/spanien/barcelona/forum/14191.aspx/spanien/barcelona/forum/14191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-09-09 23:29
Puyols skada verkar läka snabbare än väntat. Under kvällens träningspass deltog han med övriga laget.
Med risk för att slå upp skadan hoppas jag dock att kaptenen får se matchen mot Hércules från läktarplats.
Barcelona Rambla~
2010-09-09 23:01
tarrak

Jag läste någonstans att han inte var helt nöjd med att Merida drog till Atlético i sommar som Bosman. Han sägs ha mumlat "tapping up" mer än en gång i sömnen på nätterna.

Karma?
Barcelona Rambla~
2010-09-09 22:58
Ämne: Då det är den katala....
Och de lär väl spela "‘Els Segadors" antar jag.
Barcelona tarrak
2010-09-09 22:55
Ämne: "Skulle de bli ....
De enda han lyckats med ja. Som tur var lyckades Barcelona vinna en prejudicerande strid i Merida-fallet där klubben tilldömdes €3 miljoner, vilket effektivt satte stopp för engels... förlåt fransmännens hökande utanför La Masia. Om man ska tro tidningarnas skriverier så är han fortfarande och rycker i varje ung kille som kan kicka till 10 och har ett utgående kontrakt, men jag antar att det inte är lika lockande att göra en Cesc nuförtiden.
Atlético addeh
2010-09-09 22:55
Då det är den katalanska nationaldagen på lördag kommer det firas lite extra på Camp Nou innan matchen mot Hércules. Med musik och katalanska symboler lär det bli en mäktig inramning på arenan inför matchen.
Barcelona Rambla~
2010-09-09 22:54
Gonzalo

Du kan vara säker på att Wenger även gamar sig utanför där RM Castilla håller till. Så även med Atléticos och Sevillas cantera. Han har en massa scouter i Spanien.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-09 22:52
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"

Bara för att han "bara" fick de så betyder det inte att han inte tafsar på alla. Han var ju även ute efter Busquets ett tag, och han lär ta Gai.

Den där Wenger är riktigt äcklig.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-09-09 22:50
"Skulle de bli det så lämnar de så fort Wenger "råkar" tappa en hundring på gatan utanför La Masia."

klockrent Alavi den yngre!:)

Men hur ofta händer det att Wenger gamar sig utanför La Masia?

Fabregas och Fran Merda är ju dem enda han lyckats "sno".
AndreD
2010-09-09 22:48
elbraco

Du skulle sett i somras då de hade hyrt in riktiga amatör-journalister när de ordinarie var på semester.
Hampus Hagman kommer jag aldrig glömma som gjorde fel i exakt varje artikel han skrev.
AndreD
2010-09-09 22:47
DM1982

Bara för Olympiakos har vunnit ligan fler gånger en PAO betyder det inte att de är bättre just nu, eller hur? Det är som att säga att Real är bättre än Barcelona.

Det tredje bästa laget är verkligen inte AEK. Paok var nära att slå ut Ajax i cl-kvalet och vann över fenerbahce i el-kvalet. Kallar du det dåligt? AEK låg ju bland de sista när de mötte Everton. En riktigt bra avslutning gjorde så de blev fyra.
elbraco
2010-09-09 22:40
Ämne: Sjukt mycket pengar.....
Fotbollskanalen är största failsidan.
Läs t.ex. hur dom skriver att vi fick 20 miljoner KRONOR för transfern. Jo tjeeeena.
Barcelona ★Sami★
2010-09-09 22:11
Sjukt mycket pengar.
Barcelona tarrak
2010-09-09 22:05
el Flaco

Får ta och göra det. Även om Laporta har gjort mig besviken på många sätt, så är det fascinerande att se vilken trollbindande utstrålning han besitter. Det ska även bli intressant att se om man kan få någon uppfattning om hur pass populär han är nu för tiden.
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-09 21:53
Tarrak/

Har inte läst något, men han lär säkert göra ett framträdande och befinna sig på plats under demonstrationen. Håll utsikt efter honom i det främre ledet. ;)

Även klubben har förberett några inslag innan matchen mot Hércules. Bland annat ska en katalansk flagga på 252 kvadratmeter vecklas ut.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-09 21:52
Ämne: Bojan poserande i ma....
Det vart ju en riktig tur att jag inte köpte en Bojan tröja med #11 på ryggen, hade varit en grov fail. Ändrade mig i sista sekund för Xavi#6 :P
Barcelona tarrak
2010-09-09 21:48
Åker till Barcelona på lördag och det slog mig nu att det är katalanska nationaldagen. Ingen som hört något om att Laporta ska hålla tal eller leda någon demonstration som han gjorde förra året?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-09-09 21:41
Ska bli intressant att se vad Mascherano kan åstadkomma i Barcelona tröjan, tillsammans med Adriano.

----

Det gäller för de unga talangerna att inte bli beroende av pengar. Skulle de bli det så lämnar de så fort Wenger "råkar" tappa en hundring på gatan utanför La Masia.

Senaste ryktet ang. Wenger och La Masia är att fransosen är ute efter Oriol Romeu. Hur mycket sanning det ligger i artikeln som en Sport skribent skrev för ett antal dagar sedan vet jag inte, men det skulle inte vara roligt om han lämnade.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-09 21:40
addeh,

Jag tycker Bojan fick en nytändning redan i våras. Bara att hoppas att han fortsätter på samma spår denna säsongen. Men att tilldelas nr 9 lär ju inte påverka honom negativt direkt :)
Barcelona DM1982
2010-09-09 21:39
Jag tror att det här är senaste gången vi mötte Panathinaikos (se länktips).
Atlético addeh
2010-09-09 21:38
Bojan poserande i matchdräkten med nummer nio på ryggen. Hoppas han får en nytändning i och med nummerbytet.
Barcelona DM1982
2010-09-09 21:35
Ämne: DM1982

Var har du....Sedan säsongen 96/97 har Olympiakos vunnit den grekiska ligan 12 gånger, de har vunnit ligan sammanlagt 30 gånger. Från 96/97 har Panathinaikos vunnit ligan två gånger, de är nuvarande mästare. Olympiakos är giganterna i Grekland, Panathinaikos har vunnit ligan sammanlagt 13 gånger.

Visst möter vi de grekiska mästarna men den grekiska ligan är rätt så dålig, det är helt klart. AEK som är det tredje bästa laget i Grekland hade inte en chans mot Everton som bör räknas in som runt 7-9 plats i England.

Panathinaikos vann ligan med 6 poäng, det är inte att vinna ligan enkelt. Jag räknar kallt med att Barcelona vinner både hemma och borta mot dem.
2010-09-09 21:30
Ämne: Det känns ju lite sy....Det känns faktiskt som att vi har drabbats av överflödets förbannelse när det gäller de egna produkterna. Generationen från början av 90-talet besitter en brutal råtalang och vi får väl bara hoppas att vi lyckas behålla så många som möjligt.

Så länge vi bibehåller den nuvarande filosofin att satsa på La masia kommer nog ynglingarna själva inse att det vore bäst för de själva att stanna här. Med tålamod, hårt arbete och ödmjukhet kommer de få sin chans.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-09 21:29
Gonzalez_Barca,

Jag hoppas alla spelare du skrev här nedan kommer tillhöra Barcas A trupp om några år. Men jag hoppas även att spelare som Alves och Mascherano t.ex. är kvar :) Det är viktigt att ta fram så mycket talang det bara finns i La Masia så så få som möjligt lämnar för andra klubbar, men det är också viktigt att visa förtroende för de spelare man köpt in som gjort bra ifrån sig.
Atlético addeh
2010-09-09 21:29
Ämne: Det känns ju lite sy....
Det vore riktigt häftigt ifall Pep ställde upp med en ren La Masia-elva från start i någon match under säsongen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-09 21:25
Möjlighet finns ju tom att JDS och Thiago flyttas upp redan i vinter. Om några år tror jag de är dem som utgör Barcas kreativa mittfält tillsammans med Cesc :) Även Iniesta såklart, även om han lär kunna spela som ytterforward en del också. Även där är han absolut världsklass.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-09-09 21:22
Det känns ju lite synd att det finns så mycket talang i la masia, alla kommer ju inte få plats..

En startelva med bara egna produkter känns inte som en omöjlighet om vi fortsätter med Guardiola.
Vad sägs om denna XI 2014?

Valdés
Bartra - Piqué - Fontás - Muniesa
Iniesta - Busquets - Thiago/JDS (/Fabregas)
Messi - Bojan - Pedro

Valdés tror jag kommer fortsätta läänge, han kommer bli den största målvaktslegenden i barcas historia. Backlinjen är Piqué vår framtida kapten, han känns så perfekt för Barcelona. Bartra borde väl ta en plats i framtiden hoppas jag och Fontás och Muniesa har all talang i världen för att lyckas. Iniesta lär förtsätta ett bra tag till och busquets också. Thiago/JDS hoppas jag verkligen lyckas. Messi är kung och jag hoppas verkligen han avslutar sin karriär i Barcelona, skulle krossa mitt hjärta att se honom i en annan tröja än den blåröda. Bojan hoppas jag också verkligen på och Pedro kommer att utvecklas till en "mega-crack".

Jag skrev en motivering på elvan för att slippa riskera att få den borttagen :P Vad tycker ni om detta?
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-09 21:19
Ämne: Ämne: Fick in....
Tack för svar!

/a
2010-09-09 21:17
Ämne: Ämne: Måste v....
Jag ska vara ärlig, jag trodde att B-laget skulle åka på stryk mot Celta i första omgången och även ha svårigheter mot Xerez på hemmaplan. Men de har verkligen stått upp på ett härligt sätt och stundtals spelat en bländande fotboll och många kreativa kombinationer.

Svårt att säga om det kommer räcka hela vägen för att hänga sig kvar, men hur som helst är det kul med denna positiva inledningen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-09 21:17
el Flaco

Ah, det var så det var .

Jaja, fortsätter de att visa framfötterna så känns en uppflyttning rätt självklar nästa säsong, och då behövs inga nya värvningar.
2010-09-09 21:11
Mojito/

Jonathan dos Santos har kontrakt till 2012 och så vitt jag vet innehåller det inga specifika klausuler.

Thiagos kontrakt däremot går ut nästa år, men om Pep då flyttar upp honom till A-laget förlängs kontraktet automatiskt till 2013.
Annons: