/spanien/barcelona/forum/14199.aspx/spanien/barcelona/forum/14199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-09-05 20:33
addeh

Haha Alltså du slutar aldrig förvåna. Granero hade platsat i Barca b-lag och vart en stjärna där. Haha Vart är rambla när man som mest vill ha honom aktiv, för han skulle kunna tala om för dig om att du är långt ute och simmar när du påstår sådana saker om Granero, ni verkar lyssna och följa honom här men jag tror han är ärlig nog för att tala om för dig om att du som sagt är ute och cyklar, jävligt långt dessutom. Glöm inte heller att Granero var Getafes bästa spelare tillsammans med De La Red.
2010-09-05 20:30
Hetfield -

Haha nej det finns inga hot. Hade jag hotat så hade det sett ut på ett annorlunda sätt, inget jämfört med det här. Jag vill bara inte diskutera med folk som jag har sett eller vet/känner som påstår att jag borde återvända till skolan. Det är vad jag kallar för respektlöst, så hellre vi släpper hela diskussionen än att låta det fortsätta för att du var respektlös redan från första inlägget och bara Gud vet hur avslutningen hade sett ut.

Respektlös har jag inte heller vart någonstans! För att påstå att Granero knappt hade platsat i Barcas juvenil A är bara dumheter. Vart någonstans har jag vart respektlös?
Atlético addeh
2010-09-05 20:30
Alfredo di Zidano

Värst vad du hänger upp dig på just det då. Om vi säger såhär. Granero hade åtminstone inte haft något att göra i Barcelonas b-lag, det är jag helt övertygad om. Punkt.

Som jag skrev till Radical. Ramos kom till er efter spel på allra högsta nivå i en storklubb som Sevilla. Anser du på allvar att han är en Real Madrid-produkt då?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-09-05 20:29
Ämne: H. Alavi -

Jag tr....
Helt rätt, av någon konstig anledning så kollade jag på den sista matchen i gruppspelet. Aja, får väl skylla på att det har varit en lång dag.

Tack för rättningen!

----

daniel_jk

Håller med. Stort plus till Mohamed Ahmed!
sebbaa
2010-09-05 20:29
Värst vad det var tjatigt om egna produkter idag. Piqué kom väl till oss då han var 10 så jag ser nog honom som en egen produkt, delvis åtminstone även om han hade nåt år i ManU. Denna diskussion är ju egentligen jävligt onödig att föra då det ändå bara slutar i tjafs som detta här ikväll. Vi ska väl bygga på det vi redan vet genom att diskutera, inte förstöra va?
Atlético daniel_jk
2010-09-05 20:26
Fantastiskt intressant att läsa "Xavi och Iniesta diskuterar fotboll".

Bra mycket roligare än en vanlig, stel intervju med samma gamla frågor!
2010-09-05 20:26
addeh

Det spelar ingen roll även "knappt" stämmer inte heller då Granero skulle vara grovt överlägesen i Barcas juvenil A. Så nu ljuger du för dig själv igen.

Puyol & Pedro kom till barca som 17åringar? Så dessa två år är skillnaden mellan att vara egen talang eller icke alla dem var val tonåringar när dem fick spela för Barca respektive Real? För så vitt jag vet så är det när man har steppat in i sin 20årsdag då man inte ses som en tonåring längre, utan vuxen. SjutTON, artton, nitton. Allt slutar med ton då alla vid den åldern är TONÅRINGAR, sen hur utvecklingen sker i dessa 2 år emellan dem är en annan femma.
Atlético addeh
2010-09-05 20:25
Radical - La Armada Blanca

Det beror väl helt på. Om vi tar Sergio Ramos som exempel. Han hade redan spelat fotboll på allra högsta nivå i Sevilla när han köptes till Real Madrid. Inte fan är han en egen produkt då?

Om man kommer till en klubb, och dessförinnan redan spelat fotboll på hög nivå anser inte jag att man är en egen produkt.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-05 20:24
H. Alavi -

Jag tror att vi möter först grekerna Panathiniakos.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-05 20:23
Radical

Om man köps in som en yngling och platsar in i A-laget direkt så räknas man knappast om egen produkt.

Alfredo di Zidano

Jag tog i kanske för mycket, men om du är respektlös så får du mothugg. Du har rätt, vi kan vara civiliserade från och med nu.
Sen så kan du skippa med hotelserna är du snäll, om du är en mogen person så behöver du inte ta till våld.
Atlético addeh
2010-09-05 20:22
Alfredo di Zidano

Jag skrev aldrig att Granero INTE skulle platsat i vårat Juvenil A-lag. Jag skrev att han KNAPPT platsar i vårat Juvenil A-lag. Men eftersom du sitter framför datorn och leker doktor istället för att gå till skolan och lära dig stava och skillnader mellan ord så förstår jag det inte är så lätt att veta.

Både Pedro & Puyol kom till Barcelona som 17-åringar. Ramos köptes till Real Madrid som 19-åring. Det hinner hända väldigt mycket på två år ska du veta.
2010-09-05 20:19
Hetfield -

Jag tänker inte diskutera fotboll med dig, vi båda är grannar från samma stad och jag vet vem du är. Fortsätter vi med diskussionen kommer det sluta med att jag tar det med dig privat i utelivet och sånt vill jag komma undan ifrån speciellt med cules. Du har redan sagt dumma grejer som "återvänd till skolan" som om jag vore en snorunge. Så jag vill helst slippa diskutera fotboll med dig då jag har en mycket kort stubin som person.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-09-05 20:18
Får jag fråga, är man enligt er en egen produkt om man köps till ett lag när man är 16 år gammal och direkt får spela i A-laget? Eller måste man spela i B-laget för att vara egen produkt.
Barcelona Jekovsky
2010-09-05 20:14
Sant Iker

Haha, så eftersom Higuain och Ronaldo gjorde massa mål så innebär det per automatik att de brinner för Real Madrid? Jag tvivlar inte på att Ronaldo gör det, hans dröm har ju hela tiden varit att spela för er (hur man nu kan vilja det). Higuain gjorde fler mål än Raúl 08/09, förra säsongen också men det är ingen rättvis jämförelse, innebär det att han brinner mer för Real än Raúl? Han gjorde ju fler mål!

H.Alavi - Magico!

Hoppas jag med. Visa att man inte vinner mot Barcelona ostraffat! :)
2010-09-05 20:13
addeh@

Nej jag säger inte att du har ett sjukdom. Jag bara talar om för dig om att både du och jag vet att Granero hade lätt platsat i barcas Juvenil A, om du nekar det så ljuger du för dig själv, eftersom jag inte känner dig så är det lätt för mig och tro att du lider av detta sjukdom som ljuger för sig själv och tror på det, eftersom du med helhjärtat säger att Granero inte hade platsat i Barcas juvenil A, fastän du vet om att det inte stämmer.

Skillnaden är kanske att vi köpte Higuain, Marcelo och Ramos men dem är/var i klubben i samma ålder då Puyol och Pedro kom till barca. Alla spelare köps även egna talanger köps, då allt som har med a-lagskontrakt kostar, det är ingen korpenligan vi pratar om direkt. Det här är proffesionella spelare och klubbar. Så det spelar ingen roll o slutändan.
Atlético addeh
2010-09-05 20:13
Sant Iker

Skulle hemskt gärna uppskatta din källa på att Pedro är fostrad i Tenerife. Såvitt jag vet har han aldrig spelat för den klubben.

Tråkigt att ni maränger kommer in hit varje dag och förstör våran harmoniska stämning. Det är tragiskt hur enögda ni är.
2010-09-05 20:08
Sant Iker

Det är 2010, det är dags att vakna från forna tider.

addeh

Well said.
Atlético addeh
2010-09-05 20:06
Alfredo di Zidano

Vad försöker du komma fram till? Att jag har "en sjukdomlig psyke", som du uttrycker det?

För det första tycker jag du ska lära dig att stava innan du kommer in här och argumenterar emot mig. För det andra så överdrev jag inte ett dugg angående vart Granero hade platsat om han spelat i Barcelona.

Ditt andra stycke är bara pinsamt att läsa. Pedro & Puyol har vandrat genom Barcelonas ungdomslag och kämpat sig till en plats till a-laget. Det är klubben som gjort dem båda till de fotbollsspelare de idag är. Marcelo, Ramos, Higuain har samtliga KÖPTS in till Real Madrid, dvs de är inga egna produkter för fem öre.

"Pique som härstammar från Barca men tillbringade sin utveckling i Manchester som så sent som för 2 år sen återvände till Barca"

Det var nog det sämsta argumentet jag har hört. Om jag inte minns helt fel var Granero en vända i Getafe innan han återvända till Real Madrid. Nåväl, det kanske inte spelar någon roll för dig.
2010-09-05 20:03
Den 14:e september drar CL igång. FCB spelar samma dag mot Rubin Kazan på Camp Nou.

Jag brukar inte vara den som älskar att förödmjuka motståndarna, men med tanke på vilket resultatet Rubin åkte hem med förra säsongen så hoppas jag att FCB kör över Rubin Kazan. Who´s with me?
Real Madrid Sant Iker
2010-09-05 20:02
Ämne: Alfredo di Zidano
....
Haha har du precis lärt dig ordet legonektar? hade inte Higuain och cr inte haft Real Hjärta så hade inte gjort +55mål tillsammans.

Du är så arrogant att det skriker om det hur fan har stake och säga att pedro är barca produkt när han kom från Tenriffe ? vakna från drömmen bubblan håller på spricka och ni åker till samma form ni hade 1990-2004 dvs 0 EUOPe titlar om åkte på torsk varje gång ni mötte Real.
Barcelona AzizWaysi
2010-09-05 20:01
Ämne: Hallå där alla barce....
14/09 ;)
Barca4ever1
2010-09-05 19:59
Hallå där alla barcelona älskare! När drar CL igång?

Barcelona Jekovsky
2010-09-05 19:56
Alfredo di Zidano

Skillnaden är att Pedro, Puyol mfl. tog sig till A-laget genom år av spel i ungdomslagen. Marcelo och Reals andra ''produkter'' köptes in direkt till A-laget. Barcelona har köpt in outvecklade spelare från mindre klubbar som sedan fått mogna genom spel i ungdomslag, tills de var redo för spel på Camp Nou. Real Madrid har köpt in i princip färdiga spelare, som de sedan slipat lite.
2010-09-05 19:54
Alfredo di Zidano

Det är kanske dags för dig att återvända till skolan. Om du läser det "addeh" skriver så förstår du att han har rätt.

Skillnaden mellan t.ex: Pique och Ramos är att la masia har gjort Pique till den han är idag. De har lärt honom grunderna (likt Cesc), därför är han en egen produkt. Både Puyol och Pedro har spelat i Barcelonas b-lag, och därför har de också anpassat sig till hela andan som genomsyrar la masia och klubben.
När det gäller Puyol så spelade han i en av satellitklubbarna när han var ung, så han är fortfarande en egen produkt.
"Rambla" kan nog ge mer information om detta.

Läs om, läs rätt. Men det kan ju inte vara kul att heja på ett lag med legoknektar som C.Ronaldo, Marcelo, Higuain osv.
Atlético addeh
2010-09-05 19:53
Med tanke på att Messi aldrig tidigare fått chansen att sätta bollen i nät mot Hércules lär han vara målsugen.

Puh, sex dagar känns som en hel oändlighet. Hoppas Barça B kan bjuda på samma underhållning som mot Celta förra veckan så man åtminstone får lite blåröd "feeling" denna helg.
2010-09-05 19:49
addeh@

Vadå juvenil A och "nej jag överdriver inte" Både du och jag vet att du överdriver, att försöka ljuga för sig själv och tro på det är en sjukdom faktist. Sånt psyke finns och det är en sjukdomlig psyke. Så jag tänker inte försöka diskutera det vidare med dig då om du har en sån psyke så finns det inget jag kan göra då det har följt dig sen födelsen.

Men annars kan jag säga Casillas är egen material. Och om du säger Puyol, Pedro och Pique är barcas egna produkter så kan man lika gärna säga att Marcelo som kom till Real Madrid när han var 18 och Ramos när han var 19 och Higuain när han var 19 och så senast nu Canales (18) också är Reals egna produkter så Puyol och Pedro kom till Barca vid samma ålder och Pique som härstammar från Barca men tillbringade sin utveckling i Manchester som så sent som för 2 år sen återvände till Barca.
2010-09-05 19:41
Barcadinho.

Så jävla onödigt, La Liga borde dra igång en vecka efter landslagsuppehållet.

----

Premiären på Camp Nou kommer att vara något alldeles extra, kan tänka mig att Messi är sugen på att lura skjortan av Hércules spelarna. :P
Barcelona Jekovsky
2010-09-05 19:37
ElTriplete

Real Madrids krönikor, vad vore livet utan dem?
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-09-05 19:03
test
Barcelona ElTriplete
2010-09-05 19:02
FaderMessi

Hoppas det dyker upp en bra stream (dock inte så stor chans) och då kommer jag garanterat att titta.
Annons: