emot Xavi eller Iniesta då han mer eller mindre underkastar sig till någon slags defensiv mittfältare som endast får röra bollen några gånger under matchen när han stöter på dem. Med andra ord domineras han av dessa spelare vilket inte är konstigt då alla spelare gör det både i klubb- och landslagsfotboll.

Sedan tycker jag att hans betydelse har hypats upp något enormt för Inter. Han är helt klart en viktig kugge i deras lag och han förtjänar beröm för året som gått men Inters styrka det senaste året har varit deras defensiv. En målvakt i världsklass med en ramstark backlinje framför sig. Lägg på 2 defensiva mittfältare i Cambiasso och Zanetti och man märker att det var defensiven som bar de fram förra säsongen. Dessutom hungriga forwards som pressar otroligt mycket (inte förvånad när man har Eto´o).
Barçelonista!
2010-09-06 21:06
tips på bra idrottsböcker? Läste nyligen I skuggan av San siro och är sugen på något liknande. Några tips`?
Atlético addeh
2010-09-06 21:06
Jag har funderat på en ska. Hur tror ni Barcelonas mittfält kommer se ut om 3-4 år, dvs när Xavi förmodligen, men inte helt säkert, inte längre finns med i startelvan? Iniesta är bara 26 jordsnurr, så jag räknar med att han håller ett bra tag till, såvitt han lyckas hålla sig ifrån skadorna. Vem tror ni kommer ta platsen bredvid Andrés? Eller kommer vår älskade vampyr flyttas upp permanent som anfallare om några år?

Det finns oerhört många alternativ som jag ser det. Fábregas är väl det första namnet som dyker upp i skallen, men jag ser också enorm potential hos både Jonathan dos Santos & Thiago Alcántara. Fortsätter den sistnämnde utvecklas som han har gjort de senaste åren tror jag han är en världsspelare om 3-4 år.

Vill även tillägga att jag tror Busquets kommer vara nummer ett som pivoté i ett tiotal år framöver.
Real Madrid AggeR9
2010-09-06 20:56
Espanaboy

kolla på tabellen innan du skriver nästa gång ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-06 20:43
Ämne: Jag tänkte åka o se ....
Som sagt, var kylig och köp på plats. Skulle underlätta att veta exakt vilken match du ska se, då det kommer vara betydligt enklare att få tag på biljetter till Sociedad än Valencia.
Hotel jag kan rekommendera är två stycken jag varit på mina två senaste resor, Astoria Hotel, lite billigare och lite sämre läge. Samt Expo hotel, mycket bra service och bra läge, 15 min från Camp Nou.

PM om det är något annat du vill veta :)

Föresten, vilka härliga hemmamatcher vi har den här hösten. Mallorca, Valencia, Sevilla, Villarreal och Real Madrid. Dock får vi dom på bortaplan under våren, kan bli tufft om vi vill satsa på ligan och CL.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-09-06 20:40
Sami. Såklart, det heter ramsor. Ett hastigt stavfel.

Fan, länkarna förstörde det mesta.

Ska försöka att rätta till problemet.
Barcelona ★Sami★
2010-09-06 20:36
Heter det inte Ramsor? Vad är Rasmor för något?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-06 20:35
Ämne: Ja. Då är jag avstän....
Var glad att du inte blev avstängd från hela Svenskafans och bara från Madrid forumet..
Barcelona HugoBoss
2010-09-06 20:08
Ämne: Jag tänkte åka o se ....
Titta i länktipset.
Barcelona haeger
2010-09-06 20:06
barcino

Köp biljett på plats.
Barcelona barcino
2010-09-06 19:54
Jag tänkte åka o se barca nu i höst.. nån som har tips på hur man kan skaffa lättast biljett och någon hotel som ni kan rekomendera?
AndreD
2010-09-06 19:51
En ganska intressant artikel om barcas akademi och om hur det går till när spelarna kommer in i den.

Länktips
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-06 19:37
addeh

Jag som satt på soffan och kollade på vm matcherna var bättre än Di Maria.

Espanaboy

Vet du inte hur det funkar i puertan? Där ska man dunka varandra i ryggen och avsluta varje inlägg med "Real Madrid är bäst och Barcelona suger".
Barcelona Espanaboy
2010-09-06 19:32
Ja. Då är jag avstängd på puertan. Vad krävs egentligen för att man ska bli avstängd där?!? Jag skrev att barca ledde serien som vanligt och om ingen vågar utmana om guldet. Skärpning! Bara man nämner barca blir man avständ därifrån. Någon mer som har/blivit avstängd?
Real Madrid Never Back Down-Madridista
2010-09-06 19:20
elbraco

Bra bortförklaring..:)
elbraco
2010-09-06 19:10
PS. Det är pga sånt här som Xavis målstatistik är låg. klockrent :)
elbraco
2010-09-06 19:06
Ämne: Bättre avsnitt av Eu....
Håller med, tyckte han var riktigt dålig.
Atlético addeh
2010-09-06 18:50
Bättre avsnitt av EuroTalk idag.

Fjäll: "Di Maria var jätteduktig i VM"

Det märks att Fjäll mest stod utanför arenorna under VM och intervjuade istället för att kolla på matcherna. Stolpskottet Di Maria var nog bland de mest anonyma spelarna i Sydafrika.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-09-06 18:46
I år nog Xavis enda chans att vinna titeln som världens bästa. Jag tycker att framgångarna som Spanien och FC Barcelona har gått igenom de senaste är mycket tack vare att Xavi har haft sin peak.

Videon är från när Champions League-kvartsfinalen mot Arsenal. Rubriken är vackert enkelt - och det är precis vad det är.
Barcelona Rambla~
2010-09-06 18:36
F_C_B

Nej du skrev inte att Xavi bara slog sidledspass. Jag var lite för het på gröten där.

"Jag skrev att Sneijder är mycket mer målfarlig än vad Xavi är."

Här håller jag med fullständigt.

Låt oss acceptera att vi nog aldrig blir överens i frågan. Det är lugnt, vi tycker för olika helt enkelt. Det positiva är i alla fall att vi inte kastar skit på varandra utan kan diskutera sansat. :)

Lycka till i ligan.
2010-09-06 18:21
"Real Madrid köpte 3-4 ungefär likadana spelare , sen så hoppas de att en av de ska bli bra."

Klockrent sammanfattat av Jonas Dahlqvist i Euro talk.
Barcelona Villa7
2010-09-06 18:00
visas argentina-spanien på tv 10 imorgon, 100 % ?
Barcelona HugoBoss
2010-09-06 17:46
Ämne: Rambla

Den lilla ....
Hade Messi spelat för Inter, hade "tränarna" också sagt Messi.
2010-09-06 17:38
Blir det ingen eurotalk den här veckan?
Barcelona F_C_B
2010-09-06 17:29
Rambla

Den lilla genomskäraren som du säger kan innebära att Holland står där som vinnare till slut.

Men jag håller med att Sneijder hade det svårt just de matchen, precis som hela Holland.

Skrev jag att Xavi endast slår sidledspass, isåfall bör du läsa om mitt förra inlägg.
Jag skrev att Sneijder är mycket mer målfarlig än vad Xavi är.

Och jag ser minst 30 Barca matcher i ligan/säsong, så jag vet nog vad jag snackar om.

addeh

Precis som du säger så följer du inte Inter.

Kul också att varje tränare som har fått frågan om
vilken spelare de helst vill slipa i Inter när de möter just Inter, är Sneijder.

Undra om de hade svarat Xavi, Iniesta eller Messi, rätt så säkert att de hade svarat Messi va?
Canaletes
2010-09-06 17:02
Program från Barca-TV när Iniesta hälsade på Fuentealbilla efter VM
Atlético addeh
2010-09-06 17:01
Det brasilianska landslaget kommer imorgon spela en träningsmatch mot Barça B, som avslutning på deras Barcelona-turné. Gör våra ynglingar en lika bra match som mot Xerez igår lär vi åtminstone vänta oss en trevlig fotbollsmatch. Man kan ju dessutom hoppas på lite traditionellt skönspel av brassarna.
Barcelona Pep the King
2010-09-06 17:00
Skickar man sin Blogg så ska man fan spärras!
Barcelona ElTriplete
2010-09-06 16:56
Mojito

Co-sign. Jag hade gjort exakt samma sak som Pep och Zlatan får kritisera honom så mycket han vill, bevisar bara hur mycket han bryr sig medan vi går vidare i livet och tar nya steg.
Annons: