/spanien/barcelona/forum/14194.aspx/spanien/barcelona/forum/14194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-09-10 17:28
Har vi en betryggande ledning en bit in i andra halvlek tror jag Mascherano kommer göra bejublad debut imorgon. Han har inte tränat alls mycket med laget ännu, så jag är tveksam till om Pep väljer att ge argentinaren förtroende från start.

LAM 10/

Mascherano saknar knappast matchtempo då han spelade de första omgångarna med Liverpool i Premier League. Det är väl snarare så att han behöver komma in i Barcelonas spelrytm.
Barcelona el Maestro!
2010-09-10 17:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Se nu att du länkade det tidigare. Men det skadar väl inte?
Barcelona el Maestro!
2010-09-10 17:22
Ni har säkert har tagit upp det tidigare. Men trevligt att få höra det ändå igen. Inte minst för supporters till den stora rivalen få höra det nu igen.

"FC Barcelona have the most supporters of any club in Europe, study by Sport+Markt has revealed. The Blaugrana can claim to have an incredible 57.8 million fans, almost double that of their nearest rival".
Barcelona tikitaka
2010-09-10 17:19
Villa - Messi - Iniesta
Busi - Mascherano - Xavi
Maxwell - Abidal - Pique - Alves
Vadles

Bror på ifall mister vill matcha in masken i laget eller om han kör igång direkt. Vill han spela med masken redan nu så tror jag startelvan ser ut så här.

Barcelona basaric
2010-09-10 17:12
Pedro, Villa, Messi
Iniesta, Sergio, Xavi
Abidal, Pique, Milito, Alves
Valdes

Mascherano byts in i andra halvlek mot Sergo, man byter även ut Villa mot Bojan efter 2 mål ifrån David.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-10 17:05
Hur tycker ni startelvan ska se ut i morgon. Min ser ut så här:

Valdes;
Alves, Pique, Milito, Adriano;
Xavi, Mascherano, Iniesta;
Messi, Villa, Pedro

I försvaret så är det inga problem att el Capitano inte kan spela. Milito går in där och han har visat att han är att räkna med som backup.

Sen vet jag inte om Masken är redo för spel. Är han det borde han få starta. Han har inte spelat än och det är viktigt att få igång honom i matchtempo.

Anfallet är givet. Ska bli riktigt spännande att se de tre spela tillsamans. Troligen kommer det vara väldigt rörligt och det är inget problem att Messi och Villa ligger centralt efter som vi har två brasse-ytterbackar.
Atlético addeh
2010-09-10 16:53
Ämne: ¡Barça! - Crèma Cata....Det komiska i det hela är att Zlatan flyttar till just Milan, där anfallet är mer konkurrenskraftigt än på många år. Att kämpa om en startplats med tre samspelta brasilianare är ingen lätt uppgift. Jag är inte säker på att Zlatan kommer ha en given startplats i sin nya klubb.
Barcelona Frodo
2010-09-10 16:25
¡Barça! - Crèma Catalana

Zlatan drog ju upp Henry som ett exempel. Grejen är att Henry vann trippeln som en starter. När hans form började svikta och det var tydligt att karriären gick utför så förlorade han sin plats. Men han kom hit för CL-bucklan och det var exakt vad han fick. Men Zlatan fick det att låta som att deras situationer var lika och att båda bör starta på grund av sin stjärnstatus.

Han sa att han inte ville studera vädret i Barcelona då han bara har några år kvar på toppnivå. Det sänder ju ut tydliga signaler på att han antingen själv insåg att han inte var given alternativt att Pep sagt detta till honom. Med andra ord visste han om att han inte hade en garanterad startplats men istället flummar han nu om att han inte visste någonting och att han är ett offer för Peps elakheter.

Efterspelen visar ju vem som är mogen och vem som inte är det. Pep agerar som en gentleman och tar på sig skulden medan Bojans bänkvärmare grinar ut i media vid varje tillfälle han får. Starkt av honom att gå ut i media själv istället för att skicka ut sin agent antar jag...
Barcelona DM1982
2010-09-10 16:13
Ämne: Ämne: Ämne....
@ AndreD

Min grekiska är rätt rostig men den kommer igång efter ett tag.

Ska bli kul att se Zlatan spela imorgon, han lär nog vara rätt så sugen på att visa sin klass. Ska bli intressant att se Milan över huvud taget under säsongen, det skulle vara kul om något lag kunde ta upp kampen ordentligt mot Inter. Tror nog att Roma kan vara en kandidat men Milan är nog snäppet bättre. Derbyt kommer vara helt galet (Inter-Milan).

Som jag skrev innan så ska man självklart ha respekt för alla lag i CL-gruppen men den enda matchen som jag kan se som svår är Rubin Kazan borta. Vinner vi inte gruppen innan alla matcher är spelade blir jag förvånad.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-10 16:12
¡Barça! - Crèma Catalana

Kom igen, Zlatan vet mycket väl varför han blev såld, han försöker bara skylla ifrån. Enligt Zlatan så är hela Katalonien mot honom, men faktum är att Zlatan var spelmässigt fel för klubben.

Sen hjälper det inte att han har en personlighet som en knarkad diva och en agent som babblar för mycket.

Om du kollar på hans intervjuer så ser du en hel del bitterhet och hat. Han kallade Pep för "filosofen" för att håna honom, det var knappast en komplimang.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-10 16:12
Frodo

Han fick ju inte ens chansen att kriga om en startplats när han blev såld efter en halv lyckad och en halv misslyckad säsong.. Han blev ju såld mot sin vilja, efter endast en säsong..
Barcelona Frodo
2010-09-10 16:09
Om man sett Zlatans intervjuer så framkommer det ganska tydligt att han själv vet vad problemet är. Han ville inte ta upp kampen och kriga om en startplats. Mycket av det han sagt i efterhand tyder på det.
2010-09-10 16:06
Hefield

Men du måste ju å andra sidan även förstå Zlatan, som med all säkerhet blev sårad av sättet Pep behandlade honom, med tystnad. Han blev såld utan att egentligen veta vad problemet var. Självklart så blir man sårad. Därför är det inte konstigt att Zlatan kritiserar honom. Egetnligen har inte Zlatan sagt något respektlöst heller förutom kallat honom för filosofen haha.
2010-09-10 15:58
Där visar Pep klass, han säger inget illa om Zlatan och önskar honom all lycka. Om ändå Zlatan kunde visa en tiondel av det.

"Det har skrivits mycket. Jag försökte få dem två att smälta ihop på planen men det lyckades inte riktigt."
Hehe, Kåmark var kanske inte ute och cyklade trots allt.
2010-09-10 15:47
Se länktips.. Stort av Pep att kunna erkänna att han begått misstag med Zlatan.. Respekterar han ännu mer nu
AndreD
2010-09-10 15:36
Ämne: Ämne: Enligt ....
1. Spanien 2.England 3.Tyskland 4. Italien 5. Frankrike 6. Ryssland 7. Portugal 8. Grekland.

Ja du. Jag glömde räkna med Frankrike och Ryssland. Sorry för det. Jag menade att grekiska ligan, enligt mig, är 8:e bäst.

Hemma kan du vara säker på att vi vinner enkelt, men inte borta. Det lover jag dig.

Lite OT men...kan du grekiska?
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-10 15:19
Ämne: Ämne: Skit oc....
Förmodligen denna sidan (se länktips).

Enligt en undersökning av Sport+Market är Barça det laget med flest supportrar i Europa, 57,8 miljoner.

Hur man har kommit fram till denna siffran har jag dock igen aning om.
Atlético addeh
2010-09-10 15:16
Ämne: Skit också. Hur länk....
Vad är det för sida du vill länka till?
Barcelona Espanaboy
2010-09-10 15:08
Skit också. Hur länkar man i länktips?
Atlético addeh
2010-09-10 15:02
Espanaboy/

Victor Vázquez har haft skadebekymmer under inledning av säsongen, det är därför han inte fått någon speltid. Nu har han dock tränat för fullt med laget ett par veckor och i och med avbräcket av Romeu lär Vázquez få ganska mycket speltid den närmaste tiden. Jonathan dos Santos kommer förmodligen vara Luis Enriques första val som pivoté nu.
Barcelona Rambla~
2010-09-10 14:58
Den långe, nu i Milan, erkänner praktiskt taget att han blev "tapped up" innan ens klubbarna var överens.
Barcelona Klint
2010-09-10 14:55
Espanaboy

Det får du fråga Centralredaktionen om. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra detta.
Barcelona Espanaboy
2010-09-10 14:43
Ämne: Oriol Romeu har slag....Tungt avbräck för B-laget!
Kommer ni ihåg Victor Vazquez som spelade några under matcher för-förra säsongen? Han har skolats om till mitfälltare och är lagkapten i B-laget. Han har inte fått starta en enda match hittills under säsongen i B-laget. Hans karriär har inte gått uppåt precis... Från A-lagsspel till en bänkplats i B-laget. Dessutom så imponerade han inte precis under Asien-turneén...
Har en fråga till någon på Barcelonasidan, Klint, Taimaz, tarrak, Mohammed Ahmed mf, varför nästa "tippningmatch" är mot Atletico, när vi imorgon ska möta Hércules?
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-10 14:13
Oriol Romeu har slagit upp en muskelskada och kommer vara borta i ca tre veckor. Han missar därmed de tre kommande ligamatcherna i Segunda A mot Cartagena, Elche och Numancia. Om rehabiliteringen går enligt planerat lär han dyka upp i början av oktober mot Córdoba.

Väldigt tråkig nyhet. Tycker att Romeu har varit en av de jämnaste spelarna under inledningen av B-lagets säsong. Ska bli intressant att se vem som kommer ta hans plats som pivote. Förmodligen lär det bli Dos Santos, eller kanske även Sergi Roberto.
2010-09-10 13:58
Nu kallas ju champions league för just att det är eliten som spelar, alla som spelar i CL har förtjänat platsen.

Trots det så ska vi vara glada att vi fick den "lättaste" gruppen, så om vi inte går vidare så är det faktiskt katastrof.
Barcelona Rambla~
2010-09-10 13:08
Hm, var det så? Ja då är ju Panas insats ännu bättre då Barcelona knappast gick för oavgjort då.
Barcelona AlexC
2010-09-10 12:54
Där har du faktiskt fel Rambla. Barça mötte Pana borta i tredje omgången och hemma i fjärde. Därmed kunde Barça inte varit kvalificerade inför bortamatchen i Aten.

;)
Barcelona Rambla~
2010-09-10 12:34
Ämne: Ämne: Enligt ....
Det var även tänkt att vi skulle slå Rubin Kazan förra säsongen. Se hur det gick, förlust hemma och "bara" oavgjort borta. Det samma mot Stuttgart, ett turligt oavgjort borta.

Dessutom, vill minnas att vi 2005 eller om det var 2006, bara fick 0-0 borta mot Pana. Trots att matchen på Camp Nou slutade med 5-0. Visserligen var vi redan vidare från gruppen när bortamatchen spelades. Oavsett vilket, en bortamatch i CL ska en seger aldrig tas ut i förskott.
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-10 12:07
DM1982 //

Haha, får skylla på att jag inte var riktigt vaken, var för slö för att skriva Panathinaikos(?) och skrev då PAOK, haha

Aja, galna var dom oavsett!
Barcelona DM1982
2010-09-10 11:43
Ämne: Enligt länktips så v....
Det är inte PAOK det där, det är Panathinaikos. Det är två olika lag.

@ AndreD

Sjätte bästa ligan i världen? Är du seriös?

Jag har hyffsat bra koll, jag är född i Grekland. Ligan intresserar mig inte särskilt mycket men lite hänger jag med. Jag är helt säker på att vi vinner enkelt både hemma och bort, inga problem. Det skulle vara bra mycket jobbigare för oss om vi hade fått Twente eller något liknande lag.

Hur som helst, vi får se hur det går.
Annons: