/spanien/barcelona/forum/14189.aspx/spanien/barcelona/forum/14189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sam
2010-09-05 13:34
Ämne: bara jag som tycker ....
Ja.
Barcelona wazaaa
2010-09-05 13:31
bara jag som tycker att maxwell borde få ta över vänsterbacken istället för abidal
Barcelona el Flaco - I want that purple stuff
2010-09-05 13:23
Rekommenderar denna artikeln från Sport där Xavi och Iniesta intervjuer varandra och bara snackar rent allmänt om fotbollen, den kommande säsongen med Barça, Pep Guardiola, Rosell och mycket annat.

De verkar ha ett lika naturligt samspal utanför planen som på den samma.
Barcelona el Flaco - I want that purple stuff
2010-09-05 13:07
Såg nu att folk diskuterade Pedro gårnatt och vissa sade att han hade ingen direkt koppling till Barcelona när han växte upp. Pedrito har i flera intervjuer berättat att han började hålla på Barça mycket på grund av hans äldre bror, som också var culé, och att hans idol som liten var Rivaldo.

Hetfield: "14 000 kr per natt för en lyxprostituerad, vad har hänt med världen? Vad har hänt med att bjuda tjejen på bio och käk?".

Lol & co-sign. Hetfield fortsätter med att leverera klockrena punchlines.
Valencia Villa/Silva
2010-09-05 13:07
Ämne: Ronaldinho Jr. Efter....
Jag har alltid tyckt att en spelare fötjänar en andra chans. Innan säsongen 09/10 började gick Banega ut och sa "Jag hoppas att Atletico köper ut mig för att jag har blivit väldigt illa behandlad i Valencia" Sen fortsatte han att smutskasta laget och sa att han åker vart som helst förutom Valencia. Men han blev kvar och spelade up sig rejält och är idag en av våra viktigaste spelare. Kanske den viktigaste just nu.

I ett tag sade vi alla i Valencia forumet att Banega förtjänar inte att vara kvar efter sina uttalanden. Jag vet inte riktigt hur det ligger till med Hleb men det kan säkert inte vara mycket värre än Banega situationen. Hleb gjorde iallafall inte en hemmagjord porrfilm när han kom till Barca. Det skulle verkligen smutskasta laget så som Banega gjorde hahahaha.
Barcelona tarrak
2010-09-05 12:53
Ämne: Så här dagarna efter....
Det skulle ju inte vara första gången direkt. Han har ju själv erkänt sina eskapader med the Auld Slapper för några år sedan.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-05 12:48
14 000 kr per natt för en lyxprostituerad, vad har hänt med världen? Vad har hänt med att bjuda tjejen på bio och käk?

Äh, ännu en golddigger som vill ha sin 15 minut i spotlight, det är så tragiskt att de här lösa kvinnorna kan bli så kända för den de har sex med.
elbraco
2010-09-05 12:45
Så här dagarna efter Wilsheres upskirtfotos så kommer nästa skandal.
Kan den bli större än Terry-Bridgegate?
Rooney ska ha köpt sex av lyxprostituerad medan hans fru var gravid. Det trodde jag inte om honom, men förhoppningsvis stämmer det inte...
elbraco
2010-09-05 12:41
Petersays//
Håller med, missade förra matchen och får nu vänta 2 veckor pga av det...har inte sett Villa än, förutom mot Sevilla. Seeeeeeeeegt.

Hleb verkar vara dum i huvudet, han vägrar att lämna men snackar ändå skit om Barca vid varenda tillfälle han får.
Barcelona petersays
2010-09-05 12:38
Fan vad jag hatar att säsongen ska inledas med landslagsupphåll. Så jävla tråkigt!
Barcelona Criff
2010-09-05 12:26
Här är en annan där han säger att Fabregas borde stanna i Arsenal fast han vet att hans egen klubb Barcelona är intresserade av en övergång.
Barcelona Criff
2010-09-05 12:23
Ronaldinho Jr. En utav dumma uttalanden han har gjort.
Han har gjort bort sig, tycker det är rätt av Pep att markera att sånt beteende belönas med frysningsboxen.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-09-05 12:00
När sa han detta? Det var isf det jag menade, att det inte är hans fotbollskvalité som har hindrat honom utan något annat. Det enda jag läst va att han var väldigt sugen på att återvända efter sin sejour i stuttgart.
Barcelona Criff
2010-09-05 11:50
Ronaldinho Jr. Efter allt skitsnack han sa i pressen så varför inte?
Eller du tycker man ska snacka ner på klubben, och sen få chansen igen?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-09-05 11:49
Det vet jag att han inte var. Men ska han fortfarande ignoreras för att han inte var bra för två år sedan? Han har flera gånger uttryckt sin vilja att spela och göra sitt bästa för FCB men har varit utfryst sedan dess. Jag menar det är dumt att tacka nej till hans tjänster då vi inte har jättebred trupp om man säger så
Barcelona Criff
2010-09-05 11:44
Ronaldinho Jr. Då följde du inte Hleb när han fick chansen i Barca, för då var han allt annat än bra.
AndreD
2010-09-05 11:15
Ämne: Pierre & Sant Iker
....
Co Sign på varje ord i ditt inlägg.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-09-05 10:26
Jag kollade på andra halvlek mellan Frankrike och Vitryssland. Även om Hleb uppenbart inte är i toppform så gör han riktigt bra ifrån sig! Han sliter både offensivt och defensivt och vid matchens enda mål är det han som dribblar sig förbi tre fransmänn i straffområdet och friställer målskytten. Riktigt konstigt att han är så utfryst i barca. Jag börjar tro att det handlar om annat än hans prestationer på planen! Med tanke på hur tunn trupp vi har är det riktigt underligt...
Barcelona J.DosSantos
2010-09-05 10:07
Finns det något forum där medelåldern är lite högre, Madridfansen lite färre och Barcafansen lite svårare att provocera?

Ta mig dit, tack.
Barcelona Napao
2010-09-05 04:37
Ämne: Hur kan du säga att ....Vem bryr sig om andra fans inte gillar Barca, kul att just du skriver det för ni är sååå älskade av alla.
Beckham legend inom fotbollen? Really?! Den var bra!!
Falahk
2010-09-05 03:47
Ämne: geegii

Du som lek....men geegii har ju helt rätt i att det är värre att kalla någon "en gris", då vi alla står betydligt närmare apan rent genetiskt
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-05 03:32
"följer du inte nyheter? de flesta andra klubbars fans hatar eran klubb och deras fans värre än pesten. öppna ögonen och läs andras"

En vettig person vet att, nyheter är väldigt väldigt sällan = fakta. Hat brukar komma med framgång. ;)
Barcelona Frodo
2010-09-05 03:19
Pierre & Sant Iker

Ni är unga och korkade. True story! Förhoppningsvis blir ni lite klokare när ni växer upp...

Pierre skriver osammanhängande texter och påstår dumma saker som att Iniesta är maräng. Killen har spelat i Barcelona sen han var 12 år gammal. Han har även sagt att han vill avsluta karriären här. Det borde räcka så.

Sant Iker måste vara ett riktigt fån. Sant Iker? Sant? Du måste vara ett troll...

Det här med att ta lån är ett samtalsämne som fans som inte har koll på ekonomi bör undvika att pika Barca för. Förstår man de grundläggande principerna med att ta lån så borde man fatta. Att ett fån som Sant Iker inte gör det är ganska tydligt.

Jag ifrågasätter även att Sant Iker håller på Real när han klankar ner på Barcas lån. Att Real tagit en hel del lån samt blivit uppbackade av den spanska staten finansiellt är något som han inte verkar ha koll på.

Vi har inte fuskat, använt oss av doping, begått kontraktsbrott eller tagit lån för att betala spelarlöner. Sluta ljug din parasit.

Den enda klubb vi agerat respektlöst mot är Arsenal. Bra, säger jag då de förtjänar det. Däremot inte så illa som media försökt göra det till.

Korruptionen vi anklagats för är "bara" mot föregående ledning som sägs ha använt klubbens pengar för privata ändamål. Inga pengar som använts för att betala det spanska fotbollsförbundet som vissa andra klubbar gör. Ser du? Jag kan också anklaga er utan hårda fakta...

Beckham legend inom fotbollen? Really?!
Real Madrid Sant Iker
2010-09-05 02:48
Hur kan du säga att eran identitet stärks? följer du inte nyheter? de flesta andra klubbars fans hatar eran klubb och deras fans värre än pesten. öppna ögonen och läs andras forums.

Ni har anklagats för följande inom kort tid
Korruption
Kontrakt brott ala Fabregas dramat
Dopning
Fusk
agera respektlöst mot andra klubbar.

Tagit lån för att betala spelare löner vad kallar ni det=?.

Varför skulle vi vara avundsjuka på la masia?
när vi har haft och har de bästa spelarna?

Zidane,Ronaldo,Figo,Cr,Kaka,Raul,Beckham och massa andra legender inom fotbollen
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-09-05 02:28
FcB - I Motgång Och Framgång!//

Hmm, Iniesta? Han är ju maräng, är det han du syftar på?
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-09-05 02:26
Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX

''La Masia är ett paradis för småväxta barn som får springa omkring med en fotboll och spela trianglar med andra korta barn.''

La Masia är även ett ställe för avundsjuka maränger.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-09-05 02:12
La Masia är ett paradis för småväxta barn som får springa omkring med en fotboll och spela trianglar med andra korta barn.

Pedro kan ha hjärta för klubben, men går det att bevisa? Behöver man bevisa det? Så länge spelaren gör sitt jobb så är jag nöjd i all fall, vet inte hur det är med er. Laporta till Zlatan i desperat ton; "Kyss klubbmärket Zlatan"..

Det kan inte vara som så att vi säger Pedro, vill nå framgång? Om han som tonåring hade fått chansen att spela för ett stort europeiskt lag, hade han alltså haft "hjärta" för den klubben också. Menar ni hjärta som i kämparglöd eller är det typ att man gråter när laget förlorar? Jag tror att Pedro endast skulle göra det första, dvs kämpa för klubben...

Är trött nu och förstår om inlägget inte hänger ihop men pussla ni i någon timme så ska ni allt få ihop det. Nu tar jag mig en antidepressiv tablett, kollade nyss på en match från några säsonger sedan med ett randigt lag. Hoppas att jag klarar en dag till.

Tack för mig!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-09-05 00:57
J.Janerique

Herregud, varför skulle madridistas försöka plocka pluspoäng på "pavones" när dessa underpresterade i varje match och fick bära hundhuvudet för varje misstag eller förlorad match? Pinsamt värre.

Skillnaden är att Barcas "pavones" (pedros) snarare dominerar idag, därav pluspoängen.

Jag är direkt tacksam att du inte besöker detta forumet så ofta.

Reals generationsväxling = inköp av 6 ungdomar

Barcas generationsväxling - Barca B.

Oavsett titlar eller framgång,
Barcas identitet stärks efter planerna från den förra ledningen.
Reals (brist på) identitet stärks efter fortsatta köp och hjärttransplantationer.

Lika mycket som maränger klankar ner på culés sätt att framställa Barca, lika mycket borde de lägga tid på att försöka fastställa det egna lagets identitet...
annars kan man alltid använda sig av det myntade uttrycket;
Men, kom igen, vi har en ny tränare - han måste få bygga sitt eget lag... suck.

Atlético addeh
2010-09-05 00:55
geegii/

Du skrev: "Marcelo, Higuain och Gago är lika mkt egen produkt för oss som Pedro är för er."

Som jag skrev i mitt inlägg så kom Pedro till klubben redan i tonåren, och har vandrat genom ungdomslagen upp till a-laget. Har Marcelo, Higuain eller Gago gjort det i Real Madrid? Nej. Samtliga tre är inköpta spelare.

Om vi tar Gago som ett exempel, han var ung när han värvades in till Real Madrid. Det är inget konstigt om en sådan spelare börjar känna en viss sorts "kärlek" till klubben just för att de värvade honom och vill satsa på honom. För Pedro är det något helt annat. Likt Puyol, Xavi, Valdés osv har han varit en del av Barcelona under en lång tid och får därför en helt annan empati för klubben.

Detta är hur jag ser på just detta, du för självklart ha din egen åsikt.
Barcelonistas
2010-09-05 00:51
busquets om några år är världens bästa på sin position. underskattad!
Annons: