/spanien/barcelona/forum/1419.aspx/spanien/barcelona/forum/1419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-08 04:26
[QUOTE=Liunil Masse]In his time in Groningen, Ajax, Liverpool and Barcelona, Luis Suárez has been injured for a total of two weeks. WOW! Hur är det möjligt? [/QUOTE] Och dom 2 veckorna vår lite smärta i tänderna efter betten :) Skämt åsido, det är helt sjukt ju. Med tanke på att han springer och krigar så mycket, blir sparkad, stämplad osv gör det ännu mer anmärkningsvärt. Man undrar ju om det finns spelare som aldrig varit Skadade under sin karriär, då ska karriären ha varit över 7 år. Kan inte finnas många.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-01-08 04:22
Arda: "Iniesta är min stora idol. Ibland när jag spelade mot honom så gav jag han lite fula smällar, men jag mådde alltid dåligt efteråt."

King Arda!
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-08 03:55
[QUOTE=Ali G]Messi hade aldrig gjort något sådant ty Messi är en snäll skolpojk som inte vill förstöra sin image till skillnad från en viss Uruguayan.. [/QUOTE] Vad babblar du om? Såg du inte Messi mot Yanga Mbiwa? Han tog ju stryptag på honom, var ju mycket till att skydda sin image. Nu vet jag inte vad han gjorde mot Messi men såg ut som han spottade på honom. Jag skyddar inte Messis agerande i den situationen men ibland rinner det över i bägaren helt enkelt. Det är dock enda gången jag sett Messi göra något sådant. Anledningen till att Messi inte slår/stryper/spottar/sparkar spelare är för att han istället låter fötterna och bollen sköta snacket. Han har även bra självkontroll. Hur många gånger har han inte blivit stämplad, våldsamt attackerat, tacklats med dobbarna före eller blivit dragen så tröjan gått från small till XXL? Många andra spelare hade fan fått psykos flertalet gånger. Du har ju något emot Messi, kanske för att du är Real och CR fan men vad vet jag.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-08 00:46
Faan va Espanyol har fått luft.
Vad de har fått luft.

Allt det här snacket är p.g.a att domaren lät de spela över alla gränser när vi möte de i La liga matchen där det slutade 0-0. Barca hade sina chanser att täppa de på käften men brände sina chanser.

Tror de på fulaste allvar att Suarez, Neymar, Messi eller någon annan spelare i Barca är rädd för dem när de går ut i median. Tror de verkligen på detta?

Hur gamla är de? Ser de inte hur de skämmer ut sig.

Vad jag önskar att det här skit lagen åker ut den här säsongen.

Nu gäller det att Barca spelarna samlar inför den här matchen för att bryta ner dem. Men en match i taget. Fokus först på helgen!!!
Barcelona Fuerza
2016-01-07 23:59
@FCB_Messi:

Du förväxlar Suarez med Alexis Sanchez. Men bra försök ändå.
Barcelona FCB_Messi
2016-01-07 23:41
Suarez krigarinställning, målfarlighet , rörelse i all ära . Men killen förstör jääääävligt många anfall med ! Hans väggspel är under all kritik . 9/10 gånger där folk försöker vägga med honom så misslyckas han. Och när han ska möta boll så är hans första touch fruktansvärt dålig , eller så försöker han filma till sig en frispark.
Barcelona Yellow cake
2016-01-07 23:22
En sak Iniesta och Zidane har gemensamt är att de blir/blev bättre i stora matcher. Zidane som ansågs vara "dålig" huvudspelare gör väl två nickmål i VM-finalen 98, han avgör CL-finalen med ett drömmål, han bär ett rätt mediokert Frankrike till final 2006. Jag beundrar Zidane mkt, hade älskat se honom i Barca.

Som jag kommer ihåg så hade han en grym teknik, men han dribblade bara när han var trängd, i övrigt väggspelade han ofta förbi motståndarna!!
Barcelona Z_Z
2016-01-07 22:48
@Ali G:

Suarez var dock framme och stoppade Messi i just den situationen där det knappast såg ut som att Messi skakade av sig det och var på väg bort.
Mr Cule
2016-01-07 22:48
@enkos:

Och tydligen så anser vissa Espanyol spelare att Suárez har uttryckt rasistiska ord om Pape Diop...
Barcelona Ali G
2016-01-07 22:46
@B-Guden:

Messi hade aldrig gjort något sådant ty Messi är en snäll skolpojk som inte vill förstöra sin image till skillnad från en viss Uruguayan..
Mr Cule
2016-01-07 22:45
För att vara ett lag i den spanska division tre, så var det jävligt imponerande av Cadiz att vinna med 6-0 mot Real Madrid ;)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-07 22:45
Jag hade en gång en dröm att Real Madrid mötte Cádiz i cupen.... Men just de det var bara EN dröm Hahahahahahha
Mr Cule
2016-01-07 22:44
@enkos:

Varav inga av Guidettis mål var inget att hänga upp i granen.
Barcelona Z_Z
2016-01-07 22:39
@Liunil Masse:

Två gånger har Messi blivit medvetet stampad på och ingen gång har man valt att anmäla på grund av att man vill vara den större parten. Men helt seriöst så kan man ju inte låta det fortgå, bättre att sätta ner foten.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-07 22:09
@enkos:

Härligt!
Barcelona enkos
2016-01-07 22:05
2 mål av Guideti, det kommer att skrivas och skrivas i svenska medier ikväll :)
Barcelona kröjff
2016-01-07 21:45
@LegendenN10:
Ja, jösses somligt borde förbli oemotsagt som en påminnelse om att vi alla bara är människor, med alla dom brister och fel detta faktum för med sig. Och inte minst då det rör sig om bevisföring. Men eftersom LegendenN10 med sin egna slutplädering(?) och "prejudikat", underförstått också friar Pepe från den härinne allmänt vedertagna sanningen om att han ska ha kallat vår Keita för "neger", bör i objektivitetens namn även framhållas att inte heller Pepe är vit som snö....
Barcelona enkos
2016-01-07 20:59
Jag skulle vilja Celta i kvartsfinalen men är ganska säkert att vi får Atletico då det brukar vara så i januari med 3 möten på en vecka som i år med Espanyol
Barcelona B-Guden
2016-01-07 20:48
Sjävl tycker jag att om Messi gått upp och sparkat ner målvakten efter han stämpling honom, hade jag tyckt varit ett korrekt betende som jag hade försvaret.

Men när man börjar sparka ner spelare som (Ramos, Pepe, Isco, och som espanyols målvakt bara för motståndarna är så mycket bättre och man blir ledsen i ögat tycker jag är idiotiskt, där tycker jag hockeyn framför allt NHL där det finns möjlighet att slå tillbaks och inte bli avstängd 10 matcher utan utvisning 5 minuter är mycket bra,
Messi Suarez och Neymars varningar var alla pinsamma igår från domaren
Barcelona enkos
2016-01-07 20:38
Neymar straffades i 4 matcher pga att han "väntade på domare i korridoren" i Copa Amerika. Nu var Suarez och väntade på spelare och inte använde fysiskt våld så jag ser inte hur även korrupta domarna och förbundet i Madrid skulle kunna hitta något att stänga av Suarez. Jag tror snarare att den idiot och inkompetente domaren ville bara snabbt lägga fokus ifrån sin usla insats på Suarez något medier gärna väljer att fokusera på än pajasdomare som förstörde matchen och vaknade först efter 75 minuter..
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-01-07 20:32
Frågan vi egentligen ska ställa oss är vad vi ska bedöma hos en spelare egentligen? Ska en spelare dömas på hur han uttalar sig, om han filmar, om han har en dålig attityd eller är almänt osportslig? Eller ska vi bedöma spelare baserat på deras prestationer? Missförstå mig inte jag tycker det är viktigt att man visar upp ett bra beteende, men i slutändan skiter jag i om Suarez hetsar för mycket eller går fram till målvakten och firar, så länge han efter fotbollsmatchen kan visa upp ett respektabelt beteende. Hetsning ingår i idag i sporten, inget mer med det. I stundens hetta kan vi alla göra saker vi ångrar oss när vi lugnat ner oss, det är hur vi agerar efteråt som visar prov på vad vi är för människor. Så för att summera det: så länge Suarez presterar och beter sig bra utanför plan är jag nöjd.
Barcelona Vinnarskallen Suarez
2016-01-07 20:31
Suarez sätter laget före sig själv. Han är en extrem känslomänniska. Han har nog varit skadad flera gånger men spelat ändå. Extremt hög smärttröskel. Han spelade skadad hans sista månader i Liverpool och var inte skadefri när VM startade på grund av det. Som ett Ajax, Liverpool och Barcelona fan så har jag följt honom under nästan hela hans karriär.
Barcelona enkos
2016-01-07 20:29
Nu börjar Real, förlåt Cadiz mot Celta på eurosport 2
Barcelona Vinnarskallen Suarez
2016-01-07 20:18
Det enda bevis som finns mot Suarez i Evra gate är vad han själv erkänt att han sa och det är ett ord som är mycket vanligt i Uruguay och som inte är rasistiskt alls.

Det är det enda beviset. Evra själv har inget bevis alls. Det är fakta att han ändrade sitt bevis flera gånger alltså är det inte trovärdigt. Hade ju varit pålitligt om han ändrade det en eller möjligtvis två gånger men han ändrade det betydligt fler gånger. Hans slutgiltiga version var att Suarez hade skrikit rasistiskt mot honom massor med gånger under en kort tid. Han hade jagat honom och skrikit rasistiska saker till honom.

Det finns inget bild eller ljudbevis. Inte ett enda fan har hört något. Ingen annan har hört något. Mycket märkligt med tanke på att han blev jagad och Suarez skrikit enligt Evra.

Ren fantasy alltså.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-07 20:17
Barça won't file a complaint for the stamp on Messi. Källa: Rac1 Ja man förvänta sig inget annat från en gammal Basketspelare i Espanyol vid namn Bartomeu.
Barcelona enkos
2016-01-07 20:15
Tung läsning för alla anglofiler..
Barcelona Liunil Masse
2016-01-07 20:08
In his time in Groningen, Ajax, Liverpool and Barcelona, Luis Suárez has been injured for a total of two weeks. WOW! Hur är det möjligt?
Barcelona LegendenN10
2016-01-07 20:02
Suarez är världens bästa på sin position och så länge han öser in mål så bryr jag mig inte om vad han gjort förut sådär . Chiellni är själv en råtta och vidrig spelare och evra grejen blev förstorad av den brittiska pressen annars har jag svårt o tro att han sagt neger till evra då han själv är nästan mörk. my 25 cents Suarez for president!!! real dödaren.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-01-07 19:18
Junta Dimision

Jo jag förstår det. Tyckte det bara var väldigt låg nivå Skotska ligan har ju gått ner sig rejält och är ungefär som allsvenskan fast mycket Ojämn. Att spela då i deras andra liga med ett skotskt stor lag som ska vara i första divisionen det blir bara löjligt. Om han är en supertalang då ska han inte ens röra den nivån. Jaja den enda jag vet som har gjort liknande är Zlatan när han spelade för Malmö i superettan.
Barcelona Gabriel
2016-01-07 19:09
Fuerza 150+
Annons: