/spanien/barcelona/forum/14193.aspx/spanien/barcelona/forum/14193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaSagradaFamília
2010-09-06 23:11
Det är ändå mot Atletico han behövs... Hercules är visserligen någonting helt nytt, men det borde Milito klara av
Barcelona el Flaco - I want that purple stuff
2010-09-06 23:01
Vet inte om det här har nämnts tidigare idag, men Puyi genomgick några medicinska tester idag och enligt resultaten ser rehabiliteringen ljust ut och han gör dagligen framsteg för att komma tillbaka.

Trots den positiva prognosen kommer kaptenen förmodligen inte kunna spela mot Hércules, men det är ändå skönt att höra att läkningsprocessen går bra.
Barcelona Messidinho_10
2010-09-06 22:59
Sneijder kommer inte att vinna, vad har gjort liksom hur många mål?? Han var knappast den avgörande faktorn att Inter vann CL.
Messi bör skall vinna annars är det är hån mot fotbollen.
Barcelona Hyder
2010-09-06 22:53
Sett till historiken ska även David Villa kunna vinna priset. Det har ju knappt snackats något om honom i samband med utmärkelsen. Kunde Canna vinna 2006 så ska Villa kunna vinna nu.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-09-06 22:42
Tycker inte det är något fel med om Iniesta vinner faktiskt. Det är ju samma sak, Sneijder är väl inte heller en ''värdig'' vinnare. För Utan Milito skulle aldrig Sneijder få denna uppmärksamhet.

Så jag tar även Milito som en högre favorit.
2010-09-06 22:39
Om Cannavaro vann 2006, varför skulle inte Iniesta kunna vinna i år? Iniesta var nog Spaniens bästa spelare i VM, matchens lirare i flera matcher t.ex.
Dessutom så var ju Ronaldinho 200 003 gånger bättre det året än Sneijder var under deras trippel. Iniesta har dessutom vunnit lika många titlar: Ligan, supercupen, VM, CdR. Dessutom en topp-4-placering i CL.

Nu har ju Iniesta visserligen varit skadad en massa, och Xavi och Messi har varit bättre sett under hela säsongen, men det är ändå "rättvisare" än Cannavaros 2006.
elbraco
2010-09-06 22:38
Tikitaka ändra ditt inlägg förfan, förstör hela sidan! Kopiera in länken i länktips!! :)
elbraco
2010-09-06 22:37
När det gäller Guldbollen tror jag det står mellan Sneijder, Messi och Xavi (otippat va?) där Sneijder får flest röster...vill och hoppas självklart att nån av de våra vinner istället!
Är det förresten någon som har läst Nivas bok Livet längs linjen? Är den bra?
Min personliga favoritjournalist, tycker han är klasser före alla andra. Gillar Wenström som programledare men Niva är kungen.
Barcelona Villa7
2010-09-06 22:32
om matchen inte argentina-spanien visas imorgon på kanal 10, var visar de den då? är det stream som måste tas till eller?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-06 22:26
Sneijder kommer att vinna balon d'or, det är faktiskt rätt så självskrivet. Jag tycker att Xavi förtjänar priset mer än Messi, men jag tror inte att journalisterna delar samma åsikt.

Sneijder kommer att vinna.
Barcelona Barcadinho.
2010-09-06 22:16
Jag ser att ni diskuterar guldbollen –

Iniesta gjorde det viktiga målet, men annars var han inte särskilt dominant under vm, inte i mina ögon. I ligan hade han en ganska medioker säsong. Så jag stryker honom från listan.

Forlán var strålande i VM. Lyfte upp sitt lilla landslag till semifinal. Otroligt egentligen hur en sådan liten fotbollsnation lyckades så bra. Fantastisk skräll. Tänk att de lyckades kvalificera sig till vm som sista lag från Sydamerika.
I ligan gick det så där men han var i särklass den viktigaste spelaren i EL-titeln.
Inte bara i finalen – han gjorde också målet i 1-0 vinsten mot Liverpool hemma och det otroliga viktiga målet i förlängning i returmatchen.
Han var den enda spelaren i VM som behärskade den nya konstiga bollen Jabulani.
Han är en stor kandidat enligt vad jag tycker, men tyvärr har han inte tillräckligt image. Många journalister vet knappt vem han är.

Xavi vann ligan (mot ett svårt motstånd som hängde på hela vägen) och VM. Han var med i ett mycket kompetent klubblag och landslag. Han var högst delaktig i en historisk vm-titel. Den största titeln som finns enligt många. Tillräckligt dominant i båda titlar.

Sneijder vann trippeln också som en del av ett mycket duktigt klubblag. Dock överraskade Inter en aning de flesta av oss med cl-titeln. De lyckades slå också Chelsea. Stort. Han har också nått en vm-final med en ganska medioker version av Holland. Slog Brasilien på vägen dit. Det var stort Tillräckligt dominant i sina klubblag resp landslag.

Det blir svårt. Båda Xavi o Sneijder förtjänar guldbollen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-09-06 22:06
AndreD

Ja, precis. Fotbollskväll var det! Klockrena analyser samt sköna gubbar framför kameran, kan inte bli bättre.
AndreD
2010-09-06 22:03
H.Alavi - Magico!

Menar du möjligtvis Fotbollskväll? Går varje måndag 21.30 på tvåan.
2010-09-06 22:00
Ämne: el Flaco

Jag har....
Den har jag inte läst, men jag har sett TV-dokumentären som boken är baserad på så jag kan tänka mig att boken är läsvärd.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-06 21:56
Föresten Red, ni gör ett underbart arbete här på sidan och ni förtjänar all cred i världen. Men är det inte dags att uppdatera "la liga" och "CL" på vänsterspalten? :)

Var ju riktigt skönt att bara gå in där om man ville kolla bak på vilka som gjorde mål den matchen och sånt. En uppdatering vore bra att ha nu på den nya säsongen. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-06 21:49
el Flaco

Jag har "la palabra de Pep" :)
2010-09-06 21:47
H.Alavi

Eftersom att Euro Talk är neutrala så får personer från olika tv-kanaler vara med i samma program.

Men coolt skulle det vara. Jag gillar personligen Erik Niva, man lär sig nya saker varje gång han pratar MEN, han kan vara aningen dryg ibland. Pratar lite för mycket och låter ingen annan få prata.
2010-09-06 21:39
Hetfield

"Vore coolt om man fick se Ola Andersson, Fjällström och Glenn Strömberg i Euro talk, snacka om att analysera fotboll då!"

Andersson, Fjällström och Strömberg i samma studio? Dream team. Synd att dessa herrar inte jobbar tillsammans. Andersson och Strömberg jobbar för Viasat, men Strömberg som expert-kommentator och Andersson expert i studion.

Andersson och Strömberg sitter i samma studio en gång i veckan tror jag? Eller det programmet kanske inte sänds längre, ett program som sändes i Svt. Minns dock inte namnet på programmet.

Skönt program var det iaf!
2010-09-06 21:38
Angående fotbollsböcker:
Garrincha: The triumph and tragedy of Brazil´s forgotten footballing hero, av Ruy Castro, är mycket läsvärd! Han hann med så mycket under sitt liv att hans vm-guld och att han var klart bäst i världen nästan bara är en parentes... Men den är ganska känslosam mot slutet
Barcelona MESSI!!!! 10
2010-09-06 21:35
Tack så mycket :)
2010-09-06 21:34
A.Gaudi

Jag håller med, jag gillar Borell även om vissa av hans uttalande är lite udda. Det är skönt med en som vågar säga det han tycker, istället för personer dunkar varandra i ryggen och nickar instämmande.

Vore coolt om man fick se Ola Andersson, Fjällström och Glenn Strömberg i Euro talk, snacka om att analysera fotboll då!
2010-09-06 21:32
MESSI!!!! 10

Ingen svensk kanal har köpt rättigheterna till matchen, vilket innebär att vi i Sverige inte får möjligheten att titta på matchen på tv.

Vill du titta på matchen så får du hitta en stream.
2010-09-06 21:32
Ämne: Tips på sportböcker;....
"Morbo" av Phil Ball, "Sambafotboll" av Fredrik Ekelund och "Fotbollen förklarar världen" av Franklin Foer är också alla tre otroligt välskrivna böcker.

Men min personliga favoritbok om fotboll är utan tvekan Eduardo Galeanos "Fotbollens himmel och helvete", även om orginal versionen på spanska är mycket bättre.

Gonzalez_Barca/

"Kan ni spanska så är ju Iniestas och Guardiolas böcker två självklarheter i bokhyllan".

Co-sign, men vilken av Guardiolas böcker har du? Har du hans självbiografi eller biografin skriven av Jaume Collell?
Barcelona MESSI!!!! 10
2010-09-06 21:30
Vart kan man se matchen då? :)
Atlético addeh
2010-09-06 21:28
Ämne: Ursäkta att jag fråg....
Nej, den matchen visas inte på TV10.
Länktips: www.tv10.se/
Barcelona MESSI!!!! 10
2010-09-06 21:27
Ursäkta att jag frågar denna fråga så många gånger. Men visar tv10 argenatina-spanien imorgon?

tacksam för svar :)
2010-09-06 21:25
Angående Oriol så hoppas jag att han får spela klart säsongen med Barca B, och om han visar sig vara redo för något större (och det finns spelare redo att ta hans plats) så borde han lånas ut till ett undre-/undre-mitten-lag i primera. Då får han en hel del speltid samtidigt som han får jobba hårt för att vinna tillbaks bollen, vilket bara kan vara bra.

Förresten... Hola a todos!
Barcelona Frodo
2010-09-06 21:24
A.Gaudi

Borell är ju bara bitter och verkar inte kunna någonting om fotboll. Förra veckan var ju Fjäll tvungen att rädda avsnittet på grund av tre fullständigt inkompetenta gäster.
Barcelona Klint
2010-09-06 21:18
Erik Nivas bok "Den nya världsfotbollen" bör man också slänga in. Fantastisk.
Barcelona A.Gaudi
2010-09-06 21:18
Förstår inte klagomålen mot borell jag älskar karln, min favoritgäst t.om.

Riktigt härligt egna åsikter och skön ironisk humor. Sedan att han rent fotbollsmässigt är så långt ifrån barcelona man kan komma spelar mindre roll, han får väl gilla den fotbollen han vill. Det är roligt med en frisk fläkt och borell rör alltid om i grytan.
Annons: