/spanien/barcelona/forum/14198.aspx/spanien/barcelona/forum/14198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

FORUMET ÄR JUST NU HELT STÄNGT.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-09-21 16:07
Carles lovar att om sidan ( Facebook) samlar ihop 250.000 medlemmar så lovar Carles att spela tills han är 40 år.
Länktips: SPORT.es
Barcelona Cúles
2010-09-21 15:57
Pierre13

Zidane kanske var bättre än Ronaldinho en längre period, men att inte kunna erkänna att Ronaldinho var bättre än Zidane när Ronaldinho var som bäst, ja då vet jag inte.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-21 15:47
Kaka vs Iniesta va?

Även om Kaka är rätt så oduglig nu så måste man komma ihåg att han är ljusår från toppformen. Kaka i en toppform är i klass med C.Ronaldo och Messi, det kan ingen blunda för. Jag har följt Serie A i många år (favoritligan), och jag såg hur han bar Milan på axlarna.

Men i dagsläget så är Iniesta före på alla möjliga sätt, men om båda toppar i formen så är det en helt annan femma. Kaka är ju betydligt målfarligare och sen har han ett bättre skott, men när det gäller teknik och playmaker egenskaper så är Iniesta långt före.
Beror på vad man värdesätter, jag föredrar en Iniesta i toppform, inte för att jag hejar på Barcelona, utan för att jag föredrar Iniestas kvalitéer.

Just my 2 cents.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-21 15:43
Kaka är inte slut som fotbollspelare. Men det är bara att inse. Han kommer aldrig ens komma i närheten av det han var säsongen 06-07. Han var helt enkelt inte bra förra året. Att jämföra honom med Iniesta är faktiskt på riktigt ett hån mot fotbollen.

Visst, han var mycket skadad förra säsongen men han var också urkass nästan varje gång han spelade. Notera nästan. Han var heller inte bra sina två sista år i Milan.

Och om man tänker på hur Özil har presterat i början av sin Realkarriär och att han faktiskt är på uppgång i sin karriären till skillnad från andra mätta brasilianare så tycker jag Mourinho bör behålla Kaka på bänke/läktaren när han kommer tillbaka från sin skada.

Och angående att Ronaldo ska tillbaka till Old Trafford säger jag: HA HA!
För det första har han faktiskt varit väldigt bra i Real, gjort många mål. Sen tror jag knappast Real är sugna på att släppa honom. Ronaldo vill säkert vinna ligan och CL i Real och efter det flytta till en annan klubb.

Sen måste nog Man U betala mer än en miljard för att få tillbaka honom och med tanke på deras ekonomiska bekymmer så låter inte det särskilt troligt. Bara ett rykte som kommer lite vid fel tidpunkt med tanke på att det är tre månader tills nästa transferperiod börjar.

Sorry att jag snackar om två Realspelare men ingen annan är ju aktiv och jag måste ju ha någonting att göra?:)
Barcelona Qerz
2010-09-21 14:43
Ämne: Ämne: Ämne....
Absolut, jag kan inte heller se att han går tillbaka redan. Även fast jag hade velat se en sådan affär pga att det hade gynnat Barca. Speciellt för att dem betalade en rekord-summa och han har ju inte skämt ut sig precis.
Men någon gång i framtiden kan han nog komma tillbaka ifall det inte blir några titlar för Real dem kommande åren. Jag hoppas på det sist-nämnda. :)
elbraco
2010-09-21 14:43
Nu när Valencia är borta så....
Men hur skulle Man U ha de pengarna med tanke på Glazer undrar jag.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2010-09-21 14:29
Ämne: Ämne: Qerz

....Första tanken är att det är en önskedröm från M-U.
Andra tanken är att M-U har insett att C.Ronaldo bidrog till en hel del hos de.

Ronaldo tillbacka till PL ser jag ganska långsökt men samtidigt ganska nära pga han tillbringade sina första år där.
Men Ronaldos mål idag är Real Madrid och skapa historia. tror inte att hans personliga intresse ligger att åka tillbacka till PL och skriva om samma historia.
Barcelona Qerz
2010-09-21 14:22
Ämne: Qerz

En rättvis s....
Vad tror du om denna artikel? Finns det någon sanning må tro? :)
2010-09-21 14:14
Qerz

En rättvis syn på Kaka. Iniesta är en spelare som vilken lag skulle ha100% nytta av, är en spelare som vi kommer att minnas resten av livet.
tyvärr så tillhör han er.
Barcelona Qerz
2010-09-21 14:11
Kaka är en fantastisk fotbollspelare vars karriär har kantats av skador. Men att jämföra han och Iniesta i nuläget går inte för att Kaka knappt har spelat och säsongen är lång. Just nu är Iniesta bättre på alla plan både titelmässigt och spelmässigt. Men som jag nämnde innan säsongen är lång och Kaka har mycket att bevisa om han ska komma upp i samma nivå som han var på för ngt år sen.
Real Madrid AggeR9
2010-09-21 14:00
Essienesque - Hahahahaha aa exakt :D
2010-09-21 13:59
Ämne: Att köpa Kaka för 70....
Och du grundar detta pga Kakas skador, eller spelegenskaper?

Såga Kakas spel pga skador är absurd, blunda för hans spel är blunda för verkligheten
Barcelona Essienesque
2010-09-21 13:57
AggeR9 - Ungefär som att byta en Ferrari plus 400 miljoner mot en Saab 900.
Real Madrid AggeR9
2010-09-21 13:44
AndreD

Vad är då 400m+Eto'o för Zlatan?
Barcelona ★Sami★
2010-09-21 13:29
AndreD
Hahaha så jävla sant!
AndreD
2010-09-21 13:04
Att köpa Kaka för 700 miljoner är samma sak som att köpa gammal mjölk för 70 kronor.
Barcelona Pep the King
2010-09-21 12:58
Kaka är Finito! Han är helt slut. Milan gjorde rätt som släppte han.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-09-21 12:58
Nu vill jag verkligen se David Villa ösa in mål. Messis frånvaro är enormt stort och vi vet vad Leo är kapabel till. Han avgör mängder med matcher då hoppas jag att Villa inser att han måste ta den rollen. Denna veckan kommer säkerligen betyda mycket för Bojan Krkic som varit en munsbit sen han debutera med A-laget som 17 åring.

Barcelona Messidinho_10
2010-09-21 12:43
Ujfalusi är en tragisk människa tycker synd om han när han ska komma till camp nou. Räknar med att Mascherano bryter båda hans ben rakt av!
Barcelona J.DosSantos
2010-09-21 12:35
Efter kl 16 idag får man veta hur många matchers avstängning Ujfalusi kommer få. Det pratas om 1-12 matchers avstängning och med tanke på att domaren, i sin rapport, anser att tacklingen var för att skada så räknar iaf jag med 3-4 matcher.

12 låter dock väldigt hårt. Men Ufot bör iaf ha 3 matchers avstängning för en sån sinnesjuk tackling.
Barcelona Espanaboy
2010-09-21 12:26
Kollade lite statistik inför matchen mot Gijón på onsdag, som jag tyvärr inte kan se första halvlek av pga att jag ska spela match, och dessutom så har jag inte kanalen, så jag får streama andra halvlek. Sen Gijón blev uppflyttade för två säsonger sedan, har Barca tagit 12/12 poäng. Senaste säsongen hade vi Gijón i hemmapremiären, och där vann vi med 3-0. I den matchen gjorde Zlatan sitt första mål i Barca. Givetvis ska vi ta tre poäng mot Gijón, men det tyckte vi också inför matchen mot Hércules och där gick vi ju på pumpen.
Varför går det inte att tippa matchen på onsdag? Så här var det också mot Hércules. Går det inte att tippa hemmamatcherna?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-09-21 12:18
Pierre13//

Haha driver du eller? Zidane var aldrig bra under en hel säsong i hela sin karriär. Förörigt därför han bara mäkta med att vinna titlar i 2 av sina 5 säsonger i real. Visst höjde han sig på ett remarkabelt sätt när det väl gällde. Men han nådde aldrig upp till den extrema nivå som Ronaldinho befann sig på under 2 års tid. Zidane kunde inte utmana ett helt lag med fantastiska dribblingsraider. Han kunde inte helt på egen hand döda en match lika effektivt. han hade inte speeden tekniken eller den målkänslan som Ronaldinho hade. bara Ronaldo den riktige kan mäta sig med Ronaldinhos högstanivå i modern tid. Dom två gjorde va dom ville på en fotbollsplan när dom va som bäst. Zidane var alltid begränsad då han oftast stanna upp sitt lags spel. Förövrigt därför Juve släppte honom!
Real Madrid Pierre13
2010-09-21 11:29
Barcelonistas

Skärp dig nu. Ronaldhino hade 2 år som "prim" Zidane vart så hela livet i vilken klubb han en spelade i. T.om min barndomsvän som är från BARCLEONA och inte en hobby fan. Säger samma sak, Zidane är den störste igenomtiderna. Ska göra dig en tjänst nu och lämna det här forumet. Lönlöst, att diskutera med så färgade personer.
elbraco
2010-09-21 11:27
Ämne: Tycker ni ska ta en ....
Verkligen den sämsta videon att visa om du vill förklara för andra hur bra han är.
30% av klippen var när dom zoomade in honom, visade Camp nou etc.
60% var klipp på när Kaka nuddade bollen även om det inte ledde till något.
De resterande 10 var bara repeats på Ronaldos misslyckade friläge.

Här har du en video på en kille som kan ge resultat.
Barcelonistas
2010-09-21 11:22
pierre13

WOOOOOOW en bra match på hela säsongen de va allt han lyckades prestera. han spelade ett flertal matcher men var totalt värdelös.

sen är det komiskt hur ni tycker att zidane är bästa spelaren genom tiderna. Ronaldinho i sin prime var bättre än zidane i prime!
Real Madrid Pierre13
2010-09-21 11:17
Tycker ni ska ta en titt på den har video snutten innan ni ytrrar er om hur värdelös Kaka är.

Ha i tanke att han spelade skadad hela säsongen.

Joan Gamper 1899
"visar bara hur IQ-befriade dom är"
Jasså du.

Barcelonistas
"dom har ej något vett i skallen och kan absolut inget om fotbol"

Seriöst nu?. Hur diskuterar ni 2 med riktiga vänner ifall de inte håller med er? säger ni såhär då med?
elbraco
2010-09-21 11:13
Intressant läsning om Busquets nya, mer defensiva, roll i laget.
Barcelonistas
2010-09-21 10:51
dagens kaka är inte ens top 10 finns många som är bättre så att jämföra kaka me Iniesta och xavi är helt absurt och ett stårt hån mot fotbollen. dagens kaka är bajs så enkelt är det!
Barcelonistas
2010-09-21 10:41
Nej iniesta är väldigt viktig för barca me, han har avgjort många stor matcher för barca.

han är även tillsammans me xavi spaniens viktigaste spelare. Iniesta låg bakom i stort sett allt i spaniens anfall och mål i vm!
Barcelona älskabarcelona
2010-09-21 10:32
Kaka var betydligt viktigare för Milan . Men det är vad han gjorde för länge sen. Han är ju inte i närheten av den formen längre . Man kan inte påstå att Kaka är bättre än Iniesta när Iniesta är idag i toppform samtidigt som Kaka har inte kunnat prestera under 3-4 år snart . Det är vad som irriterar mig med Madrid fansen . Glöm det förflutna och se det som händer idag .
Annons: